بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کورن فلکس مجموعه ای غنی از ارزش های غذایی

کورن فلکس مجموعه ای غنی از ارزش های غذایی

غلات صبحانه در بین بیماران محبوبیت زیادی پیدا کردند ، اما ویل کلوگ می خواست برای افزایش محبوبیت قند اضافه کند،دانه های ذرت یکی از محبوب ترین غذاهای صبحانه در سراسر جهان است


کورن فلکس یک صبحانه محبوب در دنیا است که اولین بار توسط برادران کلاگ در سال 1894 از ذرت فراوری شده تهیه شد. این خوراکی خوشمزه و جذاب، طبیعی نبوده و در فرایندی کاملا صنعتی دگرگون شده و در قالب‌ های مخصوصی به شکل برگه ذرت در می‌آید و برای اینکه طعم و مزه بهتری داشته باشد به آن‌ها قند، نمک و فیبر افزوده می‌شود.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین


همچنین در فرایند تولید آن ماده‌ای به نام آکرلامید، ایجاد می‌گردد که مصرف بیش از اندازه آن برای سلامتی خطرناک است بنابراین اگر صبح دیر از خواب بیدار شدید و مجبور به استفاده از کورن فلکس شدید، نوع بیو آن را انتخاب کرده چونکه مواد افزودنی کمتری دارد.


ویل یکی از برادران کلاگ که تخصص خود را در زمینه تغذیه گرفت و در حال تحقیق برای یافتن یک نان قابل هضم بود. وی در حین تحقیقاتش به صورت تصادفی، ظرفی از گندم های جوشیده را در آزمایشگاهش رها کرد و پس از چند روز با گندم های کاملا نرم شده روبرو شد. ویل گندم های نرم شده را صاف کرد تا تبدیل به پولک های کوچک شوند که خوردن آن ها آسان تر است. نتیجه به دست آمده به نظر خوب می رسید بنابراین پس از مدتی ذرت را به دلیل این که هضم راحت تر و توانایی رفع کمبود پروتئین در اکثریت مردم آمریکا که درآن زمان گیاه خوار بودند را داشت، جایگزین گندم کرد.


آنها در سال 1906 با نام تجاری Battle Creek فعالیت خود را آغاز کردند و به سرعت محبوب شدند و در سال 1922 نام خود را به Kellogg تغییر دادند. هم اکنون کورن فلکس های محبوب کلاگ در 160 کشور دنیا به فروش می رسند و سالانه 128 میلیارد ظرف از آن ها در دنیا خورده می شود. از آن زمان تاکنون بسیاری از برند های دیگر در صدد تولید این محصول برآمده اند.


کورن فلکس ،همان غلات صبحانه‌ای هستند که از تکه های نان ذرت تست شده،درست می‌شوند.در سال 1984 میلادی،جان هاروی کلاک ،غلات صبحانه را ابداع نمود.وی سرپرست آسایشگاه باتل گریک میشیگان بود.کورن فلکس و جو دو سر طعم تقریبا مشابهی دارند و از بسیاری جهان به هم شبیه‌اند.


 محتویات کورن فلکس

ذرت 88% ،شکر،نمک،عصاره مالت جو ویتامین‌ها (ویتامین E، نیاسین،ویتامین B6، ریبوفلاوین،فولات مواد معدنی ،آهن، اکسید ، روی کورن فلکس میزان چربی پایینی دارد و فرد را برای مدت زیادی سیر نگاه نمی‌دارد. محتوی پروتیینی کورن فلکس پایین است اما محتوی شکر آن ذخیره چربی را افزایش می‌دهد.


در عصاره ذرت،شکر به شکل فروکتوز به مقدار نسبتا زیادی وجود دارد و در طعم دهنده های مالتی نیز شکر به کار می‌رود و اگر هنگام مصرف شکر به آن اضافه شود،خطر افزایش وزن وجود دارد. گرچه کورن فلکس پروتئین کمی دارد و فرد را باید مدت زیادی سیر نگاه نمی‌دارد،اما شکر موجود در آن ذخیره چربی را افزایش داده و انرژی قابل توجهی تولید می‌کند.


کورن فلکس حاوی کربونات های با شاخص گلیسمی بالا است ،لذا اگر کورن فلکس همراه با شیر مصرف می‌شود هفته‌ای یکبار به عنوان صبحانه میل شود.کورن فلکس ،با طعمی مطبوع و منبع عالی ویتامین‌هایی مثل فولات ،مواد معدنی فیبررژیمی ،پروتیین‌ها و کربوهیدرات‌ها است.


فولات ،در تشکیل سلولهای جدید،به ویژه در دوران بارداری بسیار مفید است.کورن فلکس ،از ابتلا به سرطان روده بزرگ و بیماری های قبلی ممانعت می‌کند و حاوی آهنغنی شده است که خون ساز می‌باشد. در کورن فلکس کولاگ،برای شیرینی سازی غلات از مالت جو استفاده می‌شود که حاوی گلوتن است. گلوتن نوعی پروتیینی است که در اغلب غلات موجود می‌باشد.در کورن فلکس از طعم دهنده های مالت هم استفاده می‌شود.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

غلات صبحانه مثل کورن فلکس و برنج پف کرده (برنجک) اگر با شیر کم چرب میل شود بخشی از یک صبحانه سالم و کامل است،اما به دلیل محتوی پایین فیبر انتخاب خوبی نیست مگر اینکه ازغلات کامل سبوس دار درست شده باشد.


برای تکمیل این صبحانه بهتر است چند قطعه میوه هم میل شود که از پرخوری جلوگیری می‌کند. درهر وعده غذایی مقدار زیادی کورن مقدار زیادی کورن فلکس میل کنید و تحریک زیادی نداشته باشید،خطر اضافه وزن و چاقی وجود دارد.لذا مصرف روزانه کورن فلکس توصیه نمی‌شود. کورن فلکس با شیر کم چرب،آب میوه تازه،میوه‌های خشک و آجیل مصرف شود.


جیمز کالیب جکسون که یک گیاه خوار متعصب و مدیر آسایشگاه پزشکی در غرب نیویورک بود. وی در سال 1863 میلادی،غلات صبحانه را از خمیر آرد گراهام تهیه نمود. این غلات در اشکال مختلف برش داده شده و خشک شده بودند. چون این غلات خشک شده خیلی سفت بودند،قبل از مصرف باید یک شب در شیر خیس می‌خوردند. کالیب این صبحانه را گرانولا نامید.وی در مزرعه شخصی‌اش به ترکیب گرانولا دست پیدا کرد.


در سال 1960 با اضافه کردن آجیل و میوه به گرانولا ترکیبی فوق العاده تولید شد. گرانولا، امروزه یکی از محبوب ترین صبحانه‌ها و میان وعده‌ها در جهان است ،گرانولا این روزها اسمی پر تکرار درهمه جا است.گرانولا با ماست با شیر یکی از پیشنهادهای جذاب دسر یا میان وعده است.


حتما ماست گرانول را امتحان کنید وترکیب ماست از خانواده لبنیات در کنار گرانول که تشکیل شده از جو در سر پرک،عسل وشکر قهوه‌ای است یک بمب انرژی و مقوی است که برای صبحانه یک انتخاب عالی است.گرانول به تنهایی ترد و برشته است و به تنهایی هم بسیار خوشمزه است.


گرانولا خواص زیادی دارد چرا که در ترکیبات آن از جو دو سر پرک استفاده می‌شود و این غله سرشار از پروتیین و فیبر است.از کاهش کلسترول خون بگیرید تا تاثیر مثبت آن در سلامت قلب و جلوگیری از کم خونی وشادابی پوست و حتی تنظیم دیابت از خواص منحصر به فرد این غله است.


گنجاندن جو دو سر پرک و ترکیب پرخاصیت آن با ماست یا شیر در وعده های روزانه و رژیم غذایی برای تمام گروه‌های سنی مفید است.جو دو سر،در مقایسه با کورن فلکس محتوی فیبر بیشتری دارد و محتوی شکر نمی‌باشد،لذاجو دو سر و غلات کامل،حاوی سبوس و جوانه هستند و به همین دلیل بر کورن فلکس برتری دارند.چون در کورن فلکس،سبوس و جوانه حذف شده است.


جو دو سر و کورن فلکس میزان چربی پایینی دارند،100 گرم کورن فلکس حاوی 0/4 گرم چربی است در حالی که همان مقدار جو دو سر 1/4 گرم چربی دارد. یک وعده کورن فلکس حاوی 24 گرم کربوهیدرات و یک گرم فیبر است که اندکی کمتر ازنسبت ایده آل می‌باشد.


به طور کلی کورن فلکس یک ورقه نازک از خمیر ذرت است این خمیر را با پوسته های کوچک ذرت، شیر سرد و شکر تهیه میکنند که معمولا به رنگ زرد و نارنجی در می آید ساختاری ترد دارد که برای نرم کردن آن از شیر استفاده می کنند.


کورن فلکس به دلیل ساختار ذرت منبع بسیار غنی از تیامین است. تیامین برای تامین انرژی و متبولیسم کربوهیدرات مفید است. حتی غلات ذرت حاوی فیبر نباشند شما می توانید با اضافه کردن میوه تازه و یا انواع دانه های مغذی مانند فندق، بادام، تخمه فیبر آن را تامین کنید.


مجموعه ای غنی از ارزش های غذایی

کورن فلکس ها نه تنها بسیار خوش طعم و لذت بخش هستند بلکه منبع مناسبی از انواع ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی، فیبر و کربوهیدرات هستند. فولیک اسید موجود در ذرت برای تشکیل سلول های جدید، جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان کولون و بیماری قلبی نقش مهمی به عهده دارد.


مفید برای بیماران قلبی

غذاهای کم چرب احساس سیری به شما داده و جلوی خوردن غذاهای ناسالم و غیر ضروری را می گیرد. کورن فلکس به دلیل داشتن کلسترول کم برای بیماران قلبی گزینه مناسبی به شمار می رود.


حاوی پروتئین

این محصول به محض مخلوط شدن با شیر، تبدیل به یک منبع غنی از پروتئین می شود. پروتئین برای افزایش ایمنی بدن، تنظیم آنزیم و هورمورن ها، ترمیم بافت های بدن و حفظ ساختار گلبول های قرمز خون بسیار ضروری است.زمانی که کورن فلکس با مواد دیگری مانند عسل یا بادام مخلوط گردد مزایای فوق العاده دیگری به رژیم غذایی خواهد داد.


حفظ سلامت ریه ها

طبق تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان روی دانه های ذرت، حاوی ماده ای به نام کاروتنوئید است که به سلامت ریه ها و جلوگیری از سرطان ریه کمک می کند.


مناسب برای کاهش وزن

نکته بسیار جالب در مورد کورن فلکس ها این است که نه تنها میتوان آن ها را به راحتی تهیه کرد بلکه روش استفاده از آن ها نیز بسیار آسان است. با توجه به اینکه استفاده طولانی مدت از کورن فلکس باعث کاهش میزان کالری ورودی شده و حجم غذای مصرفی را کنترل می کند، در نتیجه کاهش وزن را به همراه خواهد داشت.

منبع projectbritain

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده