بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خلاصه ای از بزرگترین تحولات شیوع ویروس جهانی

خلاصه ای از بزرگترین تحولات شیوع ویروس جهانی

Covid-19 چیست؟


این بیماری توسط یکی از اعضای خانواده coronavirus ایجاد می شود که قبلاً با آن روبرو نشده است. مانند سایر coronaviruses ، از حیوانات به انسان منتقل شده است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را یک بیماری همه گیر اعلام کرده است.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

علائمی که این کورنو ویروس ایجاد می کند چیست؟


طبق گفته WHO ، شایع ترین علائم Covid-19 تب ، خستگی و سرفه خشک است. همچنین ممکن است برخی از بیماران دچار آبریزش بینی ، گلودرد ، گرفتگی بینی و درد و درد یا اسهال شود. حدود 80٪ افرادی که دچار Covid-19 می شوند یک مورد خفیف را تجربه می کنند - تقریباً به اندازه سرماخوردگی جدی - و بدون نیاز به درمان خاص بهبود می یابند.


WHO می گوید ، تقریباً از هر شش نفر یک بیمار بیمار شد. افراد مسن و افراد دارای مشکلات پزشکی اساسی مانند فشار خون بالا ، مشکلات قلبی یا دیابت یا بیماری مزمن تنفسی ، در معرض خطر جدی بیماری Covid-19 قرار دارند.


در بریتانیا ، سرویس بهداشت ملی (NHS) علائم مشخصی را برای یافتن تجربه‌های دیگری شناسایی کرده است:


درجه حرارت بالا - احساس گرما می کنید که روی قفسه سینه یا پشت خود لمس کنید


سرفه مداوم جدید - این بدان معنی است که شما به طور مکرر سرفه کرده اید


از آنجا که این پنومونی ویروسی است ، آنتی بیوتیک ها فایده ای ندارند. داروهای ضد ویروسی که در برابر آنفولانزا داریم ، مؤثر نیستند و در حال حاضر هیچ واکسنی وجود ندارد. بهبودی به قدرت سیستم ایمنی بدن بستگی دارد.

آیا اگر دما یا سرفه دارم باید به پزشک مراجعه کنم؟


نه. در انگلیس ، توصیه NHS در حال حاضر این است که هر کسی که دارای علائم باشد حداقل 7 روز در خانه بماند. اگر با سایر افراد زندگی می کنید ، آنها باید حداقل 14 روز در خانه بمانند تا از شیوع عفونت در خارج از خانه جلوگیری کنند. این امر برای همه صدق می کند ، صرف نظر از اینکه آنها به خارج سفر کرده اند یا خیر.


در انگلستان ، برای کسب اطلاعات باید به وب سایت اختصاصی coronavirus NHS 111 مراجعه نمایید. اگر وخیم تر شوید یا علائم شما بیش از هفت روز طول بکشد ، باید با NHS 111 تماس بگیرید. افراد دیگر از نظر ویروس مورد آزمایش قرار نمی گیرند ، مگر اینکه در بیمارستان باشند.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


بسیاری از کشورها برای تلاش و متوقف کردن شیوع ویروس ، ممنوعیت مسافرت و قفل کردن را وضع کرده اند. برای اطلاع از آخرین مشاوره در مورد کمک پزشکی ، باید با مقامات محلی خود تماس بگیرید.

چند نفر تحت تأثیر قرار گرفته اند؟


کمیسیون بهداشت ملی چین در ژانویه انتقال انسان به انسان را تأیید کرد. براساس اعلام مرکز علم و مهندسی دانشگاه سیستم جانس هاپكینز ، از 22 مارس ، بیش از 300،000 نفر در بیش از 150 كشور جهان آلوده شده اند.

Coronavirus: هفته توضیح داده شده - برای خبرنامه ایمیل ما ثبت نام کنید

بیشتر بخوانید


بیش از 13000 کشته در سطح جهان وجود داشته است. تقریبا بیش از 3000 نفر از این مرگ و میرها در سرزمین اصلی چین رخ داده است ، جایی که اولین بار کورور ویروس در شهر ووهان ثبت شده است. ایتالیا با بیش از 4800 تلفات شدیدترین ضربه را به خود اختصاص داده است. بسیاری از کسانی که جان خود را از دست داده اند دارای شرایط بهداشتی و درمانی هستند ، که بیماری کرونوویروس پیچیده است.


بیش از 92000 نفر در حال بهبود یافتن از کرونوی ویروس هستند.

چرا این بدتر از آنفلوانزا طبیعی است و متخصصان چقدر نگران هستند؟

ما هنوز نمی دانیم که coronavirus جدید چقدر خطرناک است و تا زمانی که داده های بیشتری وارد نشود ، نمی دانیم ، اما تخمین میزان مرگ و میر در افراد جوان زیر 1٪ در جوانان تا بیش از 3٪ در میان سالمندان است. یا شرایط بهداشتی و اساسی دارند آنفولانزای فصلی به طور معمول میزان مرگ و میر زیر 1 درصد را دارد و تصور می شود سالانه در حدود 400000 مرگ و میر در سطح جهان رخ می دهد. سارس بیش از 10٪ مرگ و میر داشت.


نکته مهم دیگر این که کورو ویروس چقدر مسری است. یک تفاوت اساسی در این است که بر خلاف آنفولانزا ، واکسنی برای کروناویروس جدید وجود ندارد ، به این معنی که برای اعضای آسیب پذیر جمعیت - افراد سالخورده یا افراد دارای مشکلات تنفسی یا ایمنی موجود - برای محافظت از خود دشوارتر است. در صورت احساس ناخوشایند شستن دست و اجتناب از سایر افراد از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیا ویروس های دیگر وجود داشته است؟


سندرم تنفسی حاد شدید (سارس) و سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) هر دو در اثر ویروس ناشی از عروق کرونوی ویروس ناشی از حیوانات ایجاد می شوند. در سال 2002 ، سارس تقریباً بدون بررسی در 37 کشور گسترش یافت و باعث وحشت جهانی شد ، بیش از 8000 نفر را آلوده کرد و بیش از 750 نفر را کشت. به نظر می رسد مرس به راحتی از انسان به انسان دیگر منتقل نمی شود ، اما مرگ و میر بیشتری دارد ، و 35٪ از حدود 2500 نفر را کشت. که آلوده شده اند

تحولات اساسی در شیوع کروناویروس جهانی امروز شامل موارد زیر است:

اسپانیا می بیند که مرگ و میر تقریبا 400 و بیش از 3600 مورد جدید افزایش یافته است


تعداد مرگ و میر تائید شده توسط تاج در اسپانیا در 24 ساعت تقریبا 400 یا 30 درصد افزایش یافته است ، زیرا گزارش می شود که دولت وضعیت اضطراری خود را تا 15 روز دیگر تمدید می کند. علاوه بر 394 مرگ و میر ، در این کشور گزارش شده است که تعداد موارد تایید شده 3،646 (15٪) از 24.926 به 28.572 افزایش یافته است.

شمار تلفات ایران به 1685 نفر افزایش یافته است


در ایران میزان مرگ و میر در روز گذشته 129 (8٪) به 1685 نفر رسیده است و تعداد این پرونده ها با 1.028 (5٪) افزایش به 21.638 رسیده است. ولی فقیه ایران با استناد به یک نظریه توطئه بی اساس مبنی بر اینکه ویروس توسط آمریکا ساخته شده است ، از کمک های بشردوستانه ایالات متحده برای مقابله با شیوع این بیماری خودداری کرده است. واشنگتن پیشنهاد کرده است که ضمن امتناع از لغو تحریم ها ، به ایران کمک کند.

آلمان می بیند که بیش از هزار مورد در طول شب پرش می کنند


این مؤسسه بهداشت عمومی کشور گفت: در آلمان ، تعداد موارد تائید شده با كروناویروس در آلمان با 1948 مورد (12٪) به 18610 نفر افزایش یافته است ، و تعداد كشته شدگان نه نفر (20٪) به 55 نفر افزایش یافته است.

ده نفر دیگر از ویروس در اندونزی درگذشت


اندونزی 10 مرگ و میر جدید از Covid-19 و 64 مورد جدید را تأیید کرده است ، و این رقم ها به 48 و 514 مورد رسیده است. روز شنبه ، اندونزی شش کشته و 81 مورد جدید را گزارش داد. این کشور جنوب شرقی آسیا روستای ورزشکاران خود را تبدیل کرده است که برای بازی های آسیایی 2018 به یک بیمارستان اورژانس.

تعداد کشته شدگان در ولز دو برابر است


دکتر فرانک آتترون ، رئیس ارشد پزشکی در ولز ، گفت: تعداد مرگ و میر در ولز از بیمارانی که آزمایش عروق کرونوی ویروس مثبت کرده اند ، بیش از دو برابر شده است ، از پنج به 12 نفر.

اولین کشته ها در کلمبیا ، گوام ، کوزوو و رومانی


کلمبیا ، گوام ، کوزوو و رومانی هرکدام اولین مرگ خود را اعلام کردند ، با مرگ و میر در گوام برای اولین بار در منطقه اقیانوس آرام. مقامات فلسطین از دو مورد اول در نوار غزه خبر دادند.

دولت بریتانیا قفل به سبک ایتالیا را رد نمی کند


دولت انگلیس ، در میان گزارش ها مبنی بر اینکه بسیاری از مردم از شنبه در حال لذت بردن از آب و هوا بودند و از انجام مسافت های اجتماعی استفاده نمی کردند ، از رد ایده قفل به سبک ایتالیایی در صورت لزوم برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس خودداری کردند. دولت انگلستان به 1.5 میلیون نفری که به دلیل شرایط اساسی بهداشتی آسیب پذیر هستند ، می نویسد و از آنها می خواهد 12 هفته در خانه بمانند.

کارگران NHS برای داشتن تجهیزات محافظت بهتر از نخست وزیر انگلیس دعا می کنند


گروهی از تقریباً 4000 کارگر NHS در انگلستان با نخست وزیر ، بوریس جانسون ، تقاضا کرده اند که از تجهیزات محافظت کافی برای مقابله با بحران کرونویوس برخوردار باشند. در نامه سرگشاده به روزنامه ساندی تایمز ، پزشکان از جانسون خواسته اند که "از جان افراد نجات دهنده محافظت کند" و کمبود "غیرقابل قبول" تجهیزات محافظت کند.

استرالیا میخانه ها و سینماها را می بندد اما مدارس باز است


نخست وزیر استرالیا ، اسکات موریسون ، محدودیت های گسترده ای را برای مشاغل اعلام کرده اما گفته است که مدارس باز خواهد ماند. از جمله افراد آسیب دیده می توان به کلوپ ها ، هتل ها ، بارها ، مکانهای تفریحی ، مکانهای پشتیبانی داخلی و اماکن عبادت اشاره کرد. رستوران ها و کافه ها فقط به غذای آماده غذای محدود محدود می شوند.

پزشکان نظامی روسیه برای کمک به ایتالیا


ارتش روسیه از امروز ، از جمله وسایل ضد عفونی کننده سیار و متخصصان پزشکی ، به ایتالیا ارسال می کند.

ارتش مالزی برای اعمال محدودیت ها


مالزی ارتش را برای اجرای محدودیت هایی که به نظر می رسد مخالف مردم هستند ، به خیابانها فرستاده است. این کشور یکی از بالاترین میزان آلودگی در جنوب شرقی آسیا را دارد.


چین قبل از ادامه اجازه ، همه پروازهای بین المللی پکن را به مقصد فرودگاه های دیگر هدایت می کند. سنگاپور ورود و ترانزیت همه خارجی ها را ممنوع اعلام کرده است ، به جز کسانی که دارای مجوز کار در خدمات اساسی هستند.

هندوستان برای محدود کردن شیوع سریع بیماری همه گیر کننده کوراو ویروس در این کشور ، از ساعت 7 صبح تا 9 بعد از ظهر به وقت دهلی نو خلیج فارس ، جایی که تاکنون مشخص شد 315 نفر مبتلا به این بیماری بوده اند. "اجازه دهید همه ما بخشی از این ساعت خواب باشیم ، که قدرت فوق العاده ای را به مبارزه با تهدید Covid-19 می دهد" ، مودی دقایقی قبل از شروع کار خود ، توئیت کرد.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده