مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کوکی کره ایی با پنیر خامه ایی

کوکی کره ایی با پنیر خامه ایی

کوکی ها شیرینی های کوچک ولی خوشمزه است که شما براحتی می توانید با مواد اولیه آن را در طعم ها و رنگ های مختلف تهیه و در کنار انواع نوشیدنی ها از آن استفاده کنید.امروزه نیز با پیشرفت‌های تکنولوژیکی، دستور العمل‌های کوکی دستخوش تغییرات و بهبود‌هایی شده‌اند که آن‌ها را بسیار خوشمزه‌تر و اعتیادآور از گذشته کرده است.کوکی‌ معمولاً به عنوان یک کیک کوچک، نازک و شیرین تعریف می‌شود. بر حسب این تعریف هر نوع کیک یا شیرینی ترد و نرمی که با آرد، تخم مرغ و نوعی چربی (کره یا روغن) درست ‌شود را می‌توان کوکی نامید.

زمان آماده سازی: 30 دقیقه زمان پخت: 45 دقیقه مجموع مدت زمان: 1 ساعت، 15 دقیقه


مواد لازم : برای حدود 25 کوکی

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما
1-1/2 پیمانه (300 گرم) شکر دانه ریز

2-1/4 فنجان (270 گرم) آرد همه منظوره

 226 گرم پنیر خامه ای نرم

 113 گرم کره نرم شده

     1 قاشق غذا خوری (15 میلی لیتر) عصاره وانیل

     1عدد بزرگ تخم مرغ آلی به علاوه 1 زرده تخم مرغ بزرگ

     1 فنجان (120 گرم) پودر قند الک شده

    2 قاشق چای خوری (حدود 8 گرم) بکینگ پودر

طرز تهیه:


آرد و بکینگ پودر را تا به خوبی مخلوط را کنار بگذارند. پنیر خامه ای و کره را در کاسه همزن برقی بریزید و بعد آن را زده تا کاملا صاف و خامه ایی شود.بعد شکر، وانیل و نمک؛ را هم اضافه وبه خوبی ترکیب کرده ،گاهی با یک لیسک دور کاسه را تمیز کنید تا تمام مواد یکدست ترکیب شود. تخم مرغ و زرده تخم مرغ را به مدت 1 تا 2 دقیقه با سرعت متوسط زده تا زمانی که خامه ایی و صاف شود.


با سرعت کم، به تدریج مخلوط آرد را اضافه کنید و با هم تا هم زده تا خمیری صاف و نرم بدست بیاورید. روی خمیر را بپوشانید و به مدت 2 ساعت کنار بگذارید.

 

 درفر را با حرارت 325 درجه فارنهایت و یا 160 درجه سانتیگراد روشن کنید.توی سینی کاغذ پوستی پهن کنید. پودر قند را هم در یک کاسه بریزید.

 

خمیر را به اندازه 1 قاشق اندازه گیری برداشته ودر دست به سایز یک توپ 5/2 سانتی گرد کرده ودر پودر قند بغلتانید. توپ های خمیری را در سینی با فاصله 5 سانت بچینید.بعد در فر به مدت 14 دقیقه قرار داده تا پخته و آماده شود. سینی را از فر خارج کرده و کاغذ پوستی را روی توری سیمی به مدت 10 دقیقه گذاشته تا کوکی ها سرد شود. روی ان را با پودر قند تزیین کنید.


درباره کوکی

هر کشوری واژه اختصاصی خود را برای کوکی دارد، به عنوان مثال در انگلستان و استرالیا به کوکی، بیسکوییت می‌گویند. آلمانی‌ها نیز کوکی‌های کریسمس را keks یا Plzchen می‌نامند. در ایتالیا نیز نام‌های مختلفی برای انواع مختلف کوکی وجود دارد که از جمله این نام‌ها می‌توان به amaretti و biscotti اشاره کرد.


شاید خیلی‌ها تصور کنند که کوکی یک شیرینی فرنگی است، اما جالب است بدانید که تاریخچه این شیرینی به کشور خودمان ایران برمی‌گردد.

محبوبیت کوکی‌ها در بین مردم اروپا به قدری زیاد بود که دستورالعمل‌های پخت کوکی در کتاب‌های آشپزی رنسانس نیز یافت می‌شد.

 کیک‌های چایی در اروپا بسیار محبوب شدند. این کوکی‌های کره‌ای شبیه به کوکی‌های کلوچه‌ای امروزی بودند اما قند کمتری داشتند. آن‌ها به اندازه‌ی کوکی‌های سنتی شیرین نبودند ولی در عوض غنی‌تر و چرب‌تر بودند. در هلند به این کوکی‌ها koekje (به معنای کیک کوچک) گفته می‌شد. در اواخر قرن شانزدهم یک هلندی koekje را با خود به آمریکا آورد. بعد‌ها (در قرن هفدهم) کلمه koekje به مرور زمان به کوکی تبدیل شد. و این نام تا به امروز پا برجا مانده است.

به دلیل پیشرفتی که در آن زمان در حال رخ دادن بود، عوامل و وسایل پخت و پز مختلفی نیز در بازار ظاهر شدند و این فرصت فوق العاده‌ای برای نانوایان و قنادان بود. در آن زمان به واسطه‌ی پیشرفت‌های رخ داده در صنعت شیرینی پزی، کوکی‌ها نیز در شکل‌ها، اندازه‌ها و طعم‌های متنوعی تهیه می‌شدند.


کوکی‌های معروف جهان

بیسکوتی : بیسکوتی از نظر لغوی به معنای دوبار پختن است. این کوکی‌ ایتالیایی به واسطه رطوبت کمی که داشت شبیه یک کراکر شیرین بود که تا ماه‌ها ماندگاری داشت از این رو در ابتدا برای دریانوردانی که سفرهای دریایی طولانی را طی می‌کردند تهیه می‌شد.


کوکی‌ شکلات چیپسی: کوکی‌ شکلات چیپسی، یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های آمریکاست که اولین بار در ایالت ماساچوست آمریکا، توسط یک استاد دانشگاه و متخصص تغذیه به نام Ruth Graves Wakefield خلق شد.


شیرینی شانس : شیرینی شانس یا فورچون کوکی‌، یک شیرینی ترد و بامزه با شکل و فرمی خاص و متفاوت است. دلیل نام گرفتن این کوکی‌ به شیرینی شانس به این خاطر است که در گذشته معمولاً داخل آن‌ها را با کاغذهای کوچک حاوی نوشته‌های شانسی مثل جملات و کلمات امیدوار کننده، حکیمانه یا پیش بینی آینده و … پر می‌کردند. امروزه نیز این شیرینی‌ها محبوبیت دارند؛ شما می‌توانید این شیرینی بامزه را برای مناسبت‌های مختلفی مثل سالگرد ازدواج، ولنتاین یا تولد عزیزانتان و با هدف سورپرایز کردنشان با جملات عاشقانه و محبت آمیز، تهیه کنید.


لیدی فینگر : لیدی فینگر به کوکی‌ یا بیسکوییت‌های انگشتی بیضی شکلی گفته می‌شود که در سال ۱۱۰۰ میلادی در فرانسه ابداع شده و امروزه در سراسر دنیا نیز محبوب شده است. از خرده‌های لیدی فینگر می‌توان در تزیین دسرهای مختلفی مثل دسر تیرامیسو استفاده دارد.


ماکارون: شیرینی ماکارون نوعی کوکی‌ نرم و گرد با یک لایه‌ی ترد خارجی است که از سفیده تخم مرغ درست می‌شود. قدمت ماکارون‌ها به سال 1792 در یک صومعه در ایتالیا برمی‌گردد. نارگیل رایج‌ترین عطر و طعم برای ماکارون ایتالیایی است اما این ماکارون‌ها را در طعم‌های دیگری چون شکلات و بادام نیز می توان یافت.

نکته: این نوع ماکارون یا شیرینی ماکارون فرانسوی متفاوت است.


کوکی‌ کره بادام زمینی : کوکی‌ کره بادام زمینی نیز یکی دیگر از انواع کوکی‌ است که ماده اصلی آن را کره بادام زمینی تشکیل می‌دهد. این کوکی در قرن نوزدهم در کانادا سرچشمه گرفته است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده