بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پاستا قارچ با سس خامه ایی

پاستا قارچ با سس خامه ایی

شما برای تهیه یک پاستا خوشمزه و خوش رنگ که اشتها برانگیز هم باشد از سبزیجات متنوع و تازه و در کنار آن می توانید از سس های دلخواه استفاده کرده و در کنار آن یک سالاد می تواند غذایی ایده آل برای همه افراد خانواده باشد.

معمولا لینگوئینی را با غذاهای دریایی مانند میگو و یا سس پستو سرو می‌کنند. اما شما می‌توانید هر مایه‌ای دوست دارید برای آن درست کنید و لذت ببرید. اگر می‌خواهید تغذیه‌ درستی داشته باشید، باید میان گروه‌های غذایی اصلی تعادل ایجاد کنید.


مواد لازم : برای 4 نفر

1-1/2 فنجان شیر

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

  480 گرم قارچ اسلایس شده

 240 گرم پاستا ماکارونی، لینگوئینی، و غیره

  1/5 فنجان شیر پرچرب

  1/4 فنجان آب، استاک ‌گوشت، شیر یا خامه اختیاری

  1/4 فنجان جعفری خرد شده

      4 قاشق غذاخوری کره

     3 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

     2 قاشق غذاخوری آرد

     1 قاشق غذاخوری سبزی خشک و معطرنوع آن بدلخواه

     3 حبه سیر ریز خرد شده تقسیم

        نمک و فلفل به میزان دلخواه

 

طرز تهیه :

2 قاشق از کره را روی حرارت ملایم آب کرده و یک حبه سیر خرد شده را اضافه و یک دقیقه آن را تفت داده و قارچ‌ها را اضافه و 5 تا 10دقیقه تفت دهید تا نرم و طلایی شوند.بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

دو قاشق کره باقی‌مانده را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم گذاشته تا ذوب شود.


باقی‌مانده سیر را اضافه و تفت داده تا طلایی و عطر آن خارج شود. آرد و سبزیجات معطر را اضافه و یک دقیقه تفت داده تا رنگ آن تغییر کند، شیر را به‌ آرامی اضافه و مرتب هم بزنید و گذاشته تا به‌ آرامی بجوشد و غلیظ شود. سپس نمک و فلفل را هم اضافه کنید.


پاستا را طبق دستور پشت بسته درست کرده و بعد با سس و قارچ‌ ترکیب کرده ، روغن‌زیتون و شیر یا خامه را هم اضافه و خوب ترکیب کنید. ترکیب را در ظرف دلخواه بریزید و روی آن را با جعفری خرد شده تزیین و سرو کنید.


نکاتی در باره پاستا وتفاوت‌ آرد معمولی با آرد سمولینا


آرد معمولی یا آرد سمولینا کدام یک برای درست کردن کیک یا پیتزا بهتر است؟ برای یافتن پاسخ این سؤال در حال حاضر انواع زیادی از آرد وجود دارد و تفاوت این آردها در دانه اولیه به‌کار رفته برای تهیه کردن آرد و مقدار ریز شدن آن است.


آرد سمولینا با گندم دوروم تهیه می‌شود و آرد معمولی از گندم معمولی. گندم دوروم رنگ سفید مایل به زرد دارد. همچنین اندازه دانه‌های ریزشده‌ هرکدام از این آردها نیز تفاوتی بین آن‌ها محسوب می‎شود، به طوری که دانه‌های آرد سمولینا بزرگتر از دانه‌های آرد معمولی است. همچنین با ریزتر کردن دانه‌های این نوع آرد انواع دیگر آرد را نیز تولید می‌کنند.


موادی که از آرد سمولینا درست شده‌اند نسبت به موادی که از آرد معمولی درست شده‌اند حاوی مقدار بیشتری از آهن و اسید فولیک هستند که برای سلامتی به خصوص برای زنان باردار بسیار مفید هستند. علاوه بر این، این نوع آرد حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌های گروه B و پروتئین است و همچنین چربی، کلسترول و سدیم بسیار کمتری نسبت به آرد معمولی دارد.


آرد سمولینا موارد استفاده بیشتری نسبت به آرد معمولی دارد، به عنوان مثال از این آرد در تهیه غلات صبحانه، انواع پاستا، انواع دسر و نان و شیرینی‌های فانتزی استفاده می‌شود؛ درحالی که از آرد معمولی به دلیل ریزتر و نرم‌تر بودن دانه‌های آن در تهیه نان و شیرینی استفاده می‌شود.


ارزش غذایی این دو نوع آرد نیز با یکدیگر مقداری تفاوت دارد، به طوری که 100 گرم از آرد سمولینا 314 کیلو‌کالری انرژی دارد و 75.5 درصد آن کربوهیدرات، 8.03 درصد آن چربی و 6.43 درصد آن پروتئین است درحالی که همین مقدار آرد معمولی دارای 340 کیلو‌کالری انرژی است و 85.6 درصد آن کربوهیدرات، 12.1 درصد آن پروتئین و 2.26 درصد آن چربی است.


لینگوئینی (Linguine) خیلی شبیه به پاستا فتوچینی است، اما از نظر پهنا، نسبت به آن باریک‌تر است.ارزش غذای لینگوئینی غنی شده با ویتامین‌های B1، B2 و B3 بسیار بیشتر از پاستاهای معمولی است.

این سه ویتامین از ضروری‌ترین ویتامین‌هایی هستند که بدن به آن‌ها نیاز دارد و بدون آن‌ها حتما مشکلی در بدن خود حس خواهید کرد.


با سه ویتامین مهم و ضروری برای بدون غنی شده است. اگر موهای سرتان زیاد می‌ریزد، کم‌خونی دارید یا همیشه احساس خستگی می‌کنید، شاید یکی از دلایل آن کمبود ویتامین B باشد،


ماکارونی غنی‌شده با ویتامین‌های B1، B2 و B3 ماده‌ای با ارزش‌ غذایی بالاتر از ماکارونی‌های معمولی است که اگر آن را در سبد غذایی خود جای دهید، می‌توانید از تامین شدن بخش مهمی از نیازتان به این ویتامین‌ها اطمینان حاصل کنید.


معمولا لینگوئینی را با غذاهای دریایی مانند میگو و یا سس پستو سرو می‌کنند. اما شما می‌توانید هر مایه‌ای دوست دارید برای آن درست کنید و لذت ببرید. اگر می‌خواهید تغذیه‌ درستی داشته باشید، باید میان گروه‌های غذایی اصلی تعادل ایجاد کنید.


 این تعادل در هرم غذایی (Food Pyramid) به‌خوبی مشخص است. غذایی که می‌خورید، در یکی از گروه‌‌های این هرم جای می‌گیرد: گروه نان و غلات، میوه‌ها و سبزیجات، گوشت و تخم‌مرغ و پروتئین‌های گیاهی، چربی و شیرینی‌جات


هیچ گروهی را نمی‌توان جایگزین گروه دیگر کرد و همه‌ این گروه‌ها برای بدن لازم هستند. درست مانند شکل هرم هرچقدر بالاتر بروید، باید از مصرف روزانه‌ این مواد کم شود. با رعایت این هرم غذایی هم سالم‌تر غذا می‌خورید و هم دچار سوءتغذیه یا اضافه‌وزن نمی‌شوید.


اگر از افراد گیاه خوار هستید این غذا بهترین گزینه برای انتخاب درست است.حتما می دانید که پخت این نوع غذا در کنارش باید از فیبر ، پروتئین و روغن سالم گیاهی استفاده کنید.این پاستا خوشمزه و کاملا گیاهی را حتما تهیه و میل کنید .تا از طعم و رنگ زیبای آن در هنگام خوردن لذت ببرید.

 

پاستا در انواع و شکلها و رنگ های زیادی وجود دارد و شما می توانید با هر ترکیب سبزیجات و یا گوشتی این پاستا را آماده و در کنار اعضای خانواده میل کنید.


یکی از غذاهای پر طرفدار در سراسر دنیا انواع پاستاهاست که با سبزیجات و یا انواع گوشت ها پروتئینی مانند میگو ، ماهی و یا گوشت قرمز و مرغ می توانید آماده کنید.

 

نامی برای فراورده هایی خمیری که از آرد گندم را پاستا یا همان ماکارانی ، لازانیا ، اسپاگتی ، ورمیشل ، نودل نامیده می شود. پاستا ازنوعی خمیر ایتالیایه که از آب و آرد و تخم مرغ تشکیل شده و گاهی به آن سبزیجات هم اضافه می کنند.

پاستاها مدل و طراح هایی زیادی دارد. مانند پنه و یا لوله ای و یا اسپاگتی که رشته ای توپر و نازکتر از ماکارونی ایست که به رشته نازکتر از اسپاگتی ورمیشل نام دارد.

 

پاستا به دلیل اینکه دارای ماده غذایی با ارزشی که دارد.این غذا نه تنها چاق کننده نیست بلکه در تمام جهان به عنوان یک غذای سالم شناخته شده است.

 

شما پاستایی را تهیه کنید که از آرد سمولینا تهیه شده و در هنگام پخت از ظرفی استفاده کنید که نسبت به پاستا کمی بزرگتر باشد که باعث خمیر شدن و چسبیدن بهم نشود.


برای تهیه یک پاستا خوشمزه و خوش رنگ که اشتها برانگیز هم باشد از سبزیجات متنوع و تازه و در کنار آن می توانید از سس های دلخواه استفاده کرده و در کنار آن یک سالاد می تواند غذایی ایده آل برای همه افراد خانواده باشد.


پاستا لیننام ایتالیایی خمیری است که به اشکال مختلف یافت می‌شود. این پاستا با جوشاندن در آب به سادگی آماده می‌شود.


برای آماده کردن پخت این پاستا لینگوئینی 12 تا 14 دقیقه زمان نیاز است تا غذای لذیذ شما آماده شود. پاستا به دلیل روش پخت آسان و اینکه منبع ویتامین است جزو متداول‌ترین غذاها در سرتاسر دنیاست و فقط مختص ایتالیا نیست.


البته در ایران بیشتر پاستاها با نام ماکارونی شناخته می‌شود اما جالب است بدانید ماکارونی نوع خاصی از پاستاست. پاستاها با انواع سس‌ها و مایع‌ها مخلوط می‌شوند و طعم ویژه‌ای به خود می‌گیرند.


پاستاها تنوع زیادی دارند و از بین ده‌ها مدل می‌توان به اسپاگتی، نودل، فتوچینی، صدفی، پروانه‌ای یا پاپیونی، پنه، آرنجی و لازانیا اشاره کرد. این مدل از پاستا به صورت رشته‌ای است که مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده