بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دسر نوتلا با ماست و گرانولا با فندق

دسر نوتلا با ماست و گرانولا با فندق

کرم شکلاتی فندقی، که این روز ها به راحتی جایگزین صبحانه و بسیاری از وعده های غذایی شده این شکلات بسیار خوشمزه فقط برای صبحانه نیست. از این شکلات در تهیه انواع شیک، چیز کیک، بستنی، بیسکویت، انواع دسر ساده، کیک ساده و شیرینی های مختلف استفاده می‎کنند.

مدت آماده سازی و تهیه 15دقیقه


ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

موادلازم : برای 4 لیوان

1 فنجان گرانول

4 قاشق غذاخوری فندق تست وخرد شده

8 قاشق غذاخوری ماست یونانی با طعم وانیلی یا خامه بدون چربی

انواع توت و میوه برای تزیین

طرز تهیه:


گرانول را توی لیوانها به تساوی بریزید و بعد 1 قاشق غذاخوری فندق را در بالای گرانول پخش کنید و به دو قاشق غذاخوری شکلات نوتلا وبه همراه دو قاشق غذاخوری ماست و در آخر روی آن را با میوه های دلخواه تزئین و بلافاصله سرو کنید.


امروزه نوتلا در سراسر جهان برند نام‌آشنایی است و روز‌به‌روز نیز بر محبوبیتش در میان مردم اضافه می‌شود.نان تست، پن‌کیک و وافِل و انواع کیک ها که با شکلات روکش می شود و نشان دهنده مصرف زیاد این ماده پرمصرف است که در دستورهای بسیار مختلفی کاربرد دارد. این محصول بیشتر به‌عنوان تاپینگ یا رومال دسر شناخته می‌شود، اما شرکت فِرِرو در تلاش است که نوتلا را به‌عنوان تاپینگ صبحانه و چیزی شبیه مربا جا بیندازد.


درصورتی‌که نوتلا از تاپینگ دسر به تاپینگ صبحانه تغییر پیدا کند، شرکت می‌باید برچسب اطلاعات غذایی محصول را به‌روزرسانی کند.


برحسب 2 قاشق غذاخوری 37 گرم درهر وعده محاسبه شده‌اند، اما برای تاپینگ صبحانه باید برحسب 1 قاشق غذاخوری 18.5 گرم در هر وعده محاسبه شوند. بنابراین چون اندازه‌ی وعده کاهش می‌یابد، مقدار محاسبه‌شده‌ کالری، قند و چربی نیز در هر وعده کاهش خواهد یافت.


نوتلا در تبلیغات به‌عنوان یک صبحانه سالم و سریع به‌ویژه مخصوص کودکان معرفی می‌شود، این درحالی است که به‌دلیل قند بالا انتخاب چندان مناسبی برای صبحانه نیست.


ترکیبات ساده‌ای تشکیل شده نوتلا


شکر بیشترین قسمت نوتلا را شکر تشکیل می‌دهد. محتویات قندی نوتلا یا حاصل چغندرقند است یا نیشکر که البته به کشور تولیدکننده‌ی آن بستگی دارد.


روغن پالم یا نخل نوعی روغن گیاهی است که از میوه‌ درخت نخل گرفته می‌شود. بافت کرمی و پخش‌پذیری نوتلا نیز دقیقا به‌دلیل وجود روغن پالم است.


فندق در ترکیبات نوتلا از خمیر 100درصد خالص فندق استفاده می‌شود. هر ظرف نوتلا حاوی تقریبا 50 عدد فندق شیرین خمیرشده است.

  

شیر خشک بدون چربی این ماده حاصل حذف آب از شیر پاستوریزه‌ بدون چربی است. ماندگاری شیرخشک از شیر معمولی بسیار بالاتر است و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد.


کاکائو مصرف‌شده در تولید نوتلا از آفریقای غربی تأمین می‌شود. دانه‌های کاکائو را پس از فرآوری و تبدیل به پودر کاکائو با سایر مواد ترکیب می‌کنند تا طعم شکلات به‌خود بگیرد.


لسیتین نوعی ماده‌ی اِمولوسیون‌کننده است، به این معنی که مانع تفکیک ترکیبات و حفظ بافت لطیف و منسجم نوتلا می‌شود. این ماده‌ی چرب از دانه‌های سویا گرفته می‌شود و ازجمله افزودنی‌های رایج به‌شمار می‌رود.


وانیل نوعی ماده‌ طعم‌دهنده است که به‌طور طبیعی در عصاره‌ی دانه‌ وانیل وجود دارد، اما در ترکیبات نوتلا از وانیل مصنوعی استفاده می‌شود.


نوتلا اساسا به‌عنوان شکلات فندقی تبلیغ می‌شود، اما اگر به برچسب اطلاعات غذایی نوتلا دقت کنید، خواهید دید که شکر نخستین ماده‌ ذکرشده در فهرست ترکیبات آن است، چراکه 57 درصد وزن نوتلا در اصل از شکر تشکیل می‌شود.


ارزش غذایی و ترکیبات نوتلا چیست؟

2 قاشق غذاخوری نوتلا 37 گرم حاوی مقادیر زیر است:


200 کالری

 12 گرم چربی

 21 گرم قند

   2 گرمپروتئین

  4 درصد کلسیم شاخص نیاز روزانه (RDI)

  4 درصد آهن شاخص نیاز روزانه (RDI)


نوتلا مقادیری کلسیم و آهن دارد، اما مقادیر کالری، چربی و قند در این محصول زیاد است که باعث شده دارای ارزش غذایی چندانی نباشد.

nutella.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده