مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه کتلت با کنسرو ماهی تن

طرز تهیه کتلت با  کنسرو ماهی تن

از غذاهایی که در هفته مصرف آن توصیه می شود ماهی است و برخی خانواده‌ها به دلیل گران بودن و یا طعم و بویی که می‌دهد چندان تمایل به مصرف آن ندارند.

کنسرو ماهی را با تن ماهی می‌شناسند که این مورد درست نیست ، زیرا کنسرو ماهی می‌تواند از انواع مختلف ماهی تهیه شود،مثل کنسرو ماهی ساردین و کیلکا دیگر زیاد در بازار نیست. کنسرو ماهی تن طرفداران زیادی دارد. ماهی تن شامل گروه زیادی از ماهیانی است به نام های گیدِر، زرده، اَسبَک و هَوور که به ترتیب گران‌ تر،خوشمزه‌ تر و مغذی‌ ترند.


موادلازم :

1/2 فنجان نان سفید خردشده

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

1/2 قاشق چای خوری کره

3 عدد کنسرو تن قوطی

  2 قاشق چای خوری خردل دیژون

  1 قاشق چای خوری رنده پوست لیمو

  1 قاشق غذاخوری آب لیمو

  1 قاشق غذاخوری مایع قوطی ماهی تن

  2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

  2 قاشق غذاخوری قسمت سبزپیازچه خرد شده

  1 عدد تخم مرغ

  2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

     نمک و تازه فلفل سیاه و سفید

     کمی سس فلفل

طرز تهیه :

مایع توی کنسرو ماهی را تخلیه کنید وبا یک قاشق روغن زیتون ونمک وفلفل روی ماهی بریزید ومزه دارکنید. سس، خردل، نان سفید، رنده پوست لیمو، آب لیمو ، مایع کنسرو ، جعفری، پیازچه، سس تند و فلفل سیاه را با هم در ظرفی مخلوط کرده و با تخم مرغ ترکیب کنیدو تن ماهی را اضافه وهم بزنید.


مایع را به 4 قسمت تقسیم کرده وهر قسمت را در دست گرد ومنظم کنید . 3 ساعت در یخچال قرار داده ، بعد توی تابه مقداری روغن بریزید وکتلت ها را در روغن قرار داده و دو طرف آن راسرخ وطلایی کنید . با لیمو وسبزی ویا سالاد سرو کنید.


درباره ماهی تن

ماهی هوور به دلیل داشتن تیغ های کم در جهان مشتريان فراوني دارد. ماهی تن از غذاهای محبوب دریایی است و می توان از این ماهی به صورت استیک ،کوکو ماهی ، قلیه ماهی استفاده کرد .ماهی تن یا ماهی هوور منبع بسیار خوبی از پروتئین ، مواد معدنی نظیر سلنیوم، منیزیم و پتاسیم و همچنین ویتامین گروه ب است .


ماهی تن یا ماهی هوور منبع بسیار خوبی از پروتئین ، مواد معدنی نظیر سلنیوم، منیزیم و پتاسیم و همچنین ویتامین گروه ب است . سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی، کسانی که رژیم حذف گوشت مرغ و گوشت قرمز می‌گیرند و در مناطقی زندگی می‌کنند که کمتر در معرض نور خورشید قرار دارند، بهتر است بیش از دیگران از این نوع ماهی استفاده کنند.


مهم تر از همه این که، گوشت ماهی تن هم مانند گوشت دیگر انواع ماهی ها ، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که مصرف آن مشکلات پوستی و التهابات را کاهش می دهد و سرعت بهبود بیماران قلبی را بالا می برد. اسیدهای چرب امگا 3 به طور کلی نقش پیشگیری کننده از بیماری های مزمنی نظیر بیماری های قلبی- عروقی ، دیابت نوع دوم و برخی از انواع سرطان را دارند.


گونه‌ای ماهی است که بدنی گرد و دوکی شکل دارد رنگ بدن در پشت آبی تیره تا سیاه ، پهلوها و شکم نقره ای با خال‌های بیضوی کشیده و بی رنگ در ردیف‌های افقی می‌باشد.حداکثر طول این آبزی 130 سانتیمتر می‌باشد.

ماهی هوور خیلی سریع شنا می‌کند و سرعت حرکت آن به 70 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


برخلاف انواع دیگر ماهی که گوشت سفید دارند، ماهی تن گوشت صورتی یا قرمز تیره دارد. علت قرمزی گوشت آنها، میزان زیاد میوگلوبین پروتئین محتوی آهن قرمز در عضله، در بافت‌های ماهیچه است. گوشت سفت ماهی تن دارای پروتئین و ویتامین‌های بسیاری است.


بیشتر ماهیان تن در دریاهای مناطق گرمسیری مانند خلیج فارس زندگی می‌کنند، برخی از انواع بزرگتر ماهی تن می‌توانند حرارت بدنشان را با فعالیت‌های ماهیچه‌ای بالاتر از دمای آب ببرند. این کار به آنها کمک می‌کند که بتوانند در آب‌های سرد زنده بمانند.


ماهی هوور در خلیج فارس و دریای عمان، اقیانوس هند، دریای شرق و جنوب چین، دریای زرد، دریای اندونزی، دریای مدیترانه، اقیانوس آرام پراکنش دارند. تغذیه آن ها انواع ماهی، سرپایان و سخت پوستان مخصوصا لارو دهان پایان و میگوها می‌باشد و پراکنش آن در دنیا بیشتر در آب‌های اقیانوسی و آب های با عمق بیش از 10 متر می باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده