بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه کرم باواریا با کاستارد

طرز تهیه کرم باواریا با کاستارد

این کرم واقعا خوشمزه و خوش عطرکه با کرم کاستارد به سادگی تهیه می شود و براحتی آماده می شود.


مواد لازم :

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

1-1/2 پیمانه خامه فرم گرفته

1/3 پیمانه آب

2/3 پیمانه شکر

1/8 قاشق چایخوری وانیل

3 قاشق سوپ خوری پودر ژلاتین

1 پیمانه شیر

4 عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه:

پودر ژلاتین را روی آب سرد می ریزیم و 3-4 دقیقه صبر می کنیم تا حالت ژلاتینی به خودش بگیره. سپس ظرف حاوی ژلاتین و آب رو به روش بنماری و یا داخل مایکروفر قرار میدیم تا ژلاتین توی آب حل بشه و ما یک مایع غلیظ و شفاف بدست بیاریم. ژلاتین حل شده رو فعلاً کنار میذاریم تا از حرارت بیافتد.


 شکر رو به زرده های تخم مرغ اضافه می کنیم و بعد با سرعت متوسط همزن شروع به هم زذنشون میکنیم. برای 4 تا 5 دقیقه به هم زذن ادامه میدیم تا کم کم مخلوط حجم بگیره و روشن بشه. و بعد وانیل رو اضافه می کنیم و چند ثانیه ای مجدد هم می زنیم. به جای وانیل توی این مرحله می تونیم از اسانس های دلخواهمون استفاده کنیم. مخلوط زرده و شکر رو هم کنار قرار میدیم.


شیر را توی یک قابلمه کوچک لبه دار بریزید و روی حرارت ملایم قرار داده و گذاشته تا شیر ولرم شود و بعد کمی از شیر را توی ظرف زرده بریزید و کاملا ترکیب کنید و بعد مخلوط را به شیر اضافی و شروع به زدن کنید تا کرم بسته ولی زرده پخته نشود.

با همزن مرتب زده تا کرم قوام دار یا غلیظ شود و وقتیکه با قاشقی از ترکیب برداشتید کرم بصورت یک پوشش روی قاشق باقی بماند. وقتی مایع کاستاردی غلیظ شد آن را از روی حرارت بر داشته و اجازه دهید تا کاستارد کمی خنک شود و بعد ژلاتین حل شده را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا با هم مخلوط شود.مخلوط را گذاشته تا کاملا سرد شود.

خامه را زده تا سفت و فرم دار شود و بعد با کاستارد ترکیب کنید تا یکدست و صاف شود.کرم آماده شده را توی لیوان های مورد نظرتان بریزید وتوی یخچال قرار دهید. در زمان سرو روی آن را با میوه های دلخواه و شکلات ذوب شده یا هر چه که مورد نظرتان برای تزئین و سرو کنید.اگر بخواهید از نوع شکلاتی آن را هم درست کنید از پودر کاکائو و یا شکلات ذوب شده استفاده کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده