بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» محتوا نویسی / چرا محتوا برای سئو مهم است

محتوا نویسی / چرا محتوا برای سئو مهم است

محتوا نویسی / چرا محتوا برای سئو مهم است

محتوا و سئو

در بهترین حالت آنها پیوندهایی را تشکیل می دهند که می تواند هر وب سایتی را در صدر رتبه های موتورهای جستجو منفجر کند.

اما این تنها زمانی است که آنها در بهترین حالت خود هستند. به شما این آگاهی را می دهد که چرا محتوا برای SEO مهم است وچه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها با هم هماهنگ عمل می کنند.

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

بیایید شروع کنیم.

اگر از توصیف محتوای "با کیفیت" اجتناب کنیم ، می توانیم با نگاهی به ده ها نوع مختلف محتوای دیجیتالی ، رویکرد مستقیمی تری داشته باشیم.

بهینه‌ سازی موتورهای جستجو یا سئو موضوعی است که این روزها در حوزه بازاریابی دیجیتال مطرح می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افرادی که به تازگی با بازاریابی موتورهای جستجو آشنا شده‌اند با این سوال روبرو می‌شوند 

آیا سئو یک نیاز و ابزار جدید برای بازاریابی است یا هزینه‌ای برای تشخیص میزان بازگشت سرمایه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر دو!

در حقیقت، سئو برای بازاریابی و تجارت امروز یک نیاز همیشگی محسوب می‌شود. در عصر تکنولوژی مشتریان کمتر از دفترچه تلفن، دایره المعارف و کتاب و روزنامه استفاده می‌کنند. آنها با استفاده از گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر و تبلت آنچه نیاز دارند را می‌یابند. در مقابل هر کسب و کاری که از یک وب‌سایت برای معرفی خدمات خود استفاده می کند نیاز دارد تا به خوبی دیده شود و توجه و اعتماد مشتریان را جلب کنند؛ اما در این راه تا چه حد موفق است؟


چرا سئو مهم است؟

این سؤال را در ابتدا مطرح می‌کنیم چرا که تا از اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایت باخبر نباشیم نمی‌توانیم به فواید و کارایی آن بپردازیم. یکی از جنبه‌های مهم سئو، سازگار کردن وب‌ سایت شما با فهم کاربران و منطق موتورهای جستجو است. با وجود اینکه گوگل رضایت کاربران را به صاحبان وب‌سایت پیشنهاد می‌دهد، اما نباید این حقیقت را از یاد برد که موتورهای جستجو انسان نیستند. اگرچه موتورهای جستجو به میزان قابل توجهی پیچیده شده‌اند، اما هنوز قادر نیستند صفحات وب‌سایت‌ها را با بینشی مشابه انسان درک، تجزیه و تحلیل نمایند (پیشنهاد می‌کنم مقاله موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند را مطالعه کنید). انجام سئو و بهینه سازی سایت، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا موضوع و اهمیت هر صفحه و میزان کیفیت آن را بهتر متوجه شوند.

ما به دفعات درباره بی فایده بودن سئو شنیده‌ایم. جملاتی نظیر:

هیچ مهندس باهوشی یک موتور جستجو نمی‌سازد که وب‌ سایت‌ها برای نمایش بهتر در لیست نتایج آن و دریافت رتبه بالاتر نیازمند پیروی از قواعد و اصول خاصی باشند. هر انسانی حتی با داشتن یک نصفه مغز سیستمی می‌خواهد که به‌راحتی بتواند در بستر تمام معماری‌ها حرکت کند، کدهای پیچیده و ناقص را تجزیه و تحلیل نماید و حتی راهی برای ارائه بهترین نتایج ممکن پیدا کند، نه اینکه سیستمی طراحی کند که به‌وسیله کارشناسان غیرمتخصص بازاریابی بهینه‌سازی شود!

تمام نکات بستگی به نحوه تولید محتوا ارزشمند مخاطبان شما در جستجوی آن دارد. زمانی که می خواهید برای وبسایت جدید خود محتوای مناسبی بنویسید بارها شاهد این بوده ایم که افرادی که در فاز طراحی از توانایی بالقوه ای برخوردار بوده اند ناگهان از صحنه ناپدید می شوند. همیشه به خاطر داشته باشید که برای تامین محتوای با کیفیت باید زمان کافی اختصاص داده و به هیچ وجه آنرا سرسری نگیرید.


این احساسی است که اگر بخواهید نویسنده شوید باید داشته باشید. صرف نظر از توانایی نوشتن فعلی شما، اگر این احساس را داشته و مطمئن باشید که می توانید متن را بنویسید وبخواهید نویسنده شوید این نوشته می تواند کمکی خوبی برای شما باشد.


نوشتن یک مهارت است که در همه زمینه های زندگی مورد نیاز است. مانند سایر مهارت ها، برای نوشتن شما نیز نیاز دارید که برای تسلط بر آن تمرین کنید. آموزش درست تمام چیزی است که شما برای دستیابی به مهارت های نوشتن لازم دارید. در این مقاله نوع مناسبی از آموزش را برای شما فراهم می کند تا کار خود را در زمینه نوشتن مطالب شروع کنید و آموزش نوشتن محتوا را بیاموزید. این مقاله به شما کمک می کند تا دانش و مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای موثر را به دست بیاورید.


مرحله اول در آموزش محتوا نویسی: ملزومات نوشتن

   چرا باید نویسنده شوید

   آیا استعداد نوشتن دارید؟ این سوال اشتباه است.

   راه هایی که می توانید برای ایجاد محتوا از آن ها الهام بگیرید


مرحله دوم در آموزش محتوا نویسی: قبل از نوشتن

   مقدمه ای برای نوشتن انواع مختلفی از اطلاعات

   برنامه ریزی برای نوشتن

   دستورالعمل برای نوشتن

   سند محور خواننده

   ارجاع و بلاگر بودن


مرحله سوم در آموزش محتوا نویسی : درست نوشتن

   خواندن برای نوشتن

   نوشتن پاراگراف های موثر

   پیش نویسی

   نوشتن موثر

   ارتباط با کارشناس موثر

   گرامر برای نویسندگان

   خطاهای دستوری مشترک


مرحله چهارم در آموزش محتوا نویسی : پس از نوشتن

   خواندن اثبات

   ویرایش

   ارتباط با گرافیست

   بازنویسی


مرحله پنجم در آموزش محتوا نویسی : توسعه شغلی برای نویسندگان

   مهارت های توسعه حرفه ای


مرحله ششم در آموزش محتوا نویسی: انتشارات، کار پروژه

   نوشتن برای وب

   انتشار

 این روزها تقاضای زیادی برای نویسندگان محتوا وجود دارد زیرا محتوای خوب اغلب به درآمد تبدیل می شوند. این دوره مهارت های لازم برای نوشتن مقالات موثر برای وب را فراهم می کند. همچنین منابع فوق العاده ای را برای به دست آوردن پروژه های مستقل به شما ارائه می دهد.


تمرکز محتوا برای جذب مخاطب

پیش از اینکه کار خود را برای تامین محتوا شروع کنید باید به یاد داشته باشید که در واقع اول از همه شما برای مشتریان خود می نویسید. به هیچ وجه سعی نکنید که عمده هدف خود را برای دیدن شدن توسط موتورهای جست و جو قرار دهید. هدف اصلی شما برای نوشتن محتوا، باید مخاطب باشد بنابراین تا آنجا که می توانید باید محتوای با کیفیت تولید کنید.

پیشنهاد ما این است که ابتدا محتوای مد نظر خود را بنویسید و سپس در آخر نسبت به درج لغات و عبارات کلیدی با توجه به شیوه های استاندارد موجود اقدام کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که هدف اصلی یک وبسایت جذب مخاطبان بیشتر است بنابراین محتوای شما باید به گونه ای باشد که این هدف را به خوبی برآورده کند. به هیچ وجه نباید در نوشتن محتوای خود، افراط یا تفریط کنید همیشه باید حجم محتوا به گونه ای تنظیم شود که باید باشد.


طول محتوا

واقعیت امر این است که هیچ قاعده و قانون خاصی در مورد حجم محتوایی که در حال نوشتن هستید وجود ندارد. توصیه کلی ما این است که محتوای مورد نظر شما تقریباً 300 کلمه باشد. البته موتورهای جست و جو می توانند محتوای بیشتری را را نیز رصد کنند. نکته ای که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که بالای بودن غیراستاندارد حجم محتوای مورد نظر شما کاربر را خسته می کند. شما باید مطالبی را که از حجم بالایی برخوردار هستند به صورت پاراگراف بندی شده همراه با هدرهای مناسب و همراه با شماره گذاری های داخلی قرار دهید تا کاربر احساس یکنواختی و سردرگمی نکند.


هدرهای عنوان

دقت داشته باشید که به کاربردن تگهای عنوان زمانی که می خواهید محتوا را تقسیم بندی کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. این حالت سبب می شود کاربران از انواع مختلف محتوا و به طبع موضوعات مختلف روی صفحه آگاه شوند. مزیت دیگر این حالت این است که یک ساختار سلسله مراتبی به صورت صفحه ای برای موتورهای جست وجو ارائه می شود. به عنوان مثال تگهای عنوان <H1> در این زمینه به عنوان مهمترین محتوای مورد اشاره یک صفحه شناخته می شوند و بعد از آن هم به ترتیب تگ های <H2>،<H3> و..در واقع تقسیم بندی محتوا با استفاده از تگهای عنوان باعث می شود موتورهای جست و جو بدانند که چه نوع محتوایی از بالاترین اهمیت روی یک صفحه برخوردار است.برای اینکه ارزش و ارتباط لغات کلیدی خاصی را در یک صفحه افزایش دهید باید آنها را در تگهای <H1> جایگذاری کنید.


میزان استفاده از لغات کلیدی

همانطور که احتمالاً می دانید بسیار خوب است که لغت کلیدی را در لابه لای بدنه محتوای متن خود نیز بگنجانیم اما با این حال باید دقت داشت داشت که نباید در این زمینه زیاده روی کرد. معمولاً افراد تازه کار به این موضوع اهمیتی نداده و فکر می کنند تعداد زیاد لغات کلیدی در بدنه محتوا، تاثیری بیشتری در دیده مطلب آنها توسط موتورهای جست و جو دارد. همانطور که قبلاً هم گفتیم مهمترین نکته ای که شما باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که محتوا را باید ابتدا برای جذب کاربران نوشته و موتورهای جست و جو را در اولویت بعدی قرار دهید.قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد اما خوب است به ازای هر صفحه مطلب بسته به حجم واقعی صفحه، بین 2 تا 5 لغت کلیدی استفاده کنیم..


محتوای تکراری

واقعیت این است که کپی و پیست کردن بخش قابل توجهی از محتوا از دیگر بخش های سایت یا وبسایت های سایر افراد به هیچ وجه کار عاقلانه ای نیست. پیشتر موتورهای جست و جو نسبت به چنین حالاتی بسیار سخت گیر بودند و حتی امتیاز منفی هم در نظر می گرفتند اما جدیداً این امتیاز منفی برای وبمستران در نظر گرفته نمی شود اما از آن طرف هم امتیاز مثبتی برای این نوع محتواها در نظر گرفته نمی شود. نکته کلیدی در این زمینه این است که محتویات هر صفحه منحصر به فرد باشد البته این به معنای عدم تکرار صد درصد نیست چرا که ممکن است تشابهاتی هم دیده شود اما به شدت از کپی محتوای وبسایت های باید دوری کنید.


تشویق به اشتراک گذاری:

یکی از شیوه ها و تکنیک های مفید در زمینه سئو، Link Building است. بدین معنا که سایر وبسایتها در لابه لای صفحات خود لینک هایی را ارائه می کنند که به آدرس محتوا شما اشاره می کند. این حالت به خودی خود اثبات می کند که محتوای شما از ارزش خوبی برخوردار است. اگر محتوای شما قابل دفاع است اجازه دهید کاربر آنرا به اشتراک بگذارد.


فراخوان به عملیات

به هیچ وجه در محتوای خود برای کاربران سردرگمی ایجاد نکنید. همیشه محتوای خود را به آسانی هر چه تمام در اختیار کاربران قرار داده تا آنها از آن استقبال کنند. اگر بعد از خواندن بخشی از محتوا آنها را مجبور به کاری برای مطالعه محتوای باقی مانده بکنید، در واقع چیزی جزء نارضایتی برای آنها به ارمغان نیاورده اید.


 توضیحات متا

همانطور که احتمالاً می دانید این سری توضیحات در سیستم مدیریت محتوای وردپرس نوشته شده و روی وبسایت نهایی قابل رویت نیستند اما به هر حال آنها دو کار مفید برای شما انجام می دهند. اول اینکه آنها محتویات هر صفحه را برای موتورهای جست و جو توصیف کرده و دوم با کمک آنها کاربران در لیست نتایج جست و جو می توانند اطلاعات پایه ای پیش از اینکه محتوا را به صورت کامل بخوانند داشته باشند.


این توضیحات دقیقاً باید منعکس کننده مفهوم کلی محتوای مورد نظر شما باشد. البته این توصیف دقیق تاثیری در میزان دیده شدن در موتورهای جست و جو ندارد اما به هر حال کاربر نهایی می تواند به راحتی به موضوع و محتوای شما آگاهی اولیه پیدا کند. بهتر است این توضیحات به میزان 150 کاراکتر تنظیم شده و همچنین برای هر صفحه، این توضیحات را در نظر بگیرید.

searchenginejournal

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده