مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آنچه شما هرگز در مورد قارچ نمی دانستید

 آنچه شما هرگز در مورد قارچ نمی دانستید

وقتی به قارچ فکر می کنید ، به احتمال زیاد آنها را بسته بندی کرده اید و آماده خرید در فروشگاه مواد غذایی محلی شما هستند.در ایالات متحده ، قارچها قبل از هر چیز به عنوان یک عنصر جدایی ناپذیر برای طیف گسترده ای از ظروف شناخته شده اند.


از اضافه کردن عطر و طعم به سس ها و سوپ ها ، به یک ماده اولیه مهم برای پیتزا. اما به تازگی ، قارچ ها بیش از وعده غذایی معمولی شماو از قهوه و قارچ گرفته تا محصولات زیبایی و درمان های پوستی به یک ماده مرسوم تبدیل شده اند.

جملات خاص و زیبا از نویسنده معروف: نیچه مطلب مرتبط جملات خاص و زیبا از نویسنده معروف: نیچه


هزاران سال است که قارچ هم بعنوان ماده غذایی مناسب و هم برای اهداف و مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.به گفته متخصصان؛ قارچ‌ها منبع غنی از ماده معدنی پتاسیم هستند که به کاهش فشار خون بالا و نیز کاهش خطر سکته مغزی کمک می‌کند.


قارچ یکی از ترکیبات متداول در بسیاری از وعده های غذایی است که ما از آن لذت می بریم ، اما در مورد انواع مختلف قارچ ، از تاریخ رنگارنگ آنها گرفته تا مزایای بالقوه سلامتی و نقش مهمی که در بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان بازی می کنند ، چیزهای بیشتری وجود دارد. در اینجا شش مورد است که شاید شما در مورد قارچها آن را نمی دانید که فقط ممکن است شما را القا کند که از آنها در روز استفاده کنید.


آنها DNA مشابه انسان دارند

قارچ ها بخشی مهم از اکوسیستم ما هستند. در واقع ، بدون آنها ، گیاهان قادر به زنده ماندن نخواهند بود. قارچ ها وظیفه شکستن زباله ها و بازیافت مواد مغذی قابل استفاده را به داخل خاک دارند. اما باور کنید یا نه ، ترکیب ژنتیکی قارچ در واقع بیشتر از گیاهان به انسان شباهت دارد.


به عنوان مثال ، هنگامی که قارچ در معرض نور خورشید است ، می تواند ویتامین D تولید کند - درست مانند انسان.

اجداد ما مجذوب قارچ ها شده بودند و از فواید سلامتی قارچ ها در اوایل قرن برای افزایش طول عمر مورد استفاده قرار می گرفت .

امروزه در مکمل ها برای تقویت سلامتی استفاده می شوند ، از قارچ ریشی چین به دلیل خاصیت حمایت از سیستم ایمنی بدن ، تا قارچ فنلاندی Chaga ، که به حمایت از مسیرهای آنتی اکسیدانی معروف است.


از آنجا که قارچ ها به عنوان کمک به حفظ نشاط و بهزیستی کلی ثبت شده اند ، قارچ های خاصی وجود دارد که می توانند به حمایت از مزایای مختلف کمک کنند. به عنوان مثال ، قارچ Chaga که از باغ های فنلاندی برداشت شده است ، برای کمک به حمایت از مسیرهای آنتی اکسیدانی در عصاره ای تهیه می شود.


در برخی فرهنگها قارچ چنان مورد توجه قرار گرفته بود كه خوردن آن به غیر ازخانواده سلطنتی ممنوع بود. قارچها در سلسله مراتب مصر باستان به تصویر کشیده شده و درجامعه مصر چنان احترام گذاشته شده بودند.


که شهروندان عادی حق استفاده از آن را نداشتند. قارچ های ریشی ، که در چین بسیار نادر بود ، برای خانواده سلطنتی چینی ها رزو می شدند ، زیرا تصور می شد این قارچ باعث افزایش طول عمر می شود.


 دانلود دموی آهنگ یادم رفت از ماکان بند + متن آهنگ مطلب مرتبط دانلود دموی آهنگ یادم رفت از ماکان بند + متن آهنگ

بیش از 2000 گونه قارچ خوراکی وجود دارد که در سراسر جهان رشد کرده اند - از قارچ دکمه ای سفید رایج موجود در فروشگاه های مواد غذایی گرفته تا ترومپت سیاه عجیب و غریب و ریزشی از چین. با انواع مختلف ، جای تعجب نیست که آنها جایگاه مهمی در فرهنگ های مختلف جهان پیدا کرده اند.


به عنوان مثال ، در سال نو چینی ، قارچ ها به عنوان نمادی از جاودانگی شناخته می شوند و به ویژه قارچ های شیاتیک به عنوان نشانه های ماندگاری در فرهنگ چینی در نظر گرفته شده اند. نحوه برداشت قارچ نیز در برخی از فرهنگ ها ریشه دار شده است. چیدن قارچ چگا یک روش محبوب برای کسب درآمد اضافی برای افراد محلی فنلاند است ، زیرا این قارچ ها در زیستگاه های سرد جنگل های فنلاند وحشی می شوند.


بر اساس این گزارش، قارچ‌ها برای تقویت استخوان‌ها مفید هستند،خستگی را رفع و کمبود ویتامین را جبران می‌کند.

علاوه بر این، برای اینکه تمام مواد مغذی از مواد غذائی به بهترین صورت جذب شوند،

بدن نیاز به ویتامین‌های گروه ب دارد و قارچ یک دسته از این ویتامین‌ ها را می‌تواند، تامین کند.

به گزارش سایت تغذیه‌ گیاه خواری، قارچ‌ها منبع سرشاری از ریبوفلاوین، نیاسین و سلنیوم هستند.

سلنیوم آنتی اکسیدانی است که با همکاری ویتامین «ای» سلول‌ها را از تاثیرات آسیب‌رسان و مخرب رادیکال‌های آزاد در امان نگه می‌دارد. همچنین مصرف سلنیوم در مردان مسن خطر بروز سرطان پروستات را تا ۶۵ درصد کاهش می‌دهد.


قارچ‌ها همچنین منبع مهمی از اسید فولیک هستند که ویتامین مهمی برای زنان بویژه در دوران بارداری محسوب می‌شود.


معمولا قارچ را بایستی فقط به صورت پخته مصرف کرد زیرا قارچها آلوده به موادی هستند که فقط در اثر طبخ از بین می روند. ولی قارچ‌هایی را که در واحدهای صنعتی تولید می‌شوند، می‌توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف کرد.


با وجود خواص سرشاری که این خوردنی دارد متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، اشخاصی که نمی‌خواهند از گوشت استفاده کنند، برای تامین پروتئین مورد نیاز بدنشان نمی‌توانند قارچ را جایگزین آن کنند چون قارچ جای گوشت را نمی‌گیرد.


نکته هایی مهم که برای نگهداری از قارچ باید بدانید:

برای نگهداری قارچ با تعداد و حجم بالا، روش‌های مختلفی وجود دارد.

اگر می‌خواهید قارچ‌های تازه‌ای که خریداری کرده‌اید را برای مدت زمان طولانی نگه‌داری و حفظ کنید،

تا هر زمان که خواستید از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید یکی از روش‌های پیشنهادی ما را به کار بگیرید.

هر چند که می توان قارچ های تمیز شده را به مدت یک ماه در فریزر – 20 درجه – نگهداری کرد ولی برای نگهداری دراز مدت قارچ در منزل ،بهتر است که به یکی از شیوه های زیر عمل نمود:

قارچ ها را در یک پارچه توری می ریزند به مدت 5 تا 7 دقیقه در آب در حال جوش قرار می دهندو در نهایت پس از حذف آب اضافی با پهن کردن روی یک قطعه پارچه در فریزر منجمد می کنند.

قارچ ها را ابتدا به مدت 10 دقیقه بخارپز می کنند (به این ترتیب که آن ها را در زودپز حاوی 1 تا 2 سانتیمتر آب می ریزند و به دور از تماس مستقیم با آب قرار می دهند)

آن گاه قارچ های بخار پز شده را با قرار دادن در هوای آزاد خنک و در نهایت منجمد می کنند.

قارچ ها را تمیز می کنند و در روغن تفت می دهند.

این قارچ ها در صورت نگهداری در ظروف در بسته برای چهار ماه در فریز قابل نگهداری هستند.

قارچ ها را در کره ذوب شده می ریزند و سپس در فریزر منجمد می کنند.


 روش نگهداری قارچ به طوریکه رنگ قارچ ها سیاه نشوند عبارتند از:

استفاده در ظرف دربسته‌ای که داخل آن پارچه پهن شده

بلانچ کردن

 کنسرو کردن

 تفت دادن

آیا از افرادی هستید که هر روز از خانه خارج می‌شوید ،در این صورت، فرصت دارید که قارچ یا سایر مواد غذایی را تازه مصرف کنید. دست کم می توانید پس از یکی دو روز نگهداری در یخچال آنها را استفاده کنید. در این صورت شما نیازی به کار خاصی برای افزودن به زمان نگهداری قارچ ندارید.


امروزه امکان خرید اینترنتی نیز به گزینه‌های خرید مایحتاج خانه اضافه شده است. شما می‌توانید مواد غذایی همچون قارچ و لبنیات را از سوپرمارکتهای آنلاین نیز خریداری نمایید.

در این صورت با وجود داشتن مشغولیتهای زیاد نیز می‌توانید قارچ تازه استفاده نمایید. نکته جالب این است که برخی از این سوپرمارکتها به جهت زیرپوشش داشتن مغازه های محلی، می‌توانند در زمانی کمتر از یک ساعت، خرید شما را به دستتان برسانند.


نگهداری قارچ در پاکت کاغذی

احتمالا همه متوجه شده‌ایم که وقتی قارچ را در همان نایلون خریدش در یخچال می‌گذاریم پس از مدتی رنگ زیبای سفیدش را از دست می‌دهد. دم دستی‌ترین کار برای حفظ رنگ قارچ و جلوگیری از سیاه شدنش، قرار دادن قارچ در پاکت کاغذی به جای نایلون است. چون در پاکت بر خلاف نایلون، عرق نمی‌کند.

قارچ نشسته ماندگاری بهتری دارد

توجه داشته باشید که قارچ نشسته ماندگاری بهتری دارد. در اینجا خوب است به شستن قارچ هم اشاره کنیم. برای شستن قارچ، بهترین کار این است که سیاهی‌های روی قارچ را با یک اسکاچ بشویید. زیرا اگر بخواهید آنها را با چاقو رفع کنید، کار وقتگیری خواهدبود. همچنین خیساندن قارچ در آب‌ نمک به منظور شستشوی راحت تر آن، موجب پلاسیده شدن قارچ‌ها می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده