مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 20 جاذبه های دیدنی در ایران

20 جاذبه های دیدنی در ایران

ایران ، در تاریخ ، فرهنگ و طبیعت سرپوشیده ، جاذبه بسیاری از جاذبه ها و کارهایی را برای انجام و دیدن دارد. شاید تشخیص اینکه مکانها در اولویت شما چقدر دشوار است ، اما در اینجا لیستی از 20 جاذبه مورد علاقه فرهنگ سفر وجود دارد.


فرسایش زمین توسط تند بادها، رگبار‌های فصلی و آب‌های سطحی طی سال‌های طولانی اثری فوق‌العاده زیبا و منحصر به فرد درجزیره‌ قشم به وجود آورده است که هر سال بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!


قشم طبیعت بکر و دنیای رمز و راز را ارائه می دهد ، اما اگر جاذبه ای برای آن از دست نرود ، دره ستارگان است. مارل و ماسه سنگ سازندهای سنگی دنیوی دیگر را تشکیل می دهند و با کمی تخیل می توانید حیوانات ، صورت ها و دست ها را در بین چیزهای دیگر مشاهده کنید.


دره‌ ستارگان

در واقع تنها مورد موجود از این دست عارضه‌ زمین‌شناسی است که در آسیا وجود دارد که در تنها ژئوپارک خاورمیانه قرار گرفته است. دره‌ ستارگان ستونهای بلند با اشکال مختلفی دارد که اهالی منطقه معتقدند هنگامی که ستارگان با زمین برخورد کرده‌اند، خاک این منطقه بالا آمده وپس ازآن مناطقی که بالا آمده بودند به هر شکلی که بوده‌اند خشک شده‌اند و این ستون‌های بلند و کوتاه را تشکیل داده‌اند.


به خاطر چینش و همچنین شکل خاص این ستون‌ها، وزش باد در لا بلای آن‌ها ایجاد سر و صدایی ترسناک می‌کند که اهالی منطقه معتقدند صدای جن‌ها و ارواح سرگردانی است که در این منطقه حضور دارند. بومیان به همین دلیل در هنگام شب و تاریکی هوا از حضور در دره‌ ستارگان خودداری می‌کنند.


پرسپولیس

هنگامی که پایتخت نخستین امپراطوری پارس و زادگاه تمدن پارس است ، ضروری است که از تخت جمشید دیدن کنید. در حقیقت ، شما ایران را ندیده اید مگر اینکه در مسیر پادشاهان باستان قدم بردارید.


تخت جمشید

مجموعه‌ی تاریخی تخت جمشید، در مرکز استان فارس و ۵۵ کیلومتری شمال شرقی شهر شیراز قرار گرفته است. این مجموعه‌ی عظیم تاریخی متشکل از کاخ‌های امپراطوران هخامنشی است که قسمت شرق آن در دامنه‌ی کوه رحمت (کوه مهر) و سه بخش دیگر آن تا درون جلگه‌ی مرودشت پیشروی کرده است.


سازندگان این مجموعه‌ی عظیم، آن را روی سکویی به ارتفاع ۸ تا ۱۸ متر بالاتر از سطح جلگه‌ی مرودشت بنا کردند. البته در جلگه‌ی مرودشت آثار باستانی مهمی همچون نقش رستم (مدفن داریوش)، نقش رجب، شهر استخر و دیگر بناهای ایران کهن قرار گرفته‌اند که احتمالا هیچ نقطه از خاک ایران، تجمع این همه شاهکار تاریخی ایران را یک‌جا، به خود ندیده است.


تخت جمشید در وهله‌ی اول مجموعه‌ای از کاخ‌های جالبی بوده که در پایتخت یک امپراطوری بزرگ ساخته شده تا عظمت سیاسی را اظهار و غرور شاه را اقناع کند، یک فکر غربی است.


فکری که مبتنی بر ظواهر امور است. تخت جمشید به شیوه‌ای سنتی کامیابی‌ها وقدرت هخامنشی را مغرورانه بیان می‌دارد ولی این مکان نه یک زیارتگاه دودمانی است و نه یک پایتخت سیاسی و هیچکدام از هزاران سندی که از این بنا به دست آمده سیاسی نیست .


چرا که محل آن برای یک حکومت مناسب نمی‌باشد، بنابراین شاهان هخامنشی به ندرت در آن مکان اقامت می‌کردند. در حقیقت تخت جمشید یک زیارتگاه مقدس ملی بوده است، مکانی مناسب برای جشن‌های نوروزی و برنامه‌هایی برای برکت و نعمت، که به دلیل عظمت، شکوه، معماری، مواد استفاده شده در ساخت، نوشته‌ها و تصاویری که بر دیوارهای این بنای عظیم حک شده‌اند، همگی باعث برتری و اهمیت آن در بین تمامی آثار به جای‌مانده از دوران حکومت هخامنشیان محسوب می‌شوند.


بیستون و طاق بستان

Bisotun و Taq-Bostan دو مکان تاریخی هستند که در کنار یکدیگر در استان کرمانشاه واقع شده اند. نقش برجسته های سنگی و مجسمه هرکول بقا یای جذاب بیستون است ، همانطور که "غار شکارچی" ما قبل تاریخ گفته شده است که 40،000 سال پیش سکونت داشته است. نقش برجسته های صخره ای نیز در زیرطاق بستان قرار دارد که بارزترین تصویر آن آخرین پادشاه امپراتوری ساسانی را با اهورا مزدا (خالق در آیین زرتشت) و آناهیتا (یک رژیم غذایی زرتشتی) به تصویر می کشد.


برای رسیدن به قلعه بابک کمی ورزشکاری و ترس لازم نیست. هنگامی که قلعه یک رهبر خرمیت که با خلافت عباسی می جنگید ، این ارگ ، محاصره شده توسط دره های عمیق است ، در ارتفاع 2300-2600 متر (7،546-8،530 فوت) قرار دارد. افراد مبتلا به آکروفوبیا ممکن است از دور تحسین کنند.


مسجد نصیرالملک

قدم زدن در داخل ناصر الملک مانند راه رفتن در داخل کالئوسوسکوپ است. با نام مستعار "مسجد صورتی" به دلیل کاشی های گل آلود به گل رز ، شما دوست دارید کشف گره های پنهان زیباترین مسجد زیبای ایران باشد.


تالاب انزلی

در شهر بندری بندر انزلی واقع در شمال بندر ، یک قایق سواری در تالاب انزلی برای دیدن خانه هایی که روی استیل ها ، گونه های مختلف پرنده ای ساخته شده است ، ضروری است و البته آبهای نیشابوری که برای شکوفایی از طریق آب های تاریک ظاهر می شوند.


جاده چالوس

آیا به شمال سفر می کنید؟ سپس قطعاً جاده معروف چالوس را طی کنید. جاده های شیب دار که در دامنه کوه پائین می آیند ، تونل های حک شده از سنگ جامد و چشمه های طبیعی و اجسام آب این یکی از دیدنی ترین مسیرهای ایران را تشکیل می دهند.


میدان نقش جهان

هنگامی که یک میدان چوگان سلطنتی ، میدان نقش جهان در اصفهان کاخ علی قاپو ، مسجد امام ، مسجد شیخ لطف الله و بازار امپریال را در خود جای داده است. شما به بخش بهتری از روز نیاز دارید تا همه چیز را به درستی ببینید.


سیستم هیدرولیک تاریخی شوشتر

شاهکار مهندسی ، سیستم هیدرولیک تاریخی شوشتر ، یک سیستم آبیاری باستانی با قدمت 5 قرن پیش از میلاد ، مطمئناً شما را با هیبت و وحشت روبرو خواهد کرد. قبل از کاوش در مورد جزئیات مکانیسم و ​​بسیاری از گونه های پرنده ای که در اینجا زندگی می کنند ، از تپه پشت آن صعود کنید تا از نمای فوق العاده شگفت زده شوید.


پل های اصفهان

این که آیا این پل پل ، خواجو یا یکی از این 9 پل دیگر است ، یک قدم زدن عاشقانه در امتداد معماری شگفت انگیز پل های اصفهان در رودخانه زاینده ، یک ضرورت است. شعر فارسی اغلب در این مناطق تلاوت می شود از طریق اتاق های قوسی و به نظر می رسد مانند 1001 شب Scheherazade.


خانه های تاریخی کاشان

سقف های نفیس ، نقاشی های دیواری با شکوه و حیاط های بزرگ پر از درختان انار همان چیزی است که شما در یکی از خانه های تاریخی نفس گیر شهر بیابانی کاشان خواهید گرفت. این شهر قبل از اینکه خیلی گرم باشد بهتر است در بهار دیده شود و در حالی که می توانید جشنواره گلاب را بگیرید.


شیخ صفی الدین خانقاه و حرم

این حرم واقع در اردبیل ، مقبره رهبر عرفای صوفی شیخ صفی الدین است. مناطق مختلفی از جمله کتابخانه ، مسجد ، مدرسه و مقبره این سایت را تشکیل می دهند و معماری مطابق با اصول عرفان صوفی است.


برجهای کبوتر

در حالی که مردم معمولاً کبوترها را فقط مزاحمت می دانند ، به خصوص برای ساکنان شهر ، از حدود پنج قرن پیش ، در ایران کاملاً با ارزش بودند ، یعنی برای نوشیدنی هایشان. این برجها به صورت خانه های کبوتر ساخته شده اند که هرکدام حدود 14000 نفر را در خود جای داده اند ، جایی که می توان از این قطره ها جمع آوری و به عنوان کود استفاده کرد.


چاک چاک زیارت زرتشتیان

چاک چاک به معنای واقعی کلمه "قطره چکه" معبد زرتشتی است که دقیقاً در خارج از یزد واقع شده است. مهمترین مکان زیارت زرتشتیان در ایران ، بسیاری از زرتشتیان همه ساله از معبد بازدید می کنند. هنگامی که سایت های مشابهی را در یزد دیدید ، بازدید از اینجا به این دین می پردازد. مسیرها را در اینجا پیدا کنید.


قلعه رودخان

این مجموعه نظامی در ابتدا در دوره ساسانیان بر روی دو کوه ساخته شد و چند قرن بعد بازسازی شد. قلعه رودخان به عنوان "قلعه هزار پله" شناخته شده است زیرا این تعداد افراد برای صعود به بالا باید صعود کنند.


غار كاتالخور

کمتر از یک قرن پیش کشف شده است که گفته می شود سازندهای موجود در غار کاتالخور به دوره ژوراسیک باز می گردد. این غار در خارج از زنجان قرار دارد و اگرچه کمتر از غار علی صدر بازدید می شود ، اما تصور می شود این دو به هم وصل شده اند.


مقبره حافظ

اگر می خواهید به بازدید یک شاعر فارسی بپردازید ، باید حافظ باشد. عصر هنگام گردشگران و باغ های آرامگاه قدم بزنید زیرا گردشگران و افراد محلی می توانند به احترام خود بپردازند و چند سطر از اشعار وی را تلاوت کنند. حتی می توانید ثروت خود را بخوانید تا ببینید آنچه شاعر بزرگ برای شما پیش بینی می کند.


جزیره هرمز

برای چنین جزیره ای کوچک ، هرمز با طبیعت رؤیایی و آرامش روبرو می شود. سایه هایی از رنگ قرمز ، زرد و نارنجی مساحت زمین را نشان می دهد که زیبایی آن با آب آبی خلیج فارس منافات دارد. رویایی برای علاقه مندان به زمین شناسی و طبیعت ، این جزیره همچنین محل گوزن ها و جانوران دیگر است.


کویر لوت

کویر بی ثمر لوت آرام و آرامش غیرمعمول را برای هفت سال نخستین مکان طبیعی یونسکو در ایران و گرمترین مکان در زمین است. پشته های شن و ماسه ، معروف به حیاط ، به طور مداوم شکل خود را تغییر می دهد ، بنابراین اگر در یک زمان بعدی به همان نقطه مراجعه کنید ، ممکن است کاملاً متفاوت به نظر برسد!


چغا زانبیل ، استان خوزستان ، ایران

اولین سایت ایرانی که با یونسکو به ثبت رسیده ، چغا زانبیل یک زیگورات قرن سیزدهم قبل از میلاد در استان خوزستان است. آجرهای پخته شده با كتیبه های خط میخی در این سازه لایه بندی شده اند ، و ردپایی قرن كودك از كودك در سنگ ، به سمت پشت طناب كشیده شده است.


چغازنبیل که نام باستانی این بنا است، واژه ای محلی و مرکب از دو واژه «چُغا» و زنبیل است که اشاره ای است به مکان معبد که تپه بوده و آن را به زنبیل واژگون تشبیه می کردند. این مکان نزد باستان شناسان به «دور-اونتَش» معروف است که به معنای «دژِ اونتش» است.


اونتاش گال دستور ساخت شهر مذهبی را داده بود که بنای چغازنبیل در میانه این شهر قرار داشت و مرتفع ترین بخش آن محسوب می شد. بلندی آغازین آن 52 متر و 5 طبقه بوده است. امروزه ارتفاع آن 25 متر و تنها 2 طبقه و نیم از آن باقی مانده است. زیربنای چغازنبیل یک مربع 105 متر در 105 متر است؛ یعنی دو برابر یک زمین فوتبال!


 مجموعه تاریخی چغازنبیل با وسعتی در حدود صد هکتار از یک بنای مطبق مرکزی که در گذشته ذیقورات نامیده میشده، سه حصار جداگانه (حصارهای درونی، میانی و بیرونی)، معابد، کاخها ، مخزن آب، خانه های مسکونی و محل انبار مصالح تشکیل شده است.


در ساخت مجموعه بناهای این اثر از خشت ، ملاتهای گچ، قیر و گل به طور گسترده و از مصالحی مانند شیشه، سنگ، چوب و سفال نیز به شکل محدودتر و در مکانهای خاص استفاده شده است.این شهر در سال640 پیش از میلاد توسط آشوربانی پال، پادشاه آشور تصرف و ویران شد. کاوشهای گسترده در این محوطه باستانی توسط رومن گیرشمن، باستانشناس فـرانسـوی در دهه های پنجاه و شصت میلادی صورت گرفت.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده