مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شکلات کاراملی با کیک شکلاتی

شکلات کاراملی با کیک شکلاتی

شما میتوانید این کیک شکلاتی ها را آماده کنید و در مهمانی ها و جشن تولد برای پذیرایی آماده کرده و با رنگها و طرح های مختلف شکل های زیبایی را خلق کنید.

مصرف شکلات باعث افزایش چاقی در قسمت مرکزی بدن می‌شود. چرا که شکلات به دلیل داشتن میزان زیادی قند و چربی دارای کالری بالایی است. همه افرادی که به دنبال کاهش وزن یا تثبیت وزن خود هستند باید میزان مصرف شکلات را با دقت کنترل کنند


ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

مواد لازم : کیک شکلات

2-1/2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو 

  1/2 فنجان کره     

  1/2 فنجان شکر سفید گرانول

  1/4 فنجان شکلات خرد و ذوب شده

  1/2 قاشق چای خوری عصاره وانیل    

 1/2 فنجان شیر   

    1 قاشق غذا خوری قهوه فوری

     1 فنجان آردهمه منظوره

    2 عدد تخم مرغ بزرگ

    2 قاشق چای خوری بکینگ پودر

       کمی نمک

 فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. کف قالب 23 * 33 سانتی مترمستطیل را کاغذ پوستی پهن کنید.


طرز تهیه :


 در یک کاسه بزرگ کره نرم شده و شکررا با هم زده تا کرم رنگ و لطیف شود. سپس تخم مرغ واسانس وانیل را هم اضافه ودوباره مخلوط کنید تا خامه ای شود . پودرقهوه را با کمی آب ترکیب کرده و بعد به شیر اضافه وهم زده بعد به ترکیب کره اضافه وبا هم خوب هم بزنید .


تمام مواد خشک را مانند آرد، پودر کاکائو، نمک و بکینگ پودررا با هم الک کنید .بعد به ترکیب کره اضافه و کم کم با یک لیسک هم بزنید.تا خمیری صاف ویکدست بدست بیاید. شکلات ذوب شده را هم اضافه وبه آرامی هم بزنید.


خمیر را توی یک قالب مستطیل بریزید و در فر به مدت ۳۰ دقیقه ویا تا زمانیکه خلال دندانی را در مرکز کیک زده اگر از خمیر به آن نچسبیده بود .کیک آماده است . از فر خارج و ۱۵ دقیقه در قالب گذاشته تا کمی سرد شود،سپس از قالب خارج کرده و گذاشته تا کاملا سرد شود.


مواد لازم : برای پوشش کاراملی


35 تا 40 چوب مخصوص آبنبات یا پاپ کیک

  1-1/2 فنجان شکر شیرینی پزی                       

     1/2 قاشق چایخوری وانیل

    210 گرم شیر

         1 فنجان کره ،نرم در دمای اتاق

            شکلات ذوب شده درسه رنگ تیره، سفید و قرمز

            کمی نمک  

طرز تهیه :

کیک را برش زده ودر یک ظرف بریزید .سپس کرم کاراملی را هم اضافه وبا هم خوب ترکیب کرده تا تمام ترکیب صاف ویکدست شود. اگر ترکیب خشک بود .


میتوانید 1 قاشق غذاخوری خامه اضافه وبا هم مخلوط کنید. سپس با قاشق توپی از ترکیب برداشته و توی سینی روی کاغذ پوستی کنار هم قرار دهید. به مدت 5 تا 10 دقیقه در فریزر بگذارید.


 بعد از این مدت سینی را از فریزر خارج کرده وتوپی ها را در دست گرد و منظم کنید. 4/1 فنجان از شکلات سفید ذوب شده بردارید و چوب های آبنبات را توی این شکلات زده وبعد در مرکز توپی ها وارد کنید.


سپس سینی را در فریزر به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت در فریزر گذاشته تا شکلات سفت و چوبها در جاشون محکم شود.


هر 3 شکلات رنگی را بطور جداگانه روی حرارت آبجوش یا در مایکروویو ذوب کنید. و توپی ها را در شکلات های ذوب شده جدا گانه بغلتانید. تا تمام اطراف آن پوشش داده شود.


سپس با شکلات قرمز روی شکلات سفید را خطوطی ایجاد کرده و یکی یکی توپی ها را توی لایه شکلات زده تا شکل زیبایی روی توپی ها ایجاد شود و یا شکلات های باقی مانده را توی یک کیسه بریزید و نوک آن یک شکاف داده و بعد روی توپی ها را خطوطی زیبا زده و در آخر کمی ترافل رنگی روی آن بپاشید. کنار گذاشته تا کاملا سرد شود.


خواص شکلات :

شکلات به دلیل وجود میزان زیاد چربی و قند، مورد انتقادهای زیادی قرار می‌گیرد. خوردن شکلات ممکن است باعث جوش صورت و آکنه، افزایش فشار خون، بیماری‌های عروق کرونر و دیابت شود.

اما این تمام حقایق در مورد شکلات نیست. در حالی که همه محققان این موضوع را تایید نکردند، شواهد زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند .


میزان مناسبی از شکلات خصوصا شکلات تلخ، برای سلامت دستگاه گوارش، مغز و کاهش میزان کلسترول مفید است. خوردن شکلات حتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را نیز کاهش دهد.


آنتی‌اکسیدان موجود در شکلات فواید زیادی برای سلامتی ما به ارمغان می‌آورد. هرچقدر که میزان کاکائو موجود در شکلات بیشتر باشد، یعنی شکلات خالص‌تر باشد، فواید آن برای ما بیشتر است.


شکلات تلخ همچنین دارای میزان کمتری چربی و شکر نسبت به شکلات‌های دیگر است اما همچنان مهم است که شما جدول ارزش غذایی روی جعبه را بخوانید. خوردن شکلات می‌تواند فواید زیر را برای بدن داشته باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده