بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا نمک صورتی هیمالیا از نمک معمولی بهتر است؟

آیا نمک صورتی هیمالیا از نمک معمولی بهتر است؟

نمک صورتی هیمالیا نوعی نمکی است که به طور طبیعی به رنگ صورتی و در نزدیکی هیمالیا در پاکستان استخراج می شود.


نمک بیشتر از کلرید سدیم تشکیل شده و به تنظیم فرآیندهای مهم در بدن کمک می کند. اثرات بالقوه مضر نمک بیش از حد باعث شده است که بسیاری از مردم به جای آن از نمک صورتی هیمالیا استفاده کنند.

 دانلود دموی آهنگ یادم رفت از ماکان بند + متن آهنگ مطلب مرتبط دانلود دموی آهنگ یادم رفت از ماکان بند + متن آهنگ


معدن نمک Khewra یکی از قدیمی ترین و بزرگترین معادن نمک در جهان است. اعتقاد بر این است که نمک صورتی هیمالیا که از این معدن برداشت شده است میلیون ها سال پیش از تبخیر اجسام باستانی آب تشکیل شده است.


نمک به صورت دستی استخراج می شود و با حداقل فرآوری شده برای تولید محصول تصفیه نشده و عاری از مواد افزودنی و تصور می شود بسیار طبیعی تر از نمک سفره است.


مانند نمک سفره ، نمک صورتی هیمالیا بیشتر از کلرید سدیم تشکیل شده است.

با این حال ، فرآیند برداشت طبیعی ، به نمک صورتی هیمالیا اجازه می دهد تا بسیاری از مواد معدنی و عناصر کمیاب دیگری را که در نمک معمولی سفره یافت نمی شود ، داشته باشد.


برخی افراد تخمین می زنند که ممکن است حاوی 84 ماده معدنی مختلف و عناصر کمیاب باشد. در حقیقت ، این مواد معدنی بسیار خاص ، به ویژه آهن هستند که رنگ صورتی برجسته آن را به آن می دهند.


بسیاری از افراد ادعا می کنند که این ماده با مواد معدنی پر شده است و فواید سلامتی باورنکردنی را برای شما فراهم می کند.

به همین دلایل ، تصور می شود نمک صورتی صورتی هیمالیا بسیار سالم تر از نمک معمولی سفره باشد.

با این حال ، تحقیقات کمی در مورد نمک صورتی هیمالیا وجود دارد ، و افراد دیگر اصرار دارند که این ادعاهای بهداشتی عجیب و غریب چیزی بیش از حدس و گمان نیست.


در این مقاله به تفاوت های اساسی بین نمک صورتی صورتی هیمالیا و نمک معمولی پرداخته شده و شواهد مورد بررسی قرار می گیرد تا تصمیم بگیرد کدام نوع نمک سالم تر است.


نمک چیست؟

نمک یک ماده معدنی است که عمدتا از ترکیب کلرید سدیم تشکیل شده است.

کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت! مطلب مرتبط کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت!

نمک حاوی کلرید سدیم به اندازه 98٪ وزن است که بیشتر افراد از کلمات "نمک" و "سدیم" به طور متناوب استفاده می کنند.نمک را می توان با تبخیر آب نمک یا استخراج نمک جامد از معادن نمک زیرزمینی تولید کرد.


قبل از رسیدن به فروشگاه مواد غذایی شما ، نمک سفره نیز با طی مراحل پالایش ، ناخالصی ها و سایر مواد معدنی دیگری را علاوه بر کلرید سدیم از بین می برد.بعضی اوقات مواد ضد پیری برای کمک به جذب رطوبت افزوده می شود ، و ید اغلب برای کمک به مصرف کنندگان در جلوگیری از کمبود ید شامل می شود.


انسان ها هزاران سال است که از نمک برای طعم دادن و حفظ مواد غذایی استفاده می کنند.جالب اینجاست که سدیم همچنین در چندین عملکرد بیولوژیکی از جمله تعادل مایعات ، هدایت عصب و انقباض عضلات نقش مهمی ایفا می کند


به همین دلیل ، داشتن نمک یا سدیم در رژیم غذایی خود کاملاً ضروری است. با این حال ، بسیاری از متخصصان بهداشت ادعا می کنند که سدیم بیش از حد می تواند منجر به فشار خون بالا و بیماری های قلبی شود ، اگرچه تحقیقات اخیر این باور طولانی مدت را زیر سوال برده است


به دلیل خطرات احتمالی مصرف زیاد نمک سفره ، بسیاری از افراد به این باور رسیده اند که این یک جایگزین سالم تر به استفاده از نمک صورتی هیمالیا است.


 نمک صورتی هیمالیایی نوعی نمک است که استخراج آن از دل کوه های هیمالیا صورت می گیرد ،لذا دارای خواصی بی نظیر می باشد.


نمک هیمالیایی با رنگ صورتی علاوه بر خواص اعجاب انگیز سبب خوشمزه تر شدن غذا می شود و به عنوان ماده ای که سطح ضد باکتری را در غذا به وجود می آورد قابل استفاده است.


این نمک در زمره خالص ترین نمک های موجود قرار می گیرد و حاوی 80 نوع عنصر طبیعی می باشد. نمک هیمالیایی با داشتن کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن به عنوان یک ترکیب عالی و مفید شناخته می شود و رنگ صورتی موجود در این نمک به دلیل وجود مواد معدنی به ویژه آهن می باشد.


استفاده به مقدار مناسب از این نمک می تواند در سم زدایی بدن نقش موثری داشته باشد. تاثیر نمک صورتی بر فشار خون با کاهش سطح فشار خون همراه است.برای افرادی که به دنبال آرامش ذهن و تجربه یک خواب راحت تر هستند نمک هیمالیا می تواند یک ماده مفید باشد.این نمک مواد معدنی خاص و مفیدی را به غذای شما اضافه می کند.

استفاده از این نمک در ایجاد تعادل PH بدن موثر است و این عمل را با حذف سموم اسیدی از بدن انجام می دهد.

نمک صورتی هیمالیایی به دلیل داشتن منیزیم فراوان سبب از بین رفتن التهابات پوستی می شود از این رو برای افرادی که پوستی خشک دارند مفید است و رطوبت مناسبی را برای پوست تامین می کند


بعضی ادعا می‌کنند که این نمک، طبیعی‌تر از نمک معمولی است، که این ادعایی بی‌اساس نیست.

نمک معمولی به‌مقدار زیادی با موادی نظیر آلومینیم‌ سیلیکات و منیزیم کربنات ترکیب می‌شود. این مواد خاصیت ضد‌چسبندگی دارند و باعث می‌شوند بلورهای نمک به‌ یکدیگر نچسبند.

در فراوری نمک هیمالیا، کمتر از مواد مصنوعی و افزودنی استفاده شده است.


برخی بر این باورند که اضافه کردن مقدار کمی نمک به غذا یا نوشیدنی‌ها باعث حفظ تعادل مناسب آب بدن می‌شود و از کم شدن آب بدن جلوگیری می‌کند.


اینکه سدیم به حفظ تعادل آب بدن کمک می‌کند کاملا صحت دارد، ولی این مسئله درمورد نمک‌ صورتی‌ هیمالیا و سایر منابع سدیم نیز صدق می‌کند.


خطرات

اگر از نمک‌ هیمالیا استفاده می‌کنید، نکات زیر را به‌خاطر بسپارید.

میزان مصرف یُد

یُد بر عملکرد غدد تیروئید تأثیر می‌گذارد. چون نمک‌ صورتی کمتر از نمک معمولی ید دارد، برای افرادی با کمبود ید خیلی مناسب نیست.


ید ماده‌ای معدنی است که بدن برای حفظ عملکرد مناسب غدد تیروئید و متابولیسم سلول به آن احتیاج دارد. منابعی که دارای یُد فراوانند، عبارت‌اند از: ماهی، لبنیات، تخم مرغ و سایر غذاها.


نمک‌ یُد‌دار هم از منابع دیگر سرشار از یُد است. تقریبا 75درصد خانوارها در آمریکا از نمک‌ یُددار استفاده می‌کنند.

با اینکه نمک‌ صورتی‌ هیمالیایی نیز دارای یُد طبیعی است، اما میزان یُد آن از نمک‌ یُددار کمتر است؛ بنابراین کسانی که کمبود یُد دارند و نمک‌ هیمالیا مصرف می‌کنند، باید از منابع یددار دیگر نیز استفاده کنند.


بااینکه سدیم برای برای حفظ حیات بدن ضروری است، ولی باید مراقب میزان مصرف هر نوع نمکی بود، زیرا بدن به مقدار کمی سدیم نیاز دارد و مصرف زیاد آن اثرات منفی‌ای بر روی سلامتی می‌گذارد.


آنهایی که مشکل کبد، کلیه و بیماری های قلبی دارند و یا کسانی که دارای منع مصرف سدیم در رژیم غذایی خود هستند، باید میزان مصرف ید بدن‌شان را کنترل کنند و از همه‌ی نمک‌ها، همچنین نمک‌ صورتی‌ هیمالیا، کمتر استفاده کنند.


حتی افراد سالم هم باید مراقب میزان مصرف یدشان باشند. گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در سال 2016 اعلام کرد که بیش از 90 درصد کودکان و 89 درصد بزرگ‌سالان بیشتر از نیاز بدن سدیم جذب می‌کنند.


راهنمای رژیم و تغذیه آمریکایی‌ها برای سال‌های 2015 تا 2020 به خوردن روزانه کمتر از 2300 میلی‌گرم، تقریبا یک قاشق غذاخوری سدیم توصیه کرده است. این مقدار تقریبا با مصرف یک قاشق غذاخوری نمک در روز برابر است.

کسانی که فشار خون بالا دارند، باید مصرف سدیم‌شان را به 1500میلی‌گرم در روز محدود کنند. اگر فشار خون دارید حتما با یک متخصص تغذیه برای محدود کردن مصرف سدیم و ایجاد تغییر در رژیم غذایی خود مشورت کنید.

نمک دارای 40 درصد سدیم است؛ بهتر است بدانید هر میزان نمک حاوی چه مقدار سدیم است، تا بتوانید میزان مصرف سدیم خود را کنترل کنید.


نمک هیمالیایی می تواند سبب ایجاد تعادل هورمونی در بدن شود و با داشتن خواص ویژه بسیار مقرون به صرفه بوده و بدن شما را پر از انرژی می کند البته مقدار مصرف نمک صورتی باید در حد متعادل باشد.


نمک صورتی با وجود خواص مفید برای سردردهای میگرنی تسکین دهنده بوده و استفاده از آن در بهبود این سردردها راهی ساده و موثر است.اگرچه این نمک بسیار کمیاب و با قیمت بالایی عرضه می شود اما با وجود خواص شگفت انگیز درمانی مورد توجه قرار گرفته است. برای خرید این نمک می توانید به سایت ما مراجعه کرده، این محصول را سفارش داده و از مزایای منحصر بفرد آن بهره مند شوید.

healthline

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده