بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نوشیدنیهای گیاهی/ چای های گیاهی مختلف و فواید آنها

نوشیدنیهای گیاهی/ چای های گیاهی مختلف و فواید آنها

چای های گیاهی قرن ها است که در تمام کشورهای جهان برای سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند.


با این حال ، با وجود نام آنها ، چای های گیاهی به هیچ وجه چای واقعی نیستند. چای های واقعی ، از جمله چای سبز ، چای سیاه و چای اولانگ ، از برگ گیاه Camellia sinensis تهیه می شود.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


نوشیدنی گیاهی از جمله نوشیدنی های آرامش بخش و کم کالری به شمار میروند که به جز داشتن خاصیت های فراوان برای سلامتی، بسیار خوش طعم، معطر و لذت بخش هستند.


از طرف دیگر ، چای های گیاهی از میوه های خشک ، گل ها ، ادویه جات یا گیاهان تهیه می شود. این بدان معناست که چای های گیاهی می توانند طعم و مزه های متنوعی داشته باشند و جایگزین وسوسه کننده ای برای نوشیدنی های قندی یا آب ایجاد کنند.


علاوه بر خوشمزه بودن ، بعضی از چای های گیاهی دارای خواص تقویت کننده سلامتی هستند. در حقیقت ، چای های گیاهی صدها سال به عنوان داروهای طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده شده اند.


جالب است که ، علم مدرن شروع به یافتن شواهدی در حمایت از برخی از کاربردهای سنتی چای های گیاهی ، و همچنین برخی موارد جدید کرده است.


در اینجا لیستی از 10 چای گیاهی سالم که می خواهید امتحان کنید وجود دارد.


1. چای بابونه

چای بابونه بیشتر به دلیل اثرات آرامش بخش شناخته شده است و اغلب به عنوان یک ماده خواب آور استفاده می شود.


بابونه جز آن دسته از گیاهان محبوبی است که در سراسر جهان در انواع چای استفاده می شود. بابونه برای دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد و باعث تقویت و تسکین دادن درد و ورم معده می شود، همچنین نفخ و سوء هاضمه را از بین می برد.


دمنوش بابونه باعث از بین رفتن استرس و آرام شدن ذهن می شود وتوصیه می شود افرادی که دچار بی خوابی مزمن هستند قبل از خواب یک فنجان از آن را بنوشند این دمنوش شگفت انگیز باعث شل شدن عضلات بدن و به عبارتی آرام بخشی طبیعی به حساب می آید.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

دو مطالعه تأثیر چای بابونه یا عصاره بر مشکلات خواب در انسان را بررسی کرده است. در یک مطالعه از 80 زن پس از زایمان که دچار مشکل خواب بودند ، نوشیدن چای بابونه به مدت دو هفته منجر به بهبود کیفیت خواب و کمتر علائم افسردگی شد


یک مطالعه دیگر در 34 بیمار مبتلا به بی خوابی ، حاکی از بهبود حاشیه ای در بیدار شدن در طول شب ، زمان خوابیدن و عملکرد روز بعد از مصرف عصاره بابونه دو بار در روز است .


از این گذشته ، بابونه فقط به عنوان یک کمک خواب مفید نیست. همچنین اعتقاد بر این است که دارای اثرات ضد باکتری ، ضد التهابی و محافظت از کبد است


مطالعات بر روی موش ها نشان داده اند كه بابونه ممكن است به مبارزه با اسهال و زخم معده كمك كند


در یک مطالعه همچنین مشخص شد که چای بابونه علائم سندرم قبل از قاعدگی را کاهش می دهد ، در حالی که یک مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باعث افزایش سطح قند خون ، انسولین و چربی خون شد


در حالی که تحقیقات بیشتری برای تأیید این تأثیرات لازم است ، شواهد اولیه نشان می دهد که چای بابونه ممکن است طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه دهد.


   خلاصه:

   بابونه به دلیل داشتن خواص آرامش بخش به خوبی شناخته شده است و شواهد اولیه این امر را تأیید می کند. همچنین ممکن است به تسکین علائم قبل از قاعدگی و چربی خون بالا ، قند خون و انسولین کمک کند.


2. چای نعناع

چای نعناع یکی از رایج ترین چای های گیاهی در جهان است ، نعناع گیاهی معطر و جزو آرام بخش های طبیعی به حساب می آید، نوشیدن دمنوش این گیاه به هضم بهتر غذا کمک می کند نفخ شکم را کاهش می دهد.


پزشکان اغلب این گیاه را برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و سنگ صفرا تجویز و در داروهای مربوطه از آن استفاده می کنند.


یک فنجان چای نعناع می تواند حالت تهوع را کاهش دهد توجه داشته باشید در صورت سوزش معده از این دمنوش استفاده نکنید زیرا باعث تشدید آن می شود. از دیگر فواید این دمنوش می توان به بهبود تبخال، کنترل درد عضلانی، درد مزمن، از بین بردن سرفه، آسم خفیف و کاهش استرس نام برد.


اگرچه از محبوب ترین آنها برای حمایت از سلامت دستگاه گوارش استفاده می شود ، همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد سرطان ، ضد باکتری و ضد ویروسی است


بیشتر این تأثیرات در انسان مورد مطالعه قرار نگرفته است ، بنابراین نمی توان دانست که آیا آنها می توانند منجر به مزایای سلامتی شوند یا خیر. با این حال ، مطالعات متعددی تأثیرات مفید نعناع را بر دستگاه گوارش تأیید کرده اند.


مطالعات متعددی نشان داده اند كه آماده سازی روغن نعناع ، كه غالباً گیاهان دیگری را نیز شامل می شود ، می تواند به تسكین سوء هاضمه ، تهوع و درد معده كمك كند


شواهد همچنین نشان می دهد که روغن نعناع در آرامش اسپاسم در روده ، مری و روده بزرگ مؤثر است .


سرانجام ، مطالعات بارها و بارها نشان داده اند كه روغن نعناع در رفع علائم سندرم روده تحریک پذیر مؤثر است


بنابراین ، هنگامی که احساس ناراحتی در دستگاه گوارش دارید ، خواه از گرفتگی ، حالت تهوع یا سوء هاضمه باشد ، چای نعناع یک درمان طبیعی عالی برای امتحان کردن است.


خلاصه:

چای نعناع به طور سنتی برای رفع ناراحتی دستگاه گوارش استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند که روغن نعناع می تواند به تسکین حالت تهوع ، گرفتگی ، اسپاسم و درد معده کمک کند.


3. چای زنجبیل

چای زنجبیل یک نوشیدنی تند و طعم دهنده است که یک مشت آنتی اکسیدان سالم و مقابله با بیماری را در خود جای داده است .


زنجبیل قدمتی تاریخی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد که آن را می شود به صورت پودر و یا تازه به عنوان ادویه استفاده کرد. زنجبیل یک محرک قوی و انرژی دهنده است که باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش، از بین بردن انقباضات معده و حرکت غذا و مایعات از طریق دستگاه گوارش نیز می شود.


یکی از بهترین راه های طبیعی برای رفع حالت تهوع جویدن زنجبیل خام و یا نوشیدن چای زنجبیل است، این دمنوش همچنین برای آن دسته از افراد که دچار ورم مفاصل می شوند مفید هستند.


بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مصرف دمنوش های گیاهی مانند زنجبیل سلامت پوست و مو را افزایش داده و باعث کاهش خطر چاقی، بیماری های قلبی و مرگ و میر می شود. در آب و هوای سرد چای زنجبیل به گرم شدن متابولیسم بدن کمک به سزایی می کند.


همچنین به مبارزه با التهاب کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند ، اما به عنوان یک داروی مؤثر برای تهوع شناخته شده است .


مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که زنجبیل برای تسکین حالت تهوع خصوصاً در اوایل بارداری مؤثر است ، اگرچه ممکن است تهوع ناشی از درمان سرطان و بیماری حرکتی را نیز تسکین دهد.


شواهد همچنین حاکی از آن است که زنجبیل ممکن است به جلوگیری از زخم معده و تسکین سوء هاضمه یا یبوست کمک کند


زنجبیل همچنین ممکن است به تسکین دیسمنوره یا درد پریودی کمک کند. تعدادی از تحقیقات نشان داده اند که کپسول های زنجبیل باعث کاهش درد همراه با قاعدگی می شوند


در حقیقت ، دو مطالعه نشان دادند زنجبیل به اندازه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن در تسکین درد دوره پیری مؤثر است


سرانجام ، برخی مطالعات حاکی از آن است که زنجبیل ممکن است مزایای سلامتی برای مبتلایان به دیابت ایجاد کند ، اگرچه شواهد سازگار نبوده است. این مطالعات نشان داده اند که مکمل های زنجبیل به قند خون کمک می کند


5- چای اکیناسه یا سرخارگل

چای اکیناسه یک داروی بسیار محبوب است که گفته می شود از سرماخوردگی جلوگیری می کند. و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و می تواند به بدن در مقابله با ویروس ها یا عفونت ها کمک کند .


بسیاری از مطالعات نشان داده اند که اکیناسه می تواند مدت زمان سرماخوردگی را کوتاه کند ، شدت علائم آن را کاهش داده یا حتی از بروز آن جلوگیری کند .


با این حال ، نتایج متناقض است و اکثر مطالعات به خوبی طراحی نشده اند. این مشکل را دشوار می کند که بگوییم آیا نتایج مثبت به دلیل اکیناسه یا احتمال تصادفی است یا خیر.


بنابراین ، به طور قطعی نمی توان گفت که مصرف اکیناسه به سرماخوردگی کمک می کند.


حداقل این نوشیدنی گیاهی گرم ممکن است به شما کمک کند تا در صورت احساس سرماخوردگی ، گلو درد خود را تسکین داده یا بینی شما را از بین ببرد. .


خلاصه:

چای اکیناسه معمولاً برای جلوگیری یا کوتاه کردن مدت سرماخوردگی استفاده می شود. در حالی که مطالعات متعددی نشان داده اند که برای این استفاده مؤثر است ، شواهد موجود در این مورد متناقض است.


6. چای روبیبوس

Rooibos یک چای گیاهی است که از آفریقای جنوبی تهیه می شود. این گیاه از برگهای گیاه روبیبوس یا گیاه بوته قرمز تهیه شده است.


آفریقای جنوبی از نظر تاریخی از آن برای اهداف دارویی استفاده کرده است ، اما تحقیقات علمی بسیار کمی در مورد این موضوع وجود دارد.


با این وجود ، چند مطالعه درباره حیوان و انسان انجام شده است. تاکنون ، مطالعات نشان ندادند که برای آلرژی و سنگ کلیه مؤثر است .


با این حال ، یک مطالعه نشان داده است که چای روبیبوس ممکن است از سلامت استخوان ها سود ببرد. یک مطالعه لوله آزمایش نشان می دهد که چای روبیبوس به همراه چای سبز و سیاه ممکن است سلولهای درگیر در رشد و تراکم استخوان را تحریک کند .


در همان مطالعه مشخص شد که چایها نشانگرهای التهاب و سمیت سلولی را نیز کاهش داده اند. محققان اظهار داشتند كه به همین دلیل است كه نوشیدن چای با تراكم بالاتر استخوان همراه است.


علاوه بر این ، شواهد اولیه نشان می دهد که چای روبیبوس ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند.


یک مطالعه نشان داد که چای روبیبوس آنزیمی را که باعث انقباض عروق خونی می شود ، مهار می کند ، مشابه آنچه که یک داروی فشار خون رایج انجام می دهد .


همچنین ، یک مطالعه دیگر نشان داد که نوشیدن شش فنجان چای روبیبوس در روز به مدت شش هفته باعث کاهش سطح کلسترول و چربی LDL "بد" و در عین حال افزایش "کلسترول HDL" خوب (39 منبع معتبر) می شود.


تحقیقات بیشتری برای تأیید این تأثیرات و کشف مزایای دیگر مورد نیاز است. با این حال ، شواهد اولیه نوید را نشان می دهد.


خلاصه:

چای روبیبوس اخیراً توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفته است. شواهد اولیه نشان می دهد که چای روبیبوس ممکن است به بهبود سلامت استخوان و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند ، اما مطالعات بیشتری لازم است.


7. چای مریم گلی

چای مریم گلی به دلیل داشتن خواص دارویی بسیار شناخته شده است ، و تحقیقات علمی برای حمایت از بسیاری از مزایای سلامتی آن ، به ویژه برای سلامت مغز ، آغاز شده است.


تعدادی از آزمایشات ، آزمایشات آزمایشگاهی ، حیوانی و انسانی نشان داده اند که مریم گلی برای عملکرد شناختی مفید است ، و همچنین به طور بالقوه در برابر اثرات پلاک های درگیر در بیماری آلزایمر موثر است.


در حقیقت ، دو مطالعه در مورد قطره های مریم گلی یا روغن مریم گلی باعث بهبود عملکرد شناختی افراد مبتلا به آلزایمر شد ، اگرچه این مطالعات محدودیت هایی داشتند


علاوه بر این ، به نظر می رسد مریم گلی مزایای شناختی برای بزرگسالان سالم نیز دارد.


تعدادی از مطالعات پس از گرفتن یکی از چندین نوع مختلف عصاره مریم گلی ، بهبودهایی در خلق ، عملکرد ذهنی و حافظه در بزرگسالان سالم پیدا کردند.


علاوه بر این ، یک مطالعه کوچک انسانی نشان داد که چای مریم گلی سطح چربی خون را بهبود می بخشد ، در حالی که یک مطالعه دیگر در موش صحرایی نشان داد که چای مریم گلی از رشد سرطان روده بزرگ محافظت می کند .


به نظر می رسد چای مریم گلی یک انتخاب سالم است و مزایایی برای سلامت شناختی و سلامت بالقوه قلب و روده بزرگ دارد. برای آگاهی بیشتر در مورد این اثرات ، مطالعات بیشتری لازم است.


خلاصه:

مطالعات متعددی نشان داده اند که مریم گلی عملکرد شناختی و حافظه را بهبود می بخشد. همچنین ممکن است از سلامتی روده بزرگ و قلب بهره مند شود.


8. چای لیمو

این دمنوش در اصل با برگ درخت لیمو تهیه می شود که اغلب به عنوان نوشیدنی بعد از شام مصرف می شود که به هضم غذا نیز کمک می کند. نوشیدن مداوم دمنوش لیمو و فلفل به سرعت کاهش وزن کمک زیادی می کند.


یکی از روش های موثر برای از بین بردن بوی بد دهان نوشیدن چای لیمو در ابتدای روز و به صورت ناشنا است. با این کار شما می توانید انرژی مورد نیاز خود را برای ادامه روز به دست بیاورید.


دمنوشی معطر است که به کاهش اظطراب و استرس کمک شایانی می کند. باعث از بین رفتن تبخال و تنظیم تیروئید می شود.


ترکیب بادرنجوبه و نعناع تند می تواند به ناراحتی معده و کاهش نفخ کمک به سزایی بکند این دمنوش همچنین می تواند باعث تقویت حافظه و بهبود خلق و خوی شود


بادرنجبویه خواص درمانی شگفت‌انگیزی دارد. پزشکان قرون وسطایی آن را برای رفع مشکلات خواب، کاهش اضطراب، التیام زخم‌ها و افزایش طول عمر تجویز می‌کردند.


امروزه دانشمندان مطالعات زیادی روی بادرنجبویه انجام داده‌اند. بیشتر این مطالعات در اروپا و خاورمیانه، به‌عنوان مناطق منشأ اصلی این گیاه، صورت گرفته است.


از خواص بادرنجبویه در طب سنتی به‌ویژه در کشورهای اروپایی مانند اتریش استفاده می‌کنند. این گیاه برای سردرد و دردهای عصبی بسیار مفید است


چای بادرنجبویه دارای عطر و طعم سبک ، لیمو است و به نظر می رسد دارای خواص تقویت کننده سلامتی است.


در یک مطالعه کوچک در 28 نفر که به مدت شش هفته چای جو یا چای مرهم لیمو نوشیده اند ، گروه چای مرهم لیمو کشش شریان ها را بهبود بخشیده است. سفتی شريانی يكی از عوامل خطر بيماری های قلبی ، سكته مغزی و افت روانی محسوب می شود


در همان مطالعه ، افرادی که چای مرهم لیمو می نوشند ، همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده اند ، که به طور معمول با افزایش سن گرایش پیدا می کند. با این حال ، این مطالعه از کیفیت پایین برخوردار نبود.


یک مطالعه کوچک دیگر در مورد کارمندان رادیولوژی نشان داد که نوشیدن چای مرهم لیمو دو بار در روز به مدت یک ماه آنزیم های طبیعی آنتی اکسیدان بدن را افزایش می دهد ، این امر به محافظت از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو سلول ها و DNA کمک می کند


در نتیجه ، شرکت کنندگان همچنین نشانگرهای بهبود یافته چربی و DNA را نشان دادند.


شواهد اولیه همچنین حاکی از آن است که مرهم لیمو ممکن است سطح چربی خون بالا را بهبود بخشد


علاوه بر این ، تعدادی از مطالعات نشان داده اند که مرهم لیمو باعث بهبود خلق و خو و عملکرد ذهنی می شود.


دو مطالعه از جمله 20 شرکت کننده اثرات دوزهای مختلف عصاره مرهم لیمو را ارزیابی کردند. آنها پیشرفتهایی در آرامش و حافظه پیدا کردند


یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که عصاره مرهم لیمو به کاهش استرس و بهبود مهارت های پردازش ریاضی کمک می کند


سرانجام ، یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که چای بادرنجبویه باعث کاهش دفعات تپش قلب و اضطراب می شود


چای بادرنجبویه ممکن است تعدادی از مزایای سلامتی بالقوه را داشته باشد و علاوه بر این باعث بهتر شدن هر مجموعه چای گیاهی شود.


خلاصه:

مطالعات اولیه نشان داده است که چای مرهم لیمو ممکن است باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان ، سلامت قلب و پوست و حتی کمک به رفع اضطراب شود.


9. چای گل رز

سرشار از ویتامین C و ترکیبات گیاهی مفید است. این ترکیبات گیاهی علاوه بر چربی های خاصی که در گل سرخ وجود دارد ، منجر به خاصیت ضد التهابی می شوند


مطالعات متعددی در مورد توانایی پودر گل سرخ برای کاهش التهاب در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید و آرتروز انجام شده است.


بسیاری از این مطالعات ، در کاهش التهاب و علائم مرتبط با آن ، از جمله درد مؤثر بودند.


چای گل سرخ همچنین ممکن است برای مدیریت وزن مفید باشد ، زیرا یک مطالعه 12 هفته ای در 32 فرد دارای اضافه وزن نشان داد که مصرف عصاره باسن گلاب باعث کاهش BMI و چربی شکم می شود.


اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی گل سرخ نیز ممکن است به مبارزه با پیری پوست کمک کند.


یک مطالعه مقدماتی نشان داد که مصرف پودر گل سرخ به مدت هشت هفته باعث کاهش عمق چین و چروک اطراف چشم و بهبود رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست صورت می شود .


این خصوصیات ممکن است منجر به سایر مزایای سلامتی نیز شود ، اگرچه برای تأیید این تأثیرات و بررسی موارد جدید ، مطالعات بیشتری لازم است.


خلاصه:

چای گل رز سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است. خواص ضد التهابی آن ممکن است التهاب و درد ناشی از آرتریت را کاهش دهد. مطالعات همچنین نشان داده اند که باسن گل سرخ در مبارزه با پیری پوست و کاهش چربی معده موثر است.


10. شور چای

از برگ ، ساقه و گل گیاه گل گل شور برای تهیه چای گل شور استفاده می شود. چای Passion به طور سنتی برای تسکین اضطراب و بهبود خواب استفاده می شود .


علاوه بر این ، دو مطالعه انسانی نشان داد که در کاهش اضطراب مؤثر است. در حقیقت ، یکی از این مطالعات نشان داد چای گل شور به همان اندازه یک داروی تسکین دهنده اضطراب مؤثر است


با این حال ، مطالعه دیگری نشان داد که گل گل شور به تسکین علائم روانی ترک مواد افیونی ، مانند اضطراب ، تحریک پذیری و اضطراب ، هنگامی که علاوه بر کلونیدین مصرف می شود ، داروهایی که معمولاً برای درمان سم زدایی استفاده می شودو چای هنگام تسکین اضطراب و ترویج آرامش انتخاب خوبی است.


خلاصه:

مطالعات نشان داده اند که چای گل گل شور ممکن است به بهبود خواب و کاهش اضطراب کمک کند.

چای های گیاهی در انواع مختلفی از طعم های خوشمزه قرار می گیرند و به طور طبیعی عاری از قند و کالری هستند.


11.دمنوش گزنه

گزنه از پرزهایی که بر روی برگ هایش وجود دارد گرفته می شود. این گیاه با وجود ظاهری زبر و خشن ، بسیار مفید بوده و یکی از بهترین راه حل های طبیعی برای درمان بیماری هایی از جمله کم خونی، فشار خون بالا، روماتیسم، ورم مفاصل، سرفه و سرما خوردگی ، عفونت های دستگاه ادراری، کلیه و مشکلات مثانه می باشد.



12.چای اسطوخودوس

چای اسطوخودوس از گل های سفید، صورتی و بنفش که از درختچه اسطوخودوس رشد می کند تهیه می شود. با نوشیدن این دمنوش میتوانید ذهن خود را آرام کرده و تسکین دهید , یک فنجان از این دمنوش می تواند به افزایش روحیه شما کمک کند.

دمنوش اسطوخودوس برای کولیک و عفونت روده نیز بسیار مفید است و باعث از بین رفتن عفونت در بدن می شود در نتیجه به کاهش تب نیز کمک می کند.


13 . چای بلک بری

دمنوش این میوه از دم کردن برگ آن پس از خشک شدن تهیه می شود مطالعات نشان می دهد که تمام بخش های درخت بلک بری قابلیت دارویی دارند، برگ ها، ریشه و پوست و میوه این گیاه حاوی مواد مغذی و مفید برای سلامت انسان هستند .


از جمله: ویتامین A، B1، B2، B3، C، B6، E و همچنین ویتامین k. دمنوش این میوه باعث افزایش کارایی مغز شده و به تقویت حافظه کمک میکند. با خوردن روزانه یه فنجان از این دمنوش میتوانید سلامت استخوان ها، چشم و پوست خود را افزایش دهید. بلک بری حاوی آنتی اکسیدان های فعال و همچنین فلاونوئید است که از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان محافظت می کند.


 دمنوش بلک بری به عنوان نوشیدنی خوشمزه شناخته شده است.دمنوش بلک بری حاوی مزایای مفیدی می باشد. این دم نوش نه تنها خوشمزه است، بلکه حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین C، فولات، ویتامین B6 و E و همچنین ویتامین K نیز است.


سایر مواد معدنی موجود در دمنوش بلک بری شامل آهن، منیزیم، پتاسیم ، روی ، کلسیم و همچنین فسفر است و نیز حاوی غذاهای ضروری رژیم غذایی و اسیدهای آمینه است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است.


مصرف دم نوش بلک بری می تواند موجب تحریک عملکرد شناختی مغز و تقویت حافظه شود. از مزایای دیگر می توان فواید آن را برای استخوان ها و همچنین چشم و یا حتی سلامت پوست نام برد


14.دمنوش گل همیشه بهار

گل همیشه بهار یا به اصطلاح کالندولا گلی است با گلبرگ های نارنجی یا زرد که برای کاهش استرس بسیار مفید بوده یونانیان از این گیاه برای درمان علائم استرس و بی خوابی استفاده می کردند از جمله دیگر فواید این دمنوش می توان به کاهش علائم آلرژی، اگزما، درد، تورم و قرمزی ناشی از گرفتگی عضلانی، التهاب چشم و انواع عفونت های قارچی نام برد.


15.چای سبز

چای سبز نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می آید.نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند، چرا که میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن 100 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و 25 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است


چای سبز و جوانی و زیباییدلیل اصلی ضد پیری بودن چای سبز وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان به ویژه آنتی اکسیدان های موثر در حفظ شادابی و جوانی موجود در چای سبز است. آنتی اکسیدان ها یکی از شاخص ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول های بدن، با به تعویق انداختن شروع روند پیری سلول ها هستند.


بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می شود.

healthline

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده