بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» حقایق تغذیه ایی کدو تنبل - بهترین مزایای سلامتی کدو تنبل

حقایق تغذیه ایی کدو تنبل - بهترین مزایای سلامتی کدو تنبل

کدو حلوایی یکی از متنوع ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که در سراسر جهان وجود دارد، انواع مختلف کدو تنبل فواید مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به بهبود بینایی ، کمک به مراقبت از پوست ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، جلوگیری از سرطان ، مدیریت علائم دیابت ، ساخت استخوان های قوی ، محافظت از سلامت قلب و کاهش علائم بی خوابی اشاره کرد. همچنین به جلوگیری از شرایط التهابی ، تسکین علائم ورم مفاصل ، از بین بردن زخم ها ، از بین بردن انگل ها و عفونت ها ، سلامتی پروستات ، محافظت در برابر نقص هنگام تولد ، تقویت سلامت تنفس و کاهش فشار خون کمک می کند.


اسکواش چیست؟

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

کدو حلوایی میوه بسیار جالبی است و اغلب به عنوان یک سبزیجات شناخته می شود زیرا یک اصطلاح گسترده است که شامل تعدادی از غذاهای مختلف از جمله کدو تنبل ، کدو سبز ، پیاز و مارچوبه است. آنها تعدادی ویژگی همپوشانی دارند و به جنس Cucurbita تعلق دارند. گونه های انفرادی شامل ده ها گونه است که از آن جمله می توان به کره ، هوبارد ، کوساو ، بلوط ، تابستان ، پاییز و کدوی زمستان اشاره کرد. انواع دیگر آن شامل کدو تنبل و کدو سبز است. در آمریکای شمالی ، بیشتر گونه ها به کدو تابستان یا زمستان شامل می شوند. این طبقه بندی ها به زمان رسیدن و عطر و طعم سلامتی کدوها بستگی دارد. اسکواش نیز اغلب شامل کدوها است که از این میان بسیاری از طبقه بندی ها نیز وجود دارد.


ارزش غذایی اسکواش

کدو حلوایی دارای مشخصات غذایی بسیار غنی است که از ترکیبات مختلف آلی ، مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده است ، که وظیفه ارائه تمام مزایای چشمگیر سلامتی آن را دارند. این لیست شامل مقدار زیادی ویتامین A و همچنین مقادیر قابل توجهی ویتامین C ، ویتامین E و ویتامین های گروه B (ویتامین B6 ، نیاسین ، تیامین ، اسید پانتوتنیک و فولات) است. از نظر مواد معدنی ، کدوی حاوی منیزیم ، پتاسیم ، منگنز ، مس ، فسفر ، کلسیم و آهن است. همچنین منبع بسیار خوبی از کاروتنوئیدها و سایر ترکیبات مهم ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.


نه تنها آنها یکی از بزرگترین گروه های مواد غذایی هستند ، بلکه برخی از قدیمی ترین محصولات زراعی کشت شده روی زمین هستند که داده های باستان شناسی ریشه های آنها به 10 هزار سال پیش در Mesoamerica را ردیابی می کند. آنها به طور مشهور یکی از محصولات ذرت ، لوبیا و کدو بودند که توسط بومیان آمریکایی کشت می شد ، و در نهایت آنها با مهاجران اروپایی به دادو ستد پرداختند. این سه سبزی به طور معمول با هم پرورش داده می شده و شامل ذرت ، لوبیا و کدو می شدند. آنها عناصر اصلی رژیم غذایی فرهنگ اولیه آمریکایی و تعدادی دیگر از فرهنگ ها در سراسر منطقه را فراهم کردند.


هنگامی که صحبت از برنامه های آشپزی می شود ، کدو تنبل بسیار متنوع است و معمولاً در سالاد یا آب پز ، پوره یا در پخت انواع سوپ، پوره‌ ، خورشت ، کیک و انواع شیرینی با طعم‌های جذاب و شیرین، همگی خوردنیهای متنوع و پرخاصیتی هستند که می‌توانید با کدو حلوایی درست کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. همان‌طور که می‌دانید کدو حلوایی جزو سبزیجات پاییزی و زمستانی است که در حال حاضر به وفور در بازار وجود دارد. پس این نارنجی‌ رنگ سرشار از عناصر قدرتمند و مفید برای سلامتی، مخصوصا سلامت قلب را نادیده نگیرید و از آن استفاده کنید.


دانه های کدو حلوایی نیز خوراکی هستند و به شکل های مختلفی آماده می شوند و روغن آن را گرفته برای همه نوع مصارف استفاده میشود. سؤال این است ، چه چیزی در مورد کدو بسیار مهم است و چرا باید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟


گردش خون را تنظیم می کند

بسیاری از انواع کدوها دارای مقادیر زیادی آهن و مس هستند که هر دو عنصر اصلی سلولهای قرمز خون هستند. این بدان معناست که با داشتن کدو تنبل در رژیم غذایی ، می توانید شانس ابتلا به کم خونی (فقر آهن) را کاهش دهید و به طور کلی می توانید گردش خون را در جریان خون خود افزایش دهید ، که می تواند اکسیژن رسانی ، عملکرد مغز و سطح کلی انرژی را افزایش دهد.


شاید باور کردن آن دشوار باشد ، اما یک وعده کدو حلوایی می تواند حاوی بیش از 400٪ از نیاز روزانه شما به ویتامین A تامین کند، به دلیل بتاکاروتن موجود در آن در واقع می تواند توسط یک آنزیم تقسیم شود تا ویتامین A تشکیل شود ،به عبارت دیگر ، خوردن این سبزی شگفت انگیز ویتامین A مورد نیاز بدن شما را به همراه خواهد داشت که بتاکاروتن فراوانی در مصرف آن وجود دارد. بتاکاروتن یک ترکیب آنتی اکسیدانی است که برای سلامتی چشم ضروری است.


مقادیر بالای بتاکاروتن با کاهش احتمال دژنراسیون ماکولا ، آب مروارید ، گلوکوم و سایر مشکلات بینایی مرتبط است.این میزان ویتامین برای داشتن دید قدرتمند، حتی در نور کم هم کافی است. کدو حلوایی سرشار از کارو تنوئیدهاست. ترکیباتی که سبب رنگ نارنجی کدو حلوایی می‌شوند، ترکیباتی مثل بتاکاروتن که بدن آنها را بصورت ویتامین A برای محافظت و تقویت بینایی بکار می‌گیرد.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

مزایای سلامتی کدو حلوایی

بیایید بررسی کنیم که چگونه این مؤلفه ها بر سلامت انسان تأثیر می گذارند ، چون با افزودن کدو به رژیم غذایی برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و لازم نیست نگران کالری دریافتی خود باشید.رژیم غذایی سرشار از فیبر زود سیرتان می‌کند.


مصونیت را تقویت می کند

کدو حلوایی منبع مهمی برای بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین C ، منیزیم و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی است. این ویتامین ها و مواد معدنی عناصر مهم آنتی اکسیدانی در بدن هستند که به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند. رادیکال های آزاد فرآورده های خطرناک متابولیسم سلولی هستند و با بیماری گسترده ای از جمله سرطان ، بیماری های قلبی و پیری زودرس مرتبط هستند


طبق تحقیقات موسسه آمریکایی برای تحقیقات سرطان ، مصرف کدوی زمستانی به کاهش خطر سرطان کمک می کند. منابع غذایی بتاکاروتن‌ دار بیش از یک مکمل یاری‌رسان هستند و این بزرگ‌ترین دلیل فراوانی کدو حلوایی به‌عنوان یک سبزی‌ مفید است. بعلاوه ، این ماده حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین A ، از جمله گیاهان داروی کاروتنوئید مانند لوتئین و زاكزانتین است. همه اینها در کنار هم به بدن کمک می کند تا ایمنی بدن خود را تقویت کرده و در برابر مواد خارجی و همچنین رادیکال های آزاد تولید شده توسط بدن خودمان را تقویت کند که در طولانی مدت به ما آسیب برساند.


دیابت را مدیریت می کند

متابولیسم مناسب و تنظیم قند در بدن بهترین راه برای مدیریت علائم دیابت است ، بیماری که میلیون ها نفر در سراسر جهان را مبتلا می کند. کدو حلوایی منبع بسیار خوبی از ویتامین های کمپلکس B است که همگی در فعالیت های متابولیک ضروری هستند. علاوه بر این ، انواع خاصی از کدو حلوایی حاوی مقادیر خوبی از فیبر غذایی ، از جمله پلی ساکارید معروف به پکتین است. مطابق اطلاعات هاروارد T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان ، کدو زمستانی دارای شاخص قند خون بسیار کمی است که سطح قند را تثبیت می کند. پکتین یک عنصر اساسی در تنظیم قند خون در بدن است ، بنابراین مطمئن شوید که فعالیت انسولین و گلوکز در بدن ثابت و روان باقی می ماند. این کار عملکرد صحیح سیستمهای مختلف اندام و کاهش لک ها و قله هایی که می تواند زندگی دیابتی ها را دشوار کند ، تضمین می کند.


ظرفیت ضد التهابی

اگرچه صحبت کردن در مورد التهاب معمولاً شامل بحث در مورد آرتروز یا نقرس است ، اما در تمام بدن ممکن است رخ دهد و غالباً نشانه ای از سایر شرایط است ، مانند تب که نشانه عفونت حمله به بدن است. فعالیت ضد التهابی کدو به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا 3 ، کاروتنوئیدهایی نظیر لوتئین ، زاكزانتین و بتاكاروتن و همچنین پلی ساکاریدهای ضد التهابی تا حدودی غیرمعمول به نام هموگالاکتورونان است. اگرچه اثرات ضد التهابی مطمئناً می تواند تا آرتروز و نقرس گسترش یابد ، اما مطالعات حیوانی روی کدو حلوایی به طور خاص تأثیر آن را با کاهش زخم معده و اثنی عشر و همچنین به ضد التهاب عمومی سیستم قلبی عروقی مرتبط کرده است. التهاب در بدن ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2 دارد ، که روشی دیگر برای کمک به افراد مبتلا به آن بیماری است.


از عفونت ها جلوگیری می کند

توانایی طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی کدو برای بیماریهای عمومی بسیار عالی است ، اما سموم خاص و بدنهای خارجی نیز می توانند باعث بروز مشکلات جدی در سلامتی شوند. برای به دست آوردن تعدادی فواید سلامتی نیز می توان دانه های کدوی را خورده یا جوید. این دانه ها به فعالیت ضد پارازیت ، ضد میکروبی و ضد قارچ در بدن متصل شده اند. این یافته ها پیامدهای مثبتی در استفاده احتمالی این عصاره ها در محافظت از ما در برابر طیف گسترده ای از بیماری ها ، از جمله کرم های ماسه ای و سایر انگل های روده ای دارد.


سلامت ریه را بهبود می بخشد

ویتامین A در بیشترین مقادیر موجود در کدو حلوایی ، ویتامین A است و مطالعات ویتامین A را به کاهش آمفیزم مرتبط کرده است ، به ویژه برای کسانی که به طور مداوم در معرض سرطان زا هستند مانند دود سیگار. همچنین یک کاروتنوئید مهمی به نام بتا-کریپتوکسانتین وجود دارد که با کاهش بروز سرطان ریه در ارتباط است. سرطان ریه یکی از شایع ترین شکل های این بیماری وحشتناک است ، بنابراین افزایش مواد غذایی حاوی ویتامین A می تواند یک عنصر محافظتی بسیار مهم باشد.


از نقص لوله عصبی جلوگیری می کند

کدو حلوایی دارای مقادیر قابل توجهی فولات است که مدت هاست به عنوان یک ویتامین ضروری برای زنان باردار شناخته می شود. اسیدفولیک ، یا فولات ، در توسعه جنبه های عصبی سلامت نوزادان جدایی ناپذیر است. نقص لوله عصبی به طور مستقیم با کمبود اسید فولیک مرتبط بوده است ، بنابراین اضافه کردن کدو به رژیم غذایی شما همیشه ایده خوبی است.


از سلامت قلب محافظت می کند

منیزیم و پتاسیم موجود در کدو حلوایی یک خط دفاعی بسیار مؤثر در برابر مسائل قلبی و عروقی را تشکیل می دهند.


تقویت استخوان ها

مقادیر زیاد ویتامین های ضروری موجود در کدو حلوایی ، آن را به بخش مهمی در توسعه ماده استخوانی و تراکم مواد معدنی استخوان تبدیل می کند. براساس گزارش فرمت دانشگاه ایالتی میشیگان ، کدو منبع ارزشمندی از روی ، کلسیم ، منگنز و سایر عناصر کمیاب بسیار مهم است. این می تواند به شما در کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان با افزایش سن کمک کند و از استحکام و دوام استخوان های شما اطمینان حاصل کند.


مزایای فوق العاده کدو حلوایی بسیار زیاد است ، اما شناخت برخی از مشکلات احتمالی بسیار مهم است. میوه های کدو حلوایی می توانند فشار خون را به حد خطرناک کاهش دهند ، بنابراین افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از مصرف آن خودداری کنند. به غیر از این ، از مزایای سلامتی کدو در تمام وعده های غذایی فصلی خود لذت ببرید!

 منبع organicfacts

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده