بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» غذای اصیل ترکیه خورش داوود پاشا

غذای اصیل ترکیه خورش داوود پاشا

از غذاهای معروف کشور ترکیه خورش داوود پاشا است.در تهیه این خورش از گوشت بیشترین استفاده را می شود و می توانند اززعفران، سس، رب انار، خلال بادام و یا پسته استفاده کنند. این خورش که گوشت فراوانی دارد سرشار از پروتئین و کلسیم است و برای تمام سنین به خصوص سالمندان و کودکان مناسب است. خورش داوود پاشا با استفاده از نعناع، رب انار و پیاز ترکیب خوش طعمی را ایجاد کرده است. از گوشت مرغ یا بوقلمون نیز می توانند استفاده کنند.

 زمان مهیا کردن: 15دقیقه  زمان پخت: 45 دقیقه زمان آماده سازی: 1ساعت


ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

مواد لازم : برای 6 نفر

1 کیلوگرم مخلوط گوشت گوساله با گوسفند چرخ کرده

2 عدد پیاز رنده شده

1 قاشق سوپ خوری پودر نعناع خشک

2 قاشق سوپ خوری رب انار

1 پیمانه آب

   کره یا روغن زیتون به میزان لازم

  پودردارچین ، فلفل، نمک به میزان لازم

 طرز تهیه:

گوشت چرخ شده ، 1/2 از پیاز رنده شده ، ادویه جات و نمک را با هم در یک کاسه خوب ورز داده و بعد از به اندازه یک گردو از گوشت برداشته و در دست گرد کنید. سپس تا سس غذا آماده شود، ترکیب گوشت را توی یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند .


مقداری کره یا روغن زیتون را در یک تابه بریزید و آن را روی حرارت گذاشته و باقی مانده پیازبه تابه اضافه وآن را کمی تفت دهید.


بعد از اینکه پیاز کمی طلایی شد، کوفته ریزه ها را از یخچال خارج کرده و توی تابه سرخ کنید. بعد پودر نعناع خشک را اضافه کرده و آن را همراه با گوشت ها کمی تفت دهید.


رب انار ملس را در یک پیمانه آب خوب حل کرده وبه مواد داخل تابه اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا مواد به جذب گوشت شود و گذاشته تا ترکیب بجوش بیاید وبعد از نیم ساعت که غذا به روغن افتاد آن را در ظرف دلخواه بریزید و با نان یا چلو سرو کنید.


نکاتی درباره گوشت قرمز

گوشت گوسفند سرشار از پروتئین و مواد مغذی مانند آهن، روی و ویتامین B12 است و در صورت استفاده به اندازه کافی، می توان کمک شایانی به سلامتی انسان بکند.


گوشت یکی از بهترین منابع غذایی برای دریافت پروتئین با کیفیت است. در واقع، گوشت گوسفند حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری برای بدن انسان است و از همین جهت به آن «پروتئین کامل» می گویند.


پروتئین کامل اهمیت بسیار زیادی برای حفظ و نگهداری از توده عضلانی مخصوصلا در افراد مسن دارد.

دریافت ناکافی پروتئین می توانید علائم مربوط به تحلیل رفتن عضلات در اثر بالا رفتن سن را تشدید کند و مشکلات بسیاری را در اثر کم بودن حجم عضله به وجود بیاورد.


کم خونی بیماری رایجی است که به کاهش تعداد گلبول های قرمز خون و کاهش قابلیت خون برای حمل اکسیژن می شود. علائم آن خستگی و احساس ضعف می باشد.


کم خونی بیشتر به دلیل کمبود آهن به وجود می آید که خوشبختانه می توان با اصلاح تغذیه از آن جلوگیری کرد.

 نشان می دهند که کمبود ویتامین B12 رایج است. این ویتامین به همراه سایر ویتامین های گروه B به سیستم عصبی ما کمک می کنند که آن طور که باید کار کنند.

گوشت گوسفند سرشار از ویتامین B12، ویتامین B6، نیاسین (ویتامین B3)، ریبوفلاوین (ویتامین B2) و پانتوتنیک اسید (ویتامین B5) می باشد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده