بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مؤثرترین آنتی بیوتیک های طبیعی کدام هستند؟

 مؤثرترین آنتی بیوتیک های طبیعی کدام هستند؟

 مؤثرترین آنتی بیوتیک های طبیعی کدام هستند؟

آیا آنتی بیوتیک های طبیعی واقعا کار می کنند؟

از آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن یا مهار رشد باکتری ها استفاده می شود. اگرچه ممکن است به عنوان داروهای مدرن به آنتی بیوتیک ها فکر کنید ، اما در واقع قرن ها است که وجود داشته است. آنتی بیوتیک های اصلی ، مانند بسیاری از آنتی بیوتیک های امروزی ، از منابع طبیعی گرفته شده اند.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

برخی عصاره های گیاهی ، روغنهای اساسی و حتی مواد غذایی خاصیت آنتی بیوتیکی دارند. به عنوان مثال ، برخی از عصاره های غذایی و گیاهی می توانند از رشد باکتری ها در مواد غذایی جلوگیری کنند.


بعضی اوقات ، این خواص فراتر از غذا است و می تواند به بهداشت شخصی شما کمک کند. عصاره زغال اخته حاوی ترکیبات ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است و این یک درمان خانگی برای عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) است.


گیاهان دارویی می توانند آنتی بیوتیک نیز باشند. یک مطالعه کوچک نمونه برداری از 58 گیاه چینی نشان داد که 23 مورد دارای خواص ضد باکتریایی و 15 مورد دارای خاصیت ضد قارچی هستند.


یک مطالعه معتبر در سال 2014 نشان داد که یک گیاه درمانی به همان اندازه یک آنتی بیوتیک شیمیایی در درمان اختلال رشد باکتری روده کوچک مؤثر است.


عفونت ها به چند طریق وارد بدن می شوند، برخی آن ها در بافت‌ های بدنی وجود دارند اما منتظر فرصت هستند که با ضعف سیستم ایمنی بدن، این فرصت را بدست ‌آورند و به طرق مختلف خود را نمایان ‌کنند. اما برخی عفونت‌ ها از طریق پوست وارد بدن می‌شوند. با یک ضربه یا یک خراش از محیط وارد بافت بدن فرد می شوند.


دسته دیگر عفونت‌ ها فرصت‌ طلب نام دارند که منتظر شرایط مناسبی هستند تا بتوانند خود را نمایان کنند، مثل بیماری ایدز و بیماری های دیگر. در اکثر اوقات درمان عفونت‌ های فرصت‌ طلب سخت‌ تر از عفونت‌ های دیگر است.

 با این حال برای از بین بردن عفونت‌ های قوی باید به پزشک مراجعه کرد، اما برخی عفونت‌ ها سطحی هستند و می‌توان با کمک برخی گیاهان دارویی از بروز و رشد آن ها جلوگیری کرد.


 قبل از مصرف این گیاهان دارویی با پزشک مشورت داشته باشید. هم چنین مصرف این داروها نباید بیشتر از 10روز ادامه پیدا کند و اگر بهبودی بعد از این مدت حاصل نشد، باید به پزشک مراجعه کنید.


 آنتی‌ بیوتیک‌ ها نه‌ تنها میکروب‌ های مضر بلکه حتی میکروب‌ های سودمند برای بدن را نیز از بین می‌برند.

میکروب‌ های مفید به بدن کمک می‌کنند تا مواد غذایی مهمی نظیر ویتامین‌ های گروه B‌ و ‌K را جذب کند، لذا محققان معتقدند تمامی افرادی که آنتی‌ بیوتیک مصرف می‌کنند، باید این کمبود را یا از طریق ویتامین‌ های مکمل یا از طریق مصرف غذاهای غنی جبران کنند.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

استفاده از فرآورده‌های پروبیوتیک می‌تواند مانع بروز علائم اسهال شود که معمولا در زمان مصرف آنتی‌ بیوتیک‌ ها شایع است.


فرآورده‌ های پروبیوتیک حاوی باکتری‌های مفیدی است؛ این باکتری‌ ها اثرات موثری در سلامت افراد مصرف‌ کننده بر جا می‌گذارد.


در زمان مصرف آنتی‌ بیوتیک توصیه می‌شود از غذاهای حاوی کلسیم و آهن بالا پرهیز شود.

البته ماست در این میان استثناست؛ چرا که مصرف آن تاثیر فوق‌ العاده‌ ای در بدن دارد.

غذاهای حاوی کلسیم و آهن می‌تواند مانع جذب برخی از انواع آنتی‌ بیوتیک‌ ها شود.

سوپ خانگی به دلیل داشتن آنتی‌ اکسیدان بالا یکی از ایده‌ آل‌ ترین غذاهایی است که توصیه می‌شود با آنتی‌ بیوتیک صرف شود.

غذاهای اسیدی نیز می‌توانند با آنتی‌ بیوتیک تداخل پیدا کنند.

استفاده از شکلات، سس گوجه‌ فرنگی و داروهای ضد اسید‌ معده نیز معمولا مشکل‌ ساز می‌شود.

در نهایت آن که مصرف برنج و گندم می‌تواند در این زمان برای بدن بسیار مفید باشد.


سرکه سیب

سرکه سیب علاوه بر این که برای مبارزه با فشار خون بالا و پوکی استخوان مفید است، ضد میکروب موثری برای نابودی عفونت‌ های مجرای شنوایی نیز محسوب می‌شود.


بر اساس نتایج پژوهشی که در سال 1998 در آفریقای جنوبی انجام گرفت، اسید استیک موجود در سرکه سیب یک ضد باکتری قوی است که به ویژه روی باکتری استافیلوکوکوس موثر عمل می‌کند.


میزان مصرف: در صورت وجود عفونت یک پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید و روزانه ۲ الی 3 مرتبه گوشتان را با این محلول شستشو دهید تا درد و تب‌تان از بین برود.


زغال اخته

قرن‌ها است که از این گیاه برای درمان عفونت‌ های دستگاه ادراری استفاده می‌شود.

آب زغال اخته چسبندگی باکتری‌ها را به مخاط دستگاه ادراری به ویژه در زنانی که از بیماری‌ های عفونی مزمن رنج می‌برند کاهش می‌دهد.

یک پژوهش کانادایی که در سال 2002 روی 150 زن انجام گرفت نشان می‌دهد که با استفاده از این گیاه پس از گذشت یک سال بیماری‌ های عفونی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

میزان مصرف: برای بهره مندی از خواص این گیاه باید 500 میلی گرم آب زغال اخته غلیظ نوشیده شود.


دانه‌ گریپ‌ فروت

عصاره‌ی دانه‌ های گریپ‌ فروت، آنتی بیوتیکی طبیعی، ضد ویروس، ضد قارچ و ضد انگل موثری محسوب می‌شود.

این عصاره با ریشه‌ی 800 باکتری و ویروس و 100 نوع قارچ و انگل‌ های دیگر مبارزه می‌کند و در درمان کاندیدازیس (قارچ عامل نفخ، خستگی، میگرن و درد مفاصل) موثر عمل می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که دانه‌ های گریپ‌ فروت سرشار از بیوفلاوونوئیدها است.

میزان مصرف: در هفته‌ی اول روزانه یک مرتبه 3 الی 18 قطره در یک لیوان آب.

در هفته دوم روزانه 2 مرتبه و در هفته‌ی سوم روزانه 3 مرتبه به همین میزان در بین غذا مصرف شود.


سیر

رژیم‌ های غذایی قلیایی به رژیم‌هایی گفته می‌شود که در آنها با مصرف یک ماده غذایی میزان اسیدیته مایعات بدن اعم از ادرار و خون متعادل می‌شود.

تحقیقات نشان داده مصرف این مواد غذایی مانع ابتلا به بسیاری از بیماری‌ ها خواهد شد.

سیر نه‌ تنها یک ماده غذایی قلیایی و حاوی مواد غذایی فوق‌ العاده غنی است بلکه حتی میزان سولفور بالایی نیز دارد.

سولفور می‌تواند واکنش‌ های شیمیایی آنزیم‌ هایی را که برای حیات باکتری‌ها لازم است، مختل کند.

سال 1954 یک دانشمند روس نشان داد اگر آب سیر مستقیما وارد ظرف آزمایشی شود که در آن یک کلونی میکروب وجود دارد، ظرف تنها ده دقیقه علائم حیاتی میکروب‌ ها از بین خواهد رفت.


گیاه جینسینگ

بر اساس نتایج یک پژوهش کانادایی مصرف منظم جینسینگ از سرماخوردگی پیشگیری به عمل می‌آورد.

همچنین محققان دریافتند که این گیاه دوره‌ی بیماری را کوتاه‌تر می‌کند؛ به این دلیل که جینسینگ محرک دستگاه ایمنی بدن است.

میزان مصرف: روزانه 3 مرتبه، 100 الی 200 میلی گرم به صورت قرص مصرف شود. (به مدت 3 هفته)


روغن آویشن

 این روغن که از برگ‌ و گل گیاه آویشن وحشی گرفته می‌شود، برای درمان ورم مخاط روده بزرگ فوق‌ العاده موثر است.این روغن یکی از اصلی‌ ترین اجزای رژیم‌ های غذایی مدیترانه‌ ای محسوب می‌شود.


معجزه عسل

یافته‌ های مرکز پزشکی امارات متحده عربی نشان‌ داد که فعالیت میکروبی عوامل بیماری‌ زایی نظیر ای‌کولای‌ (‌عامل مسمومیت غذایی و اسهال‌)، باکتری گرم منفی سودوموناس آئروژینوزا ‌(‌عامل عفونت مجاری ادرار، سیستم تنفسی، التهاب، آماس پوست، عفونت بافت‌ های نرم، استخوان، مفاصل، معده و روده) و هموفیلوس آنفلوآنزا‌ (‌عامل عفونت خونی، سینه پهلو، عفونت گوش، سینوزیت و مننژیت‌) در حین مصرف عسل بشدت کاهش پیدا می‌کند.

در این تحقیقات همچنین مشخص شد نگهداری عسل به مدت پنج سال باعث می‌شود فعالیت ضد میکروبی آن بشدت کاهش پیدا کند، در حالی که قرار گرفتن در معرض نور فرا بنفش تاثیر ضد میکروبی آن را در برابر برخی میکرو ارگانیسم‌ها بیشتر خواهد کرد.


پنیرک

پنیرک گیاهی است که در طب سنتی خواص بی شماری دارد و از برگ و گل آن استفاده‌ های بهینه می‌شود. اما خاصیت آنتی‌ بیوتیکی آن زبان زد است، فقط کافی است 40 گرم گیاه پنیرک را به‌ همرا یک لیتر آب جوش به مدت 10دقیقه بگذاریم تا دم بکشد. یک فنجان از این دمکرده را روزی سه‌ بار بنوشید تا عفونت‌ های ادراری، برونشیت و عفونت های سرخک و مخملک از‌ بین بروند.


گل‌ پامچال

اسهال‌ های عفونی اکثرا ناشی از عفونت‌ های معده و روده است. با این حال اسهال‌ های عفونی، برونشیت و بیماری ذات‌ الریه را می‌توان با دم کرده گل‌ پامچال تا‌ حدودی درمان کرد. برای دم کردن گل‌ پامچال 20 گرم از این گیاه را به‌ همراه یک لیتر آب دم کنید. فقط دقت داشته باشید که بیشتر از 10دقیقه دم نکشد و بعد از 10‌دقیقه دمنوش را صاف کرده و بنوشید. این دم کرده را روزی 3 بار به اندازه یک فنجان بنوشید تا ترتیب اثر داشته باشد.


 بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی است که می توان به‌عنوان یک دم کرده برای پاک‌ سازی بدن از میکروب استفاده کرد. این گیاه قادر است اکثر عفونت‌ های بدنی را از‌ بین ببرد، حتی گاهی اوقات شما خبر ندارید که در بدن‌ تان چه می‌گذرد، اما اگر در هوایی آلوده یا در محیطی قرار گرفته بودید که ممکن است میکروب یا ویروس به شما انتقال پیدا کند؛ در این مواقع توصیه می‌شود 40 گرم بادرنجبویه را به مدت ۱۵‌دقیقه به‌ همراه آب جوش بگذارید تا دم بکشد و سپس آن را بنوشید تا عفونت‌ های احتمالی از‌ بین بروند. برای تاثیرگذاری بهتر این دمنوش توصیه می‌شود روزی سه‌ بار در روز به اندازه یک فنجان نوشیده شود.


 بابا آدم

وقتی اسم جوش به میان می‌آید خیلی از افراد یاد دوران بلوغ می‌افتند، اما برخی جوش‌ ها چرکی هستند و ممکن است هر جای بدن ظاهر شوند و حتی سن و سال هم برای‌ شان اهمیت نداشته باشد. برای درمان جوش‌ های چرکی و عفونی باید از آنتی‌ بیوتیک‌ های قوی استفاده کرد.

در طب سنتی توصیه می‌کنداز دم کرده بابا آدم استفاده شود. 80‌ گرم ریشه بابا آدم را به‌ همراه یک لیتر آب جوش دم کنید. مدت زمان دم کشیدن 20 دقیقه است و بعد از آن روزی 3 بار در روز ‌برای درمان جوش‌های چرکی دم کرده را بنوشید.


 اکالیپتوس

برای عفونت‌ های مجاری تنفسی اولین پیشنهاد یا گیاهی که اکثر افراد از آن یاد می‌کنند، برگ اکالیپتوس است که بیشتر به‌صورت بخور از آن استفاده می‌شود. علاوه بر بخور این برگ‌، توصیه می‌شود هر وقت به مشکل عفونت‌ های مجاری تنفسی دچار شدید 50 گرم برگ این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و بعد از 10دقیقه دم کشیدن روزی سه تا چهار بار به مقدار یک فنجان از این گیاه را بنوشید.خیلی از افراد فکر می‌کنند بخور این گیاه در اولویت است در‌صورتی که اگر سینوزیت یا ریه‌ های تان چرکی شده‌اند، بهتر است در کنار بخور، دم کرده برگ اکالیپتوس را هم فراموش نکنید.


 انجیر زرد شیرازی

50‌ گرم انجیر زرد شیرازی (‌انجیر خشک در آجیل‌‌ ها) ‌را به‌ همراه نیم کیلو شیر به مدت 15 دقیقه می‌گذاریم تا بجوشد. این جوشانده برای گلو درد های چرکی، آن‍‍ژین‌ها، عفونت و زخم‌ های داخل دهان بسیار مناسب است. برای تاثیرگذاری باید روزی سه فنجان از این جوشانده را میل کنید.


 چای سبز

گلو‌ درد یکی از بدترین مراحل سرما خوردگی است که اکثر افراد دست به هر کاری می‌زنند تا از شر آن خلاص شوند. بعضی‌ ها سراغ قرص‌ های چرک‌ خشک‌ کن می روند و برخی دیگر سعی می کنند با آب‌ نمک و آب‌ جوش یا حتی آب‌ نبات‌ های گلو درد این مشکل را درمان کنند. اما در طب سنتی توصیه می‌شود افرادی که گلو دردهای چرکی دارند چای سبز بنوشند.

یک قاشق غذا خوری چای سبز را در یک لیوان آب می‌ریزیم تا به مدت 10 دقیقه خیس بخورد. حتی می‌توانید به‌ جای آب‌ نمک، چای سبز را غرغره کنید. از تفاله آن هم می‌توانید به شکل کمپرس برای درمان عفونت‌های چرکی پوستی مثل کورک‌ ها استفاده کنید.


پونه

ریه یکی از مهم‌ ترین اعضای بدن است که بزرگ‌ ترین وظیفه آن مبارزه با هوای آلوده است، اما ریه‌ ها از عفونت‌ ها در امان نیستند.

healthline

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده