بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه دستور دو نوع پنیر موزارلا خانگی

طرز تهیه دستور دو نوع پنیر موزارلا خانگی

پنیر پیتزا یک پنیر ایتالیایی است.پنیر پیتزا پروسس یک پنیر آمریکایی است و پنیر موزارلا که این روزها بیشتر برای تهیه پیتزا از آن استفاده می‌شود اصالت ایتالیایی دارد.پنیر پیتزا یک نوع پنیر پاستوریزه تهیه شده از شیر گاو است که بافتی نرم دارد و به دو صورت سنتی و صنعتی تهیه می‌شود.


مواد لازم:

1/5 قاشق چایخوری جوهر لیمو

1/4 از یک قرص پنیر بزرگ

  4 لیتر شیر

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

  2 پیمانه آب سرد

طرز تهیه :

قرص را در پیمانه آب سرد حل کرده و پودرجوهر لیمو را همینطور با 1 پیمانه آب حل کنید.شیر را توی قابلمه بریزید و روی حرارت گذاشته و مایع جوهر لیمو را به آن اضافه کرده و دمای شیر را به 33 درجه سانتی گراد رسانده و بعد مایع قرص پنیر را نیز به آرامی اضافه کرده و هم بزنید و صبر کنید تا دمای شیر به 40 تا 43 درجه سانتیگراد برسد،

 

 در این مرحله رویه غلیظی که حالت ماست مانند دارد روی شیر تشکیل می شود.به وسیله چاقو آن را برش دهید.به آرامی مربع ها را 2 دقیقه هم بزنید و بعد حرارت را خاموش کنید.

 با یک کفگیر قسمت های بریده شده توی قابلمه را برداشته ودر ظرفی بریزید، فقط از آب پنیر وارد ظرف نشود.


با یک کفگیر یا دستکش پنیر را کمی فشار داده تا آب اضافی آن خارج شود. فقط مراقب باشید که فشار زیاد روی پنیر نیاورید، تا حدی که آب اضافی آن را بگیرید. تا هیچ آبی نداشته و به راحتی کش بیاید. در انتها مقداری نمک به پنیر اضافه پنیر را 10 تا 15 بار کشیده و جمع کرده ، این عمل سبب می شود. تا پنیر کشدار و براق شود.


نکته :

برای اینکه راحت تر آب پنیر را بگیرید. شما میتوانید، اگر مایکروویو ندارید بعد از بریدن پنیر اجازه دهید تا دمای 85 درجه سانتی گراد پنیر گرم شود.

 

 سپس آن را از روی حرارت بردارید آب اضافی آن را جدا کرده و دوباره روی حرارت قرار دهید تا دمای آن به 57 درجه سانتی گراد برسد.

 

 باز مرحله بالا را تکرار کنید و در نهایت مانند بالا نمک اضافه کرده و پنیر را آماده کنید. توجه داشته باشید به هیچ عنوان دما نباید بالاتر از 57 درجه باشد 



طرز تهیه پنیر موزارلا با سرکه


مواد لازم:

3/4 فنجان مایه پنیر

3/4 فنجان آب

4 فنجان شیر کامل و پرچرب

3 قاشق چایخوری سرکه یا 1/4 فنجان جوهر لیمو

کمی آب برای رقیق کردن سرکه

طرز تهیه:


شیر را به مدت 30 دقیقه بجوشانید. دمای جوشاندن شیر بین 60 تا 70درجه باشد. سرکه یا جوهر لیمو را در کمی آب حل کنید و بعد از 30 دقیقه به شیر اضافه کنید.


30 دقیقه دیگر شیر را بجوشانید. در اواسط این مرحله مایه پنیر را هم در 3/4 فنجان آب حل کنید و به شیر اضافه کنید.


قابلمه را روی حرارت ملایم گاز مرتب هم بزنید. بعد از این 30 دقیقه به مدت 15دقیقه دیگر بدون هم زدن قابلمه روی حرارت ملایم نگه دارید تا شیر سفت یا بسته شود یا به اصطلاح «دَلَمه» ببندد.


حالا با یک چاقوی تیز دلمه‌ها را در اندازه‌های کوچک ببرید.کف قابلمه حاوی شیر دلمه بسته را در یک ظرف پر از آب سرد قرار دهید تا سرد شود. یک بار دیگر قابلمه شیر سفت شده را روی حرارت بگذارید و شیر دلمه بسته به دمای جوش 100 درجه برسد، شیر را مرتب و به آرامی هم بزنید.به مدت 20 دقیقه شیر را روی حرارت نگهدارید.


نکته:

زمان قرار دادن شیر سفت شده روی حرارت نباید بیشتر از 20 دقیقه باشد چون پنیر حالت کش‌دار خودش را از دست می‌دهد.حالا تکه‌های پنیر را در اندازه‌های بزرگ ببرید و داخل صافی یا پارچه تنظیف بگذارید تا آب اضافی پنیر گرفته شود.


وقتی که آب پنیر به طور کامل گرفته شد و پنیر خشک شد پنیر را به صورت نوارهای باریک ببرید یا با رنده درشت رنده کنید. رنده‌های پنیر را در مایکروفر بگذارید تا شروع به ذوب شدن کنند. حالا پنیر ذوب شده را را ورز دهید و به صورت توپ‌های کوچک درآورید.


توپ‌های کوچک پنیر پیتزا موزارلا را در آب نمک سرد بگذارید. این پنیر را می‌توانید برای مدت کوتاهی و به مدت چند روز و نه بیشتر فریز کنید و در دفعات بعد استفاده کنید. پنیر پیتزا کش‌دار خانگی یا همان موزارلا را علاوه بر پیتزا به صورت سرد با نان و گوجه و ریحان یا به صورت رنده شده در انواع سوپ، لازانیا، پیراشکی یا هر غذایی که نیاز به پنیر دارد هم می‌توانید میل کنید.


اما مضرات پنیر پیتزا را هم فراموش نکنید. پنیر پیتزا یک ماده غذایی چرب است و برای افراد مبتلا به کلستورل بالا و چاقی و فشار خون بالا گزینه چندان مناسبی نیست. در خوردن آن دقت کنید. علاوه بر این برخی افراد نسبت به محصولات لبنی حساسیت و آلرژی دارند و برخی افراد هم نمی‌توانند لاکتور شیر را تحمل کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده