بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اسنک گوشت چرخ شده با پنیر- مکزیکی

اسنک گوشت چرخ شده با پنیر- مکزیکی

ذرت، شکلات و فلفل چیلی توسط کشور مکزیک به جهان معرفی شد و ذرت بوداده نیز برای نخستین بار در مکزیک ساخته شد.غذاهای مکزیکی بسیار متنوع بوده و با داشتن عطر و بویی بسیار عالی، دارا بودن موادی سالم و پرفایده و همچنین داشتن قیمتی مناسب که هر کدام از این معیارها ممکن است برای افراد اهمیت بالایی داشته باشند، سبب شده اند تا رستوران های مکزیکی به عنوان رستوران هایی پرطرفدار در جهان به حساب آیند.


موادلازم :


400 گرم گوشت چرخ کرده

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

300 گرم گوجه فرنگی خرد شده

100گرم پنیرچدار یا موزارلا رنده شده

1/2 قاشق چایخوری پودر زیره

 1/2 قاشق چایخوری نمک

 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه

 30 گرم جعفری خرد شده

 30 میلی لیتر روغن ذرت

   1 عدد پیازخرد شده

  6 عدد نان ذرت مکزیکی یا نان عربی بیتا

 

طرز تهیه :

 

پیاز را با کمی روغن درتابه بریزید وروی حرارت گذاشته تا سرخ وطلایی شود. گوشت را به پیازاضافه وبا هم تفت داده تا آب گوشت تبخیر و گوشت سرخ شود.

 

گوجه فرنگی ، جعفری ، ادویه ها ونمک را به گوشت اضافه وبا هم ترکیب کنید. روی هرنان را مقداری پنیربپاشید واز مخلوط گوشت روی پنیر بریزید وکمی هم پنیر به روی ترکیب گوشت بپاشید .

 

دولبه نان را روی هم بیاورید ویا نان را نصف کرده وتوی نان را ب صورت یک پاکت بازواز ترکیب توی نان بریزید وبعد دو طرف نان ها را در تابه با کمی روغن سرخ و طلایی کنید.با سس دلخواه سرو کنید.


درباره غذاهای معروف مکزیکی


انچیلادا | Enchiladas

انچیلادا از لذیذترین غذاهای مکزیکی است که با قدمتی طولاتی از آن دست غذاهاییست که نباید خوردن آن را از دست بدهید. انچیلادا را با عموما گوشت ماهی که درون نان تورتیلای ذرتی رول شده طبخ می کنند. در کنار انچیلادا، لوبیا، پنیر، انواع سبزیجات را نیز قرار می دهند تا با قرار گرفتن درون سسی خاص، طعمی لذیذ را زیر زبانتان بیاورد.


چیلاکیله | Chilaquiles

چیلاکیله از غذاهای سنتی مکزیک که همیشه در میان سفره ی صبحانه مکزیکی ها حضوری پایدار دارد! البته چیلاکیله را به عنوان میان وعده ای سبک نیز نوش جان میکنند. پخت چیلاکیله روش آسانی دارد که از سرخ کردن چیپس های تورتیلا در میان سس سالسای تند و سبز درست می شود. البته به عنوان غذای تشریفاتی، روی چیلاکیله مرغ ریش ریش شده و پنیر می ریزند.


فیدئو | fideo

پاستا و انواع نودل ها در میان غذاهای مکزیکی جایگاهی همیشگی دارند که از محبوب ترین آنها می توان نودل فیدئو را عنوان کرد که طرفداران بسیاری دارد. فیدئو با طعمی لذیذ درون سس گوجه فرنگی پخته به همراه صدف و پنیر و سبزیجاتی همچون جعفری و گشنیز سرو می شود.


توستادا | Tostadas

توستادا در زبان مکزیکی به معنای سرخ شده می باشد و منظور تورتیلای ذرتی سرخ شده درون روغن میباشد که پایه ی بیشتر غذاهای مکزیکی می باشد. در این غذا، تورتیلای سرخ شده را با مواد گوشتی، سبزیجات و پنیر، لوبیاها و غیره پر می کنند که طعمی فوق العاده خوشمزه دارد.


بیریا | Birria

بیریا از لذیذترین سوپ های مکزیکی است که با خواص درمانی اش در میان بومی های مکزیکی از محبوبیت خاصی برخوردار است. سوپ بیریا را از گوشت گوسفند یا بز که درون آب پخته می شود در کنار گشنیز و پیاز سرو می کنند. برخی هم بیریا از بهترین غذاهای مکزیکی را در سس گوجه فرنگی طبخ می کنند که طعمی بی نظیر گرفته و با نان تورتیلا نوش جان می کنند.


پوزوله | Pozole

از دیگر سوپ های خوشمزه مکزیکی با طعم تند و تیز پوزوله است که نوعی سوپ گوشت خوک به همراه چیلی، ذرت و سبزیجات مختلف است و طعمی لذیذ دارد. قلق خوشمزه شدن پوزوله آرام پخته شدن آن است که به هنگام سرو می تواند با لیموترش، کاهو و تربچه سرو شود. پوزوله از آن دست غذاهای مکزیکی خوشمزه ای است که نوع های مختلفی هم دارد.


سوپز | Sopes

از دیگر غذاهای مکزیکی که لذیذترین آن را در خیابان های مکزیک می توانید نوش جان کنید سوپز است. این غذای خیابانی، خمیرهای برشته ای ضخیم تر از تورتیلا به نام ماسا هستند که روی آنها با انواع سبزیجات، مایه های گوشتی، پنیر، لوبیا و غیره پر شده و سرو می شوند. سوپز تقریبا به اندازه ی کف دست و یا مشت می باشد که برحسب مواد روی آن انواع مختلفی دارد..


تاماله | Tamales

تاماله از مقوی ترین غذاهای مکزیکی است که علاوه بر مزه ی فوق العاده ای، ظاهری جالب و جذاب دارد. تاماله غذایی است که مواد گوشتی مانند مرغ یا گوشت گوسفند را با ترکیبی از انواع چاشنی ها و پیاز و غیره داخل پوسته ذرت قرار می دهند و سوخاری یا بخارپز می کنند.


تاکو | Tacos

تاکو از معروف ترین غذاهای مکزیکی است با ترکیبی از نان تورتیلا اغلب با مواد گوشتی مانند مرغ به همراه سبزیجات خوش عطر و سس سالسا سرو می شود. تاکو از آن دسته غذاهایی است که در کنارش حتما باید نوشیدنی مکزیکی خوش طعمی را نوش جان کنید تا شکم گردی کاملی در میان غذاهای مکزیکی داشته باشید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده