مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» صدف | حقایق سلامت غذاهای دریایی

صدف | حقایق سلامت غذاهای دریایی

 صدف یکی از محبوب ترین غذاهای دریایی است


بیش از 200 گونه صدف در جهان وجود دارد ، اما فقط تعداد کمی از گونه ها معمولاً برای غذا استفاده می شوند. بیشتر گونه ها برای مواد غذایی پراکنده یا بسیار کوچک هستند و برخی نیز برای پوسته های زینتی و بالدار و زینتی خود جمع آوری می شوند. صدف ها دو پوسته هستند که با پمپاژ آب از طریق سیستم خود و فیلتر کردن موجودات کوچک از آبهای اطراف ، غذای خود را به دست می آورند. آنها در نزدیکی کف دریا رشد می کنند و به سطوح سخت یا صخره ها متصل می شوند. انواع خوراکی معمولاً در آبهای ساحلی تأیید شده که از نزدیک مورد نظارت قرار می گیرند برای اطمینان از ایمنی محصول کشت می شوند. این اقدامات اضافی برای ایمنی محصول ضروری است زیرا بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می دهند صدف خام مصرف کنند.


جملات خاص و زیبا از نویسنده معروف: نیچه مطلب مرتبط جملات خاص و زیبا از نویسنده معروف: نیچه

صدف را می توان به اشکال مختلف خریداری کرد. صدف های کامل (صدف) هر دو پوسته دست نخورده دارند و معمولاً زنده می شوند و ممکن است در پوسته پخته شوند و یا برای از بین بردن گوشت خام برای پخت و پز آن را خرد می کنند. صدف های نیمه پوستی به طور معمول در رستوران یا نوار به عنوان یک انتخاب خام یا یک محصول پخته شده با پرتوهای مخصوص تهیه می شوند. گوشت خرد شده بخشی از خوراکی است که از پوسته برداشته شده و در پین ، گالن ، سینی یا ظروف دیگر فروخته می شود. از گوشت ها می توان به عنوان ماده ای در دستور العمل ها ، سوپ ها و چاشنی ها استفاده کرد یا برای پخت و پز نان داد. کلیه فرم های محصول را می توان در یخچال یا یخ زده خریداری کرد.


هنگام خرید صدف های تازه ، مهم است که از زنده بودن آنها اطمینان حاصل کنید. پوسته صدف زنده باید محکم بسته شود یا در هنگام ضربه زدن بسته شود. خوردن صدف خام خطر بیماری ناشی از غذا برای این محصولات بیشتر از غذاهای پخته شده است. مقامات بهداشتی به افراد در معرض خطر توصیه می كنند ، از جمله كودكان خردسال ، افراد مسن ، زنان باردار و هر فرد كه دارای سیستم ایمنی بدن به خطر بیفتد (معمولاً با بیماری های كبدی ، الكلیسم ، شیمی درمانی ، استفاده از استروئید ، ایدز ، دیابت و / یا روتین همراه است).


امن ترین راه برای خوردن صدف ، طبخ آن ها تا رسیدن به دمای داخلی 90 درجه سانتیگراد است.

 صدف تا زمانی که وجود داشته است توسط انسان خورده می شود. اما مصریان و عبری ها آن را نجس می دانستند و آن را در رژیم های غذایی خود نمی گنجیدند

اندازه و منشاء آن هرچه باشد ، صدف همیشه باید به خوبی بسته شود ، یا اگر کمی باز باشد ، هنگام لمس باید بلافاصله بسته شود. صدف باز مرده است و باید از آن دفع شود.

هنگامی که با نوک چاقو لمس می شوید ، به عقب برگشته و بوی دریا خوبی می بخشد. یک صدف خشک و یا یک بوی مشکوک باید سریعاً دور ریخته شود.

صدف ها به صورت خام با کمی آب لیمو یا سرکه خورده می شوند ،

سس صدف یک چاشنی محبوب در آشپزی چینی است.

صدف می تواند تا مدت یک هفته در یک مکان خنک با دمای 5 تا 15 درجه سانتیگراد باقی بماند.

علاوه بر نورو ویروس ، تعدادی از باکتری ها و ویروس های دیگر نیز وجود دارند که در مورد صدف خام باید به آنها توجه کنیم.

سالمونلا در صدف خام نیز یافت شده است. و ، در مورد ویروس ها ، هپاتیت A را می توان در صدف خام یافت و باعث بیماری شد ، اگرچه نورو ویروس یکی از مواردی است که بیشتر مشکلات دیررس را ایجاد کرده است.


چگونه صدف خام آلوده می شود؟

اعتقاد بر این است که فاضلاب انسانی در محیط دریایی محتمل ترین عامل آلودگی صدف با نورو ویروس است.

اما اعتقاد بر این است که باکتری های ویبریو بخشی طبیعی از محیط دریایی است که صدف در آن زندگی می کند. تنها وقتی دمای آب بالا می رود که این باکتری ها می توانند به مشکل تبدیل شوند.در حقیقت ، تصور می شود كه گرم شدن کره زمین مسئول برخی از شیوع های مرتبط با گونه های ویبریو است.

از آنجا که صدف با فیلتر کردن آب تغذیه می شوند ، هم باکتری ها و هم ویروس ها می توانند قبل از خوردن توسط مصرف کنندگان ، خود را در بافت صدف متمرکز کنند.

کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت! مطلب مرتبط کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت!


چه کسی بیشتر در معرض خطر عفونت است؟

بیماریهای حاد دستگاه گوارش مانند نورو ویروس و لرزش در آمریکای شمالی شایع است و می تواند بر همه گروههای سنی تأثیر بگذارد. با این حال ، زنان باردار ، مبتلایان به سیستم ایمنی بدن به خطر افتاده ، كودكان خردسال و سالمندان در معرض خطر عوارض جدی تر هستند.


نحوه خرید صدف

از منابع معتبر خرید کنید و صدف تازه را با پوسته های دست نخورده و بدون بو غیر طبیعی انتخاب کنید. هنگامی که پوسته ضربه می خورد ، باید محکم بسته شود. هر صدف را با پوسته هایی که از قبل باز شده اند دور بیندازید. تاریخ انقضا صدف های بسته بندی شده قبل از بسته بندی را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها به درستی در دمای 4 درجه سانتیگراد یا پایین برای محصولات سرد ، یا در دمای 18- درجه سانتیگراد یا پایین برای محصولات منجمد نگهداری می شوند.

بهتر است هنگام حمل و نقل آنها به منزل صدف های خام فروشی خریداری شده را درون یک کیسه گرمسیری قرار دهید. این باعث می شود زمان صدف در معرض دمای اتاق به حداقل برسد و این به رشد پاتوژن های باکتریایی مانند Vibrio منجر می شود.

صدف های خنک شده باید طی یک یا دو روز مصرف شود. صدف های موجود در پوسته باید در ظروف با پوشش قرار داده شوند تا از آلودگی متقاطع در یخچال جلوگیری شود.


یکی از پرخاصیت ترین غذاهای دریایی صدف می باشد

 این خوراکی سرشار از ویتامین C، کلسیم، و مملو از اسید های چرب امگا 3 می باشد که خوردن 8 عدد صدف در روز حدود 1000 گرم امگا3 مورد نیاز بدن را تامین می کندروی موجود در صدف و زینک آن برای سلامت چشم، مو و ناخن ها مفید است

  

استحکام استخوان ها

با افزایش سن تراکم استخوان ها نیز کمتر می شود و افراد مسن برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان حتما باید مواد غذایی دارای کلسیم و کوفاکتورها همانند صدف خوراکی را مصرف نمایند.

 

بهبود کیفیت خواب

خواب امری طبیعی و بسیار ضروری بوده و باعث بهبود عملکرد مغز، باز تولید سلول ها و توانایی در رشد شده و هیچ چیز نمی تواند جایگزین خواب شود.صدف خوراکی با داشتن روی و منیزیم در بهبود کیفیت خواب تاثیر بسزایی دارد.

 

خاصیت صدف خوراکی برای لاغری

صدف خوراکی از غذاهای دریایی سالم بوده و حاوی کالری و چربی کم بوده و پروتئین زیادی دارد و در کاهش وزن بسیار موثر می باشد.افرادی که سعی در کاستن وزنشان دارند، می توانند صدف خوراکی را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

  

سرعت بخشیدن به التیام زخم ها

مصرف صدف خوراکی با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز بیماری های مختلف پیشگیری کرده و روی موجود در این غذای دریایی خطر بروز عفونت های میکروبی را کاهش داده و التیانم زخم ها را سرعت می بخشد.

 

افزایش سطح انرژی بدن

اغلب مواد غذایی که روزانه مصرف می کنیم مواد مغذی کافی نداشته و بنابراین عملکرد اندام های بدن را با مشکل روبرو می کند.صدف خوراکی سطح انرژی بدن را افزایش داده و خستگی مفرط را رفع می نماید.

 

بهبود سلامتی قلب

صدف خوراکی منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا3 بوده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را به میزان زیادی کاهش می دهد.پتاسیم و منیزیم موجود در این غذای دریایی در کاهش فشار خون نیز موثر می باشد.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

اندام های بدن برای محافظت از بدن در برابر عوامل بیماری زا ا یکدیگر همکاری می کنند.برای حفظ سلامتی بدن وجود آنتی اکسیدان ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری می باشد و در صدف خوراکی به فراوانی وجود دارد.

 خواص صدف دریایی برای پوست

در صدف خوراکی به میزان بالایی روی وجود دارد که میکروب های عامل ایجاد آکنه را مهار می کند. روی در کاهش التهاب موثر بوده و کراتینوسیت‌هایی که منافذ پوستی را مسدود می کنند، کاهش می دهد.

 

خواص صدف دریایی برای بینایی

چشم ها اندامی بسیار مهم در بدن بوده و آسیب به آن ها روند زندگی طبیعی را با مشکلات فراوانی روبرو می کند، مصرف منظم صدف خوراکی قوه بینایی را بهبود بخشیده و کارکرد چشم ها در نور ضعیف را نیز بهتر می کند.

 

بازجذب آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان های صدف خوراکی با اکسیداسیون مبارزه کرده و از بروز بیماری های قلبی و سرطان ها در بدن جلوگیری می کنند. روی و سلنیوم موجود در صدف خوراکی آنتی اکسیدان ها را بازجذب کرده و از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند.

 

سرشار از پروتئین

صدف خوراکی از منابع مهم برای پروتئین ها بوده و پروتئین ها معمولا بوسیله فعالیت آنزیمی بدن تجزیه شده و مورد استفاده قرار می گیرند.مصرف یک وعده صدف خوراکی یک سوم نیاز بدن به پروتئین را تامین می کند.

 

افزایش گردش خون

صدف خوراکی دارای میزان بالایی از آهن بوده که 90% نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی را رفع می کند. آهن در تشکیل گلبولهای قرمز خون موثر بوده و با تامین گلبول های قرمز گردش خون را افزایش می دهد.

 

سرشار از مواد معدنی

صدف خوراکی با توجه به ترکیباتی که در خود دارد بسیاری از نیازهای ضروری بدن را تامین می کند. مصرف 100 گرم صدف خوراکی حجم زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی بدن را فراهم می کند.


برداشت صدف برای محیط زیست پایدار و مناسب است . دارای یک ماده شیرین و چربی بی نظیر و پر از روی و اسیدهای چرب امگا 3 است. آن ها هستند

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده