بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه دلمه فلفل رنگی

طرز تهیه دلمه فلفل رنگی

تنوع دلمه در تمام کشورهای جهان زیاد است و بسته به نوع مواد غذایی فقط شاید در طعم و مزه آن کمی تفاوت داشته باشد ، دلمه ها انواع مختلفی دارنند مانند دلمه‌ برگ مو، کلم ، کاهو،دلمه کدو، بادمجان، فلفل، گوجه فرنگی، پیاز واین غذا کم چرب و سرشار از ویتامین است و می‌توانید آن را در فر یا بخار پز یا روی اجاق گاز بپزید. فلفل منبع غنی از ویتامینC و بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) است .

موادلازم:

150 گرم سبزی دلمه خرد شده

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

150 گرم گوشت چرخکرده

1/2 پیمانه برنج نیم پز شده

  4 عدد فلفل دلمه‌ای رنگی

 1 پیمانه پیازسرخ شده

 1 پیمانه لپه پخته شده

 2 قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

  1 پیمانه آب گوجه‌ فرنگی

 2 قاشق غذاخوری روغن مایع

     نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه :

سبزی دلمه شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید، نعناع، ترخون و مرزه را خرد کنید ودر تابه با کمی روغن ، گوشت را با پیاز تفت داده و سبزی دلمه را هم اضافه و کمی تفت دهید. لپه‌ را به همراه برنج به ترکیب اضافه و با هم تفت دهید ،نمک و فلفل را هم اضافه و تابه را از روی حرارت برداشته وکنار بگذارید.


 سر فلفل دلمه‌ ای‌ را با چاقو یک برش گرد زده و دانه های فلفل را خالی کنیدو شما میتوانید به دو روش یکی فلفل ها را در ابجوش قرار داده فقط بحدی که کمی نرم شود و بعد در سبد تخیله و توی آن را با ترکیب پر کنید و یا اطراف فلفل را با 1 قاشق روغن در تابه کمی تفت دهید و بعد توی ان را پر کنید.


البته در بیشتر کشورها فلفل دلمه را تفت نمیدهند و اگر شما هم خواستید میتوانید بدون سرخ کردن توی آن را پرکنید و وقتیکه پر کردنند روی فلفل را با پنیر پیتزا پوشش داده و در فر قرار میدهند.


رب گوجه فرنگی را در روغن تفت داده و نمک ، زردچوبه و فلفل را زده و آب گوجه فرنگی را روی آن بریزید و گذاشته تا سس کمی بجوشدوغلیظ شود. توی فلفل‌ها را با ترکیب پر کرده و درب فلفل ها را گذاشته و بعد توی سس قرار داده و روی حرارت گذاشته تا دلمه ها پخته و آماده شود.


خواص و فوائد فلفل

 فلفل دلمه ای زرد

 با ماندن بر روی گیاه به مدت طولانی تر قبل از برداشت، ایجاد می شود ؛ پوست ضخیم ، نرم و درخشانی داشته و در داخل آن دانه هایی وجود دارد. فلفل زرد مزه ای مانند میوه دارد، با این حال، ملایم تر از همتایان نارنجی یا قرمز خود هستند.

فلفل دلمه ای زرد غنی از ویتامین "ث" و آ است که پوست، تاندون ها، رباط ها و رگ های خونی را ترمیم و غضروف، استخوان ها و دندان ها را حفظ می کند و زخم ها و اسکارها را درمان می کند.

فیبر رژیمی سیستم ایمنی را تقویت می کند و به حفظ ظاهر جوان کمک می کند پس دانستید که فلفل دلمه زرد رنگ یکی از خوردنی های مفید برای زیبایی و شادابی پوست است.

کالری پایینی دارند و افرادی که رژیم غذایی دارند می توانند مقدار زیادی مصرف کنند که به شما در تامین میزان روزانه ویتامین آ و ث کمک می کند.

حاوی ویتامین ب6 است، که برای سلامت سیستم عصبی ضروری است و هم چنین به تجدید سلول ها کمک می کند.

 آنزیم های موجود در آن که لئوتئین نام دارد از آب مروارید چشم و انحطاط چشمی جلوگیری می کند

کپسایسین موجود در آنها به شدت برای ورم مفاصل مفید است؛ ابتدا، با تحریک، و در نتیجه شدت سیگنال های تپنده را در بدن کاهش می دهد.کپسایسین همان طور که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند به حفاظت از آسیب سلول بدن کمک می کند.

انتخاب و نگهداری فلفل دلمه زرد

فلفل های زردی که محکم و براق هستند باید خریداری شوند و از خرید آن هایی که چروک هستند اجتناب و آنهایی که نرم و لک دار هستند را کنار بگذارید. برای نگهداری می توانید آن ها را در کیسه پلاستیکی گذاشته و در یخچال نگه دارید با این حال، پیشنهاد شده است که در عرض چند روز از آن ها استفاده کنید مثلا دو یا سه روز.


 فلفل دلمه ای قرمز

 فلفل دلمه ای قرمز گزینه ای سالم است که می تواند بخشی از رژیم غذایی روزانه را تشکیل دهد چون حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان قوی هستند. این آنتی اکسیدان ها سموم محیطی و تخریب سلولی را خنثی می کنند. آن ها بدن را از آسیب رادیکال آزاد محافظت می کنند که باعث ایجاد سرطان می شود. بنابراین فلفل دلمه ای به پیش گیری از انواع مختلفی از سرطان ها در معده، روده، سینه، پروستات و ریه کمک می کند.

فلفل دلمه ای قرمز به درمان و جلوگیری از التهاب در بدن کمک می کند. این گزینه عالی برای انرژی بخشیدن به خودتان است اگر استرس و یا احساس خستگی دارید.

 ویتامین ب6 و منیزیم با فلفل دلمه ای قرمز به کاهش اضطراب، به ویژه به خاطر علائم قبل از قاعدگی، کمک می کند. به عنوان یک ادرار آور طبیعی، ویتامین ب6 برای کاهش نفخ شکم و جلوگیری از فشار خون بسیار عالی است.

 فلفل دلمه ای قرمز منبع عالی ویتامین آ است و حدود 75 درصد نیاز روزانه ویتامین آ را تامین می کند. ویتامین آ ماده مغذی است که از دید سالم، به خصوص بینایی شبانه، حمایت می کند چون به عملکرد شبکیه چشم کمک می کند و از رشد آب مروارید جلوگیری می کند.

 فلفل دلمه ای قرمز به کاهش وزن کمک می کند.

بخشی از رژیم غذایی سالم شامل انواع میوه ها و سبزیجات را تشکیل دهد که خطر توسعه بیماری های مزمن نظیر سکته، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، فشار خون بالا و نوعی سرطان را کاهش می دهد.

 تسهیل جذب آهن، با ویتامین ث فلفل دلمه ای قرمز به تشکیل کلاژن، غضروف، ماهیچه ها و رگ های خونی کمک می کند


فلفل دلمه سبز

آنتی اکسیدانی قوی است. آن ها حاوی مقادیر زیادی از ویتامین آ ، ب (به خصوص ویتامین ب 6 و ب 9و ث هستند که قادر به خنثی کردن اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن هستند و سلامت کلی را حفظ می کنند.


در بخش های قبلی سلامت نمناک بارها گفته شده است خواص ضد التهابی فلفل سبز در تسکین درد و ورم مرتبط با اختلالات شدید استخوان مانند آرتروز، روماتیسم و غیره بسیار مطلوب است.


 بیماران آسمی می توانند به شدت از فلفل سبز استفاده کنند چون پر از مواد مغذی ، یک گروه ویژه از ترکیبات گیاهی (که اساسا مواد شیمیایی طبیعی)هستند و توانایی شل کردن مجاری تنفسی و کاهش نفس نفس زدن را دارند. هم چنین مواد مغذی سلامت کلی انسان ها را بهبود می بخشد.


 فلفل چیلی سبز می تواند خطرات قلبی و عروقی را به طور چشمگیری کاهش دهد. دلیل آن وجود ویتامین ث است. مشخص شده است که مقدار این ویتامین آنتی اکسیدان در فلفل سبز بیشتر از پرتقال است، که برای جلوگیری از لخته های خونی و بیماری های مرتبط مثل ایست قلبی، سکته و غیره ضروری است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده