بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کیک شنی نارگیلی با روکش شیر عسلی

 کیک شنی نارگیلی با روکش شیر عسلی

در تهیه کیک توجه به رنگ های متناسب با سلیقه، جنسیت و سن صاحب تولد بسیار مهم است. یونانیان باستان نیز در جشن هاکیک طبخ می کردند و آن را به عنوان دسر خاص در نظر می گرفتند.علاوه بر طرز تهیه کیک توجه به برخی نکات کلیدی برای پخت کیک نیز بسیار اهمیت دارد.

موادلازم:

3/4 پیمانه روغن مایع

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

1/2 قاشق چایخوری وانیل

1/2 قاشق چایخوری پودر هل

   2 پیمانه آرد سفید

   1 پیمانه شکر

   3 عدد تخم مرغ به دمای اتاق رسیده

   1 پیمانه شیر ولرم

   1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر


موادلازم: برای روی کیک

1/2 قوطی شیر عسلی

   1 پیمانه پودرنارگیل تفت داده شده

طرزتهیه:

فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد و یا 360 درجه فارنهایت روشن کنید وکف ودیواره قالب 18×24 سانت را خوب چرب کنید وکاغذروغنی پهن کنید.


تخم مرغ وشکر ووانیل راباهم مخلوط وبارهمزن 5دقیقه بزنید تا پوک وسفید شه.هل وروغن مایع رو اضافه و۱دقیقه دیگر هم بزنید.حالا شیر گرم رو کم کم اضافه وهمزمان باهمزن بزنید.


آرد ، بیکینگ پودر را 3 بار الک کنید ودر3 مرحله به مایه اضافه وبصورت دورانی واز یک جهت هم بزنید تا یکدست شود. ترکیب خمیر را توی قالب بریزید و قالب را روی سطحی چند ضربه زده تا هم سطح کیک صاف شود و هم حباب های هوا خارج شود.


قالب را در فر به مدت 35 الی 40 دقیقه قرار داده تا کیک پخته شود. بعد از 35دقیقه باخلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک زده و اگر از خمیر به آن نچسبیده بود کیک پخته و اماده شود.


قبل از آماده کردن کیک قوطی شیر عسلی را توی یک قابلمه آب قرارداده و با درب بسته به مدت 4 الی 5 ساعت با حرارت کم گذاشته تا مایع گرم وپخته شود،با این روش طعم آن خوشمزه تر میشود و یا بصورت معمولی روی کیک بریزید.


کیک پخته و آماده شده را از فر خارج کرده وشیرعسلی را روی سطح کیک بریزید و پودر نارگیل را روی شیرعسلی بپاشید و کمی هم پودر هل بریزید وبعد از سرد شدن کیک را برش های دلخواه بزنید.


شخصیت شناسی با کیک ها

حقایق جالب کیک و شیرینی تمام‌شدنی نیست! آیا میدانید که از طعم کیک‌هایی که افراد می‌پسندند می‌توانید به خصوصیات روحی و اخلاقی آن‌ها پی ببرید؟! علت این امر این است که هسته‌ی چشایی افراد با خصوصیات شخصیتی آن‌ها پیوند دارد و انتخاب کیک با تیپ شخصیتی افراد دارای ارتباط مستقیم است.


اگر کیک شکلاتی را بیش‌تر از هر کیک دیگری می‌پسندید نشان‌گر آن است که زیباپرست بوده و بیش‌تر از هر چیز دیگر به یک زندگی عالی و راحت علاقمندید. احساس امنیت عاطفی برای شما مهم است و در این زمینه زمان و انرژی صرف می‌کنید و امکان دارد بعضی اوقات از این لحاظ حس عدم اطمینان داشته باشید، دوست خوب و همسری مهربان خواهید بود.


دوستدارن کیک آناناس و کیک‌هایی از این دست، بیش‌تر از آن که به اشخاصی که جذب زیبایی و شیکی آن‌ها می‌شوند توجه کنند دوست دارند که به افرادی که امتحان پس داده‌اند نزدیک باشند. انسانی ملایم و احساساتی که قادر است احساسات خود را کنترل کرده و یک زندگی متعادل و خوب داشته باشد.


دوستداران کیک تمشک دارای قدرت مدیریت خوبی هستند و دوست دارند با انسان‌ها به درستی رفتار کنند، شما می‌توانید با خوردن کیک تمشک گاهی بر استرس‌هایتان فایق شوید! این خاصیت تمشک است و روحیه‌ی شما به آن احتیاج دارد. اگر نامزد شما کیک تمشک دوست دارد می‌توانید علایمی از درون‌گرایی و خجالتی بودن را نیز در او مشاهده کنید!


دوستداران انواع دیگر کیک‌ها مانند کیک براونی (brownie) که محتویات متفاوتی می‌توانند داشته باشند افرادی هستند که هم قابل اعتمادند و هم خودشان به دیگران اعتماد می‌کنند. اگر دوستدار این نوع از کیک‌ها هستید یکی از اصلی‌ترین خصلت‌های شما، فعال بودنتان است و گاهی این امر سبب می‌شود که از دیگران دور شوید، به تنوع علاقمندید ولی شخصی با احساس مسئولیت بالا هستید!


انواع روکش کیک بسته به سلیقه افراد متفاوت است. تزیین کیک با خامه از قدیم بوده و همچنان پرطرفدار است. اگرکیک خانگی درست کردید روش های مختلف پخت کیک مانند کیک بدون فر را امتحان کنید. برای تزیین روی کیک می توانید از انواع میوه و خامه قنادی استفاده کنید.کیک اسفنجی ساده ترین کیک است که می توان آن را با خامه فرم گرفته به شکل های مختلف تزیین کرد. طرز تهیه خامه کیک به مهارت و تجربه نیاز دارد. به همین دلیل استفاده از خامه قنادی آماده و باکیفیت این کار را برای شما آسان کرده است. در طرز تهیه کیک خامه ای تنها کافی است خامه قنادی را به صورت سرد بزنید و از آن برای تزیین کیک استفاده کنید.


استفاده از رنگ های خوراکی مایع یا ژله ای در خامه بهترین گزینه برای رنگی کردن کیک و تزیین آن است. همچنین با آب کردن شکلات و تزیین کیک با شکلات می توانید طرح ها و طعم های مختلف به کیک خود دهید. بعد از پختن کیک اسفنجی، آن را از وسط ببرید و خامه قنادی یا انواع میوه را داخل آن قرار دهید و لایه رویی را روی آن ها بگذارید. خامه را در قیف ریخته و با انواع ماسوره دورتادور کیک را تزیین کنید. قیف و ماسوره بهترین ابزار برای تزیین کیک هستند.


روکش فوندانت نیز برای کیک بسیار زیباست و می توان با آن کیک فانتزی درست کرد. تزیین با فوندانت به زیباتر شدن کیک شما کمک می کند. در نتیجه خمیر فوندانت بهترین گزینه برای خلق کیک جدید است. امروزه با توجه به مدل های متنوع کیک های انتخاب کیک کمی دشوار است. زیرا علاوه بر طعم کیک، ظاهر و تزیین کیک نیز بسیاراهمیت دارد. مخصوصا در انتخاب طعم کیک برای مهمانی ها باید بیشتر دقت کرد و طعم عامه پسند را برگزید. معمولا کیک شکلاتی پرطرفدارترین کیک است.


نکاتی درباره پخت کیک

 قبل از گذاشتن قالب در فر، فر را گرم کنید.

آرد کیک را قبل از استفاده 3 بار الک کنید تا کیک پف کند.

 بیکینگ پودر را در یخچال نگهداری کنید تا خاصیتش را حفظ کند. بکینگ پودر را با آرد مخلوط و الک کنید و بعد از مخلوط کردن با موارد زیاد هم نزنید.

کیک داغ را از قالب جدا نکنید تا خرد نشود.

بعد از خنک شدن کیک از خامه استفاده کنید. اگر کیک داغ باشد، خامه به خورد کیک می رود، آب می شود و کیک را خراب می کند.

 اگر برای تزیین کیک از خامه رنگی استفاده می کنید، کمی قبل از استفاده کیک را تزیین کنید. چون خامه رنگی به خامه سفید رنگ می دهد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده