بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 6 غذای لبنی که از نظر طبیعی کم لاکتوز هستند

6 غذای لبنی که از نظر طبیعی کم لاکتوز هستند

ابتدا در مورد لاکتوز ، یک قند شیر ، که به طور طبیعی در شیر یافت می شود ، بحث می کنیم. در شیر معمولی مقدار آن تقریباً 5٪ است. افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز نمی توانند بیش از حد لاکتوز مصرف کنند زیرا به دلیل عدم وجود آنزیم لاکتاز در بدن قادر به هضم آن نیستند. بیمار غیر تحمل لاکتوز می تواند به طور همزمان 12 گرم لاکتوز مصرف کند.


برخی از غذاهای لبنی که حاوی کمتر از 12 گرم لاکتوز هستند :

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن
کره

کره از نظر لاکتوز کم است. به عنوان مثال؛ -14g از کره شامل کمتر از 1٪ لاکتوز است که به راحتی به خوبی تحمل شده توسط بیمار تحمل لاکتوز می باشد. اگر هنوز نگران مقدار لاکتوز موجود در کره هستید ، می توانید آن را با کره پاک شده یا کره ساخته شده از شیر تخمیر جایگزین کنید. این هر دو محصول حاوی لاکتوز کمتری نسبت به ماست معمولی هستند.


شیر بز

شیر بز نیز نسبت به شیر معمولی گاو لاکتوز کم است. اما هر دوی آنها مشخصات غذایی یکسانی دارند . این ماده حاوی کمتر از 10٪ لاکتوز نسبت به شیر گاو است. برای مثال؛ - یک فنجان شیر بز شامل 9G لاکتوز در حالی که شیر گاو حاوی 12G از لاکتوز می باشد.


ماست یونانی پروبیوتیک

ماست یونانی ماست تند است ، لاکتوز کم دارد و حاوی 8.5 گرم لاکتوز در هر وعده است. بنابراین افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز نسبت به شیر معمولی هضم کامل چربی / ماست تند را آسانتر می کنند .


پنیر قنادی

پنیرهای سخت مانده شده شامل آن پنیرها (قورباغه ، چدار و پنیر پارمسان) بودند که حداقل 6 ماه از مانده شدن آنها می گذرد. آنزیم با گذشت زمان لاکتوز را بیشتر و بیشتر می کند ، بنابراین لاکتوز پس از 6 ماه از روند مانده شدن و پیری پنیر باقی می ماند. به همین دلیل هرچه پنیر پیری بیشتر شود ، لاکتوز بیشتر تجزیه می شود . به همین دلایل ، پنیرهای سخت اغلب لاکتوز بسیار کمی دارند که باعث می شود آنها برای بیمار غیرقابل تحمل لاکتوز تحمل کنند. به عنوان مثال ؛ - 100 گرم پنیر چدار مقدار کمی لاکتوز موجود در آن را شامل می شود.


خامه غلیظ

کرم سنگین با کم کردن مایعات چربی حاوی لاکتوز بالا ساخته می شود. بنابراین ، لاکتوز کم است و چربی بالا در کرم سنگین باقی مانده است که باعث تحمل آن برای بیمار تحمل لاکتوز نمی شود. یک کرم سنگین 15 میلی لیتر فقط حاوی 0.5 گرم لاکتوز است.


کفیر

کفیر نوشیدنی با کشت است که با افزودن دانه های کفیر در شیر ساخته می شود. تا حدودی به ماست شباهت دارد و طعم تارت و خامه ای دارد. این 100٪ رایگان لاکتوز دلیل می توان آن نیز جایگزین غیر لبنی مانند شیر نارگیل، میوه ساخته شده است آب میوه و غیره مطالعه نشان می دهد که محصولات لبنی مانند ماست تخمیر شده و کفیر کاهش علائم عدم تحمل لاکتوز توسط 54-71٪.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده