بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا لبنیات واقعا برای استخوانهای شما خوب است؟

آیا لبنیات واقعا برای استخوانهای شما خوب است؟

به طور کلی ، از نظر بسیاری برای سلامتی استخوان مفید است. لبنیات بهترین منبع کلسیم در سراسر رژیم غذایی انسان است ، با بهبود تراکم استخوان به استخوان ها قدرت می دهد ، خطر ابتلا به پوکی استخوان (به معنی استخوان متخلخل) یا شکستگی در افراد مسن را کاهش می دهد. علاوه بر این ، لبنیات همچنین حاوی پروتئین ، فسفر ، ویتامین K2 (موجود در گاوهای پر چربی ، شیر لبنیات پرچرب) و ریز مغذی ها نیز هستند که مواد مغذی تقویت کننده استخوان هستند. لبنیات نه تنها حاوی مواد مغذی خرد بلکه حاوی مواد مغذی مغذی ، مواد ضروری برای سلامتی استخوان ها است.


طبق دیدگاه تکاملی (1) ، انسان در مقیاس تکاملی برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی لبنیات مصرف کرده است. آنها همچنین تنها گونه ای هستند که شیر را بعد از شیر گرفتن یا از گونه های دیگر شیر مصرف می کنند. هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که لبنیات اثرات منفی بر سلامت استخوان ها بگذارد.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین


RDA توصیه شده لبنیات 2-3 وعده است ، به عنوان منبع کافی کلسیم برای استخوانها .

نقش ریزمغذی های لبنی در سلامت استخوان:

محصولات لبنی (2) ترکیبی منحصر به فرد از مواد مغذی مانند مواد معدنی و ویتامین ها است. این مواد معدنی شامل Ca، Mg، Na، K، P، Cl، Cu، Zn & Se) هستند. هر دو نوع ویتامین از جمله محلول در آب یا محلول در چربی موجود هستند. غلظت این ویتامین ها در لبنیات به چندین عامل بستگی دارد.


نقش مواد معدنی:

چندین ماده معدنی موجود در لبنیات وجود دارد. هر ماده معدنی نقش خود را در حفظ سلامتی استخوان ها از جمله دارد


کلسیم به رشد اسکلت در جوانان و حفظ توده استخوانی در بزرگسالان کمک می کند. یک تحقیق جدید حاکی از آن است که مصرف بیشتر کلسیم در طی 1-2 سال ، چگالی مواد معدنی استخوان را 0.6 -1 -8٪ از منابع لبنی افزایش می دهد. همچنین خطرات شکستگی را کاهش می دهد.

منیزیم حدود 1٪ از کل ماده معدنی استخوان را به همراه کلسیم و فسفات تشکیل می دهد. مقدار RDA توصیه شده با 250 میلی گرم در روز منیزیم برای حمایت از سلامت استخوان کافی است

روی در تشکیل کالوس در شکستگی های استخوانی کمک می کند. روی نقش مهمی در تنظیم هموستاز استخوان دارد. بسیاری از پروتئین های مرتبط با روی در تنظیم عملکرد سلولی در استئوبلاست ها و پوکی استخوان ها نقش دارند. علاوه بر این ، روی مانع از جذب استخوان می شود. RDA توصیه شده برای حداقل مصرف 12 میلی گرم و برای سلامت استخوان 15 میلی گرم توصیه می شود.

منگنز به عنوان یک عامل در شکل گیری غضروف و کلاژن استخوان و همچنین در کانی سازی استخوان عمل می کند. RDA منگنز برای زنان 1.8 میلی گرم در روز و برای مردان 2.3 میلی گرم در روز است. نسبت به سلامت استخوان منگنز ، مس و روی به همراه مکمل کلسیم در جلوگیری از ریزش استخوان ستون فقرات مؤثرتر از مکمل کلسیم بودند.

بورون در متابولیسم استخوان نقش ویژه ای دارد. این اجازه می دهد تا تغییرات در ترکیب ، ساختار و قدرت استخوان ها تغییر کند.

مس نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان دارد همچنین مانع از جذب پوکی استخوان می شود. RDA مس برای سلامتی استخوان در بزرگسالان 0.9mg / day است.

سیلیکون به عنوان بخشی در تشکیل استخوان خدمت می کند. مصرف زیاد سیلیکون باعث افزایش تراکم مواد معدنی استخوان در مردان می شود. . RDA از سیلیکون 25mg / day باعث تقویت سلامت استخوان ها می شود.

آهن در تشکیل کلاژن کمک می کند.

سلنیوم با بازسازی استخوان رابطه معکوس دارد. همچنین به نظر می رسد که با تکثیر سلول های استئوکلاست / استئوبلاست متابولیسم استخوان را حفظ می کند. RDA سلنیوم 55 میکروگرم در روز است.

نقش ویتامین ها:

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

در اینجا ویتامین هایی که برای سلامت استخوان ها ضروری هستند که شامل محلول در چربی و محلول در آب است.


ویتامین های محلول در چربی:

ویتامین A باعث تأثیر زیادی در استئوبلاست ها (سلول های ساختمان استخوانی) و استئوکلاست ها (سلول های شکسته استخوان) می شود. در شیر بدون چربی یافت می شود. مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند باعث از بین رفتن استخوان و شکستگی نیز شود.

ویتامین D (3) برای ساختن استخوانهای قوی در کودکان و حفظ سلامت استخوان در بزرگسالان مورد نیاز است

ویتامین K برای رشد و توسعه استخوان ضروری است .همچنین به جذب کلسیم به استخوان کمک می کند. مصرف کم آن می تواند باعث کاهش تراکم استخوان شود.

ویتامین محلول در آب:

ویتامین C برای استخوانهای سالم نیز مفید است ، همچنین برای تشکیل کلاژن لازم است. افزایش آن باعث افزایش تراکم استخوان می شود.

ویتامین B12 همچنین در سلولهای ساخت استخوان تأثیر زیادی دارد. در محصولات لبنی یافت می شود. کمبود آن می تواند منجر به ریزش استخوان شود.

عوارض جانبی لبنیات بی مصرف:

همانطور که می دانید ، لبنیات منبع غنی کلسیم است. بدن ما سطح کلسیم خون را در دامنه بسیار باریک حفظ می کند. اگر به مقدار کافی کلسیم از رژیم غذایی خود استفاده نمی کنید ، بدن شما آن را از استخوان ها استخراج می کند تا بتواند عملکردهای دیگری را که برای زنده ماندن فوری لازم هستند ، حفظ کند.

با گذشت زمان ، مقداری مقدار کلسیم به طور مداوم در ادرار دفع می شود. اگر مصرف لبنیات جبران نشده از بین رفته باشد ، استخوانهای شما با گذشت زمان کلسیم را از دست می دهند و باعث می شوند چگال تر ، شکننده تر و شکننده تر شوند.

در کشورهای غربی ، پوکی استخوان بیشتر در زنان یائسه (6) است که علت اصلی شکستگی استخوان در افراد مسن است.

نتیجه:

همانطور که قبلاً بحث شد ، لبنیات حاوی آن دسته از ریز مغذی ها است که برای سلامتی مطلوب استخوان ها ضروری هستند. علاوه بر این ، این ریز مغذی ها همچنین به عنوان یک اقدام کم هزینه و پیشگیرانه برای چندین مشکل استخوانی مانند پوکی استخوان ، شکستگی شکنندگی و جذب استخوان و غیره عمل می کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده