بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» گیاه یانگ یانگ| سلامت قلب ، روحیه و انرژی را تقویت می کند

 گیاه یانگ یانگ| سلامت قلب ، روحیه و انرژی را تقویت می کند

روغن یلانگ یلانگ

روغن یلانگ یلانگ در آروماتراپی و گاها به صورت موضعی مصرف می‌شود. این روغن خواص زیادی از جمله کاهش استرس و فشار خون دارد. توانایی درمان برخی از مشکلات سلامتی را دارد و به عنوان یک ضد عفونی کننده، تقویت کننده و همچنین ضد افسردگی عمل می کند. علاوه بر این، معمولاً به عنوان روغنهای اساسی تشکیل می شود. از گلهای تازه درخت یلانگ استخراج می شود.روغن یلانگ دارای مزایای روانشناسی مثبت، از جمله خواص ضد افسردگی و اثرات تقویت کننده خلق و خو است. این بدان معنی است که می تواند به کاهش استرس و اضطراب و تقویت احساسات مثبت مانند خوش بینی و شادی کمک کند. برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که رایحه آن می تواند باعث آرامش شود.


روغن یلانگ یلانگ چیست؟‌ چه خواصی دارد و چگونه مصرف می‌شود؟

روغن یلانگ یلانگ یک نوع روغن اسانس است که معمولا در رایحه‌درمانی (آروماتراپی) به کار می‌رود. گفته می‌شود که اسانس یلانگ یلانگ که از گل گیاه «کانانگا – Cananga odorata» گیاه بومی فیلیپین و اندونزی، تهیه شده‌است، فواید سلامتی فراوانی دارد. یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده‌ی عصاره این گیاه، «لینالول – linalool» است، ترکیبی که در برخی مطالعات اولیه، قادر به کاهش استرس است.


این ماده ضد افسردگی ، ضد عفونی کننده ، ضد اسپاسم و آرام بخش موثر محسوب می شود. همچنین قرنهاست که به دلیل توانایی ضخیم شدن موها و خاصیت درمانی پوست آن مورد توجه زیادی قرار گرفته است.


علاوه بر زیبایی آن، افزایش و ارتقای سلامت اثرات، در طول تاریخ در مکان هایی مانند اندونزی، و هنوز هم حتی امروز، یلانگ یلانگ شده است


اسانس Ylang ylang ( Cananga odorata ) از گلبرگهای گل درخت یلانگ بزرگ ، گرمسیری ylang حاصل می شود. امروزه درختان یلانگ یانگ به طور گسترده در مناطق گرمسیری در سراسر آسیا از جمله اندونزی ، فیلیپین و جزایر پولینزی پرورش می یابند.


یلانگ یلانگ چه بو دارد؟ Ylang ylang در حقیقت به معنای "گل گل" است و به دلیل رایحه ی شیرین و گلدار این نام به او داده شد. در حقیقت ، شما می توانید بوی ایلانگ یانگ را به عنوان یکی از عناصر اصلی مورد استفاده در عطر افسانه ای شانل شماره 5 تشخیص دهید.


تحقیقات نشان می دهد که این روغن تأثیرات مثبتی بر سلامت سیستم ایمنی ، جریان خون و احساسات دارد و آن را به عنوان یک داروی طبیعی برای سیستم های غدد درون ریز ، قلبی عروقی ، تولید مثل و گوارش تبدیل می کند.


عطر دلپذیر از این روغن عمدتا به دلیل ترکیبات آلی فرار تولید شده توسط گل، از جمله برخی از 75 ترکیبات جدیدی را که تنها به تازگی در سال 2013. شناسایی شدند با توجه به گزارش 2014 در منتشر شده مجله تجربی گیاه شناسی ، عطر گل از یلانگ یلانگ یک عامل کلیدی در برهم کنش گیاهان و حشرات است و برای گرده افشانی موفق از زمان دفع آفات و اشکالات بسیار مهم است . آنها همچنین مسئول اثرات ضد اضطراب آن هستند


همانطور که در ادامه به تفصیل ذکر شده است ، مطالعات نشان می دهد که برخی از مهمترین مزایای روغن الیانگ الیانگ شامل موارد زیر است:

افزایش جریان خون

تسکین التهاب

مبارزه با انگل ها

تنظیم ضربان قلب

مشکلات قلبی بهبود می یابد

بلند کردن روحیه کسی و کاهش اضطراب

ترویج عملکرد سالم روده

علاوه بر این ، در غذاها و نوشیدنی ها از آن به عنوان ماده طعم دهنده و نگهدارنده استفاده می شود. و در ساخت محصول به عنوان رایحه ای برای لوازم آرایشی ، پاک کننده های خانگی ، محصولات مو و صابون ها اضافه شده است.


فواید

تقویت کننده سیستم ایمنی و قلب

تحقیقات نشان داده است که ترکیبات فعال در روغن یلانگ یلانگ شامل: چندین نوع فلاونوئید 

محققان گروه تحقیقات فیتوشیمی در دانشگاه راجشاهی بنگلادش دریافتند که فیتوشیمیایی موجود در این روغن در صورت استفاده موضعی یا داخلی توسط انسان ، دارای فعالیت های ضد باکتری ، ضد قارچ و سیتوتوکسیک است. آنها می توانند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش التهاب کمک کنند ، که در اکثر بیماری ها مانند سرطان ، بیماری های قلبی ، خود ایمنی و اختلالات مرتبط با شناختی نقش اصلی را دارد


روغن یلانگ یلانگ چگونه عمل می‌کند؟

خواص

موارد استفاده‌

نحوه‌ مصرف

هشدار‌ها و مراقبت‌ها

مقدار مصرف

روغن یلانگ یلانگ چگونه عمل می‌کند؟

در آروماتراپی تصور بر این است که، استنشاق عطر روغن یلانگ یلانگ (یا جذب آن از طریق پوست) پیام‌هایی را به قسمتی از مغز می‌رساند که در کنترل احساسات نقش دارند؛ این منطقه از مغز به عنوان سیستم لیمبیک شناخته می‌شود. هواداران رایحه درمانی معتقدند که روغن‌های اسانس می‌توانند برخی از عوامل بیولوژیکی مانند ضربان قلب، سطح استرس، فشار خون، تنفس و عملکرد سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار دهند.


کاهش استرس با اسانس یلانگ یلانگ

جذب روغن اسانس یلانگ یلانگ از طریق پوست می‌تواند سطح استرس را کاهش دهد.استنشاق رایحه این روغن موجب افزایش احساس آرامش می‌گردد. با تکیه بر این نتایج اولیه، محققان به دنبال اثرات درمانی «لینالول» بر اضطراب اجتماعی بودند. آن‌ها دریافتند که این ماده‌ی اصلی موجود در روغن یلانگ یلانگ، ناسازگاری اجتماعی را معکوس کرده و به عنوان یک ضد افسردگی عمل می‌کند.


کاهش فشار خون

روغن یلانگ یلانگ ممکن است برای کسانی که فشار خون بالایی دارند نیز مفید باشد. محققان از 83 نفر با فشار خون بالا یا پیش پرفشاری (وضعیتی که با فشار خون بالا شناخته می‌شود) خواستند تا با ترکیبی از روغن یلانگ یلانگ، اسانس اسطوخدوس، روغن مرزنجوش و اسانس نروولی را استنشاق کنند یا یک دارونما را. نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که ترکیب روغن‌ها را تنفس کرده بودند، هم کاهش فشار خون و هم کاهش کورتیزول (هورمونی که در طول پاسخ به استرس آزاد می‌شود) را تجربه کردند.

روغن‌های اسانس می‌توانند اثرات آرام‌بخش داشته و در نهایت منجر به کاهش فشار خون شوند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که هنوز اثرات روغن یلانگ یلانگ به تنهایی، بر روی فشار خون مشخص نیست.


تنظیم تولید سبوم

سبوره یا اگزمای سبوره‌ای یک بیماری است که به دلیل نقص عملکرد غدد چربی‌دار ایجاد می‌شود. این اختلال منجر به تولید نامنظم «سبوم» و در پی آن عفونت سلول‌های اپیدرم می‌شود. این بیماری بسیار دردناک است چرا که پوست شروع به لایه‌برداری می‌کند و معمولا در سر، گونه‌ها، ابروها و هرکجای دیگری که فولیکول مو وجود دارد، اتفاق می‌افتد.

در مورد استفاده از روغن‌های اسانس مانند روغن یلانگ یلانگ برای درمان بیماری‌های پوستی، نشان می‌دهد که این روغن می‌تواند برای درمان اگزما مفید باشد. همچنین در کاهش آکنه، درماتیت و سوزش پوست موثر بوده و می‌تواند به تنظیم تولید سبوم و درمان خود عفونت بسیار کمک کند.


ضد عفونتی کننده

زخم‌هایی که در اثر بریدگی، سوختگی یا سائیدگی ایجاد می‌شوند ممکن است در اثر عفونت باکتری‌های مختلف «سپتیک» شوند. خطر ابتلا به این عارضه، در صورتی که علت زخم، آهن باشد، بیشتر هم می‌شود، چرا که احتمال ابتلا به میکروب‌های کزاز نیز بالا می‌رود. تحقیقات نشان می‌دهند که روغن یلانگ یلانگ با مهار رشد میکروب‌ها و ضد عفونی کردن زخم‌ها می‌تواند در جلوگیری از عفونت و کزاز کمک کند. این خاصیت همچنین در مورد باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها نیز صادق است. لازم به ذکر است که مصرف این روغن همچنین سرعت بهبود زخم را بیشتر می‌کند.

خواص ضد التهابی دارد

بر اساس یک مطالعه، که در یک مجله پزشکی منتشر شده‌است، گفته می‌شود که روغن یلانگ یلانگ دارای خواص ضد التهابی است.


عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد

به نظر می‌رسد که استفاده از روغن یلانگ یلانگ در آروماتراپی موجب افزایش قوه‌ی حافظه و تفکر در بزرگسالان سالم می‌شود.


موارد استفاده‌ از روغن یلانگ یلانگ از اضطراب تا سرفه

روغن اسانس یلانگ یلانگ در آروماتراپی، عموما برای رفع مشکلات زیر استفاده می‌شود:

اضطراب

بیماری پای ورزشکار

سرماخوردگی

سرفه

افسردگی

تب

سردرد

بی‌خوابی

تنش عضلانی

عفونت سینوس‌ها

روغن یلانگ یلانگ همچنین برای تسکین درد، کاهش التهاب، بهبود خلق و خو و استفاده می‌شود. به علاوه، گفته می‌شود که این روغن دافع حشرات است، سرعت بهبود زخم را افزایش می‌دهد و اثر زخم را تا حد زیادی از روی پوست از بین می‌برد.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از این ادعا‌ها به صورت علمی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند و حتی برخی که کمی مطالعه شده‌اند، هنوز توسط شواهد و مدارک کافی پشتیبانی نمی‌شوند؛ بنابراین هنوز نمی‌توان به طور قطع گفت که این روغن خواص نامبرده را 100درصد داراست.


مصرف روغن یلانگ یلانگ در آروماتراپی

هنگامی که با یک روغن حامل مانند جوجوبا، بادام یا آووکادو ترکیب شود، برای استفاده موضعی بر روی پوست مناسب است. این روغن را همچنین می‌توان به آب وان حمام اضافه نمود. این روغن را همچنین می‌توان بر روی یک پارچه یا درون یک دیفیوزر یا دستگاه بخور ریخت و رایحه‌ی آن را استشمام کرد.


هشدار‌ها و مراقبت‌ها

روغن را نباید بدون نظارت پزشک متخصص به صورت خوراکی مصرف نمود. در حالی که مطالعات انجام شده بر روی این روغن نشان می‌دهند که آن به عنوان یک ماده غذایی عوارض جانبی ندارد، اما هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد مقدار مصرف آن در دست نیست.

برخی از افراد ممکن است هنگام مصرف موضعی این روغن دچار حساسیت شوند. توجه داشته باشید که روغن‌های اسانس را نباید بدون رقیق کردن، به صورت مستقیم روی پوست قرار داد.

 زنان و مادران باردار قبل از استفاده از هرگونه روغن اسانس، باید با پزشک متخصص خود مشورت نمایند.


مقدار مصرف از روغن

 دوز مناسب برای مصرف روغن یلانگ یلانگ به عوامل مختلفی از جمله سن، سلامتی و چندین مورد دیگر بستگی دارد. در حال حاضر هنوز اطلاعات علمی کافی برای تعیین دامنه‌ی مناسب دوز‌های این روغن وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی، لزوما بی‌خطر نیستند و گاهی مصرف زیاد می‌تواند مشکل‌زا باشد؛ بنابراین حتما در رابطه با نوع و مقدار مصرف این روغن با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

معروف به بهبود جریان خون و مبارزه با التهاب ، ylang ylang از یک سیستم گردش خون سالم پشتیبانی می کند. این ماده به عنوان یکی از مفیدترین روغنهای اساسی (همراه با اسطوخودوس ، مریم گلی و ترشک ) برای کنترل فشار خون و جلوگیری از آریتمی قلبی در نظر گرفته شده است. روزانه یک قطره یک قطره بر روی قلب را همراه با روغن حامل ماساژ دهید.

داروی فشار خون بالا: شما می توانید با اضافه کردن یک یا دو قطره به آب یا چای گرم ، آن را به عنوان یک مکمل رژیم غذایی نیز مصرف کنید (فقط در هنگام استفاده از روغن با درجه درمانی).


تقویت کننده حالت و مبارز اضطراب

استنشاق برخی از آنها به دلیل توانایی عملکرد مستقیم در سیستم بویایی مغز ، می تواند تأثیرات فوری و مثبتی بر روحیه شما داشته باشد و مانند یک اضطراب خفیف ، طبیعی یا داروی افسردگی عمل کند. گفته می شود که "قلب را گسترش می دهد" و تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به رهایی احساسات منفی از جمله عصبانیت ، اعتماد به نفس پایین و حسادت کمک کند.

یک مطالعه 2018 در ژورنال Ethnopharmacology منتشر شده است که شواهدی مبنی بر اثرگذاری بر ضد اضطراب به دلیل تأثیرگذاری بر فرآیندهای منطقه ناحیه هیپوکامپ مغز و سیستم سروتونین نشان می دهد.

همچنین برای مبارزه با بی خوابی و سندرم خستگی مزمن مفید است زیرا دارای اثرات آرام بخش آرام است و می تواند پاسخ های استرس را کاهش دهد ، مانند ضربان قلب سریع و فشار خون بالا. به همین دلیل است که محققان نتیجه گرفته اند که این روغن یک "اثر هماهنگ کننده" کلی دارد.

استفاده های ضد اضطراب: سعی کنید روغن را در خانه خود پخش کنید یا آن را به پوست خود ماساژ دهید تا احساس آگاهی ، اعتماد به نفس ، صلح و عشق به خود را قوی تر کنید.


محافظ سلامت پوست

یکی از محبوب ترین کاربردهای این روغن استفاده از آن روی پوست به منظور حفظ "درخشش جوانی" و جلوگیری از نشانه های پیری یا سوزش است. حتی در مبارزه با رشد سلول های سرطانی پوست و ملانوم نیز قدرتمند است.

چرا روغن ضروری یانگ لانگ برای پوست مفید است؟ مطالعات نشان می دهد که روغن یلانگ با کیفیت بالا ، درصد بالایی از عناصر فعال به نام ترپنوئیدها را در خود جای داده است. مشتقات ترپنوئید جدا شده (از جمله کانگانaterpenes IV-VI) نتایج امیدوار کننده ای را به عنوان عوامل طبیعی درمانی برای معالجه چندین اختلال پوستی نشان می دهد.

هنگامی که بر روی سلولهای پوستی ملانومای سرطانی آزمایش می شود ، ترکیبات ترپنوئید اثر مهاری مهمی بر روی ملانوژنز سلول و سمیت سلولی سیستم ایمنی نشان می دهند. به عبارت دیگر ، آنتی اکسیدان های موجود در این روغن به محافظت از سلول های پوستی در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب DNA می پردازند که می تواند منجر به تشکیل سلول های سرطانی شود.

موارد استفاده از سلامتی پوست: یک یا دو قطره را با روغن نارگیل یا جوجوبا ترکیب کنید و یکبار یا دو بار آن را برای محافظت در صورت ماساژ دهید.


انرژی زا طبیعی

اگر احساس می کنید همیشه خسته هستید ، تخلیه می شوید و ناامید می شوید ، تلاش برای درمان آروماتراپی با یلانگ یانگ می تواند کمک کند. بسیاری از افراد این عطر را برای مقابله با خستگی یا درد بدن از انرژی و مفید می دانند.

موارد مصرف انرژی: چندین قطره را به یک توپ تمیز تمیز اضافه کرده و آن را روی مچ ، گردن یا قفسه سینه خود بمالید.

محصول طبیعی مراقبت از مو

چند دلیل خوب برای استفاده از روغن یانگ ylang برای سلامتی مو وجود دارد ، مانند این که می تواند به جلوگیری از درهم و برهم خوردن موها کمک کند ، ضمن اینکه به عنوان یک درمان ریزش مو نیز کار می کند .


استفاده از موهای سالم: سعی کنید آن را به همراه استفاده از روغن نارگیل یا روغن جوجوبا (یا وضعیت عادی خود) آن را در پوست سر خود ماساژ داده و ظاهر موهای سالم و براق را افزایش دهید.


تقویت کننده اجتماعی

برای احساس ارتباط بیشتر با اطرافیان (از جمله همسر یا اعضای خانواده) ، آن را در اتاق خود پخش کنید ، آن را از بطری استنشاق کنید ، یک قطره به لوسیون بدن خود بیفزایید ، یا حتی مقادیر کمی را روی ملافه یا یقه پیراهن خود بمالید.

کمک هضم کننده

برای جلوگیری از جریان خون ضعیف یا احساس استرس و اضطراب که می تواند در هضم سالم اختلال ایجاد کند سعی کنید مقداری استنشاق کنید ، آن را روی اندامهای گوارشی ماساژ دهید یا روزانه چندین قطره مصرف کنید.


یک واقعیت جالب است که کیفیت نفت یلانگ یلانگ بستگی زیادی در کشت گل است که استفاده می شود - به طور خاص زمان روز / سال که گل برداشت شد، با توجه به مطالعات . اعتقاد بر این است که گلهایی که از صبح زود برداشت می شوند ، بیشترین سود را از روغن می گیرند ، زیرا گل ها توسط پروانه شب گرده افشانی می شوند.

افت دما و رطوبت موجود در شب ممکن است تأثیرات مثبتی بر ساختار شیمیایی روغن داشته باشد. بیشترین بوی از غروب تا طلوع آفتاب آزاد می شود ، بنابراین هنگام طلوع آفتاب ، عطر طبیعی گل ها هوا را پر می کند.


فرآیند تقطیر 14 ساعته که برای استخراج این روغن به کار رفته است ، بر قدرت و توانایی های آن نیز تأثیر می گذارد. تقطیر بخار روش ارجح است زیرا این ترکیبات فرار روغن را به بهترین وجه حفظ می کند. و در طی فرایند تقطیر طولانی ، اعتقاد بر این است که نسبت روغن که ابتدا استخراج می شود بالاترین کیفیت کل دسته است - که اغلب به آن "ylang ylang کامل" یا "فوق العاده" گفته می شود.

با تکرار روند تقطیر ، روغن با درجه پایین تولید می شود. این نوع معمولاً "روغن ylang ylang" یا "روغن cananga" نام دارد که در بیشتر صابون های معطر و تولید محصولات تمیز کننده استفاده می شود.

استفاده می کند


آروماتیک: روغن می تواند با استفاده از دیفیوزر یا استنشاق مستقیم بطری در کل منزل شما پخش شود.

موضعی: نسبت 1 قبل از استفاده از آن را به پوست خود قرار دهید: نباید آن را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل را در 1 رقیق شده است. همیشه قبل از استفاده در مناطق بزرگ یا حساس پوست ، حساسیت پوست را آزمایش کنید. شما می توانید تست پوستی پوستی را روی بازو یا پاها انجام دهید تا مطمئن شوید حساسیت پوستی را تجربه نمی کنید. همچنین روغن را از چشم ، گوش و بینی خود دور نگه دارید و از حیوانات خانگی خودداری کنید که ممکن است به شدت واکنش نشان دهند.

داخلی: فقط برای مارک های روغن با کیفیت بسیار بالا توصیه می شود. مواد را با دقت بررسی کنید و فقط به دنبال روغن گل Canora odorata باشید . فقط در صورتی که قصد تهیه چای الیانگ یانگ را دارید ، یک قطره آب به آن اضافه کنید یا آن را به عنوان مکمل رژیم غذایی مصرف کنید (از مخلوط آن با عسل یا اسموتی استفاده شود) فقط از 100 درصد روغن خالص و دارای درجه درمانی استفاده کنید. این ماده توسط FDA ( 21CFR182.20 ) در هنگام استفاده از مقادیر اندک در داخل به این روش به عنوان ایمنی شناخته می شود ، اما در صورت عدم دقت ، ممکن است یک روغن درجه ای درمانی به دلیل محدودیت های برچسب زدن و بازاریابی پیدا شود. خرید روغن با برچسب کامل یا اضافی امن ترین بهترین شماست.


این روغن با سایر روغنهای اساسی مانند روغن گل رز ، روغن اسطوخودوس ، روغن ترد کننده ، روغن گل یاس و روغن ترنج به خوبی کار می کند . بسته به شرایط شما و آنچه می خواهید از آن استفاده کنید ، می تواند به عنوان یک نرم کننده و یک ماده محرک دو برابر شود. چند قطره از روغنهای اساسی مخلوط استفاده کنید و آنها را با چند قطره روغن حامل رقیق کنید.


در اینجا چندین ترکیب برای امتحان کردن وجود دارد:

برای اطمینان از ساختمان: 2 قطره YY و 2 قطره ترنج.

برای خوشبو کننده خانه طبیعی که بوی گرمسیری دارد: 2 قطره YY و 2 قطره گل یاس.

برای رها کردن تنش: 2 قطره YY و 2 قطره دلچسب.

برای تقویت انرژی: 2 قطره YY و 2 قطره روغن مرکبات مانند روغن لیمو ، اسانس گریپ فروت یا روغن پرتقال.

برای مالش ماساژ آفرودیزیاک: 2 قطره YY و 2 قطره روغن اسانس چوب صندل.

دستور العمل خانگی یانانگ یانگ ، فرانسیسکین و میر و لوسیون بدن را امتحان کنید که باعث آبرسانی و ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای پوست می شود. علاوه بر این ، روغنهای اساسی پوست را تقویت می کنند لیفت می کنند ، بهبود و محافظت می کنند.


اثرات جانبی

از این روغن به صورت کم استفاده ، چه داخلی و چه موضعی استفاده کنید. مقادیر زیاد ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند ، بنابراین قبل از استفاده بر روی صورت ، پوست یا بلعیدن حتماً ابتدا یک لکه پوستی را انجام دهید.

در صورت مقابله با فشار خون پایین نیز می خواهید از احتیاط استفاده کنید. اگر داروهای فشار خون مصرف می کنید یا وضعیت قلبی موجود دارید ، قبل از شروع درمان با هرگونه داروی جدید گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

به نظر می رسد روغن یلانگ یلانگ برای بچه ها ، خانمهایی که از شیر مادر تغذیه می کنند و زنان باردار به مقدار کم ، در هنگام استفاده از روغن با کیفیت بالا بی خطر هستند. همچنین به نظر می رسد که در ترکیب با سایر روغنهای اساسی گیاهی روی پوست ، دهان و پوست سر بی خطر است.


این روغن هنگام مصرف به مقدار کم ، خطری برای سلامتی ندارد . اطلاعات کافی در دست نیست که بدانید آیا روغن گرفته شده توسط دهان در مقادیر بالاتر از آنچه که معمولاً توصیه می شود ، عوارض جانبی جدی ایجاد می کند ، بنابراین در حال حاضر همیشه به یک دوز کوچک بچسبید.


آیا ایلانگ یانگ برای سگ یا حیوانات خانگی ایمن است؟ نه؛ طبق گفته های آمریکایی Kennel Club ، "بعضی از روغنهای اساسی برای سگ ها سمی هستند. این شامل روغن دارچین ، مرکبات ، پنیروی ، نعناع ، کاج ، توس شیرین ، درخت چای (melaleuca) ، زمستان و ylang ylang است. " هرگز روغنهای اساسی را در جایی که سگ شما قادر به دریافت آنها است ، رها نکنید و اگر گمان می کنید روغنهای اساسی مصرف کرده اند ، به یک دامپزشک مراجعه کنید.

افکار نهایی

اسانس درخت یلانگ گرمسیری است که در اندونزی ، فیلیپین و جزایر پولینزی پرورش می یابد.

بوی ایلانگ یلانگ چیست؟ بیشتر آنها رایحه یلانگ یلانگ را شیرین ، گل و عاشقانه توصیف می کنند ، به همین دلیل به برخی از عطرها ، لوسیون ها ، پاک کننده ها و غیره اضافه می شود.

فواید و کاربردهای این روغن عبارتند از: حمایت از ایمنی ، سوخت و ساز بدن و سلامت قلب؛ افزایش روحیه و سلامت پوست و مو

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده