بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چرا ما نیاز به صرفه جویی در مصرف آب داریم؟

 چرا ما نیاز به صرفه جویی در مصرف آب داریم؟

با صرفه جویی در آب زمین را نجات میدهید

97.5٪ از آب جهان در دریاها و اقیانوس ها قفل شده است ، برای استفاده انسان بسیار شور است. و بیشتر 2.5٪ باقی مانده در بصورت کوه یخی است.

بنابراین ما انسانها به مقدار کمی آب شیرین دسترسی داریم ،و به یک منبع طبیعی برای زندگی وابسته هستیم .

اما ما فقط از آب برای نوشیدن استفاده نمی کنیم. تمام کارهای روزانه ما با آب صورت می گیره مانند شستشو ، تمیز کاری و برای تولیدات همه چیز از لباس گرفته تا مواد غذایی استفاده می کنیم. تولید محصولات زراعی - از جمله خوراک دام و سوخت های زیستی - فشار زیادی را برای تأمین آب شیرین ایجاد می کند.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟


شیر آب را باز نگذارید

از طریق بستن شیرهای آب جلو هدر رفتن آب در زمان انجام کارهایی مثل مسواک زدن را بگیرید. شاید به نظرتان عجیب باشد اما باز گذاشتن شیرهای آب در زمان انجام اموری شبیه شستن دست و صورت روزانه به طور متوسط 6 لیتر آب و در هفته 60 لیتر آب را هدر می‌دهند. اگر شیرهای آب چکه می‌کنند تعویض واشر شیر آب کار بسیار آسانی است، در انجام آن تعلل نکنید.فیلم‌ها و انیمیشن‌های زمان کودکی شخصیت‌های اصلی در زمان مسواک زدن از یک لیوان آب استفاده می‌کردند. به نظ‌ر می‌رسد از سال‌ها پیش ما هم باید این روش را در پیش می‌گرفتیم. اگر هم از یک لیوان آب استفاده نمی‌کنید در زمان مسواک کردن دندان‌ها لطفا شیر آب را ببندید.


آنچه را که لازم دارید بجوشانید

با جوشاندن هر فنجان آب فقط به اندازه نیاز آب ، پول و انرژی صرفه جویی کنید.بهترین و ساده‌ترین راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب پر کردن کتری آب به اندازه نیاز است. زمانی که می‌خواهید چای دم کنید به اندازه تعداد فنجان‌های چای در کتری آب بجوشانید. همین راهکار به ظاهر بی‌اهمیت سبب صرفه‌جویی در پول، انرژی و مصرف آب می‌شود.


صرفه جویی در دوش گرفتند

جابجایی یک سر دوش کارآمد باعث می شود تا آب کمتری مصرف کنید، این بدان معنی است که در مصرف آب صرفه جویی می کنید و صورتحساب های خود را کاهش می دهید.هر دقیقه که بیشتر زیر دوش حمام بمانید حدود 17 لیتر آب هدر می‌رود. بهتر است از سر دوش‌های کم‌مصرف موسوم به «تلفنی» که آب را با فشار کمتری جاری می‌کنند. زمان دوش گرفتن باید کمتر از 5دقیقه باشد به این ترتیب در پایان حدود 4000 لیتر آب ذخیره می‌شود. زمانی که در حال لیف و صابون و شامپو کردن هستید حتما شیر آب را ببندید. به این ترتیب به راحتی یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب را رعایت کرده‌اید.


استفاده بهینه از ماشین لباسشویی

صرفه‌جویی در مصرف آب این است که ماشین لباسشویی را تا آن‌جا که مخزن و ظرفیتش اجازه می‌دهد پر از لباس کنید. روشن کردن ماشین لباسشویی در حالی که مخزنش هنوز فضای زیادی برای لباس‌های چرک دارد هدر دادن آب است. می‌دانستید ماشین لباسشویی معمولا آب زیادی برای شستن لباس‌ها مصرف می‌کند؟


فشار آب سیفون توالت را تنظیم کنید

سیفون توالت قدیمی است و امکان تنظیم آب آن وجود ندارد یک راه کار ساده و کاربردی که یک بطری پر از آب یا یک کیسه نایلونی پراز شن و کاملاً در بسته را در مخزن توالت فرنگی و یا فلاش تانک قرار دهید تا مصرف آب را در هر بارکشیدن سیفون، کاهش دهید. بد نیست بدانید سیفون‌های جدید حداکثر 4 تا 6 لیتر آب در هر بار استفاده مصرف می‌کنند و این مقدار در سیفون‌های قدیمی 13 لیتر در هر بار استفاده است. اصلا بهتر نیست سیفون قدیمی توالت را با یک سیفون قابل تنظیم عوض کنید؟


عایق‌ بندی لوله‌های آب گرم در مصرف آب

برای رسیدن آب گرم به شیرآب به خصوص در فصل زمستان یا هنگام دوش گرفتن، لازم نباشد شیر آب را بی‌جهت باز بگذارید.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان


سبزیجات خود را بخارپز کنید

غذای خود را بخار پز کرده و برای کاهش مصرف آب و حفظ بیشتر مواد مغذی طبیعی بهترین راه کار است و اگر از آب استفاده کردید بعد از پختن سبزیجات آب آن را دور نرزید به عنوان یک منبع خوشمزه برای سوپ ها از آن استفاده کنید یا بگذارید خنک شود و از آن در آبیاری گیاهان استفاده کنید.بخارپز کردن سبزیجات هم یکی دیگر از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب است که خواص سبزیجات را هم تا حدود زیادی نگه می‌دارد. بهتر است از آبی که برای شستن میوه و سبزیجات به جا می‌ماند، بعد از سرد شدن برای آبیاری گل و گیاه استفاده کنید.


ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید

برای تولید غلات ، میوه و مواد غذایی دیگر ، آب زیادی لازم است.بیش از نیمی از 7 میلیون تن از مواد غذایی که قابل خوردن و یا استفاده است به هدر می رود و با درست مصرف کردن می توانید از این ضایعات جلوگیری کنید. یا از راه حل های پیشرفته برای زباله های مواد غذایی از سراسر جهان الهام بگیرید.


صرفه جویی آبیاری گیاهان

آبیاری گیاهان در فضای باز در اوایل صبح یا در پایان روز برای متوقف کردن تبخیر آب بلافاصله در اثر تابش آفتاب و گرما بهترین زمان است. در موج گرما ، حیوانات نیز به آب احتیاج دارند. به جای اینکه چمن های خود را آب دهید، یک ظرف را پر از آب کرده ، مانند یک ظرف قابلمه ، بیرون بگذارید تا پرندگان بتوانند از آن بنوشند و خود را شستشو دهند. زنبورهای تشنه و سایر حشرات به یک بشقاب یا کاسه ای با آب و سنگ های موجود در آن احتیاج دارند. گل‌ها و گیاهانی را انتخاب کرده که نیاز به آبیاری زیاد ندارند.همچنین برای باغچه منزل یا مجتمع مسکونی درختانی را انتخاب کنید که در برابر خشکی مقاوم هستند. به این ترتیب هم فضای محیط را خنک نگه می‌دارید و هم تا حدود زیادی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. اگر برای‌تان مقدور است از سیستم آبیاری هوشمند برای آب دادن به گل و گیاه باغچه استفاده کنید.


جمع آوری آب باران

با نصب منبع های جمع آوری آب در هر سال 5،000 لیتر آب صرفه جویی می کنید و گیاهان شما از آب باران به جای تصفیه آب شیرین استفاده می کنند. همچنین می توانید به جای استفاده از آبپاش های اتوماتیک ، آب را به میزان 33 درصد با آب دادن به گیاهان به طور سنتی البته برای گل خانه های کوچک با آب پاش دستی کاهش دهید.


صرفه جویی در شستن ظروف کثیف

در زمان استفاده از ماشین ظرفشویی حتما آن را کاملا پر کنید تا از مقدار کمتری آب استفاده شود.حتی اگر از سینگ برای شستن ظروف استفاده می کنید از باز گذاشتن شیر آب جلو گیری کنید.شستن ظرف‌ها با آب گرم هم آن‌ها را تمیزتر می‌کند و هم سرعت شستن ظرف‌ها را بالاتر می‌برد و هم یکی از راه‌های آسان صرفه‌جویی در مصرف آب است. حتما ظرف‌ها را قبل از گذاشتن در سینک ظرفشویی با دستمال تمیز کنید و باقی‌مانده غذا را از روی آن‌ها پاک کنید تا سریع‌تر و راحت‌تر شسته شوند.


بطور مرتب لوله های آشپزخانه خود و شیلنگ ماشین ظرفشویی را برای نشت بررسی کنید.اگر نشتی پیدا کردید می توانیدآن را سریع تعمیر کرده تا از هدر رفتن آب جلوگیری کنید


برای کاشت و پرورش میوه و سبزیجات چقدر آب مصرف می‌شود؟ با خرید به اندازه و درست میوه و سبزی و جلوگیری از هدر دادن و دور‌ ریز این مواد مفید و مغذی تا حد زیادی سبب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شوید


پرورش حیوانات جهت استفاده از گوشت آن‌ها مستلزم مصرف آب فراوان از سوی دامداران و پرورش‌دهندگان دام و طیور است. به نظر می‌رسد یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب که از نظر پزشکان هم برای حفظ سلامت بدن مورد تایید است مصرف کمتر گوشت قرمز و مصرف بیشتر حبوبات، ماهی، میگو و سایر غذاهای دریایی است.


آیا یخچال آب سردکن دارد ؟ پس همیشه آن را پر نگه دارید، در غیر این‌صورت همیشه چند بطری آب در یخچال نگه دارید تا مجبور نباشید برای خنک شدن آب شیر، آن را مدتی باز نگه دارید.

friendsoftheearth

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده