بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» درک پوکی استخوان: عوامل خطر

درک پوکی استخوان: عوامل خطر

عوامل خطر زیادی وجود دارد که ممکن است احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد. کلمه کلیدی در اینجا "ممکن" است. در حقیقت ، صرفاً به این دلیل که مشخصات شما ممکن است یک یا چند مورد از این عوامل را منعکس کند ، به این معنی نیست که پوکی استخوان خواهید گرفت ، چه در سن و چه در موارد دیگر.

پوکی استخوان می تواند از تعدادی شرایط ایجاد شود و اغلب برای هر فرد منحصر به فرد است. 

سن شما: شما نمی توانید به پیر شدن کمک کنید ، و بیشتر ما پوکی استخوان را با پیری مرتبط می کنیم. ما این واقعیت را می دانیم که استخوانها تا سی سالگی به اوج خود می رسند و با گذشت هر دهه بعدی ممکن است استخوان ها کاهش یابد. استخوان ها با گذشت زمان تراکم خود را از دست می دهند و به تدریج نازک تر و شکننده تر می شوند و از جرم جامد به یک ساختار توری تر با تمایل به شکستن آسان تبدیل می شوند. بنابراین باید توجه داشته باشید که هرچه پیرتر می شوید به وضعیت استخوان هایتان توجه کنید. برای مشخص شدن وضعیت استخوان های شما باید آزمایش منظم تراکم استخوان انجام شود. فعال و هوشیار بودن هر چه بیشتر پیر می شوید ، مهم است ، اما دانستن چگونگی نگه داشتن مرزهای استخوان های پیری - و محافظت از آنها - به همان اندازه مهم است.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

جنسیت شما: در حالی که زنان به دلیل از دست دادن هورمون پس از یائسگی مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند ، اما مردان کاملاً بی خطر نیستند. با پیشرفت در علم پزشکی ، مردان طولانی تر زندگی می کنند ، بنابراین استخوان ها پیر می شوند. و استخوان های پیری می توانند پوکی استخوان ایجاد کنند. 1 از 5 مرد نیز ممکن است به پوکی استخوان مبتلا شود. تقریباً 25٪ از شکستگی های لگن در مردان در حال حاضر گزارش شده است که به دلیل تمایل بیشتر به مشکلات اساسی مانند بیماری های قلبی عروقی ، میزان ریکاوری کمتری دارند.

مسائل هورمونی: زنان یائسه و آنهایی که تخمدان خود را برداشته اند یا قبل از 45 سالگی یائسگی را تجربه کرده اند ، به ویژه در کاهش سلامت استخوان ها آسیب پذیر هستند. پس از کاهش هورمون استروژن ، ممکن است از دست دادن سریع استخوان شروع شود. هورمون درمانی ممکن است به این مشکل کمک کند ، به خصوص اگر قبل از سن 60 سالگی یا در طی ده سال یائسگی دیده شود.

قومیت شما: تفاوت در ساختار استخوان و توده استخوان اوج ممکن است بین نژادهای مختلف وجود داشته باشد ، اما پوکی استخوان می تواند به هر کسی حمله کند. افراد قفقازی ، رنگی و آسیایی ممکن است از نظر جمعیت پوستی از پوکی استخوان مستعدتر باشند ، اگرچه شکستگی های مهره ای در همه گروه ها شیوع دارد. هوشیاری بدون توجه به پیشینه شما ، یک تاکتیک اساسی در حفظ استخوان های خوب است. 

تاریخچه خانواده: ژنتیک ، مشترک با شیوه زندگی و عوامل رژیم غذایی ، به اوج توده استخوانی و میزان ریزش استخوان در سنین بالاتر کمک می کند. اگر یکی از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما دچار یک استخوان شکسته ، به خصوص باسن شکسته شده شده باشد ، ممکن است در معرض خطر پوکی استخوان قرار بگیرید. حتی بدون آزمایش تراکم استخوان ، این می تواند نمونه ای از تاریخچه خانوادگی باشد که باید نسبت به آن احتیاط کنید.

شکستگی قبلی: افرادی که قبلاً دچار شکستگی پوکی استخوان شده اند ، تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی که فاقد شکستگی هستند دچار شکستگی دوم می شوند. هرکسی که بعد از سن 50 سالگی دچار شکستگی شود باید از نظر پوکی استخوان ارزیابی شود. برای جلوگیری از احتمال شکستگی بیشتر ، اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارد. 

داروها: قبل از مصرف دارو ، در مورد عوارض جانبی احتمالی مؤثر در ایجاد پوکی استخوان با پزشک خود مشورت کنید. برخی ممکن است عوارض جانبی داشته باشند که به طور مستقیم استخوان را تضعیف می کند یا خطر شکستگی در اثر ریزش را افزایش می دهد.

 سبک زندگی

 سیگار کشیدن: استعمال سیگار بر روی استخوانهای شما تأثیر می گذارد - و این اثر تنها سالهای آینده را نشان می دهد. سیگار کشیدن منجر به از دست رفتن مواد معدنی در استخوان ها می شود که باعث کاهش چگالی استخوان می شود. همچنین باعث تضعیف کلاژن می شود ، بنابراین ظرفیت تولید مثل را کاهش می دهد. و باعث کاهش خون به استخوان ها می شود - همه اینها برای حفظ استخوان های سالم بسیار حیاتی است.

الکل: بیش از حد زیاد به طور مداوم هرگز خوب نیست. نشان داده شده است که الکل اثر سمی مستقیم بر سلولهای استخوانی دارد. این حجمی است که باید از آن آگاه باشید ... نوشیدن متوسط ​​ممکن است برای استخوان های شما مضر نباشد.

تغذیه ضعیف: اگر به دلیل تغذیه ضعیف یا کمبود مواد مغذی استخوان مانند کلسیم ، پروتئین و ویتامین D کمبود وزن دارید ، با توجه به استخوان های خود در حال انتقال به قلمرو خطرناک هستید. بدون غذاهای مناسب برای ساخت استخوان ، می توانید ریزش سریع مواد معدنی استخوان را تجربه کنید. به ویژه زنان جوان ، که دچار بی اشتهایی یا بولیمی هستند ، آسیب پذیر هستند زیرا این شرایط منجر به پایین آمدن میزان استروژن می شود ، که برای رشد پوکی استخوان نیز خیلی زودتر از حد معمول خطرناک است.

کمبود ویتامین D: ویتامین D از تابش مستقیم نور خورشید بر روی پوست ما کشیده می شود. این ماده به بدن کمک می کند تا کلسیم لازم برای استخوان های ما را جذب کند. ما به ندرت آن را از غذا دریافت می کنیم ، و مکمل ها همیشه رضایت بخش نیستند. سبک زندگی ما ، یا کار یا پیری ، بعضی اوقات ما را از پرهیز از تابش آفتاب دور می کند - و خود آفتاب غیر قابل اعتماد است ، به خصوص در زمستان های طولانی در نیمکره شمالی. همیشه امتحان کنید و هر وقت ممکن است کمی از نور خورشید روی پوست لخت استفاده کنید.

ریزش مکرر:نود درصد شکستگی لگن در نتیجه سقوط اتفاق می افتد. این یک آمار ترسناک است. از دست دادن تعادل با افزایش سن ، همراه با کم بینایی و عدم ورزش باعث افزایش خطرات ناشی از شکستگی می شود. برای جلوگیری از سقوط ، چشم خود را به طور مرتب آزمایش کنید ، کفش های معقول بپوشید ، فرش های کوچک را برداشته و با راه رفتن منظم یا انجام تمرینات عضلانی در هنگام نشستن ، قدرت پا را بهبود ببخشید. تمرین ایستادن روی یک پا به بهبود کنترل تعادل شما کمک می کند.

رژیم غذایی: رژیم غذایی سرشار از کلسیم ، پروتئین ، میوه و سبزیجات در هر سنی از سلامتی استخوانها سود خواهد برد از نظر سالمندان رژیم غذایی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود زیرا اغلب ممکن است تحرک کمتری داشته باشند و از خارج شدن و خرید مناسب برخوردار نباشند و به همین دلیل مستعد ابتلا به ریزش و شکستگی هستند.

ورزش: هرچه حرکت کمتری داشته باشید تحرک کمتری خواهید داشت. مشارکت در تمرینات منظم وزنه برداری و تقویت عضله بسیار مهم است. یک سبک زندگی بی تحرک باعث کاهش تراکم استخوان می شود و شما را در معرض خطر بیشتری برای شکستگی لگن قرار می دهد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده