مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزایای شگفت انگیز سلامتی آلبالو

مزایای شگفت انگیز سلامتی آلبالو

 آلبالو بسیار مغذی است و فواید بسیاری برای سلامتی شما دارد. این میوه های قرمز کوچک نه تنها حاوی مجموعه ای از ترکیبات گیاهی قدرتمند هستند که می توانند به کاهش التهاب هم کمک کنند و بلکه خوردن آنها ممکن است باعث بهبود خواب ، تقویت سلامت قلب و بهبود سریع بعد از ورزش شود. علاوه بر این ، هر دو نوع شیرین و ترش کاملاً خوشمزه هستند و می توان از آن در دستور العمل های متنوع استفاده کرد.آلبالو ها نه تنها خوشمزه هستند ، بلکه ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی را با تأثیرات سلامتی قدرتمند نیز دارا هستند

امروزه مثل سایر میوه ها و خوراکی ها شناخته شده است .آلبالو مثل گیلاس از میوه های پرطرفدار در تمام جهان نیست. ولی در ایران بدون دانستن خواص آن بسیار پرطرفدار است. این میوه ترش در کنار خواص پرشمارش یکی از بهترین پنی سیلین های طبیعی است. حتما می دانید قرص های آنتی بیوتیک و آمپول های پنی سیلین تنها روش از بین بردن عفونت ها و سموم بدن نیستند

آلبالو ضد عفونت است. وجود عفونت ها و سموم در بدن عامل بزرگ تولید و فراهم آوردن بستر بیماریهای خطرناک است که بهتر است در زمان ابتلا به بیماری که عفونت را در بدن ایجاد می کند آن را درمان کنیم که یکی از رایج ترین داروها در این زمینه تزریق پنی سیلین است این میوه یک پنی سیلین طبیعی است که می تواند به صورت فوق العاده ای سموم و عفونت های بدن را از بین برده و خطرات ابتلا به انواع مشکلات جسمی را کاهش دهد.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

آلبالو سرشار از ویتامین های A-B-D-C است و کلسیم و منیزیم و آهن در این میوه خوشمزه به وفور یافت می شود. حتما از فواید این ویتامین ها و املاح در رژیم غذایی تان اطلاع دارید.

مصرف این میوه برای درمان بیماری هایی همچون دیابت،مشکلات قلبی ، روماتیسم تاثیر عالی دارد.

آلبالو میوه ای زیبایی بخش است و در زیبایی پوست موثر است.

روغن هسته آلبالو

 برای درمان اسهال مفید می باشد.

 به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

به عنوان یک آبرسان عمل می کند و به عنوان مرطوب کننده پوست صورت و بدن استفاده می شود.

باعث افزایش سنتر کلاژن پوست شده و برای درمان چین و چروک و جوان سازی پوست صورت مفید می باشد.

برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

فوائد چوب و دم آلبالو

چوب یا دم آلبالو برای درمان سنگ کلیه، عفونت دستگاه ادراری و کلیه درد، روماتیسم، آرتروز، نقرس، اسهال، سلولیت و ورم بدن مفید می باشد.

عوارض و مضرات

آلبالو یکی از میوه هایی است که مصرف آن عوارض و مضرات زیادی ندارد، فقط ممکن است افرادی که به گیلاس حساسیت دارند به آلبالو هم حساسیت نشان دهند.

زیاده روی در مصرف آب آلبالو ممکن است باعث اسهال شود.

طبیعت آلبالو خشکه و آلبالو تازه سرد و خشک می باشد. آلبالو حاوی مقادیر بالای پلی فنول، آنتوسیانین، ملاتونین، پتاسیم، آهن، روی، فسفر، مس و منگنز و ویتامین C، ویتامین A و ویتامین های B می باشد.

آلبالو بومی جنوب غربی آسیا و اروپاست، در حال حاضر کشور های روسیه، اکراین و ترکیه بزرگترین تولید کنندگان آلبالو در جهان محسوب می شوند.

خواص آلبالو برای پوست و مو

پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

جوان سازی پوست صورت

بر طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه ایالتی میشیگان، نوشیدن روزانه آب آلبالو به دلیل مقادیر بالای آنتوسیانین هایی که دارد بافت های همبند پوست را تقویت می کند و با افزایش سنتز کلاژن پوست باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

درمان آکنه و جوش صورت

آلبالو خواص ضد باکتری دارد که با سم زدایی پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

ماسک آلبالو برای پوست صورت

1 فنجان آلبالو رسیده که هسته های آن را جدا کردید، له کنید و چند قطره آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید، یک سفیده تخم مرغ به ایت ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

ماسک را بر روی صورت بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس با آب سرد خوب بشویید.

روشن کننده پوست

مقادیر بالای ویتامین C موجود در آلبالو باعث پاکسازی پوست صورت شده و به عنوان روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن عمل می کند.

درمان ریزش مو

مقادیر بالای آهن موجود در آلبالو و آب آلبالو با افزایش جریان خون در پوست سر از ریزش مو جلوگیری می کند.

تقویت و افزایش رشد مو

آنتوسیانین های موجود در آلبالو باعث تقویت و افزایش رشد موی سر می شوند، همچنین شستشوی مو ها با آب آلبالو باعث درخشان تر شدن موی سر می شود.

فواید دارویی و درمانی آلبالو خشک و تازه برای بدن

سرماخوردگی

آلبالو حاوی مقادیر بالای ویتامین C می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه مفید می باشد.

علاوه بر این آلبالو با جذب بیشتر آهن، مقاومت بدن در برابر عفونت ها و بیماری های ویروسی را افزایش می دهد.همچنین آنتوسیانین ها و کورستین موجود در آلبالو به کاهش علائم آسم کمک می کند.

دیابت و قند خون

کورستین نوعی آنتی اکسیدان مهم در آلبالو است که با تنظیم میزان انسولین و گلوکز خون می تواند باعث کاهش قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو شود.

آلبالو همچنین می تواند از ابتلا به دیابت در افرادی که در معرض خطر هستند، پیشگیری کند.

مطالعات نشان داده که آنتوسیانین های موجود در آلبالو تازه باعث کاهش قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت می شود.

فشار خون

مقادیر قابل توجه پتاسیم و آنتی اکسیدان های موجود در میوه آلبالو می توانند باعث کاهش فشار خون بالا شوند.

سنگ کلیه

آلبالو یک از میوه های مدر است که با افزایش میزان ادرار به سم زدایی و پاکسازی کلیه ها کمک کرده و برای درمان سنگ کلیه مفید می باشد.

لاغری و کاهش وزن

کاهش مصرف کربوهیدرات ها تنها راه کاهش وزن است، بهتر است بدانید که انتخاب مناسب کربوهیدرات ها در حقیقت به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

آلبالو تازه حاوی مقادیر قابل توجه کربوهیدرات و فیبر است که باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری و افزایش چربی سوزی بدن به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

آنتوسیانین های موجود در میوه آلبالو چربی سوزی را افزایش داده و به لاغری، کاهش وزن و کاهش چربی شکم کمک می کند.

یبوست

مقادیر بالای فیبر موجود در آلبالو به بهبود حرکات روده کمک کرده و برای پیشگیری و درمان اسهال و یبوست مفید می باشد.علاوه بر این مصرف آلبالو خطر ابتلا به دیورتیکولیت (التهاب روده)، هموروئید یا بواسیر و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را کاهش می دهد

جنین و زنان باردار

آنتوسیانین های موجود در آلبالو به سلامت مغز جنین کمک می کنند

مقادیر بالای ویتامین C موجود در آلبالو باعث تقویت سیستم ایمنی زنان باردار می شود

مقادیر قابل توجه کورستین موجود در آلبالو خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می دهد

مقادیر بالای فیبر موجود در آلبالو از ابتلا به یبوست دوران بارداری که یکی از شایع ترین مشکلات زنان باردار است، پیشگیری می کند

آنتی اکسیدان ها و آنتوسیانین های موجود در آلبالو خطر ابتلا به فشار خون بالا در دوران بارداری را کاهش می دهدملاتونین موجود در آلبالو به درمان بی خوابی و بهبود کیفیت خواب در زنان باردار کمک می کند

چون میوه آلبالو ترش مزه است بهتر است در دوران بارداری و شیردهی در مصرف آن زیاده روی نکنید.

کبد چرب

آنتی اکسیدان های موجود در آلبالو به سم زدایی و پاکسازی کبد کمک کرده و برای درمان کبد چرب غیر الکلی مفید هست

چشم

مقادیر بالای ویتامین A و آنتی اکسیدان های موجود در میوه آلبالو به بهبود بینایی کمک کرده و از ابتلا به بیماری های سندرم چشم خشک و دژنراتیو ماکولا پیشگیری می کند.

روماتیسم و آرتروز

منگنز و آنتوسیانین های موجود در آلبالو خاصیت ضد التهابی داشته و برای پیشگیری و درمان آتروز و روماتیسم و کاهش علائم این بیماری ها مفید می باشند.

نقرس

آلبالو خواص ضد التهابی دارد و مصرف آن به دفع اسید اوریک خون کمک کرده و برای درمان بیماری نقرس مفید می باشد.

معده و دستگاه گوارش

تحقیقات نشان داده که یک رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای فیبر می تواند به کاهش اسید معده کمک کند و خطر ریفلاکس معده، زخم معده و معده درد را کاهش داده و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

سرطان

مقادیر بالای ویتامین C و آنتوسیانین های موجود در آلبالو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به انواع سرطان های سینه، ریه، کبد، پوست و روده بزرگ را کاهش می دهد.

چربی خون و قلب

آلبالو حاوی مقادیر بالای کورستین، یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان هاست که باعث کاهش چربی خون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

کاهش خطر بروز دیابت

مصرف آلبالو، چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو را که از عوامل اصلی بروز بیماری دیابت است، کاهش می دهد. با مصرف آن می توان با این فاکتورهای عامل بروز دیابت به خوبی مقابله کرد.

خواص های آلبالو

هم اکنون محققان در حال تحقیقات بیشتر هستند تا مواد تاثیرگذار موجود در آلبالو در این زمینه را کشف کنند.

 تاثیر آلبالو را بر روی افراد داوطلب آزمایش کنند، تا میزان تاثیرگذاری آن را در انسان نیز دریابند.

برای افراد دارای چربی شکمی مفید است

شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده و درمان نارسایی های کبد مفید است.

مسکن تشنگی است و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند.

برای افرادی که خارش پوستی و چربی زیاد در شکم دارند مفید و موثر است.

هسته آن ضداسهال و قابض خوبی بوده و ضد فشار خون نیز است.

آلبالو ضد مواد صفراوی ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است .

ضماد و مرهم آن برای باز شدن رنگ رخساره چهره موثر و مفید است .

خواص آلبالو و گیلاس مانند هم است و مصرف آن اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

آلبالو برای سوء هاضمه بسیار مفید و میوه های نرم کننده (ملین ) می باشد.

این مطالعه جهت بررسی تأثیر مصرف کنسانتره آب آلبالو به عنوان یک منبع غنی از آنتوسیانین ها، بر سطح چربی ها و فشارخون در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ توسط دکترسعید حسینی و همکارانش در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است.

خطر بیماری های قلبی عروقی در دیابت بالاست، از این رو دستیابی به سطوح مناسب چربی های خون در این بیماران، از اهمیت خاصی برخوردار است. تغذیه و از جمله مصرف آنتوسیانین‌ها، نقش مهمی در کاهش خطر بیماری‌های قلبی و فشار خون دارد.

در پایان مطالعه مقادیر وزن، کلسترول تام، LDL-C و فشارخون سیستولیک و دیاستولیک به طور معنی داری کاهش نشان داد. تغییرات مشاهده شده در سطح HDL-C و تری گلیسیرید سرم از نظر آماری معنی دار نبود.

خواص درمانی آلبالو

 اشتها آور بسیار خوبی است.

چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو را که از عوامل اصلی بروز بیماری دیابت است، کاهش می دهد.

 برای افراد دارای چربی شکمی مفید است

مسکن تشنگی است و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند.

ضد مواد صفراوی ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است .

خواص آلبالو و گیلاس مانند هم است و مصرف آن اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

برای سوء هاضمه بسیار مفید و میوه های نرم کننده (ملین ) می باشد.

مصرف یک لیوان آب آلبالوی بدون قند در صبح به خواب بهتر در شب کمک می‌کند.این میوه حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای ملاتونین است و وجود هورمون ملاتونین نیز برای داشتن یک خواب آرامش بخش ضروری است.

نوشیدن آب آلبالو پس از ورزش کردن می‌تواند درد حاصل از کشیدگی ماهیچه‌ها را تسکین دهد.

میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است و زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند.

 برای گرم مزاجان سودمند است.

برای افرادی که خارش پوستی دارند مؤثر و مفید است.

اعصاب را آرامش می بخشد ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالو برای معالجه نارسایی های کبد مفید است.

شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم کلیه مؤثر است.

آلبالو برای رفع حرارت و تشنگی و غلظت خون و صفرا مفید است.

 نیروبخش بوده است و اثر ضدعفونی‌کننده بر روده‌ها دارد و در ضمن ورم معده را نیز کم می‌کند.

بطورکلی برای درمان رماتیسم، تصلب شرایین، ‌نقرس و پیوره دندان مفید است.

با توجه به آبدار بودن آلبالو، مصرف این میوه برای دفع سنگ کلیه و رفع مشکل سنگ کیسه صفرا سودمند است.

اشخاصی که رماتیسم دارند اگر آلبالو بخورند از بروز نقرس در آنها جلوگیری خواهد شد.

نكات مهم در انتخاب آلبالو

آلبالویی برای خوردن خوب است که رسیده و تازه باشد علامت رسیدگی آن رنگ آن است که کاملا قرمز و درخشان باشد.

از آلبالویی که رنگ آن کاملا قرمز نشده است و دارای گوشتی سفت است دوری کنید زیرا مصرف آن سوء‌هضم می‌آورد و کار روده‌ها را مختل می‌کند.

آلبالو وقتی تیره‌رنگ است و دارای لکه‌‌های قهوه‌ای است کهنه شده و رو به فساد گذاشته است.

گاهی میوه‌فروشان برای اینکه آلبالو را خوش‌منظره سازند به آن آب می‌زنند این کار زود آلبالو را خراب می‌کند و آماده می‌سازد که زودتر فاسد شود.


بهترين زمان مصرف آلبالو

وقتی آلبالو خوردید روی آن آب نخورید، مایعات به طور کلی روی میوه‌ها آن را «باد کرده» می‌کند و این وضع برای دستگاه هاضمه خطرات جدی در بر دارد.

در فاصله غذاهای اصلی می‌توانید آلبالو را بخورید زیرا خیلی زود هضم می‌شود

یک مرتبه مقدار زیادی آلبالو نخورید بلکه به مقدار کم بخورید و در موقع خوردن هم خوب آن را بجوید.


مضرات آلبالو

بیماران کلیوی با احتیاط آلبالو بخورند .

افرادی که از بیماری کلیوی رنج می‌برند و باید از یک رژیم غذایی کم‌پتاسیم پیروی کنند، توصیه می‌شود در مصرف میوه‌هایی مانند آلبالو جانب احتیاط را رعایت کنند و از زیاده‌روی در خوردن این میوه بپرهیزند.

کسانیکه ورم روده دارند چون آلبالو ترش است و سلولز دارد دیر هضم می‌شود.

کسانیکه از معده یا روده‌ها علیل هستند می‌توانند آلبالوی پخته را به صورت کمپوت یا مربا مصرف کنند، البته در این موارد آلبالو چون پخته می‌شود، قسمتی از مواد حیاتی خصوصا ویتامین‌های خود را از دست می‌دهد ولی به آسانی هضم می‌شود. با وجود این بعضی از کسانی که از جهت معده و یا روده‌ها علیل هستند، می‌توانند هضم آلبالو را تحمل کنند به شرطی که صبح ناشتا به مقدار کم آن هم کاملا رسیده باشد، مصرف کنند.

اشخاصی که چاق هستند نباید آلبالو را به عنوان دسر یا غذای اضافی علاوه بر غذاهای مخصوص رژیم خود مصرف کنند ولی به عنوان یک غذای اصلی می‌توانند آلبالو مصرف نمایند زیرا آلبالو دارای کالری کمی است و شیپور اشتهای کاذب را خفه می‌کند!


نكات مهم در تهيه مربای آلبالو

با آنکه تاکید همه متخصصان تغذیه بر این است که میوه‌ها به صورت تازه مصرف شوند و از آنها در تهیه مربا استفاده نشود، اما اگر به هر دلیلی قصد دارید از این میوه‌ در تهیه مربا استفاده کنید، بهتر است مقدار کمی شکر به آن بیفزایید تا هم از ارزش غذایی آن کاسته نشود و هم بیش از اندازه انرژی به بدن نرساند.

با اینکه هنگام پختن میوه‌ها مقداری از ویتامین C موجود در آنها کاهش می‌یابد، استفاده از این میوه در آلبالو پلو باعث افزایش ارزش غذایی برنج می‌شود و کاهش اشتها را نیز برای مصرف‌کننده به دنبال دارد.


مصارف دیگر آلبالو

جوشانده دم آلبالو بی‌ اندازه ادرار آور است و کسانی که به حبس‌البول یا اختلال کلیه و یا مثانه مبتلا هستند باید آن را مصرف کنند. برای تهیه این جوشانده باید 30 گرم دم آلبالو را که خشک کرده‌اید در یک لیتر آب 10دقیقه بجوشانید و بعد آن را مصرف کنید. در طب جدید هم جوشانده دم آلبالو در مواردی که بخواهند خروج ادرار را زیادتر کنند، مصرف می‌شود.

هسته آلبالو ضد اسهال و قابض خوبی بوده و ضد فشار خون نیز است.

ضماد و مرهم آلبالو برای باز شدن رنگ رخسار و چهره مؤثر و مفید است.

مغز هسته آلبالو را می‌کوبند و از آن روغن مایعی می‌‌گیرند که قرن‌هاست با موفقیت رماتیسم را شفا می‌بخشد.

مصرف جوشانده 30 گرم دم کرده دم آلبالو برای افرادی که دچار بیماری های کلیه و مثانه هستند مفید است، دم آلبالو را به مدت 12ساعت در آب سرد خیس نموده سپس در یک لیتر اب اضافه کرده و می جوشانند و صبح و ظهر و شب یک لیوان از جوشانده را می خورند.


هشدار مهم در مصرف آلبالو

هسته آلبالو تلخ مزه است و حاوی ماده سمی است. بنابر این باید از مصرف آن اجتناب کرد و یا دقت کرد که ضمن آبگیری وارد آب میوه نشود .

باتوجه به حساس بودن دستگاه گوارش کودکان ، مصرف میوه‌های ملین مانند گیلاس و آلبالو توسط کودکان زیر 3 سال خطر ایجاد اسهال را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر به دلیل آن‌که برخی از این میوه‌ها به صورت کال و نارس و زودهنگام چیده می‌شوند و هنوز اثرات سموم بر روی آنها وجود دارد، هضم آن توسط دستگاه گوارش کودک مشکل بوده و می‌تواند موجب مسمومیت شود. با رشد بیشتر میوه و حرارت خورشید و شستشوی تدریجی سم با آب بارندگی و آبیاری، سطح تماس سم با میوه کمتر و هضم آن بهتر می‌شود.

Healthline

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده