بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین راه حل تمیز کردن کف کاشی و سرامیک چیست؟

بهترین راه حل تمیز کردن کف کاشی و سرامیک چیست؟

نحوه تمیز کردن کف کاشی و سرامیک

برای کسب بهترین نتیجه،وقتی کاشی‌ها نو و تمیز هستند و هنوز جرم نگرفته‌اند کافی است فقط هفته‌ای یک بار داخل یک سطل آب داغ مقداری پودر ماشین لباسشویی بریزید و به آرامی بر روی کاشی‌ها بکشید. پس از آن با آب اقدام به تمیز کردن کاشی دیوار دستشویی و حمام خود کنید. اگر این کار را هفته‌ ای یک بار به صورت مرتب انجام دهید، دیگر نیازی به مواد جرم گیر و سفیدکننده نخواهید داشت

سرامیک ها نقش مهمی در زیبایی خانه ایجاد می‌کنند. مخصوصاً زمانی که تمیز و درخشان باشند. تمیز کردن زیاد کار سختی نیست اما گاهی اوقات لکه‌های سر سختی روی آنها ایجاد می‌شود که به راحتی از بین نمی‌روند.

قبل از شروع هرگونه تمیز کاری حتما از دستکش استفاده کنین چون کار کردن با مواد شیمیایی به پوست دست آسیب میزد.

هیچ وقت نباید دو یا چند ماده پاک کننده رو با هم ترکیب کرد، چون بعضی ترکیب ها مثل سرکه و سفید کننده سمی هستد.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

هنگام خرید شوینده دقت کنین که شوینده مورد نظر دارای خاص ضد قارچ باشد تا سرعت رشد کپک رو کم کنه.(مخصوصا محیط حمام که به دلیل گرم و مرطوب بودن آن سرعت رشد قارچ زیادتر است)

با در نظر گرفتن که فقط نوع شوینده در تمیزکاری مهم نیست، بلکه روشی که شما با اون کاشی و سرامیک هاتون رو تمیز می کنید مهم هست.

برای بهتر درز ها و کاشی ها رو جرم گیری کنین قبل از شروع تمیزکاری، بوسیله تی یا جارو تمامی گرد و غبار های کف رو بگیرید و بوسیله دستمال پارچه ای گرد و غبار های دیوار رو بگیرید

قطعا سلامتی تون از تمیز کردن کاشی و سرامیک ها خیلی مهمتره پس وقتی که دارین با اسپری پاک کننده کار می کنید، حتما از ماسک استفاده کنید

برای تمیز کردن کاشی و سرامیک، اسکاچ را از بالا به پایین، به صورت دورانی و با کمی فشار روی کاشی ها بکشید.

هرهفته زمین را تی بکشید!

علاوه بر جارو کشیدن تی را نیز فراموش نکنید. تی کشیدن مداوم باعث درخشش و تمیزی آسان‌تر سرامیک می‌شود. حتماً پس از تی کشیدن زمین را خشک‌ کنید تا گرد و غبار روی آن ننشیند و سرامیک درخشان‌تر شود.

تمیز کردن درز سرامیک را فراموش نکنید!

درزهای سرامیک منبع آلودگی و کثیفی است. دوغاب بین آن‌ها رفته‌رفته چرک و کثیف می‌شود. برای تمیز کردن درزهای سرامیک کمی جوش‌شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را روی درزهای سرامیک بکشید. پس از چند ساعت با مسواک نرم یا قلم‌مو آن‌ها را تمیز کنید و با دستمال خیس آرام روی آن‌ها بکشید.

ازبین بردن لکه‌ قهوه، چای یا آب‌میوه

لکه قهوه، چای و آب‌میوه را می‌توان به آسانی از سرامیک تمیز کرد. اما اگر این لکه‌ها سرسختی به خرج دادند می‌توانید کمی مایع ظرف‌شویی را با آب داغ مخلوط کرده و روی لکه بکشید. مایع سفیدکننده نیز گزینه مناسب دیگری است برای از بین بردن لکه‌های نوشیدنی.

از بین بردن لکه‌ چربی

برای از بین بردن لکه چربی از سرامیک ابتدا دستمالی بی‌رنگ و تمیز را به نوشابه آغشته کنید و روی لکه بکشید. علاوه براین می‌توانید از شوینده‌هایی که ایجاد ساییدگی نمی‌کنند مانند مایع ظرف‌شویی یا مایع لباسشویی استفاده کنید و لکه چربی را از بین ببرید.

پاک کردن جوهر

جوهر از جمله لکه‌هایی است که به‌سختی از بین می‌رود. برای از بین بردن آن ابتدا دستمال را به سفیدکننده آغشته کنید و روی لکه بگذارید پس از چند دقیقه بردارید و طرف دیگر دستمال را روی لکه بگذارید و بردارید. به‌هیچ‌عنوان دستمال را روی لکه نسابید. آن‌قدر این کار را کنید تا لکه کامل از بین برود. سپس با دستمال نمدار تمیزی زمین را پاک‌ کنید. توجه داشته باشید دستمال آغشته شده به محلول سفیدکننده را برای مدت‌زمان طولانی روی سرامیک قرار ندهید. ممکن است الکل درون محلول، سبب تجمع نمک موجود در سفید‌کننده بر روی سرامیک شود.

برای محلول خانگی

   2 فنجان آب

1/2 فنجان جوش شیرین

1/4 سرکه سفید

1/4 فنجان آب لیموی تازه

  اسفنج زبر

برای تهیه این محلول خانگی براق کننده کاشی و سرامیک کافی است تمامی مواد گفته شده را با هم ترکیب کنید، و مایع جرم گیر به دست آمده را روی سطح کاشی و سرامیک اسپری کنید و اجازه دهید به مدت یک ربع دست نخورده باقی بماند. این محلول بهترین جرم گیر کاشی و سرامیک است.

 با کمک یک اسفنج زبر سطح کاشی را تمیز کنید ، می توانید از این محلول برای تمیز کردن درز سرامیک ها هم استفاده کنید و به همین سادگی شاهد درخشش آن باشید و از تمیز کردن کاشی و سرامیک خود لذت ببرید.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

جرم گیری کاشی و سرامیک دستشویی و حمام

سرامیک و کاشی‌ها و همچنین درزهای بین آن‌ها به مرور زمان جرم می‌گیرند، سیاه و کثیف می‌شوند.موادی که برای از بین بردن این جرم‌ها و کثیفی‌ها لازم دارید شامل یک لیوان سرکه، نصف لیوان جوش شیرین، یک لیوان آب داغ، نصف لیوان پودر ماشین لباسشویی و یک فرچه و اسپری است.

اول سطوح کاشی دیوار را با آب داغ خیس کنید، سپس سرکه و جوش شیرین و پودر ماشین لباسشویی را با هم ترکیب کرده و در بطری اسپری بریزید. مخلوط را بر روی کاشی‌ها اسپری کنید. پس از گذشت نیم ساعت، با فرچه به آرامی شروع به تمیز کردن آن‌ها کنید. این کار نه تنها جرم میان درز کاشی‌ها را از بین می‌برد، بلکه باعث جلا دادن به سطح آنها نیز می‌شود. برای تمیز کردن خط دوغاب مرزهای بین کاشی و سرامیک‌ها، از بخارشوهای با فشار بالا و وسایل شستشوی قوی نیز می‌توانید استفاده کنید.

بهترین جرم گیر کاشی و سرامیک

کاشی‌های شما جرم بسیار زیادی داشته باشند، با ترکیبی که بالاتر به آن اشاره کردیم پاک نخواهند شد. در این صورت بهتر است از قوی‌ترین ترکیب جرم گیر کاشی استفاده کنید. برای این کار سرکه، جوش شیرین و پودر لباسشویی را با مقداری سفیدکننده ترکیب کنید و بر روی سطوح و درزهای کاشی اسپری کنید و مانند روش بالا پس از نیم ساعت با فرچه اقدام به تمیز کردن کاشی دستشویی و حمام خود کنید. از آن جایی که مواد سفید کننده خاصیت شیمیایی بسیار بالایی دارند و برای سلامتی مضر هستند به یاد داشته باشید که هنگام انجام این کار حتماً هواکش را روشن کنید یا درب سرویس بهداشتی را باز بگذارید. جرم گیر کاشی و سرامیک نانو

تمیز کردن کاشی دیوار دستشویی و حمام نانو با کاشی های معمولی چه تفاوتی دارد؟ کاشی‌های معمولی در اثر برخورد قطرات آب و بخار آب، لک می‌شوند و به مرور زمان، رسوبات محلول در آب تبدیل به جرم می‌شوند. این امر به مرور باعث کدر و تیره شدن سطح کاشی می‌شود که حتی با شستشوی مداوم نیز از بین نمی‌رود.

یکی از روش‌هایی که می‌توان با آن از این موضوع جلوگیری کرد اعمال پوشش نانو بر روی سطوح کاشی ها است. این کار علاوه بر این که کاشی‌ها را از لک شدن محافظت می‌کند، از نفوذ انواع باکتری‌ها و چربی‌ها و تجمع آن‌ها در درزهای کاشی جلوگیری می‌کند.

دیوار‌های با پوشش نانو را چطور تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن کاشی دیوار دستشویی و حمام نانو، فقط به یک اسپری آب و یک دستمال خشک احتیاج دارید. به همین راحتی دیوار شما تمیز است. این کار نه تنها باعث تمیزی کاشی‌ها می‌شود بلکه رنگ، جلا و نو بودن کاشی‌ها به مدت طولانی‌تری نسبت به حالت عادی بر روی آن‌ها باقی خواهد ماند.

روش‌ های شتسشوی پرده حمام

حمام و سرویس بهداشتی شما یکی است و با یک پرده از هم جدا شده‌اند یا به دور وان حمام‌تان پرده کشیده‌اید؛ باید بدانید که قبل از هر گونه تمیز کاری اول باید پرده را جدا کرده و بشویید چون سرشار از انواع آلودگی‌هاست. این پرده‌ها معمولاً از جنس پلاستیکی هستند و به راحتی با یک شوینده و کمی آب گرم تمیز می‌شوند. می‌توانید برای شستشو از ماشین لباسشویی استفاده کنید.آن را در ماشین لباسشویی تمیزتان بیاندازید یک لگن را پر از ولرم کنید و مقداری شوینده در آن بریزید سپس اجازه دهید چند ساعتی پرده در این مخلوط بماند. در این فاصله شما به کارهای دیگر برسید و بعد از چند ساعت، پرده را با دستکش شسته و تمیز کنید.

تمیز کردن لکه های خاص از روی کاشی

علاوه‌ بر گرد و غبار یا جرم‌های معمولی‌ای که ممکن است بر روی کاشی‌ها باشد، با لکه‌هایی نیز مواجه می‌شویم که نیاز به روش‌های خاص‌تری برای شستشو دارند.

لکه خون: برای تمیز کردن کاشی دیوار دستشویی و حمام از لکه خون می‌توانید از سفیدکننده یا محلول آب اکسیژنه استفاده کنید. به این صورت که مقداری از محلول را بر روی دستمال ریخته و بر روی لکه می‌کشیم. با این کار لکه به راحتی و بسیار عمیق از بین می‌رود.

آدامس یا شمع: برای برداشتن آدامس با شمع چسبیده شده بر روی کاشی، از یخ استفاده کنید. تعدادی یخ قالبی را در کیسه بریزید و بر روی آدامس یا شمع قرار دهید. پس از ۱۰ دقیقه استحکام آن را بررسی کنید تا سفت شده باشند. سپس با کاردک آن‌ها را از کاشی جدا کنید و لکه باقی مانده از آن را با دستمال و مقداری شوینده از بین ببرید.

جوهر: بر روی یک تکه پارچه یا دستمال مقداری سفیدکننده بریزید و تا از بین رفتن کامل لکه جوهر آن را بر روی لکه نگه دارید. به محض از بین رفتن جوهر، دستمال را بردارید و بیش از حد آن را بر روی کاشی نگه ندارید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده