مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شکر قهوه ای در مقابل شکر سفید: تفاوت چیست؟

شکر قهوه ای در مقابل شکر سفید: تفاوت چیست؟

فواید قند قهوه ای در مقابل شکر سفید چیست

شکر قهوه ای همان شکر سفید است که ملاس به آن افزوده شده و باعث قهوه ای شدن آن می شود. قند قهوه ای مایع بیشتری دارد و تقریباً 0.25 کالری کمتر در هر گرم از قند سفید دارد.شکر قهوه ای حاوی مواد معدنی کمی بیشتر از شکر تصفیه شده سفید است اما فقط به این دلیل که حاوی ملاس است.


تفاوت بسیار ناچیز است اگرچه توصیه ها بیشتر به سمت شکر قهوه ای است.شکر یک ماده طبیعی است که هزاران سال بخشی از رژیم غذایی انسان است.در حالی که انواع مختلفی از شکر وجود دارد ، شکر قهوه ای و سفید از محبوب ترین آنها هستند.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

شکر سفید و قهوه ای امروزه دو نوع از متداول ترین نوع شکراست. به عنوان مثال برنج قهوه ای سالم تر از برنج سفید است و نان قهوه ای سالم تر از نان سفید است، بسیاری شکر قهوه ای را سالم تر از شکر سفید می دانند. به هر حال، این چنین نیست. شکر قهوه از لحاظ تغذیه ای شبیه قند سفید است. در واقع شکر قهوه ای کمی کالری بیشتری نسبت به شکرسفید دارد. با این حال، شکر قهوه ای امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده و معمولا در محصولات پخته شده استفاده می شود.

شکر سفید

ابتدا عصاره ( چغندر یا نیشکر ) استخراج می شود و سپس با آهک و گرما خالص می شود.و در نهایت به کریستال های شکر و ملاس تبدیل می شود. کریستال های شکر سفید شده و تصفیه می شوند تا محصول نهایی را که ما در سوپرمارکت خریداری می کنیم، ارائه دهیم. این شکر سفید سنتی است.

شکر قهوه ای

شکر سفید و ملاس است که دوباره به آن افزوده شده است. ملاس یک محصول جانبی فرآیند تولید شکر و فیبر قند است. هنگامی که شکر قهوه ای به عنوان "شکر خام" نامیده می شود، این شکر است که به طور کامل تصفیه نشده است. این قبل از فرآیند حذف ملاس از کریستال های شکر است. با این حال، شکر قهوه ای که معمولا موجود است شکر سفید تصفیه شده با ملاس اضافه شده است.


شکر قهوه ای روشن تا شکر قهوه ای تیره متفاوت است. نه تنها این به رنگ شکر اشاره دارد، بلکه به حجم ملاس در شکرنیز مربوط است. شکرقهوه ای روشن حاوی 3.5٪ ملاس کل حجم است، در حالی که شکر قهوه ای تیره 6.5٪ ملاس است. شکر قهوه ای معمولی حاوی 10٪ مواد ملاس است. شکر قهوه به طور کلی نرم و چسبنده است؛ از لحاظ طعم، شکر قهوهای مایل به زرد دارای عطر و طعم ملایم تری است، در حالی که شکرقهوه ای تیره دارای طعم ملاس قوی تر است.

هر دو شکرسفید و شکر قهوه ای از لحاظ تغذیه ای مشابه هستند. صد گرم شکر قهوه ای حاوی 373 کالری است، در حالی که 100 گرم قند سفید حاوی 396 کالری است، اما شکر قهوه ای چگال تر از شکر سفید است. بنابراین، در یک فنجان شکر قهوه ای بیشتری از شکر سفید وجود دارد. از این رو، یک فنجان شکر قهوه حاوی کالری بیشتر از یک فنجان شکرسفید است.

یک فنجان شکر قهوه ای حاوی عناصراز مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن است، در مقایسه با یک فنجان شکر سفید. با این حال، مقدار بسیار کمی از این مواد معدنی موجود در شکر قهوه ای وجود دارد و در واقع هیچ تاثیری بر بدن ندارند.

 در برنامه غذایی خود از شکرهای اضافی جلوگیری کنید چون مقدار شکر دریافتی، چاقی و خطر بیماری های مزمن ارتباط است. شکر به صورت طبیعی در غلات، میوه ها، سبزیجات و حبوبات یافت می شود. با این حال شکر را به بسیاری از غذاها اضافه می کنند، و این یکی از اصلی ترین دلایلی است که متخصصان تغذیه کاهش مصرف شکر را توصیه می کنند.

شیرینی و شکلات ها، نان های صنعتی، غلات صبحانه، سس ها، غذاهای یخ زده، سوپ های کنسرو شده، و غیره، همه می توانند منابع شکر اضافه شده باشند، و اکثر مردم بیش از مقدار توصیه شده که 10 درصد از کالری کل روز می باشد شکر مصرف می کنند.

شکر می توانند پشت نام های بسیاری پنهان شود از جمله دکستروز، شربت ذرت با فروکتوز بالا، شربت برنج، شکر خام یا سوکروز

شکر قهوه ای نیز نام دیگری از شکر است و ممکن است برخی افراد فکر کنند در مقایسه با شکر سفید گزینه سالم تری است.شکر قهوه ای از نظر مواد مغذی برتری نسبت به به شکر سفید ندارد. با اینکه موارد استفاده آنها کمی متفاوت است، اما در مصرف هر دو باید مواظب بود.

مواد مغذی یکسان

کالری شکر قهوه ای و سفید تقریبا برابر است، کالری هر دو در یک قاشق چای خوری 16 است. شکر از نیشکر یا چغندر ساخته می شود. فرآیند ساخت قند با تبدیل نیشکر به شکر مایع آغاز می وشد.

مایع از صافی عبور می کند تا هرگونه ناخالصی اش گرفته شود. مایع حرارت داده می شود تا تبدیل به کریستال های شکر خام شود. محصول جانبی این فرآیند ملاس است.

شکر سفید از ذوب کردن شکر خام و اضافه کردنش به مواد شیمیایی و سپس دوباره حرارت دادنش ساخته می شود، وقتی مجدد حرارت داده می شود کریستال های ریز شکر حاصل خواهند شد.

شکر قهوه ای از اضافه کردن مقداری ملاس به کریستال های شکر سفید بدست می آید.این تفاوت اصلی بین شکر سفید و قهوه ای است، شکر قهوه ای تقریبا همان شکر سفید است فقط مقداری ملاس دارد.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

ملاس می تواند منبعی از آنتی اکسیدان و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منیزیم و آهن باشد.

با این حال مقداری که برای ساخت شکر قهوه ای به کار می رود اندک است. از این رو، مقدار زیادی از این مواد را نمی توانید در شکر قهوه ای پیدا کنید.

با مقایسه کردن هر دو شکر با یکدیگر، میبینیم که در کالری و گرم با یکدیگر برابر هستند.

تفاوت طعم

بیشتر شکرهایی که از فروشگاه ها خریداری می کنید شکر سفید هستند با مقدار بسیار اندکی ملاس اضافه شده. تشخیص تفاوت طعم بین شکر سفید با قهوه ای کمی سخت است، به همین دلیل بیشتر مردم طعم این دو را یکسان می دانند.

شکر قهوه ای طعم قوی تری از ملاس دارد، و می تواند شیرینی پیچیده تری داشته باشد.شکر قهوه ای سبک ملاس کمتری نسبت به شکر قهوه ای تیره دارد. اگر طعمی قوی تر می خواهید بهتر است از شکر قهوه ای تیره استفاده کنید.

شکر سفید و قهوه‌ای را می‌توان به روش‌های مختلفی در پخت و پز استفاده کرد. در حالی که بعضی اوقات آن‌ها می‌توانند به جای یکدیگر هم مورد استفاده قرار گیرند، انجام این کار ممکن است بر رنگ، عطر و طعم یا بافت نهایی غذای شما تأثیر بگذارد. ملاس موجود در شکر قهوه‌ای رطوبت را حفظ می‌کند، بنابراین استفاده از آن باعث می‌شود آنچه پخته شده نرم و در عین حال متراکم‌تر باشند.

به عنوان مثال، شیرینی‌های درست شده با شکر قهوه‌ای مرطوب‌تر و متراکم‌تر خواهند بود، در حالی که شیرینی‌های درست شده با شکر سفید به میزان بیشتری افزایش حجم می‌یابند و باعث می‌شوند هوای بیشتری به داخل خمیر برود و در نتیجه شیرینی پفکی‌تر شود.

به همین دلیل، شکر سفید در تعدادی از محصولات و غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به پف بیشتر دارند، مانند کیک میوه‌ای. در مقابل، شکر قهوه‌ای برای محصولات و غذاهایی متراکم مانند نان و کلوچه استفاده می‌شود.

موارد دیگر استفاده از شکر قهوه‌ای ممکن است شامل شیره‌ها و سس‌های غلیظ مانند سس باربکیو باشد.آن‌ها دارای رنگ و طعم متفاوتی هستند. تفاوت اصلی شکر سفید و قهوه‌ای در طعم و رنگ آنها است.

تعویض شکر سفید به جای شکر قهوه‌ای در دستور العمل‌های پخت روی رنگ غذاها تأثیر می‌گذارد و به غذا رنگ کارامل یا رنگ قهوه‌ای می‌بخشد. برعکس آن، پخت با شکر سفید به رنگ روشن‌تر غذا منجر می‌شود. بنابراین، اینکه کدام را انتخاب کنید به نتیجهٔ دلخواه شما بستگی دارد.

شکر قهوه‌ای و سفید همچنین دارای طعم خاص خود هستند. شکر قهوه‌ای به دلیل داشتن ملاس اضافه شده دارای طعم کارامل یا تافی مانند است. به همین دلیل در کیک‌های شکلاتی و کلوچه‌ها و همچنین کیک‌های میوه‌ای بیشتر کاربرد دارد. از طرف دیگر، شکر سفید شیرین‌تر است، بنابراین می‌توانید کمتر از آن استفاده کنید تا به طعم دلخواه خود برسید. عطر و طعم آن باعث شده تا به عنوان یک عنصر همه کاره در پخت، به خوبی در کیک‌های میوه‌ای و شیرینی‌های کاربرد داشته باشد

تفاوت های تغذیه ای

با توجه به اینکه قند سفید و قهوه ای از محصولات نیشکر یا گیاه چغندرقند منشأ گرفته می شود کاملاً مشابه هستند در حقیقت ، بیشتر شکر قهوه ای ترکیبی از شکر و ملاس سفید است که نوعی ترکیب مشتق از شکر است.

ملاس مسئول رنگ تیره آن است و ارزش غذایی آن را کمی افزایش می دهد.قابل توجه ترین تفاوت غذایی بین این دو ، این است که شکر قهوه ای کمی کلسیم ، آهن و پتاسیم بیشتر دارد.

مقادیر مواد معدنی موجود در شکر قهوه ای ناچیز است ، بنابراین منبع خوبی از ویتامین ها یا مواد معدنی نیست شکر قهوه ای نیز حاوی کالری کمتری نسبت به شکر سفید است ، اما تفاوت آن حداقل است.

1 قاشق چایخوری (4 گرم) شکر قهوه ای 15کالری را تأمین می کند ، در حالی که همان مقدار شکر سفید 16.3 کالری دارد. گذشته از این اختلافات جزئی ، آنها از نظر تغذیه ای مشابه هستند. تفاوت اصلی آنها سلیقه و رنگ آنهاست.

روند تولید متفاوت است وشکر در آب و هوای گرمسیری که در آن گیاهان نیشکر یا چغندرقند رشد می کنند تولید می شود.هر دو گیاه برای تولید شکر مراحل مشابهی را طی می کنند.


روش های مورد استفاده برای تبدیل شدن آن به شکر قهوه ای و سفید متفاوت است.ابتدا ، آب شکر از هر دو محصول استخراج ، تصفیه و گرم می شود تا یک ترکیب غلیظ به نام ملاس تهیه شود .


در مرحله بعد ، این ترکیب برای تولید بلورهای شکر؛ سانتریفیوژ می شود. سانتریفیوژ دستگاهی است که برای جدا کردن کریستال های قند از ملاس بسیار سریع می چرخد ​​.

شکر سفید برای حذف هرگونه ملاس اضافی و ایجاد کریستالهای کوچکتر فرآوری می شود. پس از آن ، از طریق یک سیستم تصفیه عبور می کند تا شکر سفید تشکیل شود. شکر قهوه ای تصفیه شده به سادگی شکر سفید است که ملاس اضافه شده به آن اضافه شده است.

درهمین حال ، شکر قهوه ای تصفیه نشده نسبت به شکر سفید کاملاً تصفیه شده کمتر پردازش می شود و به آن اجازه می دهد مقداری ملاس و رنگ قهوه ای طبیعی آن حفظ شود .

شکر سفید و قهوه ای را می توان به روش های مختلفی در پخت و پخت و پز استفاده کرد.در حالی که بعضی اوقات آنها می توانند به صورت متناوب مورد استفاده قرار گیرند ، انجام این کار ممکن است بر رنگ ، طعم یا تهیه محصول نهایی شما تأثیر بگذارد.

ملاس موجود در شکر قهوه ای رطوبت را حفظ می کند،بنابراین استفاده از آن باعث می شود محضول پخته شده نرم و در عین حال متراکم تر باشد.

شیرینی های تهیه شده با شکر قهوه ای مرطوب تر و متراکم تر خواهند بود ، در حالی که شیرینی های تهیه شده با شکر سفید به میزان بیشتری افزایش حجم می یابندو باعث می شوند هوای بیشتری به داخل خمیر بیفتد .

بهمین دلیل ، شکر سفید در اجناس پخته شده ای مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به افزایش حجم کافی دارند، در مقابل ، شکر قهوه ای برای کالاهای پخته شده متراکم استفاده می شود.

موارد دیگر استفاده از شکر قهوه ای ممکن است شامل لعاب ها و سس های غنی مانند سس کباب باشد.

تفاوت اصلی شکر سفید و قهوه ای در طعم و رنگ آنها است.تعویض شکر سفید با شکر قهوه ای روی رنگ غذاها تأثیر می گذارد ، و به آنها رنگ کارامل یا رنگ قهوه ای می بخشد.

بطور کلی ، پخت با شکر سفید به محصول سبک تر منجر می شود.بنابراین انتخاب شما به نتیجه نهایی دلخواه شما بستگی دارد.

قند قهوه ای و سفید دو رایج ترین قند هستند.در حالی که آنها به طور متفاوتی تولید می شوند و در نتیجه سلیقه ، رنگ و کاربردهای آشپزی مشخص می شود ، قند قهوه ای اغلب به راحتی قند سفید را با ملاس فرآوری می کند.برخلاف تصور رایج ، آنها از نظر تغذیه ای مشابه هستند.شکر قهوه ای حاوی مواد معدنی کمی بیشتر از شکر سفید است اما هیچ فایده ای برای سلامتی نخواهد داشت.در واقع ، مصرف شما از انواع قند برای سلامتی مطلوب باید محدود باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده