مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کشف راه‌ های جدید درمان بیماری پوستی با دکتر ماهی

کشف راه‌ های جدید درمان بیماری پوستی با دکتر ماهی

حدود 350 میلیون نفر در سرتاسر دنیا از بیماری افسردگی رنج می‌برند و افسردگی در جهان به یکی از عوامل مهم ناتوانی و ازکارافتادگی تبدیل شده است.

مصرف زیاد و مکرر ماهی بخشی از برنامه غذایی سالم و مغذی است. تخمین زده شده است که تا سال 2020 ممکن است افسردگی به دومین بیماری شایع در جهان تبدیل شود.

متاسفانه بیشتر درمان‌هایی که برای این بیماری در نظر گرفته شده است، رضایت‌بخش نبوده است و علاوه بر این اثرات جانبی فراوانی دارند. به همین دلیل محققان در پی پیدا کردن تغییری در سبک زندگی و یا برنامه غذایی برای پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به این بیماری هستند.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

مطالعات متعددی نشان داده است که مصرف مواد غذایی از جمله ماهی می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماری افسردگی بسیار موثر باشد. ماهی و روغن آن به علت سرشار بودن از اسیدهای چرب امگا ۳ و خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی که دارند می‌توانند خطر ابتلا به روان‌پریشی و بیماری‌های روانی را کاهش دهند. مطالعه‌ای دیگر نشان داده است که کلاژن موجود در ماهی تیلاپیلا می‌تواند در بهبود و درمان زخم‌ها بسیار موثر باشد.

در حالی که ماهی سرشار از پروتئین، ویتامین‌هایی همچون A، B، D و املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، ید، آهن، مس می‌باشد اما چربی و کلسترول کمی دارد. به طور کلی، مصرف ماهی بطور مکرر و به مقدار کافی می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را تا 17% کاهش دهد.

علاوه بر این، ماهی تاثیرات بسیار مثبتی بر سلامتی دارد

تقویت عملکرد مغز و حافظه

پیشگیری از ابتلا به بیماری زوال عقلی

پیشگیری یا مهار بیماری آلزایمر

پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی

کاهش خطر تصلب شرایین

کاهش تری‌گلیسرید

کاهش فشار خون

پیشگیری از کمبود ید در بدن

کاهش خطر ابتلا به دیابت

کاهش ابتلا به بیماری‌های کلیوی

کاهش ورم مفاصل

تقویت چشم و کاهش التهاب‌های چشمی

بیماری پسوریازیس

پسوریازیس نوعی بیماری پوستی است که سبب قرمزی و ناراحتی پوست می شود. افراد مبتلا، پوست قرمز رنگی دارند و قسمت هایی از پوست آنها به صورت تکه تکه به رنگ سفید مایل به نقره ای می باشد. این بیماری اغلب در نواحی مانند آرنج و زانو دیده می شود و همراه با خارش است.

بیشتر افراد 15 تا 35 ساله به این بیماری مبتلا میشوند.این بیماری مسری نیست و به دیگران منتقل نمی شود. اگر فردی در یک خانواده به این بیماری مبتلا باشد، شانس ابتلای فرزندان دیگر و نسل های آینده نیز بیشتر خواهد شد.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

پزشک ماهی نام گونه ای از ماهی است. این گونه در حوضه های رودخانه ای خاورمیانه شمالی و مرکزی ، عمدتاً در ترکیه ، سوریه ، عراق و ایران مشاهده می شود.گرچه روفه گارا بومی کشورهای مختلف خاورمیانه است اما اکثراً در بسترهای رودخانه و چشمه های آب گرم در ترکیه متمرکز شده اند. تصور می شود که خواص درمانی بی نظیر آنها در ترکیه کشف شد جایی که به آنها این لقب اسپا دکتر ماهی اعطا شد. 

در دهه 1960 آبگرم های بهداشتی در نزدیکی زیستگاه گارا روفه ساخته شد تا بازدید کنندگان بتوانند از درمان پا بهره مند شوند. در سال 2006 ، استخرهای ماهی دکتر در هاکون ، ژاپن و در اوماگ ، کرواسی ، جایی که از ماهی برای تمیز کردن غده ها استفاده می شود ، باز شد. همچنین استراحتگاه هایی در چین ، بلژیک ، هلند ، کره جنوبی ، سنگاپور ، بوسنی و هرزگوین ، مجارستان ، اسلواکی ، هند ، تایلند ، کامبوج ، اندونزی ، مالزی ، فیلیپین ، هنگ کنگ ، جمهوری چک ، اسپانیا ، فرانسه وجود دارد. و نروژ این روش در کبک قانونی است و چند کلینیک در مونترال وجود دارد. در سال 2010 ، اولین آبگرم بریتانیا در شفیلد ، انگلیس افتتاح شد. 

براساس ویکی پدیا

ایتیوتراپی را می توان به عنوان استفاده از آبهای شیرین یا موجودات دریایی به عنوان عوامل پاکسازی زخم و شرایط پوستی تعریف کرد. این نام از نام یونانی ماهی - ichthys گرفته شده است. تاریخچه چنین درمانی در طب سنتی به ندرت مستند است. در هند به ویژه در مناطق روستایی از چنین ماهی هایی بسیار استفاده می شود. این مزایا برای اولین بار در کانگال ، ترکیه مشاهده شد. بنابراین به ماهی کانگال نیز گفته می شود. بیماران مبتلا به پسوریازیس از پزشک معالجه ماهی بهره مند شده اند که شامل دروغ گفتن در استخرها و اجازه دادن ماهی به مقیاس و پوست شل در مناطق آسیب دیده است. در واقع ، این محبوبیت درمانی برای شرایط پوستی است که کانگال به یک تفرجگاه درمانی تبدیل شده است.

67 بیمار مبتلا به پسوریازیس تحت درمان با سه هفته ایکیوتراپی به همراه تابش کوتاه مدت اشعه ماوراء بنفش آفتاب در یک مرکز درمانی سرپایی قرار گرفتند. بیماران لازم بود دو ساعت در روز در وان های درمانی بمانند. به هر بیمار یک وان حمام شخصی اختصاص داده شد و ماهی فقط با یک بیمار در تماس بود. البته این مطالعه با تعداد نسبتاً کمی از بیماران تحت درمان و به دلیل عدم وجود گروه کنترل محدود بود. کارآزمایی های تصادفی شده برای مقایسه درمان ایتیوتراپی با گروه کنترل و ارزیابی درمان با پرسشنامه های استاندارد کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی لازم است.

با این حال ، با توجه به توزیع گسترده پسوریازیس و این واقعیت که هیچ درمانی وجود ندارد ، این یافته را امیدوارکننده می کند. مکانیسم های ممکن برای اقدام چندین مکانیسم در رابطه با اثربخشی مشاهده شده از روش ترشحی درمانی پیشنهاد شده است. یکی از مکانیسم های بارز تماس فیزیکی با ماهی است که از پوست بی حس کننده تغذیه می شود ، بنابراین منجر به کاهش سریع مقیاس پسوریازیس می شود. به نظر می رسد ماهی ها به جای پوست سالم از آسیب دیده ترجیح می دهند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده