مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی درباره مراقبت از والدین با افزایش سن

 نکاتی درباره مراقبت از والدین با افزایش سن

همانطور که تصور می کنید پدر و مادرتان پیر می شوند و سلامتی آنها رو به زوال است ، ممکن است اشک در چشمان شما ظاهر شود. هر کودکی برای والدین خود جایگاه ویژه ای در قلب خود دارد و در پذیرفتن این واقعیت که ممکن است روزی ناسالم شوند و از دنیا بروند مشکل دارد.

برای اینکه مطمئن شوید والدین شما با افزایش سن از زندگی لذت می برند ، می توانید زندگی آنها را راحت تر کنید و راه هایی برای خوشبختی آنها پیدا کنید.

بخاطر نوع تغذیه و بهداشت فردی امروزه طول عمر افراد افزایش یافته و بیشتر عمر میکنند.و تعداد مراکز مراقبت از سالمندان روز به روز در حال افزایش است و از آن جایی که استخدام یک متخصص مراقبت از سالمند و یا سپردن سالمند به مرکز مراقبت از سالمندان هزینه های بالایی دارد، خانواده ها مراقبت از سالمند در منزل را ترجیح می دهند.

مسئولیت مراقبت از سالمند را بر عهده مراقبت از سالمند در کنار نقش همسری و مادری یک مسئولیت بزرگ است. به دلیل زمانی که برای مراقبت از سالمند صرف می‌کنید، دیگر زمان کمتری برای همسر خود خواهید داشت. این مسئله بر روی رابطه شما و همسرتان تاثیر دارد.

اگر فرزندان شما هنوز در خانه زندگی میکنند، این مسئله کار هماهنگی مراقب از سالمند را حتی پیچیده‌ تر می‌کند. در نتیجه مراقبت تحت فشار زیادی قرار می گیرد. تنها یک فرد نباید مسئول رفاه جسمی و روحی تمام افراد خانواده باشد. مراقبت از سالمند وظیفه‌ای نیست که یک نفر بتواند به تنهایی بر دوش بکشد. همه اعضای خانواده، حتی والدین سالمند، باید توجه کنند که کسی که مسئولیت مراقبت از سالمند را بر عهده گرفته هم نیاز به مراقبت دارد.

والدینی که فرزندشان کار مراقبت از سالمند را بر عهده گرفته، باید بدانند که آن ها نیاز دارند با همسر خود تنها باشند. و اگر امکان دارد به صورت منظم این امکان را برای آن ها فراهم کند.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

برای کمک به این کار می توانند به سادگی بعد از شام به اتاق خود بروند که فرزندشان بتواند با همسر خود تلویزیون ببنید. یا حتی یک روز در هفته بتوانند شام را در بیرون بخورند. هر نگرانی که والدین به هنگام غیبت مراقب دارند می تواند با داشتن یک تلفن همراه و تماس در صورت نیاز، بر طرف شود. اجازه دادن به مراقب برای داشتن وقت هایی که بتواند با همسر خود سپری کند، می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر رابطه آن ها با یکدیگر و رابطه آن ها با سالمند داشته باشد. سالمند باید توجه کند که مراقبت از سالمند توسط نزدیکان به معنی معافیت او از هر گونه همکاری با مراقبین نیست.

چه با آنها زندگی کنید و چه دور ، می توانید کارهای زیادی برای آنها انجام دهید

به نیازهای آنها پی ببرید

با افزایش سن والدین شما ، ممکن است از نظر مالی ، جسمی یا عاطفی به کمک شما احتیاج داشته باشند. کاری که می توانید از طرف خود انجام دهید این است که در مورد اوایل صحبت کردن در مورد آنچه که فکر می کنند نیازهای آنها در حالی که پیر هستند صحبت کنید. انجام این کار دشوار است اما ضروری خواهد بود.

همچنین ممکن است با پزشک وی در مورد مساعدتی که برای عملکرد طبیعی نیاز دارند و یا حتی در مورد یک بیماری خاص که از آن رنج می برند صحبت کنید که با افزایش سن می تواند بدتر شود.

خواهر و برادرهای خود را جمع کنید و لیستی از مواردی که والدین شما به آنها احتیاج دارند و فعالیت هایی که می توانند و نمی توانند در حال حاضر و آینده انجام دهند ، تهیه کنید. تعیین کنید چه کسی در صورت تصمیم به ماندن در خانه از والدین شما مراقبت خواهد کرد.

سفر آنها را ایمن کنید

خواه سرپرست والدین خود شوید یا نشوید ، می توانید مطمئن شوید که آنها را به وسیله ای مجهز کرده اید که با خیال راحت سفر می کنند.

در داخل خانه آنها ، اگر در بالا رفتن از پله ها مشکلی دارند ، می توانید به اضافه کردن صندلی راحتی در خانه کمک کنید . حمام و اتاق های آنها را به میله هایی مجهز کنید تا هنگام راه رفتن یا نشستن بتوانند آن را نگه دارند. مبلمان مطلوبی را تهیه کنید که برای استخوان های آنها راحت و مناسب باشد.

برای بیرون ، اگر با ویلچر حرکت می کنند می توانید با نصب شیب ، چوب دستی برای آنها فراهم کنید یا سوار ماشین آنها را ایمن تر کنید.

به آنها کمک کنید تا معاشرت کنند

والدین پیری به تدریج شرایطی پیدا می کنند که ممکن است سطح زندگی آنها را بدتر کند. این می تواند علاوه بر مانع جسمی ، از نظر ذهنی نیز بر آنها تأثیر بگذارد.

انجام کارهای روزمره ممکن است برایشان دشوار باشد و ممکن است زود عصبانی یا ناامید شوند. برای کمک به آنها می توانید آنها را به گروههای پشتیبانی برسانید و یا از مراکز سالخوردگی و معاشرت با سالمندان از امکانات شناخته شده ای مانند Brandywine Living برخوردار شوید که می تواند با شرکتی متناسب با سن و خرد آنها از عهده آنها برآید. آنها می توانند با همسالانی که ممکن است مشکلات مشابه خود داشته باشند ارتباط برقرار کنند. آنها می توانند با افراد جدیدی ملاقات کرده و دوباره با هم معاشرت کنند تا ذهن خود را از نگرانی راحت کنند.

با آنها وقت بگذرانید

زندگی والدین شما این بود که از شما مراقبت کنند و هر کاری از دستشان برمی آید برای رضایت خاطر شما انجام دهند. آنها هر روز تلاش و تلاش زیادی کردند تا شما را به موجودی توانمند تبدیل کنند که امروز هستید.

برای اینکه بیشترین بهره را از زندگی ببرند باید وقت آنها را به عنوان سالخوردگان گذراننده و آرامش بخش کنید.گاهی اوقات ، والدین خود را برای خرید ، سینما یا فعالیتهایی که از آنها لذت می برند بیرون ببرید.

به آنها کمک کنید تا نحوه استفاده از اینترنت را بیاموزند ، تا بتوانند وقت اضافی خود را به تماشای سریال های مورد علاقه خود اختصاص دهند. اگر بچه دارید ، هنگام دیدار آنها را با خود ببرید ، زیرا آنها حسرت آنها را می خورند و عاشق تماشای کارهای جوانان و سرگرم کننده آنها هستند. سعی کنید با آنها در ارتباط باشید ، تا بدانید که آنها در حال انجام چه کاری هستند و سلامتی آنها چگونه پیشرفت می کند.

پس از بازنشستگی ، والدین شما برای حمایت از نیازهای بهداشتی به کمک مالی نیاز خواهند داشت. آنها ممکن است آن را از طریق منابع مختلف ، از جمله حقوق بازنشستگی ، دولت ، دارایی ها ، صندوق های بازنشستگی و سایر مناطق ، در صورت تأسیس پیش از این ، به دست آورند.

می توانید به آنها کمک کنید تا این منابع را مدیریت کنند تا بتوانند به طور مداومتراز آنها استفاده کنند. اگر سرپرست آنها شوید ، می توانید از خواهر و برادر خود بخواهید که برای کمک به حمایت از والدین خود بودجه اضافه کنند تا این امر به دوش شما نباشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده