مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا غذای ارگانیک کودک دارای فلزات سنگین است؟

آیا غذای ارگانیک کودک دارای فلزات سنگین است؟

حقیقت ترسناک درباره فلزات سنگین در غذای کودک

از بین همه گروه های غذایی ، شاید بتوان گفت که اطمینان از خلوص غذاهای کودک و اطمینان از وجود هیچ ماده سمی یا فلزی در غذای کودک ، یکی از اولویت های اصلی است. با این حال ، یک تحقیق ملی نشان داد که فلزات سمی در 95 درصد غذاهای کودک آزمایش شده وجود دارد.

این واقعیت که فلزات سنگین در غذای کودک وجود دارد ، تقریباً یک دهه پیش کشف شده بود ، اما ما تصور کردیم که برای حل این مسئله مهم بهداشتی تدابیری اتخاذ شده است. درست است که تلاش های اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) ، همراه با شرکت های غذای کودک و سازمان های غیرانتفاعی ، برای کاهش فلز در محصولات غذایی کودک تلاش کرده اند.

اگرچه از سال 2011 پیشرفت هایی مشاهده کرده ایم ، اما به طور واضح ما باید راه طولانی را طی کنیم تا غذای کودک کاملاً ایمن اعلام شود.

این آخرین مطالعه چه چیزی در مورد خطر قرار گرفتن در معرض غذای سمی کودک و اینکه چگونه ممکن است بر سلامت کودک شما تأثیر بگذارد به ما می گوید؟ بسیاری از والدین و طرفداران بهداشت عمومی خواستار پاسخ هستند.

قرار گرفتن در معرض حتی مقدار بسیار کمی از این سموم در سال‌های اولیه تاثیرات مخربی روی جسم و ذهن کودک دارد. آی کیوی پایین، مشکلات رفتاری، اوتیسم، اختلال پیش فعالی و نقص توجه از جمله مشکلات مربوط به وجود فلزات سنگین در مواد غذایی کودکان به ویژه مسمومیت با سرب است. اثرات این سموم، بلند‌مدت و غیر قابل برگشت هستند.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

به گزارش کانسومر ریپورتر این سموم عامل سرطان‌های کشنده‌ای مانند سرطان مثانه، ریه، پوست، همچنین مشکلات شناختی، اختلالات مربوط به تولید مثل و دیابت نوع 2 است.

فلزات سنگین در نتایج مطالعه غذای کودک

چه تعداد غذای کودک به فلزات سنگین آلوده شده است؟ محققان دریافتند که:

95./. حاوی سرب بود

75./. حاوی کادمیوم بود

73./. حاوی آرسنیک بود

32./. حاوی جیوه بود

این گزارش همچنین نشان می دهد که از هر چهار غذای کودک یک غذا حاوی هر چهار فلز سنگین سمی است. از 168 نمونه:

26./.حاوی چهار فلز بود

40./. حاوی سه فلز بود

21./. حاوی دو فلز بود

8 حاوی یک فلز بود

5 (فقط نه نمونه) حاوی فلزات صفر بود

چرا این چهار فلز آزمایش شده اند؟ همه آنها از اهمیت منحصر به فردی برخوردارند - آنها نوروتوکسین های تکاملی هستند.

این فلزات می توانند به مغز و سیستم عصبی در حال رشد کودک آسیب برسانند ، و فلز در غذای کودک حتی ممکن است باعث از بین رفتن دائمی ظرفیت فکری شود. به علاوه ، مصرف این فلزات سمی می تواند باعث مشکلات رفتاری مانند ADHD شود.

بر اساس این مطالعه جدید ، سرب و آرسنیک موجود در غذا هایی تهیه شده با برنج به تنهایی یک پنجم بیش از 11 میلیون نقطه ضریب هوشی را که کودکان از بدو تولد تا 24 ماهگی از همه منابع غذایی از دست می دهند ، تشکیل می دهد.

هنگامی که 25 ماده غذایی برای آزمایش فلزات سنگین به آزمایشگاه جداگانه ای فرستاده شد ، دانشمندان یک آلاینده عصبی دیگر را در 19 ماده غذایی از 25 ماده غذایی کشف کردند:

پرکلرات عملکردهای تیروئید را که برای رشد مغزی بسیار مهم هستند و همچنین با کاهش ضریب هوشی مرتبط است ، مختل می کند.

خطرناک ترین غذاهای کودک

نتایج آزمایش نشان می دهد که 15 ماده غذایی بیش از نیمی از فلزات سنگین موجود در خطر غذای کودک را تشکیل می دهند. بر اساس این گزارش اخیر ، تجزیه خطرناک ترین غذاهای کودک در اینجا آمده است:

غذاهای مبتنی برنج ، از جمله غلات برنج کودک ، غذاهای برنجی و میان وعده های برنجی

آب سیب

آب انگور

مخلوط آب میوه (100./.آب)

غلات حلقه ای جو دوسر

ماکارونی و پنیر

تنقلات پف دار و بیسکویت دندان درآوردن

میله های غلات نرم

کلوچه های جو دوسر

ماست میوه ای

غذای کودک سیب زمینی شیرین

نویسندگان این مطالعه همچنین اشاره کردند که انتخاب محصولات ارگانیک غذای کودک لزوما به این معنی نیست که حاوی مقادیر کمتری از فلزات سمی است.

طبق HBBF و مطالعات گذشته در مورد فلز در غذای کودک ، استانداردهای ارگانیک این آلاینده ها را برطرف نمی کند. فلزات سنگین به طور طبیعی هم در خاک و هم در آب وجود دارند و سموم دفع آفات ، کودها ، آلودگی های هوا و عملیات صنعتی فقط این سطح را بالا می برند.

از 61 مارک غذای کودک که مورد آزمایش قرار گرفتند ، برخی از آنها مارک های ارگانیک بودند ، از جمله Plum Organics ، Beech Nut و Earth's Best.

این بدان معناست که غذای ارگانیک کودک و حتی غذای خانگی خانگی از این فلزات سنگین در امان نیستند ، مگر اینکه از ایمن ترین غذاهای کودک که توسط HBBF و سایر سازمان ها توصیه می شود استفاده کنید.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

آنچه والدین می توانند انجام دهند (چگونه از فلزات سمی جلوگیری کنیم)

بر اساس این گزارش ، "فقط سرعت شتابان در FDA و دستیابی به موفقیت شورای جدید غذای کودک برای تغییر در صنعت کافی است تا سرانجام مشکل حل شود."

این موضوعی است که تقریباً یک دهه است شناخته شده است و اگرچه تدابیری برای محدود کردن مواجهه با فلزات سنگین در غذاها اتخاذ شده است ، اما مشخصاً کارهای بیشتری باید انجام شود.

در همین حال ، HBBF توصیه هایی را در مورد اینکه والدین می توانند برای انتخاب غذای کودک با ایمن تر انجام دهند ، ارائه داده است. گفته می شود که این گزینه های ایمن 80 درصد کمتر از سایر "انتخاب های پر خطر" ، آرسنیک ، سرب و سایر فلزات سنگین سمی دارند.

در اینجا پنج مرحله عملی وجود دارد که می توانید برای کاهش قرار گرفتن کودک در معرض فلزات سنگین انجام دهید:

میان وعده های بدون برنج را انتخاب کنید: میوه ها و سبزیجات خرد شده یا کراکرهای بدون برنج را انتخاب کنید.

از دندان درآوردن بیسکویت های تهیه شده با برنج خودداری کنید: به جای بیسکویت برنجی برای دندان درآوردن نوزادان ، سایر غذاهای تسکین دهنده مانند خیار سرد و موز منجمد را انتخاب کنید. همچنین می توانید از یک دستشویی تمیز و مرطوب یا قاشق سرد استفاده کنید.

غلات ، دانه های جو دوسر ، جو و کینوا برای نوزادان چند دانه ای انتخاب کنید.

به جای آب میوه ، آب شیر فیلتر شده را پیشنهاد دهید.

انواع میوه ها و سبزیجات را ارائه دهید.

تغذیه نوزدان بسیار مهم است زیرا این زمان رشد اساسی است. اگر یک نتیجه مهم در این مطالعه اخیر در مورد غذاهای کودک وجود دارد ، این است که باید از مصرف غذاهای پایه برنج خودداری شود.

به جای انتخاب میان وعده های برنجی ، میان وعده هایی به کودک خود پیشنهاد کنید که سرشار از مواد مغذی و فلزات کمی باشند.غذای تراکم دار ، قیمه ای ، له یا پخت و پز نرم یک گزینه سالم است.

اگر از روش شیرگرفتن از طریق کودک استفاده می کنید نیز می توان این کار را انجام داد . این غذاهای بی خطر کودک را توصیه کنید:

آووکادو

کدو تنبل

لوبیا سبز

چغندر

کدو سبز

زردک

نخود فرنگی

سیب

موز

توت

انگور (از نظر طول بریده شده)

هلو

لوبیا

تخم مرغ آب پز

افزودن گوشت وغذاهای پر پروتئین به رژیم غذایی کودک نیز مهم است. برخی از بهترین گزینه ها عبارتند از:

بوقلمون

جوجه

گوشت گاو

ماهی

عدس

لوبیا

کره بادام زمینی رقیق شده

غلات برنج، غذاها و میان وعده های برنجی در صدر لیست سمی ترین غذاها برای نوزادان قرار دارند. این غذاهای محبوب کودک نه تنها مقدار زیادی آرسنیک غیر آلی که سمی ترین شکل آرسنیک است دارند، بلکه تقریبا در اکثر اوقات با هر چهار فلز آلوده شده اند.

بسته‌بندی شامل حداقل یکی از مواد سمی مانند کادمیوم، سرب یا جیوه بود. سطح مواد سمی در 68./. از مواد غذایی نگران‌کننده بود. از 50بسته غذایی مورد آزمایش، 15نوع آن سلامتی کودکانی که هر روز یک وعده از آن یا کمتر مصرف می‌کنند به خطر می‌اندازد. همچنین آلودگی مواد غذایی به سموم در محصولاتی مانند برنج و سیب‌زمینی شیرین بالا بود. بیشتر مواد غذایی شامل میان‌وعده‌هایی مانند چیپس، پفک، کلوچه‌ها و انواع بیسکوییت‌ها می‌شود. کلین لیبل پروجکت نتایج مشابهی را در مطالعه غذای خود (2017) منتشر کرده است. این سازمان حدود 500 نوع شیر خشک، غذای کودک و غلات صبحانه را از نظر وجود فلزات سنگینی مانند آفت‌کش‌ها و ماده شیمیایی بیس فنول ای (BPA) در آزمایشگاه شخص ثالث مورد بررسی قرار داده‌اند.

 انواع سبزیجاتی که حاوی مواد مغذی هستند را برای کودک انتخاب کنند و بیش از حد به مواد غذایی که ممکن است حاوی مقادیر بالای سموم باشند، متکی نباشند.

هیچ‌گاه دلیل سالمی برای دادن آبمیوه‌های آماده و صنعتی به کودکان وجود نداشته است، بنابراین از والدین خواسته شده است که از این گزینه نیز صرف‌نظر کنند. می‌توان به جای این موارد، میوه‌ها و سبزیجات بخارپز شده و پوره شده را جایگزین کرد.

باید مطمئن شوید که کودکتان رژیم غذایی متنوعی دارد. متنوع بودن رژیم غذایی اطفال می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که مواد مغذی مصرف شده می‌توانند به عنوان یک حائل در جذب فلزات سنگین عمل کنند و یا به بدن در از بین بردن آن‌ها کمک نمایند.

نتیجه

مطالعه جدیدی که توسط Healthy Babies Bright Futures انجام شد ، 168 محصول غذای کودک از 61 مارک مختلف را از نظر آلودگی فلزات سنگین آزمایش کرد. محققان دریافتند 95 ./.محصولات حاوی آرسنیک ، سرب ، کادمیوم یا جیوه است.

26 ./. از غذاهای آزمایش شده حاوی هر چهار فلزات سنگین و فقط 5 ./. آنها حاوی فلزات صفر بودند.

این آخرین مطالعه نشان می دهد که باید اقدامات بیشتری توسط FDA و شرکت های غذای کودک انجام شود تا کودک در معرض فلزات سمی قرار گیرد که می تواند منجر به کاهش ضریب هوشی و سایر مشکلات رشد همراه با مسمومیت با جیوه و سایر مسمومیت های فلزی شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده