بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه سم زدایی کلیه را به طور طبیعی انجام دهید

چگونه سم زدایی کلیه را به طور طبیعی انجام دهید

چگونه می توان برای تقویت انرژی و بهبودی ، غده فوق کلیه های خود را پاکسازی کرد

با کمال تعجب ، اکثر مردم تمرکز خود را روی پاکسازی کبد و یا پاکسازی روده بزرگ دارند ، در حالی که پاک سازی کلیه را نادیده می گیرند. این دو پاک سازی بسیار مهم است ، اما احتمالاً به همان اندازه مهم است ، و یکی از سه پاک کننده برتر که مردم باید به طور منظم انجام دهند ، پاکسازی کلیه است.

پاکسازی کلیه مهم است هر نوع عفونت از احتباس مایعات یا هر نوع عفونت ادراری یا هر گونه علائم سنگ کلیه

داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف آب کافی بسیار مهم است؛ اما بعضی ترفندها مثل استفاده از مواد غذایی خاص و نوشیدن دمنوش‌های گیاهی می‌تواند به سلامت بیشتر کلیه‌ها و پاکسازی‌شان کمک کند. در این مقاله با سه دمنوش گیاهی و چهار عرق گیاهی برای پاکسازی کلیه‌ها آشنا می‌شوید، ضمن اینکه به شما خواهیم گفت چه خوراکی‌های برای کلیه‌هایتان خوب هستند و نوشیدن چه میزان آب برایتان کافی خواهد بود.

برای انجام پاکسازی کلیه ، باید بهترین گیاهان ، میوه ها و سبزیجات را برای سلامت کلیه بخورید بنابراین دقیقاً یاد بگیرید که چگونه یک پاک سازی مناسب ، ایمن و موثر کلیه انجام دهید.

کلیه‌ها در پاکسازی خون وظایف مهمی را بر عهده دارند و اگر سلامت آنها را حفظ نکنید، احتمال ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند نارسایی کلیوی و سرطان کلیه افزایش می یابد. تصفیه خون و دفع مواد زائد از طریق تولید ادرار وظیفه اصلی کلیه ها محسوب می شود، اما فعالیت آنها در این سطح محدود نمی شود.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

رژیم غذایی سالم و تامین آب مورد نیاز بدن مهم ترین کاریست که می توانید برای حفظ سلامت کلیه ها و کاهش فشار کاری آنها مد نظر قرار دهید. در همین راستا، شما می توانید مصرف برخی گیاهان دارویی که به تقویت سلامت کلیه ها کمک می کنند را برنامه ریزی کنید.

سیر مصرف منظم نشان داده است که غلظت سرب و کادمیم در کلیه ها، قلب، کبد، طحال، و جریان خون را کاهش می دهد. همچنین، سیر از خواص ادرارآور برخوردار است که به دفع سدیم اضافه از بدن کمک می کند.همینطور ماده ای به نام آلیسین در سیر وجود دارد که از خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی سود می برد. این به معنای آن است که سیر می تواند کمک حال کلیه ها در پاکسازی و تصفیه خون از مهاجمان مضر باشد.

زردچوبه ادویه ای پر مصرف در دنیای آشپزی است که به بهبود عطر، طعم و رنگ غذا کمک می کند و البته محصولی با فواید سلامت مختلف است. ماده فعال موجود در زردچوبه که به نام کورکومین شناخته می شود توانایی کاهش مولکول های التهابی و آنزیم های محرک بیماری مزمن کلیه را دارد. کورکومین از رشد و گسترش انواع مختلف باکتری ها پیشگیری کرده و فشار کار کلیه ها را کاهش می دهد.افرادی که سابقه بیماری کلیه دارند باید در استفاده از زردچوبه محتاط باشند. زردچوبه حاوی پتاسیم است که به همراه سدیم در تنظیم سطوح مایع بدن نقش دارد. بیماری کلیه شرایط حفظ تعادل پتاسیم را برای کلیه ها دشوار می سازد، از این رو، از افرادی که بیماری مزمن کلیه دارند اغلب درخواست می شود میزان مصرف زردچوبه خود را محدود کنند.

زنجبیل حاوی ترکیبی به نام جینجرول است که به واسطه توانایی خود در مهار گسترش باکتری ها شناخته شده است. این می تواند برای کاهش فشار کاری کلیه ها و کبد مفید باشد. همچنین، جینجرول ابزاری کارآمد برای پشتیبانی از گوارش سالم است و التهاب و درد را در سراسر بدن کاهش می دهد.قند خون بالا زمانی که حالت مزمن به خود می گیرد اثری مخرب بر کلیه ها دارد و برخی مطالعات نشان داده اند که پودر زنجبیل می تواند به کنترل این شرایط کمک کند. بر همین اساس، مصرف منظم زنجبیل ممکن است به کاهش بروز عوارض کلیوی در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. در افراد سالم، زنجبیل ممکن است از ابتلا به دیابت پیشگری کند.

کرنبری برای افراد مبتلا به عفونت های مثانه توصیه شده است. این میوه دارای یک نوع ماده مغذی گیاهی به نام A-type Proanthocyanidin است که اجازه چسبیدن باکتری ها به پوشش داخلی دستگاه ادراری و کلیه های انسان را نمی دهد.ا فراد مبتلا به بیماری کلیه با خطر بیشتر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری مواجه هستند و کرنبری کنار یک رژیم غذایی سالم می تواند برای پیشگیری مفید باشد زیرا این میوه سدیم، فسفر و پتاسیم کم برخوردار و مصرف کرنبری چه به بیماری کلیه مبتلا باشید و چه نباشید، می تواند به پیشگیری از عفونت های مثانه و دستگاه ادراری کمک کند.

ریشه قاصدک از خواص ادرارآور سود می برد که می تواند به پاکسازی کلیه ها و کبد کمک کند. از ریشه قاصدک برای درمان بیماری زردی، آکنه، کم خونی و اختلالات کبد و کلیه استفاده می شود. یکی از انواع چای گیاهی است که برای کلیه‌های شما مفید است. چای قاصدک منبع خوبی برای ویتامین A، B کمپلکس، C و D، آهن، پتاسیم و روی است. این چای یکی از داروهای طبیعی ادرارآور است که در داروهای بومی امریکا برای درمان بیماری کلیوی از آن استفاده می‌شود. همچنین این چای ضدالتهاب است و سنگ کلیه را حل می‌کند. ابتدا با یک پزشک مشورت کنید و بیش از یک ماه از آن استفاده نکنید.ریشه قاصدک گزینه ای خوب برای پیشگیری از تحریک دستگاه ادراری است.ساده ترین روش برای استفادهریشه قاصدک، تهیه چای از آن است. همچنین، شما می توانید برگ های قاصدک را به صورت خام و پخته مصرف کنید.

جعفری به کاهش سموم در کلیه ها کمک کند. این گیاه حاوی ترکیباتی به نام آپیول و میریستیسین است که ادرارآورهایی طبیعی محسوب میشوند.جعفری برای بهبود عفونت های دستگاه ادراری و سنگ های کلیه مفید است. جعفری برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود ممکن است قند خون را کاهش دهد. در ترکیب با داروهای تجویزی توسط پزشک، جعفری می تواند قند خون را بیش از حد کاهش دهد. همچنین، جعفری ممکن است وضعیت بیماری کلیه را وخیم تر سازد. پیش از آغاز مصرف منظم جعفری بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

ریشه کرفس حاوی پتاسیم و سدیم و همچنین آب فراوان دارد و میزان خروجی ادرار را افزایش می دهد که به بدن در دفع مواد زائد و سموم کمک می کند. مصرف ریشه کرفس به پیشگیری از عفونت های باکتریایی کلیه ها و دستگاه ادراری کمک می کند. کرفس پتاسیم کمی دارد و یک ساقه بزرگ آن تنها 4./. از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای این ماده را تامین می کند. با این وجود، اگر به بیماری کلیه مبتلا هستید، پیش از آغاز مصرف روزانه کرفس با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم و گیاهان پاک کننده کلیه

بهترین گیاهان و غذاهایی وجود دارد که می توانند پاکسازی کلیه را تشکیل دهند:

اولاً ، وقتی نوبت به گیاهان می رسد ، سه گیاه برتر گزنه ، بیدمشک و رحمانیا هستند.

1. گزنه

گزنه واقعاً سرشار از ویتامین C است و نشان داده شده است که این گیاه به شروع فیلتر کردن مایعات اضافی از طریق کلیه ها کمک می کند. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، قرن ها به عنوان داروی کلیه و گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین می خواهید از گزنه گزنده استفاده کنید. توصیه می کنم خوردن آن به صورت چای و نوشیدن سه لیوان چای گزنه در روز باشد. از داروهایی است که التهاب را کاهش می‌دهد و از آنتی اکسیدان سرشار است. گزنه برای درمان بیماری کلیوی شناخته شده است و داروی ادرار آوری است که به درمان باکتری‌های کلیه کمک می‌کند. زنان باردار نباید از چای گزنه بنوشند و می‌تواند برای برخی ایجاد حساسیت کند.

2. ریشه بیدمشک

همچنین ، چای دیگری که می توانید در آن مخلوط کنید ، چای ریشه بید مشک است. داروهای ادرار آور کلیه ها را تحریک می کنند و به بدن کمک می کنند تا مایعات اضافی ، عمدتا آب و سدیم را از بین ببرد. ریشه بیدمشک ادرار آور طبیعی است ، بنابراین از طریق مصرف بیدمشک ، شما می توانید به طور طبیعی و به راحتی به بدن خود کمک کنید تا با افزایش میزان دفع ادرار ، آب اضافی را از بین ببرد. با افزایش میزان ادرار ، ریشه بیدمشک می تواند به دفع مواد زائد از خون و بدن کمک کند. 

اگر در مورد احتباس مایعات مشکلی دارید ، باید قبل از استفاده از داروهای تجویز شده ، از پزشک خود در مورد امتحان ریشه بیدمشک سوال کنید.

3. رهمانیا

شما همچنین می توانید یک مکمل rehmannia ، یک گیاه دارویی طب سنتی چینی که نشان داده شده برای کمک به پاکسازی کلیه ها است ، دریافت کنید. 

کلیه های شما مسئول سم زدایی بدن و خلاص شدن از شر برخی سموم هستند و همچنین مایعات موجود در بدن را متعادل می کنند ، که برای گردش خون و حتی تعادل میکروبی در بدن بسیار مهم است.

بنابراین وقتی شروع به بررسی سلامت کلیه های شما می کنیم ، شما به طور معمول می خواهید غذاهایی غنی از مواد مغذی مانند غذاهای آنتی اکسیدانی بالا و غذاهای پر از الکترولیت مصرف کنید. بنابراین به یاد داشته باشید ، اگر می خواهید کلیه های خود را درمان کنید ، می خواهید غذاهایی را مصرف کنید که سرشار از الکترولیت و آنتی اکسیدان هستند. به هر حال - پاکسازی کلیه برای هر کسی که دارای علائم سنگ کلیه است نیز عالی است.

1. میوه با آنتی اکسیدان بالا

بیایید در مورد بهترین میوه ها به طور خاص برای کلیه ها صحبت کنیم. شماره 1 قره قاط ، شماره 2 گیلاس سیاه و شماره 3 زغال اخته است. این "میوه های" بسیار تیره و غنی از آنتی اکسیدان هستند که از نظر مواد مغذی غنی هستند.

قره قاط یک گزینه عالی است زیرا نشان داده شده است از عفونت ادراری ،پیشگیری و درمان می کند. در یک مطالعه ، زنانی که به مدت شش ماه هر روز 1.7 اونس آب کرن بری-لینگنبری نوشیدند ، در مقایسه با زنانی که از هیچ مداخله ای استفاده نکردند ، خطر ابتلا به UTI را 20 درصد کاهش دادند. در مطالعه دیگری ، افراد مسن که محصولات زغال اخته مصرف می کردند تقریباً نیمی از احتمال وجود باکتری و گلبول های سفید خون در ادرار داشتند که نشانه عفونت دستگاه ادراری است.

مطالعه سوم شامل 20 زن مبتلا به عفونت ادراری عود کننده بود که به مدت دو هفته روزانه یک وعده قره قاط شیرین و خشک مصرف می کردند. بیش از نیمی از بیماران در طی شش ماه از مصرف قره قاط شیرین و خشک شده ، UTI را تجربه نکردند و میانگین میزان UTI در هر شش ماه به طور قابل توجهی کاهش یافت. نتایج این مطالعه نشان دهنده تأثیر مفیدی از مصرف قره قاط برای کاهش تعداد عفونت ادراری در زنان مستعد است.

این آبمیوه طبیعی به سلامت کلیه شما کمک می‌کند. آب ذغال‌اخته علاوه بر عفونت، به رفع سنگ کلیه نیز کمک می‌کند. آب ذغال‌اخته بدون هیچ ترکیب دیگری تنها باید با آب رقیق شود تا روی کلیه اثر داشته باشد.

بنابراین نوشیدن آب قره قاط یا آب ذغال‌اخته در طول روز یا تهیه اسموتی صبحگاهی و انداختن قره قاط در آن ، چه یخ زده و چه تازه ، یک روش عالی برای شروع پاکسازی کلیه است. حتی می توانید قره قاط را از فروشگاه غذاهای بهداشتی محلی خود خریداری کنید و در واقع یک آب پاک کننده کلیه تهیه کنید.

در حالت ایده آل ، اگر قصد پاکسازی کلیه را دارید ، می خواهید آب کرفس را به همراه آب کرن بری بنوشید. هنگام پاک سازی کلیه ها ، این دو بهترین چیز است. آنها فوق العاده عمل می کنند ، بنابراین اگر می خواهید یک آب سبزیجات درست کنید ، پیشنهاد می کنم آب کرفس و زغال اخته را ترکیب کنید زیرا کرفس درست مثل قره قاط ، با پیشگیری از عفونت ادراری به کلیه ها سود می رساند.

در همین حال ، بلوبری و گیلاس سیاه حاوی رسوراترول ، یک نوع آنتی اکسیدان بسیار خاص برای نقرس و از بین بردن اسید اوریک است. رسوراترول یکی از مهمترین ترکیبات برای سلامت کلیه است. نشان داده شده است که این امر باعث به تاخیر انداختن پیشرفت بیماری کلیه کیستیک ، نجات عملکرد میتوکندری کلیه پس از شوک خونریزی دهنده و به عنوان درمانی امیدوار کننده برای بیماری مزمن کلیه می شود. 

2. چغندر

سومین کاری که می خواهید در طی پاکسازی کلیه انجام دهید افزودن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی است که از کلیه ها ، غده فوق کلیه حمایت می کند و همچنین باعث افزایش گردش خون در بدن می شود. غذای شماره 1 چغندر است. چغندر سرشار از آنچه NO2 نامیده می شود ، اکسید نیتریک است که برای پاکسازی طبیعی خون بسیار مفید است.از پاک‌کننده‌های طبیعی فوق‌العاده برای سلامت کلیه و کبد است. آب چغندر پر از آنتی اکسیدان است و با از بین بردن کلسیم، باعث کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه می‎شود. چغندر به پاک‌سازی کلیه کمک می‌کند و از این بابت هم به کلیه کمک می‌کند.

اکسید نیتریک برای عملکرد کلیه نیز حیاتی است و تحقیقات منتشر شده در مجله نفرولوژی هند  نشان داد که کاهش تولید NO2 می تواند به آسیب کلیه کمک کند.از آنجا که چغندر سرشار از NO2 است ، باعث می شود که یک پاک کننده خون باشد که برای پاکسازی کلیه مناسب است.

3. جلبک دریایی

جلبک دریایی باورنکردنی است زیرا یکی از مواد مغذی و غنی از مواد مغذی موجود در کره زمین است ، بنابراین افزودن یک قاشق غذاخوری اسپیرولینا یا کلرلا ، یا فقط حتی یک قاشق چای خوری - یا پودر غذای فوق العاده سبز - به یک اسموتی صبح یک ایده عالی است.

نشان داده شده است که هر دوی این محصولات جانبی جلبک دریایی باعث سم زدایی از فلزات سنگین بدن می شود که به نوبه خود کلیه ها را تمیز می کند. علاوه بر این ، جلبک دریایی قهوه ای ثابت شده است که هم کبد و هم کلیه را پاک می کند.

بنابراین جلبک دریایی مانند اسپیرولینا ، کلرلا ، یا حتی خوردن سالاد جلبک دریایی یا رشته فرنگی دریایی ، همه راه های خوبی برای کمک به پاکسازی کلیه ها هستند.

4. آب لیمو

لیمو فشرده شده تازه در مقداری آب هنگام بیدار شدن از خواب کار خوبی است که باید هنگام پاک سازی کلیه انجام دهید. آب لیمو با کمک به هضم و سم زدایی به کلیه ها سود می رساند. آب لیمو به دلیل فوایدی که بر کلیه ها دارد حتی به عنوان راهی برای جلوگیری از سنگ کلیه توصیه می شود.

5. اسفناج

نکته آخر اینکه از نظر سبزیجاتی که باید در پاک سازی کلیه مصرف شود ، اسفناج یک ضرورت است. ما می دانیم اسفناج یک ماده غذایی نیروگاه است. سرشار از ویتامین های گروه B و مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به پاکسازی کل بدن ، به ویژه کلیه ها کمک می کند.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

البته ، همانطور که در مورد چغندر اتفاق می افتد ، شما باید مراقب باشید که اسفناج را بیش از حد مصرف نکنید ، زیرا مقدار زیاد در واقع می تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه شود. با این حال ، در بخشهای مناسب ، هر دو اسفناج و چغندر می توانند به سم زدایی بدن ، از جمله کلیه ها کمک کنند.

غذاهای سرشار از کلسیم

افراد بسیاری فکر می‌کنند مصرف کلسیم باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود؛ اکسالات زیاد موجود در ادرار منجر به ایجاد سنگ کلیه می‌شود. بدن برای اینکه بتواند جذب این ماده را کم کند، به کلسیم نیاز دارد تا به اکسالات بچسبد. می‌توانید روزانه 1.2 گرم کلسیم را با مصرف غذاهای حاوی کلسیم مثل شیر بادام یا شیر سویا و بعضی غلات صبحانه غنی شده به دست آورید.

استرس نه تنها آزار دهنده است بلکه می تواند به بدن شما آسیب برساند . یک روال ساده مدیتیشن مانند ورزش های تنفسی می تواند به شما در مدیریت استرس کمک کند. تنفس خوب به اکسیژن رسانی به بدن کمک می کند. یکی دیگر از روشهای درمانی ساده به نام هیدروتراپی برای تسکین درد از آب استفاده می کند که می تواند به سیستم گردش خون شما کمک کند و همچنین به بدن و ذهن شما استراحت لازم را بخشد.

پروتکل پاکسازی کلیه

آنچه من در برنامه پاکسازی کلیه توصیه می کنم این است که یک پاک سازی سه روزه انجام دهید که در واقع تنها چیزی که مصرف می کنید یک آب سبزیجات یا اسموتی است که از کرفس ، قره قاط و بلوبری ساخته شده است و سپس مقدار کمی پودر پروتئین کلاژن به آن اضافه کنید. می توانید آن را 2-3 بار به مدت سه روز بنوشید و سپس رژیم غذایی پاک کننده کلیه را دنبال کنید.

در اینجا آنچه که ارزش وعده های غذایی یک روز کامل در پاک سازی کلیه باید داشته باشد وجود دارد:

صبحانه: اسموتی را با حدود نیمی از فنجان گیلاس ، بلوبری و قره قاط ، همراه با مقداری پودر پروتئین و شیر نارگیل - یا آب میوه ای ساده با میوه هایی مانند آب چغندر را با زغال اخته یا اسموتی بنوشید ، ترجیحا آن را با اسفناج تهیه کنید.

ناهار: اسموتی یا آب میوه دیگری مانند نوشیدنی صبحانه بخورید.می توانید به جای آن از غلات ارزن گرم نیز استفاده کنید ، میوه مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید.

شام: یک سالاد با سینه مرغ بخورید. در صورت تمایل می توانید سومین اسموتی یا آب میوه را به همراه شام ​​به آن اضافه کنید. با سبزیجات مخلوط به عنوان پایه آن شروع کنید. می توانید پروتئین های موردعلاقه خود را اضافه کنید که می تواند گوشت بدون چربی یا توفو ، یک برش لیمو یا میوه مورد علاقه شما باشد - اما مراقب باشید که بیش از حد مصرف نکنید.

نتیجه نهایی

اگر شما می توانید آن پروتکل پاکسازی کلیه را دنبال کنید ، روش هایی وجود دارد که می توانید به مثانه خود کمک کنید. دکتر آرنولد کگل این تمرینات لگنی را در سال 1948 برای کمک به زنان مبتلا به بی اختیاری ادرار ، بخصوص بعد از زایمان یا یائسگی انجام داد. در صورت انجام منظم ، آنها می توانند به جلوگیری از نشت مثانه کمک کنند. ساده است ، فقط عضلات کف لگن خود را منقبض کنید و سپس آنها را شل کنید ، هرکدام را برای شمارش 10 نگه دارید. 30 عدد از آنها را انجام دهید، 10 در هنگام ایستادن ، 10 در هنگام نشستن و 10 در حالی که در حالت استراحت قرار دارند. این عمل را 3 بار در روز انجام دهید که روزانه به 90 انقباض اضافه می شود. اطمینان حاصل کنید که مثانه شما قبل از انجام آنها خالی است 

این فقط به عنوان پاکسازی کلیه مفید نیست - بلکه یک روش خوب برای تنظیم مجدد غدد فوق کلیوی است. بنابراین اگر با خستگی غده فوق کلیه مقابله می کنید ، پروتکل پاکسازی کلیه به عنوان یک رژیم خستگی غده فوق کلیوی دو برابر می شود . صحبت در مورد باور نکردنی است.

بنابراین به یاد داشته باشید ، حتماً از گیاهانی مانند گزنه ، بیدمشک و رهمانیا، همراه با رعایت رژیم پاک کننده کلیه استفاده کنید و مطمئناً احساس بهتری خواهید داشت و سلامت کلی خود را بهبود می بخشید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده