مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه عواملی باعث مشکلات سینوسی می شود؟

چه عواملی باعث مشکلات سینوسی می شود؟

اگر بگذارید عفونت سینوس درمان نشود ، چه اتفاقی می افتد؟

فشار و تورم بی وقفه در سینوس ها می تواند علائم سردرد را به شما بدهد. درد سینوس همچنین می تواند به شما گوش درد ، درد دندان در کودکان و بزرگسالان درد آور باشد و علائم و نشانه های متداول سینوزیت مزمن عبارتند از: التهاب بینی. ترشحات غلیظ و بی رنگ از بینی. تخلیه از پشت گلو (تخلیه بعد از عمل بینی) انسداد یا گرفتگی بینی ، باعث مشکل تنفس از طریق بینی می شود.سینوزیت عفونت یا التهاب چهار حفره سینوس است. می توانند ناشی از باکتری ها ، ویروس ها ، آلرژی ها ، سیگار کشیدن باشند

درباره سینوزیت ، از جمله علائم ، چگونگی درمان خود ، چگونگی کمک یک داروساز ، زمان مراجعه به پزشک عمومی و روش های درمانی که ممکن است به شما کمک کند. کودکان مبتلا به آلرژی ، مستعد ابتلا به عفونت در بینی و گوش هستند.

عواملی منجر به سینوزیت در کودکان

شکل غیرعادی، جراحت و آسب های بینی

عفونت های دندانی

وجود جسم خارجی در بینی

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

رفلاکس گوارشی

از علائم به عفونت سینوسی در کودکان

سرماخوردگی که بیش از 7 روز با تب به طول می انجامد

تورم در اطراف چشم

مخاط ضخیم و رنگی از بینی

قطره بعد از بینی که می تواند باعث بوی بد دهان ، سرفه ، حالت تهوع یا استفراغ شود

سردرد

گوش درد

برای تعیین بهترین دوره درمان فرزندتان ، به پزشک فرزند خود مراجعه کنید.اسپری های بینی ، اسپری های شور و تسکین درد همه درمان مؤثر برای سینوزیت حاد هستند.اگر کودک زیر 2 سال دارد ، داروهای بدون نسخه سرماخوردگی یا داروهای ضد احتقان را به کودک خود ندهید.بیشتر کودکان به طور کامل از یک عفونت سینوسی بدون آنتی بیوتیک بهبود می یابند.

عفونت سینوس در کودکان

از آنتی بیوتیک ها برای موارد شدید سینوزیت یا در کودکانی که به دلیل سینوزیت عوارض دیگری دارند استفاده می شود.فرزند به درمان پاسخ نمی دهد یا به سینوزیت مزمن مبتلا نیست ،پزشک توصیه می کند که به یک متخصص گوش و حلق و بینی که در زمینه گوش ، بینی و گلو تخصص دارد، مراجعه کنید.یک متخصص گوش و حلق و بینی می تواند تخلیه بینی را انجام دهد،تا علت عفونت را بهتر بشناسد. متخصص گوش و حلق و بینی همچنین می تواند سینوس ها را از نزدیک بررسی کند و به دنبال هر مشکلی در ساختار معابر بینی باشد که می تواند منجر به مشکلات مزمن سینوس شود.

 بهبود عفونت سینوس

سینوزیت حاد معمولاً با مراقبت و داروی مناسب طی یک یا دو هفته از بین می رود.

سینوزیت مزمن شدیدتر ونیاز به مراجعه به پزشک معالج یا داشتن یک درمان طولانی مدت برای رفع علت عفونت های مداوم باشد.سینوزیت مزمن می تواند به مدت سه ماه یا بیشتر ادامه یابد. بهداشت خوب ،حفظ و مرطوب نگه داشتن سینوس ها و درمان سریع علائم می تواند به کوتاه شدن دوره عفونت کمک کند.بسیاری از معالجات و روشها برای موارد حاد و مزمن وجود دارد. چندین قسمت حاد یا سینوزیت مزمن را تجربه کنید ،

مراجعه به پزشک یا متخصص می تواند روند درمان شما را بعد از این عفونت ها ، به شدت بهبود بخشد.پس از بین رفتن سایرعلائم تنفسی فوقانی ادامه می یابد. در بعضی موارد ، باکتری یا به ندرت قارچ، ممکن است باعث عفونت سینوس شود.شرایطی مانند آلرژی ، پولیپ بینی و عفونت دندان نیز می تواند در بروز درد و علائم سینوسی نقش داشته باشد.

سینوزیت مزمن در مقابل سینوزیت حاد

سینوزیت حاد فقط برای مدت کوتاهی طول می کشدتوسط آکادمی گوش و حلق و بینی آمریکا به عنوان کمتر از چهار هفته تعریف شده است. عفونت حاد معمولاً بخشی از سرماخوردگی یا بیماری تنفسی دیگر است.عفونتهای مزمن سینوسی بیش از دوازده هفته ادامه دارد یا عود می کند. متخصصان موافق هستند که معیارهای اصلی سینوزیت شامل درد صورت ، ترشحات بینی آلوده و احتقان است.

علائم عفونت سینوس در هر دو شکل حاد و مزمن مشترک است.

مراجعه به پزشک بهترین روش برای یادگیری عفونت ، یافتن علت و معالجه است.

درد در سینوسهای شما

درد یک علامت شایع سینوزیت است.

شما چندین سینوس مختلف در بالا و زیر چشم و همچنین پشت بینی خود دارید.هر یک از این موارد ممکن است در هنگام ابتلا به عفونت سینوس صدمه ببیند.التهاب و تورم باعث می شود که سینوسهای شما با فشار کسل کننده و درد همراه شوند.در پیشانی ، در هر دو طرف بینی ، در فکها و دندانهای فوقانی یا بین چشم خود احساس درد کنید.منجر به سردرد شود.

ترشحات بینی

هنگامی که مبتلا به عفونت سینوسی هستید ، شاید لازم باشد بینی خود را اغلب به دلیل ترشحات بینی تخلیه کنید ،سبز یا زرد باشد. این ترشح از سینوس های آلوده شما ناشی می شود و به مجرای بینی شما وارد می شود.ترشحات همچنین ممکن است از بینی شما عبور کند و از پشت گلو شما تخلیه شود.

گرفتگی بینی

سینوس های ملتهب شما همچنین ممکن است تنفس را مختل سازد.این عفونت باعث تورم در سینوس ها و معابر بینی شما می شود.احتقان بینی ، به احتمال زیاد نمی توانید بویایی و طعم و مزه خوبی داشته باشید.

سردردهای سینوس

فشار بی امان و تورم در سینوس ها می تواند علائم سردرد را به شما منتقل کند.درد سینوس همچنین می تواند باعث درد گوش ، درد دندان و درد در فک ها و گونه ها شود. سردردهای سینوسی اغلب در بدترین حالت خود در صبح است زیرا مایعات در تمام شب جمع می شوند.هنگامی که فشار بارومتریک ناگهان تغییر کند ، سردرد شما نیز می تواند بدتر شود.

سوزش و سرفه گلو

ترشحات از سینوس های شما از قسمت پشت گلو شما تخلیه می شود ، در مدت زمان طولانی می تواند باعث سوزش شود. که می تواند به یک سرفه مداوم و آزار دهنده منجر شود ، و هنگام خوابیدن و اول صبح بعد از بلند شدن از خواب ، بدتر شود.چه زمانی به پزشک خود مراجعه کنید تا عفونت سینوس را ببینید تب ، ترشحات بینی ، احتقان یا درد صورت دارید که بیش از ده روز طول می کشد یا به بدتر می شود به پزشک خود مراجعه کنید.تب یک علامت بارز سینوزیت مزمن یا حاد نیست ، اما ممکن است شما یک بیماری زمینه ای داشته باشید که باعث عفونت های مزمن شما شود ، در این صورت ممکن است شما به درمان خاصی نیاز داشته باشید.

علائم رایج عفونت سینوس عبارتند از

ترشحات بینی تغییر رنگ یافته (به رنگ سبز مایل به سبز)

گرفتگی یا گرفتگی بینی

حساسیت به لمس صورت (به ویژه در زیر چشم یا در پل بینی)

سردردهای پیشانی

درد در دندانها

سرفه کردن

تب

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

از عفونت سینوس جلوگیری کنید

جلوگیری از مواردی که بینی و سینوس های شما را تحریک می کند می تواند به کاهش سینوزیت کمک کند. دود سیگار می تواند شما را به ویژه مستعد سینوزیت کند.

سیگار کشیدن به عناصر طبیعی محافظ بینی ، دهان ، گلو و سیستم تنفسی شما آسیب می رساند.

برای ترک به کمک نیاز دارید یا علاقه مند به ترک آن هستید ، به پزشک خود اطلاع دهید.

می تواند یک گام مهم در جلوگیری از بروز سینوزیت حاد و مزمن باشد.

دست های خود را به خصوص در فصل سرما و آنفولانزا به طور مکرر بشویید

تا سینوس های شما از تحریک یا آلوده شدن به وسیله ویروس ها یا باکتری ها ی روی دستان شما محافظت شود.

با پزشک خود در خصوص ایجاد سینوزیت بر اثر آلرژی مشورت کنید

تا در یابید که آلرژی باعث ایجاد سینوزیت شما شده است یا خیر.

باعث علائم مداوم سینوس می شود حساسیت دارید ،

احتمال زیاد نیاز دارید که آلرژی خود را درمان کنید.

برای عکسبرداری از سیستم ایمنی آلرژیک یا درمانهای مشابه به متخصص آلرژی مراجعه کنید.

خلاصه

سینوزیت یک بیماری شایع است که به عنوان التهاب سینوس های پارانازال تعریف می شود. حفره های سینوسی مخاط مورد نیاز مجاری بینی را تولید می کنند

سردرد یا درد صورت یا فشار نوعی کسل کننده ، مداوم یا دردناک نسبت به فرد آسیب دیده ...

علائم: مخاط غلیظ بینی ، گرفتگی بینی ، ...

نام های دیگر: عفونت سینوس ، رینوزینوزیت

درمان: داروهای ضد درد ، استروئیدهای بینی ، ...

تشخیص افتراقی: میگرن

سینوزیت التهاب یا تورم بافت پوششی سینوس ها است. سینوس ها چهار حفره (فاصله) جفت شده در سر هستند.علائم سینوزیت می تواند شامل تب ، ضعف ، خستگی ، سرفه و احتقان باشد. همچنین ممکن است در پشت گلو تخلیه مخاط وجود داشته باشد که به آن postnasal گفته می شود

Sinus Infection (Sinusitis): Causes, Symptoms & Treatment | TrustCare

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده