بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه غذاهایی به کاهش فوری فشار خون کمک می کنند؟

چه غذاهایی به کاهش فوری فشار خون کمک می کنند؟

مواد غذایی برتر که فشار خون را پایین می آورند

یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان بیماریهای قلبی است.یکی از شایع ترین بیماری های قلبی سکته مغزی است که ناشی از فشار خون بالا است.میوه های خانواده مرکبات. از جمله گریپ فروت پرتقال و لیمو ، ممکن است اثرات قدرتمندی در کاهش فشار خون داشته باشند.

سبزیهای برگدار حاوی پتاسیم به کلیه های شما کمک می کند تا از طریق ادرار از سدیم بیشتری را از دست بدید این به نوبه خود فشار خون شما را کاهش می دهد.

یکی از ساده ترین اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از فشار خون بالا انجام دهید ، انتخاب غذاهای سالم است.

یکی از پر مصرف ترین داروهای تجویزی برای کاشه فشار خون، لیسینوپریل، عوارض جانبی زیادی از جمله “اختلال بینایی، سردرگمی، سرگیجه و خستگی یا ضعف غیرمعمول” دارد.با رژیم غذایی و تغییرات شیوه زندگی فشار خون بالا را کاهش داد.

علل و نشانه های فشار خون بالا

فشار خون به میزان فشاری که خون از طریق حرکت در شریان ها ایجاد میکند گفته میشود. تغییرات نرمال در فشار خون در طول ورزش یا لحظات استرس چیزی است که برای افراد سالم نیز پیش خواهد آمد، اما زمانی که فشار خون بالا دارید، به این معناست که فشار خون به میزانی بالا میرود که خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و سایر بیماری های مرتبط را افزایش می دهد.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

علل فشار خون بالا می تواند پیچیده باشد، اما به طور کلی مربوط به شیوه زندگی و رژیم غذایی است. به عنوان مثال، افرادی که در رژیم های غذاییشان میزان سدیم بالاست (عمدتا سدیم از طریق نمک موجود در غذاها دریافت میشود)، بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند. فشار خون بالا همچنین با دیابت، بیماری مزمن کلیه، چاقی، سیگار کشیدن و شیوه زندگی مرتبط است.

فشار خون بالا اغلب به عنوان یک قاتل خاموش شناخته می شود، به این دلیل که اغلب فشار خون علائم و نشانه های بارزی برای تشخیص ندارد و اکثر مردم تا زمانی که توسط یک متخصص معاینه نشوند به این موضوع پی نخواهند برد.

بطور منظم فشار خون خود را کنترل کنید تا از وقایع فاجعه بار مانند بحران پرفشاری خون جلوگیری کنید. فشار خون بالا، اغلب با علائمی مانند سردرد شدید، تنگی نفس، خونریزی بینی، اضطراب شدید و حتی از دست دادن هوشیاری یا حمله قلبی همراه است.پس اگر این علائم را دارید باید فشار خون خود را کنترل کنید.

 

آب انار گویای این است که به طور طبیعی فشار خون را کاهش میدهد. مشاهده شده که مصرف آب انار بدون افزودنیهایی مانند شکر برای بیماران دیابتی، بیماران مبتلا به دیالیز کلیوی و کسانی که به بیماری عروق کاروتید مبتلا هستند به صورت چشمگیری باعث کاهش فشار خون میشود.


اسفناج غذای بسیار سالمی است که به طور جدی باعث کاهش التهاب و کاهش فشار خون می شوند. بنابر این قرار دادن آن در رژیم غذایی افرادی که فشار خون بالایی دارند توصیه میشود.

 

گشنیز مطالعاتی روی گشنیز انجام شد،دریافتند که از جمله فواید آن کمک به کاهش فشار خون است.


پسته تنها یک میان وعده ساده نیست؛ مصرف پسته برای بهبود سلامت قلب بسیار مفید است.

مغزهایی که در آجیل هستند عموما تاثیر مثبتی بر کاهش فشار خون دارند، اما در مقایسه با سایر انواع مغزها در آجیل، پسته در این مورد در صدر جدول قرار دارد. پسته از جمله مواد غذایی است که برای کاهش فشار خون حتی به افرادی که از کلسترول بالا رنج می برند نیز توصیه میشود.

 

آب چغندر قند فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می دهد، در افراد دارای اضافه وزن و چاق اثرات آن سریعتر مشاهده میشود.


روغن زیتون و زیتون به عنوان یکی از مهمترین غذاهای اصلی در کتاب های مقدس نام برده شده است این روغن پخت و پز غنی از آنتی اکسیدان است و یکی از چربی های سالم است که بهتر است در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. بررسی های علمی انجام شده در سال 2015 در اسپانیا حاکی از آن است که روغن زیتون به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد”. این موضوع نشان می دهد که این ماده باعث بهبود فشار خون بالا میشود.


شکلات تلخ یکی از دلایل این اختلافات این است که بسیاری از این شکلاتهای موجود در بازار با مقدار زیادی قند همراه است.

از شکلات تلخی استفاده کنید که میزان قند موجود در آن بسیار پایین باشد.

برخی مطالعات که در مقیاس وسیع انجام شده نشان میدهد که شکلات تلخ به طور عمده خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش میدهد. به طور کلی مصرف شکلات تلخ احتمال ابتلا به بیماری های خطرناکی از جمله سکته مغزی، دیابت و فشار خون بالا را کاهش میدهد.

 

بذر کتان احتمالا به دلیل امگا 3 مفید موجود در آن، در فهرست بهترین غذاهاست که فشار خون را پایین می آورد. بذر کتان حتی می تواند فشار خون را در بیمارانی که قبلا بیماری شریانی محیطی داشته اند (در این بیماری رسوب های چربی و کلسیم در دیواره های شریانی ایجاد میشود) کاهش دهد.


کرفس مواد و ترکیبات موجود در کرفس به شدت فشار خون را کاهش میدهد.


جالب است که مطالعات نشان داده است که کرفس پخته نسبت به کرفس خام پتانسیل بالاتری برای کاهش فشار خون دارد.


گوجه فرنگی یکی از محبوب تریت سبزیجاتی است که امروزه مصرف میشود. گجه فرنگی حاوی لیکوپن است. لیکوپن از جمله مواد مغذی ضروری برای سلامت قلب است که به طور قابل توجهی باعث کاهش فشار خون میشود.

دقت کنید که اگر گوجه فرنگی را خام مصرف کنید اثربخشی آن بیشتر میشود.


 سیب زمینی بنفش یا شیرین به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها (از جمله رنگدانه های آنتوسیانین که این رنگ سیب زمینی شیرین را به ارمغان می آورد) به کاهش فشار خون کمک می کند.


روغن کنجد با روغن زیتون نیز از داروهای باستانی محبوب بوده که برای درمان بیماری های قلبی مورد استفاده قرار میگرفته است.

روغن دانه کنجد فشار خون را کاهش می دهد و به محافظت از قلب در برابر هیپرتروفی قلب (ضخیم شدن عضله قلب) که معمولا ناشی از فشار خون بالا است، کمک می کند.


چای ترش این چای حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و به طور موثر فشار خون را حتی در بیماران دیابتی کاهش می دهد. در مصرف بیش از حد این چای خطراتی نیز وجود دارد. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد مصرف چای ترش در دوزهای بسیار بالا، ممکن است باعث ایجاد مشکلات کبدی شود. به دلیل عوارض احتمالی این نوع چای برای زنان باردار و یا بیمارانی که داروهای خاصی مصرف میکنند توصیه نمیشود.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده