بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه بدون داروهای مسکن در خانه درد را کنترل کنیم

چگونه بدون داروهای مسکن در خانه درد را کنترل کنیم

مسکن های طبیعی و خانگی

مسکن های طبیعی باید فقط هنگامی که از درد رنج می برید مصرف شود ،چه درد ناتوان کننده و چه اسپاسم موقتی ، درد مفاصل همیشه تحمل ناپذیر است و استرس و ضعف جسمی را نشان می دهد. و هر دو با روش قدیمی آیورودا قابل درمان هستند. طولانی مدت آمدن به داروهای مسکن کمکی نخواهد کرد و استفاده از گزینه طبیعی مانند آیورودا به شما کمک می کند. آیورودا سیستم قدیمی درمانی کهن است که به پیشگیری و درمان بیماری کمک می کند.

درد ممکن است خسته کننده و ناراحت کننده باشد.زمانهای طولانی را که در ترافیک برای رسیدن به مطب و به دنبال آن ساعتهای طولانی تری را که در مطب می گذرانید درد و خستگی بدن را بیشتر می کند و بلند شدن روزانه به یک دردسر تبدیل می شود و حتی کوچکترین فعالیت بدنی شما را خسته می کند. این مسکن های طبیعی را به عنوان درمان های سریع خانگی امتحان کنید،زنجبیل و زردچوبه در میان گزینه های طبیعی تسکین درد.آرام بخش طبیعت ، ریشه سنبل الطیب به رفع بی خوابی ، تنش ، تحریک پذیری ، استرسکمک می کند و می توان آن را به عنوان یک مکمل مصرف کرد و همچنین به صورت موضعی استفاده کرد.

راه طبیعی برای رهایی از دردهای بدن

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

1 لیوان آب گرم

عسل

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.مقداری عسل به آن اضافه کنید و آن را مصرف کنید.همچنین می توانید سرکه سیب را برای استفاده از مزایای بیشتر آن به آب حمام خود اضافه کنید. هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهیداین کار را روزانه1تا 2 بار انجام دهید. سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که باعث تسکین درد و التهاب می شود .

یک بسته یخی را در قسمت های دردناک قرار دهید .آن را به مدت 10دقیقه بگذارید و 2 تا 3بار تکرار کنید.هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید شما باید روزانه سه بار این درمان را رعایت کنید.

کمپرس سرد با کاهش موقت فعالیت عصبی در مناطق آسیب دیده به کاهش دردهای بدن کمک می کند.خاصیت بیهوش کننده ای دارد ، که باعث تسکین سریع و موقتی از درد بدن می شود

زنجبیل

1 قطعه زنجبیل برش خورده

1فنجان آب

عسل

1 لیوان یا 2 عدد زنجبیل را به یک فنجان آب اضافه و در یک ظرف ریخته و بگذارید به مدت 5 دقیقه بجوشد سپس آنرا صاف کرده با مقداری عسل به آن اضافه و قبل از سرد شدن آن را مصرف کنید

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید شما باید روزانه حداقل سه بار جوشانده زنجبیل مصرف کنید. زنجبیل فیتوشیمی غنی دارد ، که مزایای سلامتی زیادی به آن می بخشد. این ماده دارای خواص ضد التهابی و ضد درد قدرتمندی است که به خلاص شدن از دردهای مکرر بدن کمک می کند.

زردچوبه

1قاشق چایخوری پودر زردچوبه

1لیوان شیر داغ

عسل

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به ی1ک لیوان شیر داغ اضافه کرده و خوب به هم بزنید.بعد از سرد شدن شیر ، کمی عسل به آن اضافه کنید.این مخلوط را مصرف کنید هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید این کار را حداقل یک بار در روز ترجیحاً قبل از خواب انجام دهید

زردچوبه یکی از بهترین راه حل های درمانی دردهای بدن است.این ماده دارای خاصیت ضد التهابی ، ضد درد و ضدعفونی کننده است که به مبارزه با درد بدن کمک می کند و سلامت و ایمنی کلی شما را تقویت می کند .

دارچین

1 قاشق چای خوری دارچین پودر شده

1 لیوان آب گرم

عسل

1قاشق چای خوری دارچین پودر شده را به1 لیوان آب گرم اضافه و خوب به هم بزنید مقداری عسل به آن اضافه کنید و سریعاً مصرف کنید.هر چند وقت یکبار باید اینکار را انجام دهید شما باید این مخلوط را یکبار در روز بنوشید دارچین ادویه ای که بطور گسترده برای طعم دادن به غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد

این گیاه دارای خاصیت ، ضد التهابی ، ضد درد ، ضد عفونی کننده که باعث می شود آن را به عنوان یک داروی مناسب برای درمان دردهای بدن و همچنین بهبود سلامت عمومی استفاده کرد.

برخی غذاها و برخی مواد موجود در غذاها می توانند موجب بروز میگرن و سردرد در برخی افراد شوند.

دکتر بی. لی پترلین، مدیر مرکز تحقیقات پزشکی سردرد در دانشکده جان هاپکینز می گوید:” من رژیم غذایی خاصی برای افرادی که مبتلا به میگرن هستند پیشنهاد نمی کنم اما اگر فردی می گوید که من هر بار بعد از خوردن غذای مشخصی دچار میگرن می شوم، ،پس می گویم دیگر آن غذا را نخور.

بسیاری از غذاهایی که توسط بیماران به عنوان محرک میگرن گزارش شده است، مانند شکلات، هنوز از نقطه نظر علمی اثبات نشده است.

اگر نسبت به غذای خاصی مشکوک هستید و احتمال می دهید این غذا موجب بروز میگرن در شما می شود، توصیه می شود آن غذا را برای مدتی از رژیم غذایی خود حذف کنید.

اگر بعد از مدتی، آن غذا را به رژیم خود برگردانید و مجددا حملات میگرن شما شروع شد، احتمالا تشخیص شما درست بوده است.

کافئین

وقتیکه از سر درد صحبت می شود، کافئین مانند یک شمشیر دو لبه است.

کافئین در مقادیر کم می تواند دردهای میگرنی را کاهش دهد و می توانید آن را در هر جا در دسته داروهای غیر تجویزی برای کافئین پیدا کنید.

اگر مقدار کافئین زیاد باشد، برای مثال اگر بیش از دو قوطی نوشابه در روز یا دو فنجان قهوه مصرف می کنید، روزهایی که کمتر از این مقدار دریافت کنید سردرد خواهید داشت.

دکتر پترلین می گوید:بهترین پیشنهاد این است که روزانه بطور منظم و مقدار ثابتی کافئین مصرف کنید تا دچار سردرد نشوید.

میگرن و کافئین

الکل

دکتر استوارت تپر، متخصص نورولوژی می گوید:” الکل به حتم یکی از مواد تحریک کننده میگرن است.”

برخی افراد در هر بار نوشیدن الکل، به وضوح سردرد را تجربه می کنند.

برخی از نوشیدنی های حاوی الکل که موجب تحریک میگرن شده اند عبارت است از شراب قرمز، آبجو، شامپاین، ویسکی و اسکاچ

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

چرا الکل موجب تحریک سردرد می شود در شراب قرمز، ممکن است سولفیت هایی که برای نگهداری شراب به آن افزوده شده است موجب بروز سردرد شود.

زمانیکه الکل می نوشید، بدن شما دی هیدراته می شود یا آب از دست می دهد که می تواند موجب بروز حملات میگرنی شود.

الکل باعث می شود خون زیادی به صورت شما پمپاژ شود که چهره را سرخ می کند و می تواند موجب بروز سردرد شود.

بهترین راه برای از بین بردن سردرد ناشی از نوشیدن الکل، ننوشیدن آن است! اما اگر تصمیم داشتید به نوشیدن الکل ادامه دهید، از بروز سردرد های بعد از آن شگفت زده نشوید.

افزودنی های مواد غذایی

موادی که برای افزودن طعم، بو و یا رنگ به غذاها و خوراکی ها اضافه می شوند، و نگهدارنده ها، می توانند باعث تحریک میگرن شوند.

به عنوان مثال، مونوسدیم گلوتامات یا MSG یکی از علل شایع میگرن است.

این ماده که در رستوران های چینی پرکاربردتر است برای افزودن مزه به غذاها اضافه می شود.

علائم سردردهای ناشی این ماده می تواند

درد ضربانی

درد در هر دو طرف سر

سرخ شدن صورت

سرگیجه

احساس سوزش در قفسه سینه، گردن و شانه ها

درد ناحیه شکم

تشدید سردرد به هنگام فعالیت

نیتریت و نیترات از دیگر افزودنی های مواد غذایی هستند که در گوشتهای فرآوری شده مانند بیکن و هات داگ دیده میشوند و موجب بروز میگرن شوند.

این مواد برای تازه نگه داشتن گوشت به آن افزوده می شود.

اگر نسبت به این مواد حساس باشید، می توانند عروق خونی را در مغز شما گشادتر کرده و موجب سردرد شوند.

مطمئن هستید این مواد شما را اذیت می کنند به دنبال مواد خوراکی بدون نیتریت و نیترات باشید.

گاهی با نوشیدن یک نوشابه شیرین شده با آسپارتام یا غذاهایی که از رنگ غذای زرد که در برخی اسنک ها و نوشابه ها و آب نبات ها استفاده می شود، دچار حملات میگرن شوید.

پنیر کهنه شده

این پنیر کهنه مانند پارمسان، چدار و … است که ممکن است موجب تحریک میگرن شود.

پنیر کهنه دارای “تیامین” بیشتری است، که یک ترکیب شیمیایی طبیعی در غذاها است.

به تیامین حساس باشید، غذاهای حاوی آن می توانند باعث شروع یک سردرد میگرنی در شما شوند.

سایر مواد غذایی حاوی تیامین عبارتند از گوشت های فرآوری شده، ترشی، زیتون، برخی حبوبات و آجیل ها.

غذاهایی که می توانند در اثر خورده شدن بروز سردردهای میگرنی را تحریک کنند عبارتند از:

شکلات

محصولات لبنی سنتی

انگور، کشمش و آووکادو

سینوزیت یکی از درد های آزار دهنده است که خصوصا در سرما بیشتر احساس می شود.

از نظر پزشکی به عنوان رینوزینوزیت ، عفونت سینوسی هنگامی رخ می دهد که حفره بینی شما آلوده ، متورم و ملتهب شود.

سینوزیت معمولاً در اثر ویروس ایجاد می شود.

و اغلب حتی پس از بین رفتن سایرعلائم تنفسی فوقانی ادامه می یابد. در بعضی موارد ، باکتری یا به ندرت قارچ، ممکن است باعث عفونت سینوس شود.

سایر شرایط مانند آلرژی ، پولیپ بینی و عفونت دندان نیز می تواند در بروز درد و علائم سینوسی نقش داشته باشد.

سینوزیت مزمن در مقابل سینوزیت حاد

سینوزیت حاد فقط برای مدت کوتاهی طول می کشد ،

که توسط آکادمی گوش و حلق و بینی آمریکا به عنوان کمتر از چهار هفته تعریف شده است. عفونت حاد معمولاً بخشی از سرماخوردگی یا بیماری تنفسی دیگر است.

عفونتهای مزمن سینوسی بیش از دوازده هفته ادامه دارد یا عود می کند. متخصصان موافق هستند که معیارهای اصلی سینوزیت شامل درد صورت ، ترشحات بینی آلوده و احتقان است.

بسیاری از علائم عفونت سینوس در هر دو شکل حاد و مزمن مشترک است.

مراجعه به پزشک بهترین روش برای یادگیری عفونت ، یافتن علت و معالجه است.

درد در سینوس ها

درد یک علامت شایع سینوزیت است.شما چندین سینوس مختلف در بالا و زیر چشم و همچنین پشت بینی خود دارید.ممکن است در هنگام ابتلا به عفونت سینوس صدمه ببیند.

التهاب و تورم باعث می شود که سینوسهای شما با فشار کسل کننده و درد همراه شوند.ممکن است در پیشانی ، در هر دو طرف بینی ، در فکها و دندانهای فوقانی یا بین چشم خود احساس درد کنید.ممکن است منجر به سردرد شود.

ترشحات بینی

مبتلا به عفونت سینوسی هستید ،بینی خود را اغلب به دلیل ترشحات بینی تخلیه کنید،که میتواند سبز یا زرد باشد. این ترشح از سینوس های آلوده شما ناشی می شود و به مجرای بینی شما وارد می شود. ترشحات همچنین ممکن است از بینی شما عبور کند و از پشت گلو شما تخلیه شود.

گرفتگی بینی

سینوس های ملتهب شما همچنین ممکن است تنفس را مختل سازد.این عفونت باعث تورم در سینوس ها و معابر بینی شما می شود.به دلیل احتقان بینی ، به احتمال زیاد نمی توانید بویایی و طعم و مزه خوبی داشته باشید.

سردردهای سینوس

فشار بی امان و تورم در سینوس ها می تواند علائم سردرد را به شما منتقل کند.

درد سینوس همچنین می تواند باعث درد گوش ، درد دندان و درد در فک ها و گونه ها شود.

سردردهای سینوسی اغلب در بدترین حالت خود در صبح است زیرا مایعات در تمام شب جمع می شوند.

هنگامی که فشار بارومتریک ناگهان تغییر کند ، سردرد شما نیز می تواند بدتر شود.

سوزش و سرفه گلو

ترشحات از سینوس های شما از قسمت پشت گلو شما تخلیه می شود ،در مدت زمان طولانی می تواند باعث سوزش شود. که می تواند به یک سرفه مداوم و آزار دهنده منجر شود ، و هنگام خوابیدن و اول صبح بعد از بلند شدن از خواب ، بدتر شود.

زمان مراجعه به پزشک برای عفونت سینوس

اگر تب ، ترشحات بینی ، احتقان یا درد صورت دارید که بیش از ده روز طول می کشد یا به بدتر می شود به پزشک خود مراجعه کنید.

تب یک علامت بارز سینوزیت مزمن یا حاد نیست ، اما ممکن است شما یک بیماری زمینه ای داشته باشید که باعث عفونت های مزمن شما شود ، در این صورت ممکن است شما به درمان خاصی نیاز داشته باشید.

سریع ترین راه درمان سردرد سینوسی

درمان درد های سینوسی کم نسیت ، اما سریع ترین راه های درمان سردرد سینوسی چیست؟

نتیجه یک ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا است.که از طریق راه هوایی به سینوس ها وارد می شوند

تنها چند مورد، بواسطه ورود باکتری های عفونتی به سینوس ها ایجاد می شوند .

یک دندان عفونت دار یا عفونت قارچی ،نیز گاهی می تواند موجب التهاب سینوس ها شود.

استفاده از اسپری تقویت کننده بینی مانند اکسی متازولین می تواند در کوتاه مدت به علائم عفونت سینوس کمک کند.

شما نباید استفاده خود را بیش از سه روز ادامه دهید.استفاده طولانی تر می تواند در بازگشت عفونت بینی تاثیر گذار باشد.

هنگام استفاده از اسپری بینی برای درمان عفونت سینوس ، به خاطر داشته باشید که مصرف طولانی مدت می تواند علائم شما را بدتر کند.

بعضی اوقات اسپری بینی استروئیدی ، مانند فلوتیکازون ، تریامسینولون یا ممتازون ، می تواند بدون علائم احتقان بینی و بدون خطر بروز بازگشت علائم مجدد از استفاده طولانی مدت ، به شما کمک کند. در حال حاضر ، اسپری بینی فلوتیکازون و تریامسینولون به صورت بدون نسخه در دسترس هستند.

سایر داروهای بدون نسخه که شامل آنتی هیستامین ها و ضد احتقان هستند می توانند به عفونت های سینوسی کمک کنند .بخصوص اگر به آلرژی نیز مبتلا باشید.

داروهای کاربردی از این نوع

سودافد

زیرتک

آلگرا

کلاریتین

سرکوب کننده ها به طور معمول برای افرادی که

فشار خون بالا

مشکلات پروستات

گلوکوم

مشکلات خواب

قبل از مصرف هر یک از این داروها با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که بهترین گزینه برای شرایط پزشکی خاص شما هستند.

راه درمان سردرد سینوسی

شستشوی بینی

شستشوی بینی را در سینوزیت حاد و مزمن و همچنین رینیت آلرژیک و آلرژی فصلی نشان داده است.

سریع ترین راه های درمان سردرد سینوسی

در صورت استفاده از آب شیر یا آب را جوشانده و اجازه دهید تا خنک شود

از سیستم تصفیه آب استفاده کنید.

خرید آب مقطر یا استفاده از راه حل های بدون نسخه است.

شستشوی بینی در خانه

با مخلوط کردن 1 فنجان آب گرم آماده با 1/2 قاشق چایخوری نمک و 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین و اسپری کردن آن با استفاده از اسپری بینی به بینی خود یا با ریختن آن در بینی خود برای بین بردن خشکی و حساسیت های پوستی کمک کند.

آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها مانند آموکسی سیلین ، فقط برای درمان سینوزیت حاد استفاده می شوند

که قبلا درمانهای دیگر مانند اسپریهای استروئید بینی،داروهای ضد درد و شستشو و آبیاری سینوس را نیز انجام داده اید.

قبل از اقدام به مصرف آنتی بیوتیک برای سینوزیت با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی مانند

بثورات

اسهال

مشکلات معده

می تواند ناشی از مصرف آنتی بیوتیک برای سینوزیت باشد.

استفاده بیش از حد و نامناسب از آنتی بیوتیک ها منجر به ایجاد superbugs نیز می شود

که باکتری هایی هستند که باعث ایجاد عفونت های جدی می شوند و به راحتی قابل درمان نیستند.

از عفونت سینوس می توان جلوگیری کرد؟

جلوگیری از مواردی که بینی و سینوسهای شما را تحریک میکند میتواند به کاهش سینوزیت کمک کند.

دود سیگار می تواند شما را به ویژه مستعد سینوزیت کند.

سیگار کشیدن به عناصر طبیعی محافظ بینی ، دهان ، گلو و سیستم تنفسی شما آسیب می رساند.

برای ترک به کمک نیاز دارید یا علاقه مند به ترک آن هستید ، به پزشک خود اطلاع دهید.

این می تواند یک گام مهم در جلوگیری از بروز سینوزیت حاد و مزمن باشد.

دست های خود را به خصوص در فصل سرما و آنفولانزا به طور مکرر بشویید

تا سینوس های شما از تحریک یا آلوده شدن به وسیله ویروس ها یا باکتری ها ی روی دستان شما محافظت شود.

با پزشک خود در خصوص ایجاد سینوزیت بر اثر آلرژی مشورت کنید

تا در یابید که آلرژی باعث ایجاد سینوزیت شما شده است یا خیر.

اگر به چیزی که باعث علائم مداوم سینوس می شود حساسیت دارید

به احتمال زیاد نیاز دارید که آلرژی خود را درمان کنید.

ممکن است لازم باشد برای عکسبرداری از سیستم ایمنی آلرژیک یا درمانهای مشابه به متخصص آلرژی مراجعه کنید.کنترل آلرژی های شما میتواند به جلوگیری از تکرارتحریک قسمتهای سینوزیت کمک کند.

 راه کار خانگی کاهش سردرد

سردرد یکی از در های آزار دهنده می باشد که اغلب مردم آن را تجربه می کنند. مصرف داروهای شیمیایی برای کاهش سردرد می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد. راهکارهای خانگی برای کاهش سردرد

آروماتراپی

روغنهای اساسی با خاصیت خنک کننده یا ضد التهابی می توانند درمان سریع سردرد باشند.

چند قاشق چایخوری روغن نارگیل تکه تکه شده را درون یک بطری ریخته و بعد از آن چند قطره از روغنهای اساسی نعناع و اسطوخودوس اضافه کنید.

سپس آن را در پیشانی و پشت گردن خود ماساژ دهید.

چای زنجبیلی

کمی ریشه زنجبیل را خرد کنید و آن را به آب جوش اضافه کنید.

این چای خانگی مانند یک آسپیرین عمل کند و التهاب را کاهش می دهد.

چای زنجبیل قرن ها در آسیا برای درمان تعدادی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفت.

برای سردرد نیز راه حل بسیار خوبی است.

حمام نمکی اپسوم

سردردهای مکرر و یا میگرن از علائم کمبود منیزیم است.

بسیاری از کارکردهای حیاتی بدن شما به منیزیم بستگی دارد

اما بسیاری از افراد در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند. یک راه آسان برای به دست آوردن منیزیم بیشتر استفاده از حمام نمکی است

وان خود را با آب و نمک های مخصوص اسپا پر نموده و از این طریق آرامش و منیزیم را به بدن خود برسانید

کمپرس گرم و سرد

گرما و سرما هر دو به اندازه کافی می توانند تسکین سردرد باشند. با استفاده از آن ها می توانید درد خود را کاهش داده و بهبود پیدا نمایید.

دوری از صفحات دیجیتال

خیره شدن به صفحه رایانه برای مدت زمان طولانی مطمئناً سر شما را دچار سردرد می کند.

مهمترین کاری که می توانید برای جلوگیری از درد انجام دهید ، استراحت های مکرر است.

حداقل هر 15دقیقه یک بار بلند شوید و چشمان خود را روی چیزی که حداقل 100متر از آن فاصله دارد متمرکز کنید.

راهکارهای خانگی برای کاهش سردرد

ورزش باعث افزایش گردش خون می شود که می تواند به تسکین سردرد کمک کند.اگر در بیرون ورزش می کنید ، هوای تازه نیز می تواند مفید باشد!

هیدراته ماندن

شایع ترین دلایل سردرد، کم آبی بدن است.

بسیاری از مردم به اندازه کافی آب نمی نوشند ، و سردرد یکی از بارزترین علائم هشدار دهنده است.

نوشیدن حداقل 4-6 لیوان آب در هر روز از بروز سردردهای زیادی جلوگیری می کند.

منبع :onegoodthingbyjille

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده