بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نحوه تمیز کردن اسباب بازی های حمام و جلوگیری از کپک زدن

نحوه تمیز کردن اسباب بازی های حمام و جلوگیری از کپک زدن

اردک یا یوک: اسباب بازی های حمام مملو از باکتری است

کپک و میکروب های موجود در اسباب بازی ها می توانند مشکلات تنفسی ، آلرژی و سایر مشکلات سلامتی را ایجاد کنند. ... چه پارچه ای مرطوب در دستشویی باشد و چه وسایل بازی کودک در بیرون ، فقط زمان آن است که هاگ روی آن بنشینند و با توجه به مواد مغذی و آب مناسب ، آنها رشد خواهند کرد و شما میتوانید براحتی توی سوراخ اسباب بازیها را پر کنید .

برای اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها ، اردک های لاستیکی یکی از اجزای ضروری حمام کردن است. گرچه این یک اسباب بازی برای کودکان است ، حتی بزرگسالان از فضایی که این جوجه اردک ها می توانند ایجاد کنند قدردانی می کنند. هرچقدر زیبا باشند ، قسمت تاریک آنها یعنی سطح داخلی می تواند سلامتی شما را تهدید کند. یک مطالعه اخیر نشان داد که اردک های لاستیکی میلیون ها میکروب را در خود جای داده اند.

استفاده از اسباب بازی در حمام می تواند به کودکان کمک کند تا دستشویی کنند و از روند کار لذت ببرند. اردک های اسباب بازی معمولاً از مواد پلاستیکی ساخته شده اند ، که آنها را قادر می سازد تا بچه ها را شناور و سرگرم کنند. با این حال ، آنها آنطور که به نظر می رسد ایمن نیستند. یک مطالعه اخیر نشان داد ، پلاستیک های در تماس با آب آشامیدنی می توانند محل زندگی طیف گسترده ای از سویه ها باشند و این باکتری ها و قارچ ها از منابع مختلفی تهیه می شوند.

تیم از محققان از ایالات متحده و سوئیس گزارش داد که اسباب بازی های لاستیکی استفاده شده برای بازی در حمام ممکن است تهدیدی برای کسانی مثل کودکان آسیب پذیر هستند.

کودکان هر چیزی را که شامل عروسک هم می باشد ،بی آنکه برایشان مهم باشد کجا بوده، در دهانشان می گذارند.برای آن ها این راهی برای شناخت دنیای اطراف است.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

 آدالجا،پزشک، دکتر بیماری های عفونی دانشگاه مرکز طبی پیتزبورگ می گوید که هر چیزی شما لمس می کنید باکتری دارد.با این حال نیازی نیست که شما یک محیط تماما استریل را ایجاد نمایید.

به بچه های کوچک کمک کنید که دست هایشان را با آب و صابون به طور مرتب شستشو دهند. دست های آن ها بعد از صرف غذا، استفاده از حمام یا پاک کردن آبریزش بینی شسته شوند. اگر کودک سرما خورده یا آنفلوآنزا دارد،در پایان هر روز اسباب بازی هایی که او با آنها بازی کرده است را جدا کرده و آن ها را قبل از برگرداندن به جعبه اسباب بازی تمیز کنید.

اسباب بازی های مخملی نرم نسبت به اسباب بازی های سخت پناهگاه بهتری برای میکروب ها هستند. برای تمیز کردن اسباب بازی های مخملی نرم را داخل ماشین لباسشویی انداخته، دترجنت لباسشویی اضافه کرده و ماشین را روی یک چرخه آب داغ قرار دهید.سپس اسباب بازی ها را داخل خشک کن ، خشک کنید.

اسباب بازی های پلاستیکی-در مورد اسباب بازی های پلاستیکی که با باطری کار نمی کنند شما دو انتخاب داریدو می توانید آن ها را با دست در آب صابون داغ بشویید تا سطح آن ها از کثافت و چربی زدوده شود. یا با مخلوط کردن سرکه و جوش شیرین اسباب بازی ها را تمیز کنید.خوب آبکشی کنید.اگر شستشوی دستی دردسر ساز است،می توانید اسباب بازی های پلاستیکی که باتری ندارند را در ماشین ظرفشویی که آن ها را ضد عفونی هم می کند بگذارید.

شستشوی تنهای اسباب بازی با آب داغ و صابون می تواند خیلی از میکروب ها را از بین ببرد. برای ضد عفونی می توانید اسباب بازیهای پلاستیکی سخت را برای 5 دقیقه در محلول سفید کننده تازه خیسانده و بعد اجازه دهید که آن ها در هوا خشک شوند.به توصیه بخش سرویس های تندرستی برکلی واقع در کالیفرنبا از یک قاشق غذا خوری سفید کننده در هر گالن آب استفاده نمایید.

اردک کوچک من

این مقاله نشان داد که اسباب بازی های حمام میزبان تعداد زیادی میکروب است . محققان محتوای بیوفیلم هایی را که در 19 اسباب بازی حمام ساخته شده از پلاستیک دانشمندان در این پروژه یافتند ، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. همه آنها در شرایط واقعی در معرض آب حمام قرار گرفتند.

6 اسباب بازی حمام (وسایل مورد استفاده شکل یکسانی داشتند و از همان مواد ساخته شده بودند) در شرایط کنترل شده استفاده می شدند و به دو گروه تقسیم می شدند: بار اول قبل از استفاده در معرض آب تمیز قرار گرفت. استفاده شد و گروه دوم اسباب بازی ها با تمام شدن حمام در معرض آب کثیف قرار گرفتند.

محققان با تجزیه و تحلیل داخل اسباب بازی ها دریافتند بیوفیلم ها در تمام اسباب بازی های مورد استفاده وجود دارد. مقدار باکتری های تشکیل دهنده آن متفاوت بود .

انواع سویه های موجود در بیوفیلم ها چشمگیر بود ، با نادرترین گونه ها در اسباب بازی های حمام واقعی یافت می شود. قارچ ها در تمام اسباب بازی هایی که با آب کثیف تماس پیدا می کردند تشخیص داده شدند و در 58٪ موارد واقعی بودند.

دانشمندان 4 عامل مشخص را که باعث رشد میکروب در اسباب بازی های حمام می شود ، شناسایی کردند.

کربن آلی که از پلاستیک های ساخته شده از آن اسباب بازی خارج می شود.

شیر آب ، که ممکن است از نظر کیفیت و خصوصیات شیمیایی و بیولوژیکی آن متفاوت باشد.

مواد شیمیایی از محصولات مراقبت ، مانند صابون ، شامپوها و غیره که به عنوان مواد مغذی برای باکتری ها و قارچ ها استفاده می شوند. علاوه بر این ، مواد مغذی وجود دارد که از مایعات بدن ناشی می شود ، مانند ادرار ، که مانده آن در آب حمام یافت می شود.

باکتری ها همچنین از خاکی که در حین غسل از بدن پاک می شود و از میکروبیوم شخصی که در حال استحمام است خارج می شوند.

باکتری های حاصل از اسباب بازی های حمام وارد آب حمام می شوند و در صورت تماس با دهان ، گوش ، بینی ، چشم ها یا سایر مناطقی که مستعد حملات باکتریایی هستند ، ممکن است دچار عفونت شوید. به خصوص برای کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده خطرناک است. پزشکان می گویند دلیلی برای منع اینگونه اسباب بازی ها نیست ، اما آنچه باید در مورد آن انجام شود حفظ رژیم مناسب تمیز کردن است .

چگونه می توان اسباب بازی های حمام را تمیز نگه داشت؟

وقتی از اسباب بازی های حمام استفاده نمی شود ، آنها را خشک نگه دارید. حمام محیطی با هوای مرطوب است که به گسترش و تکثیر میکروب کمک می کند. اسباب بازی ها را در مکانی خشک و با تهویه مناسب نگهداری کنید.

آنها را مرتباً با استفاده از آب گرم و صابون بشویید. فراموش نکنید که داخل اسباب بازی را خالی کنید ، زیرا جایی است که معمولاً باکتریها بدون مزاحمت می مانند.

اگر می خواهید اسباب بازی ها تا حد ممکن تمیز باشند ، هر از گاهی آنها را بجوشانید.

هر آنچه در بالا نوشته شده دلیل بر این نیست که فرزندتان از لذت بازی با اسباب بازی هنگام استحمام محروم شود. فقط مطمئن شوید که همه اسباب بازی های خود را مرتبا تمیز کرده و در صورت عدم استفاده خشک نگه دارید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده