بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی برای تهیه وعده های غذایی سالم مبتنی بر ماکارونی

نکاتی برای تهیه وعده های غذایی سالم مبتنی بر ماکارونی

ماکارونی برای شما خوب است یا بد؟

پاستا یک وعده غذایی مناسب و سیرکننده است ، اما برخی از انواع ماکارونی ها کربوهیدرات خالی ارائه می دهند ، به این معنی که در کنار کالری ها ، ارزش غذایی بسیار کمی دارند. با رشد درک مردم از کربوهیدرات ها ، گلوتن و شاخص گلیسمی (GI) ، ممکن است تعجب کنند: آیا پاستا سالم است؟

ماکارونی یک غذای بسیار محبوب است. طبق انجمن ملی پاستا ، هر فرد به طور متوسط در ایالات متحده هر ساله 20 پوند ماکارونی می خورد.

با این حال ، تحقیقات سال 2017 کاهش محبوبیت ماکارونی را نشان می دهد ، که تا حدودی به دلیل نگرانی های مربوط به سلامتی و تغذیه است.

پاستا در شکل ها و اندازه های مختلفی تهیه می شود و حدود 300 نوع پاستای خشک در ایتالیا تولید می شود. پاستا پروانه ای، پنه، اسپاگتی، ماکارونی، فتوچینی، روتینی، بوکاتینی، ریگاتونی و صدها مدل و شکل دیگر از پاستا تهیه می شود و هر سلیقه ای را راضی می کند. پاستا دیگر تنها یک غذا برای سیر شدن نیست، بلکه یک هنر است که با ترکیب شکل ها و رنگ های مختلف توانسته به یک شاهکار خوشمزه تبدیل شود.

پاستا از محبوب ترین غذاها در تمام دنیاست و با تنوع شکل و اندازه و طرز تهیه های مختلف توانسته هر سلیقه ای را راضی کند.در آشپزی تمام کشورها وجود دارد و انواع مختلفی از آن تهیه و طبخ می شود. هر کشور با توجه به فرهنگ خود پاستای ویژه ای اختراع کرده است و آن را با طبع و ذائقه خود تطبیق داده است. از پاستا اسپاتزل در آلمان گرفته تا اوزو در یونان و نودل برنج و تخم مرغ در آشپزی آسیایی طیف متنوعی از این غذای خوشمزه تهیه می شود.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

اسناد تاریخی غذایی را کشف کرده اند که در دوران رمی ها و اتروسک ها محبوب بوده است. این غذای نودل مانند هم دست مثل پاستا از آرد گندم سمولینا تهیه می شده و لاگان نامیده می شده است و واژه لازانیا از همین کلمه گرفته شده است. البته این غذا طرز تهیه ای متفاوت داشته و در فر کباب می شده است.

پاستای خشک شده غذایی بسیار محبوب بود، چون تا مدت زمان زیادی می شد این غذا را مصرف کرد. به همین دلیل در سفرهای دریایی طولانی و مسافرت های جهانگردی استفاده زیادی پیدا کرد. اتفاقا از طریق همین سفرهای دریایی و زمینی بود که پاستا به کشورهای دیگر هم راه پیدا کرد.پاستا در شکل های مختلفی تولید می شد و تکنولوژی جدید تهیه پاستا را راحت تر می کرد. تا پیش از آن برای تهیه پاستا باید خمیر را برای ساعت ها ورز می دادند و کار سخت و طاقت فرسایی بود. دستگاه های تولید ماکارونی و پاستا باعث شد و در تهیه پاستای خشک تنها باید از آرد سمولینا و آب استفاده شود. همچنین پاستاها پس از شکل داده شدن باید در دمای خاصی قرار داده شوند تا خشک شوند. دما و زمان خشک شدن پاستا در طعم و کیفیت آن تاثیر زیادی دارد. اما امروزه برای تولید انبوه پاستا دما را بیشتر می کنند تا مدت زمان خشک شدن کوتاه تر شود. بنابراین شاید پاستاهای صنعتی آن طعم و کیفیت پاستاهای خانگی و قدیمی ایتالیایی را نداشته باشد. در روش سنتی، پاستا با سرعت بسیار کمتری خشک می شود و حتی ممکن است 50 ساعت طول بکشد تا پاستاها کاملا خشک شوند.

آیا پاستا سالم است؟

یک رژیم غذایی سالم می تواند شامل انواع مختلف ماکارونی باشد.ماکارونی می تواند یک افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم باشد.یک مطالعه اخیر با تقویت این موضوع ، دریافت که افرادی که رژیم کم GI دارند ، وقتی ماکارونی می خورند ، وزن کم می کنند. این مطالعه به این نتیجه رسید که ماکارونی باعث افزایش وزن یا افزایش چربی بدن نمی شود.

GI معیار اندازه گیری سرعت و میزان قابل توجه غذای غنی از کربوهیدرات در افزایش قند خون است. هرچه سرعت جذب بیشتر شود ، میزان قند خون فرد بالاتر و سریعتر افزایش می یابد.

به طور کلی ، غذاهای کم قند خون می توانند به فرد کمک کنند تا وزن خود را کنترل کرده و خطر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد .

طبق انجمن دیابت آمریکا ، غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد دیابتی باشد.

با این حال ، ضروری است که اندازه ماکارونی را کاهش داده و استفاده از سس های پر قند و چربی را به حداقل برسانیم. همچنین بهتر است ماکارونی سبوس دار یا ماکارونی پایه لوبیا یا عدس را انتخاب کنید که مواد مغذی بیشتری دارد.

برخی از افراد ماکارونی را از رژیم غذایی خود حذف می کنند زیرا در تلاشند گلوتن دریافتی خود را کاهش دهند. تا زمانی که شخصی حساسیت به گلوتن یا بیماری سلیاک نداشته باشد ، هیچ مدرکی وجود ندارد که رژیم بدون گلوتن هیچ گونه فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد که بسیاری از انواع ماکارونی های فاقد گلوتن و سایر محصولات فاقد گلوتن می توانند گرانتر و از سلامت کمتری نسبت به معادل های فاقد گلوتن برخوردار باشند. آنها از نظر فیبر و پروتئین کمتر و قند و چربی بیشتر از غذاهای معمولی هستند.

سرانجام ، ماکارونی سبوس دار یکی از غذاهایی است که رژیم مدیترانه ای را تشکیل می دهد ، این یک رویکرد تغذیه ای است که بسیاری از پزشکان و متخصصان رژیم درمانی برای کنترل بهتر وزن و کاهش خطر بیماری توصیه می کنند.

ماکارونی سبوس دار و کامل

ماکارونی غنی شده سنتی فقط از قسمتهای خاصی از هسته گندم استفاده می کند ، به این معنی که مواد مغذی اصلی را در طی فرایند تولید از دست می دهد.

تولیدکنندگان اغلب برخی از این مواد مغذی را که شامل آهن و ویتامین های گروه B هستند به صورت مصنوعی به محصول نهایی اضافه می کنند.

در ماکارونی سبوس دار از تمام هسته گندم استفاده می شود ، به این معنی که مواد مغذی همراه با فیبر و سایر اجزای مفید در ماکارونی باقی می مانند. ماکارونی سبوس دار از نظر کالری و کربوهیدرات نیز کم است .

خوردن غلات کامل با کاهش خطر چاقی و خطرات مربوط به سلامتی مرتبط است.

هر دو نوع ماکارونی در اشکال و اندازه های مختلف موجود است.برخی از محبوب ترین انواع عبارتند

•   ماکارونی

•   ماکارونی

•   فتوسین

•   راویولی

•   لازانیا

•   ورمیشل

•   تورتلینی

•   لینگوئینی

•   کراباته پاپیونی

نکاتی برای تهیه وعده های غذایی سالم مبتنی بر ماکارونی

استفاده از ماکارونی و سبزیجات غلات کامل میتواند یک غذای ماکارونی را از نظر غذایی غنی کند.گر چه ماکارونی می تواند به تنهایی مفید باشد ،اما به راحتی می تواند به پایه ای برای کالری زیاد تبدیل شود.

در رستوران های زنجیره ای معروف Olive Garden ،یک غذای اسپاگتی با سس قارچ خامه ای و کوفته شامل 1،680 کالری است.

از آنجا که کالری مورد نیاز یک بزرگسال به طور متوسط روزانه برای زنان 1600–2،400 و برای مردان 2000–3000 است ، این وعده غذایی تنها به نیمی از کالری روز و احتمالاً حتی به میزان کامل کمک می کند.

همین اصول در خانه اعمال می شود ، جایی که افزودن سس های آماده شده و همراهی های مشترک مانند نان سیر یا قاشق های پنیر پارمزان می تواند یک وعده غذایی سالم را در غیر این صورت ناسالم کند.

با این حال ، ماکارونی همچنین می تواند یک پایه عالی برای غذاهای سالم باشد. نکاتی برای تهیه وعده های غذایی سالم مبتنی بر ماکارونی عبارتند از:

•   اضافه کردن مقدار زیادی سبزیجات

•   با استفاده از پروتئین های بدون چربی ، مانند ماهی

•   به جای خرید انواع سس های آماده ، در خانه سس درست کنید

•   مقدار روغن را به 1-2 قاشق غذاخوری محدود کنید

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

•   جایگزینی پنیر با مخمر غذایی

•   با استفاده از ماکارونی سبوس دار ، لوبیا یا عدس

هدف افراد باید این باشد که نیمی از بشقاب خود را با میوه ها و سبزیجات و بیش از یک چهارم آنها را با کربوهیدرات ها مانند ماکارونی پر کنند.

جایگزین ماکارونی

گزینه های جایگزین ماکارونی عبارتند از:

•   کوینوا

•   کدو سبز ، کدو اسپاگتی و سایر سبزیجات

•   برنج قهوه ای یا وحشی

•   رشته فرنگی گندم سیاه ، که رشته فرنگی soba نیز نامیده می شود

•   دانه های جوانه زده

•   بلغور

•   کوسکوس گندم کامل

•   رشته فرنگی شیراتاکی

خلاصه

آیا پاستا سالم است؟ هنگامی که افراد به اندازه صحیح سهم خود را می خورند و مواد افزودنی مقوی اضافه می کنند ، بله می تواند باشد.

برای داشتن وعده های غذایی حاوی ماکارونی ، افراد باید از سس های خامه ای و پرمصرف و کالاهای پر کالری پرهیز کنند و پروتئین های لاغر بیشتری به آنها اضافه کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده