مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سریعترین راه برای بهبود اسیدیته چیست؟

سریعترین راه برای بهبود اسیدیته چیست؟

6 ماده غذایی و داروهای خانگی برای مقابله با اسیدیته

یکی از رایج ترین اختلالات گوارشی اسیدیته است که می تواند باعث سوزش معده - احساس سوزش در قفسه سینه ، معده و گلو شود. این غذاها و داروهای خانگی را امتحان کنید تا به طور طبیعی با اسیدیته مقابله کنید.

داروهای خانگی برای اسیدیته

اسیدیته می تواند باعث سوزش معده - احساس سوزش در قفسه سینه شود

برخی از غذاها و داروهای خانگی وجود دارد که ممکن است به حفظ اسیدیته کمک کند

از Dhania می توان برای مقابله با اسیدیته استفاده کرد

ما غالباً به مسائل گوارشی شایسته آنها توجه نمی کنیم. این می تواند به این دلیل باشد که در بیشتر مواقع ناراحتی موقتی یا برای یک لحظه کوتاه است. ما فقط درصورت تحمل شرایط بسیار دردناک درمقابل هضم غذا واکنش نشان میدهیم. بیماری های گوارشی ، اگر درمان نشوند ، می توانند سلامتی ما را نیز خراب کنند. یکی از شایع ترین اختلالات گوارشی اسیدیته است. اسیدیته به عنوان یک بیماری گوارشی تعریف می شود که در آن اسید معده یا صفرا باعث تحریک خط لوله غذا می شود. اسیدیته می تواند باعث سوزش سر دل شود - احساس سوزش در قفسه سینه ، معده و گلو. دوره های مکرر دل درد (بیش از دو یا سه بار در هفته) ممکن است منجر به مشکلات شدیدی مانند بیماری ریفلاکس معده شود که خواستار مداخله پزشکی است.

علائم رایج مرتبط با اسیدیته:

ناراحتی شکمی ، به خصوص با معده خالی

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

حالت تهوع یا شایداستفراغ

نفخ شکم دور شکم افزایش یافته است

تغییر در حرکت اسهال یا یبوست

از دست دادن اشتها

برای غلبه بر مشکل اسیدیته ، فرد باید یک سبک زندگی سالم را حفظ کند ، این به این معنی است که در زمان مناسب غذا بخورد ، در حالت نشسته غذا بخورد ، غذای خود را به خوبی بجود ، حداقل نیم ساعت بعد از غذا به صورت ایستاده نشسته باشد. وعده های غذایی مکرر کوچک ، برخلاف وعده های سنگین و ورزش منظم ، به کنترل این امر کمک می کنند. برخی از غذاها و داروهای خانگی وجود دارد که ممکن است به شما در حفظ اسیدیته یا مشکلات مربوطه کمک کند. داروهای خانگی در کاهش علائم اسیدیته و همچنین مزایای طولانی مدت کنترل اسیدیته به خوبی کار می کنند. 

1. کتان

وقتی این دانه ها را با آب آغشته می کنید، ماده ژلاتینی اطراف آنها را دربر می گیرد که برای درمان زخم معده بسیار مفید است. مصرف این دانه ها التهاب و سوزش ناشی از زخم معده را کاهش می دهد. دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و فیبر است و برای ترمیم بافت معده مفید به نظر می رسد.

2. سونف یا رازیانه

مصرف بعد از غذا کاملاً بخشی از سنت هند است. این به بوی دهان کمک می کند اما مهمتر از همه ، این عمل شروع شده است زیرا به هضم غذا کمک می کند. مخلوط saunf و mishry برای هضم غذا بهتر است. سونف به نوزادان کوچک برای از بین بردن قولنج تجویز می شود - استفاده از آن بی خطر و مثر است. غیر از بعد از غذا ، می توان از سونف خیس خورده در آب نیز استفاده کرد و یا می توان از آن صابون گرم تهیه کرد. سونف را می توان به چای نیز اضافه کرد. افزودن کمی شکر به بیشتر کمک می کند.

3. شیر و ماست

شیر پادزهر مناسبی برای اسیدیته است. شیر سرد یا دمای اتاق بلافاصله اسیدیته را از بین میبرد. جرعه جرعه راهی است به جای قل زدن. شیر یک ضد اسید طبیعی است. سرشار از نمک کلسیم ، اسید را خنثی می کند. ماست یکی دیگر از راه های کنترل اسیدیته است. 

این ماده علاوه بر کلسیم ، یک پروبیوتیک طبیعی است که برای روده سالم و هضم بهتر غذا فراهم می کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف یک قاشق چای خوری عسل با آب گرم به اسیدیته کمک می کند. افزودن مقداری لیموترش به آن ماده قلیایی خوبی است که اسید معده را خنثی می کند. 

3.آلوئه ورا

کریستال های گیاه آلوئه ورا خاصیت ضد میکروبی دارند. اگر شما دچار زخم معده هستید، می توانید با مصرف این گیاه تولید بیش از حد اسید و تحریک مخاط معده را کنترل کنید. مصرف آلوئه ورا باعث مهار رشد بیش از حد باکتری های هلیکوباکتر پیلوری می شود و بافت آسیب دیده ناشی از اسید بیش از حد را بازسازی می کند.

4.سیب زمینی

سرشار از نشاسته، فیبر و آنتی اکسیدان ها برای بهبود روند هضم است. سیب‌ زمینی حاوی مولکول‌ ها و ترکیباتی است که خواص آنتی باکتریایی دارد، سوزش شکمی را کاهش می دهد و تورم و ریفلاکس را متوقف می کند.

5. گشنیز

می توان به عنوان برگ تازه و به عنوان دانه خشک برای مقابله با اسیدیته استفاده کرد. فقط حدود 10 میلی لیتر آب گشنیز سبز کار می کند. می توان آن را به آب یا دوغ اضافه کرد . پودر دانه گشنیز خشک را می توان پاشید و یا به پخت و پز اضافه کرد. چای دانه گشنیز یکی دیگر از روش های آسان مصرف آن است. گشنیز با کمک به کاهش نفخ شکم ،یکی از علائم رایج اسیدیته و همچنین کنترل حالت تهوع و استفراغ همراه است. 

6. میوه ها

همه میوه ها ، از جمله مرکبات ، خاکستر قلیایی بر جای می گذارند و اسیدها را خنثی می کند. آنها هم چنین فیبر اضافه می کنند که هضم و سلامتی را بهبود می بخشد. مصرف روزانه دو میوه تازه استراتژی خوبی برای کنترل اسیدیته است. میوه ها گزینه میان وعده خوبی را ایجاد می کنند و مصرف میان وعده ها بین وعده ها روش خوبی برای کنترل اسیدیته آسیب رساننده به پوشش داخلی معده است. 

7.هویج

یکی از سبزیجات توصیه شده برای مبتلایان به زخم معده است. این سبزی دارای خواص قلیایی و شفابخش بوده و حتی درمان کننده زخم های روده نیز هست. وجود فیبر در این سبزی منجر به پیشگیری از یبوست و بواسیر می شود.

دو نوع زخم گوارشی وجود دارد

زخم معده و زخم دوازدهه که متداول‌ترین علامت هر دو نوع، درد معده (بالای شکم) است. شایع‌ترین علل ایجاد زخم‌های گوارشی این دو مورد هستند: عفونت با هلیکوباکتر پیلوری یا مصرف درازمدت داروهای ضدالتهاب غیرکورتونی مانند آسپیرین. قابل ذکر است که استرس و غذاهای پر ادویه، موجب ایجاد زخم گوارشی نمی‌شوند، اما علائم آن را بدتر می‌کنند.

زخم‌ معده بیماری دردناکی است که لذت غذا خوردن را از شما می‌گیرد و وقت و بی‌وقت با دردهای شدید و خفیف آزارتان می‌دهد.عواملی مثل مصرف غذاهای تند، استرس، سیگار کشیدن و عادت‌های تغذیه‌ای غلط و مصرف بعضی از داروها تنها دلایل زخم معده‌اند و زخم‌ معده همیشه با دردهای شدیدی همراه است. این دردها موقتی‌اند و زمانی که معده خالی باشد شدیدتر می‌‌شوند. در نتیجه در بینِ وعده‌های غذایی یا در طول شب بیمار درد را بیشتر احساس می‌کند.

علائم زخم معده

مانند هر بیماری دیگری با علائمی همراه است. شدت این علائم به شدت زخم بستگی دارد. شایع ترین علامت آن احساس سوزش یا درد در وسط شکم بین سینه و ناف است.

این درد هنگام خالی بودن معده شدیدتر است و می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

علائم معمول زخم معده عبارتند از:

درد مبهم در معده

کاهش وزن

اجتناب از غذا خوردن به علت درد

حالت تهوع یا استفراغ

نفخ شکم

سیری زودرس

آروغ زدن

سوزش سر دل

دردی که پس از خوردن، نوشیدن یا مصرف آنتی اسیدها ممکن است بهبود یابد.

کم خونی، که علائم آن شامل خستگی، تنگی نفس یا رنگ پریدگی پوست است

مدفوع تیره و قیر مانند

استفراغی که خونی است یا ظاهری مانند تفاله قهوه دارد.

در صورت داشتن علائم به پزشک متخصص داخلی گوارش مراجعه کنید. او پس از معاینه و شاید کارهای پاراکلینیکی دیگر ابتدا به تشخیص می‌رسد، سپس درمان مناسب را تجویز می‌نماید. در کنار درمان‌هایی که پزشک معالج تجویز کرده است، رعایت موارد زیر کمک می‌کند درد و علائم زخم معده زودتر بهبود یابد.

رژیم غذایی سالم درمان زخم معده : در برنامه غذایی خود مقدار زیادی میوه (به‌خصوص میوه‌های دارای ویتامین‌های آ و ث)، سبزی و غلات سبوس‌دار بگنجانیم. اگر غذاهای سرشار از ویتامین نخوریم، ترمیم زخم معده به‌کندی پیش می‌رود.

خوردن دارای پروبیوتیک: مانند ماست پروبیوتیک، پنیر کمی مانده و قدیمی، کلم قرمز مانده در سرکه و نوشیدنیوقت با دوستان خوب از بهترین راه‌ها برای کاهش تأثیر استرس محسوب می‌شوند.

دور بودن از دود دخانیات : استعمال انواع دخانیات، حفاظت لایه داخلی معده را ضعیف می‌کند و بدین ترتیب، فرد، مستعد ابتلا به زخم معده می‌شود. استعمال دخانیات میزان تولید اسید معده را هم زیاد می‌کند.

پرهیز از نوشیدنی‌های الکلی: مصرف بیش‌ازحد نوشیدنی‌های الکلی باعث آسیب به لایه داخلی معده و روده می‌شود و تداوم آن می‌تواند به التهاب و خونریزی بیانجامد.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

خواب کافی: خواب خوب بزرگ‌ترین کمک به دستگاه ایمنی بدن و راهی مؤثر برای کاهش تأثیر استرس به شمار می‌آید.

در حالی که اینها چند ماده غذایی هستند که از اسیدیته و علائم آن جلوگیری می کنند و آن را کنترل می کنند ، اما باید با یک سبک زندگی سالم همراه شوند. سبک زندگی سالم کلید سیستم هضم سالم است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده