بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی برای بهبود اعتماد به نفس در محل کار

نکاتی برای بهبود اعتماد به نفس در محل کار

اطمینان به توانایی های خود می تواند هم برای زندگی شخصی و هم برای زندگی شغلی مفید باشد. نه تنها می تواند روی ذهنیت شما تأثیر بگذارد ، بلکه می تواند کیفیت کار شما را تحت تأثیر مثبت قرار دهد و شما را به عنوان یک کارمند مطلوب تر تبدیل کند. درک روش های بهبود اعتماد به نفس می تواند به شما کمک کند تا با سرعت بیشتری به این ذهنیت مثبت دست پیدا کنید. در این مقاله ، ما اعتماد به نفس را تعریف می کنیم ، توضیح می دهیم که چرا در کار مهم است و نکاتی را برای بهبود آن به شما ارائه می دهیم

اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس اعتقاد یا اعتماد شما به چیزی است. در محل کار ، می تواند به اعتقادی که برای انجام کار خود به خود دارید و اعتقادی که به توانایی های خود دارید ، اشاره داشته باشد. داشتن این حالت ذهنی به این معنی است که شما مهارت ، تخصص و آنچه در نهایت توانایی آن را دارید می دانید. این کیفیت می تواند در جنبه های مختلف در طول زندگی حرفه ای شما به شما کمک کند.

به شک و تردیدهایتان گوش دهید، اما آماده باشید پس از شنیدن‌شان، تصمیم‌های آگاهانه و سنجیده بگیرید. گاهی شک‌هایتان به شما اجازه می‌دهد تا بفهمید باید برای چه چیز آماده باشید، پس می‌توانید در حرکت رو به جلویتان از آنها استفاده کنید.

در زمان حال زندگی کنید و تمام انرژی خویش را متوجه زندگی در لحظه نمایید، فردای شما هم تضمین خواهد گردید. به دلیل آن که فردای شما محصول عملکرد درست امروز شما است. درصورتی که عمر خویش را در حسرت روز قبل با نگرانی فردا سپری کنید، لحظه ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا هم میباشد

 به خودتان هر بار بگویید، نمی‌توانید چیزی را داشته باشید یا چیزی را به دست نخواهید آورد یا به اندازه‌ کافی برای به دست آوردن خواسته‌هایتان خوب نیستید،از این افکار جلوگیری کنید.

قوانین زیادی تاریخ گذشته‌ای برای شما وجود دارند که تعیین می‌کنند چه کار انجام دهید و چه کار نکنید، چه کار باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید. این قوانین تفکر و رفتار شما را محدود می‌کنند. آنها را دور بریزید و ببینید تا چه اندزه از تصمیم‌گیری‌های بی‌پروایانه، احساس آزادی می‌کنید.

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

ترس راهی است برای اینکه بدانید قرار است رشد کنید و اعتماد به نفستان را بالا ببرید. ترس چیز خوبی است، پس از آن برای جلو رفتن و نه فرار کردن، استفاده کنید.

این فکر را به خود راه ندهید که اعتماد به نفس ندارید، همیشه سعی کنید نسبت به خود فکرهای مثبت و والایی داشته باشید.فکر کنید که اعتماد به نفس ندارید، بعد انتظار دارید که دیگران فکر کنند که شما اعتماد به نفس دارید. فراموش نکنید که به هرچه فکر کنید، به سرتان می‌آید. اگر فکر کنید که کاری را نمی‌توانید انجام دهید به طور حتم نمی‌توایند. آنچه مهم است، فقط افکار شماست.

موفقیت‌هایی که تاکنون داشته‌اید، برای خود لیست تهیه کرده و همراه خود داشته باشید و هرگاه احساس عدم اعتماد به نفس کردید، نگاهی به آن بیندازید.

بهتر است روی مهارت‌هایی کار کرده که برای برنده شدن در چیزهایی که برای شما داری اهمیت است، و به آنها نیاز دارید. روی چه چیزی می‌توانید تمرین کنید تا شانس بردن شما را بالا ببرد؟

خود باوری و اعتماد به نفس ریشه در ارتباط با دیگران دارد. داشتن ارتباط اجتماعی به افراد کمک می‌کند تا واقعیت‌هایی را در مورد خود بدانند. این افراد می‌آموزند که در درون اجتماع برخی از افراد توانایی‌های بیشتر از آن‌ها و برخی دیگر توانایی‌های کمتر از آن‌ها دارندو در واقع آن‌ها می‌آموزند که کم توان‌ترین افراد جامعه در همه ویژگی‌ها نیستند.

5 Strategies To Build Unshakable Self-Confidence

خوشحالی یا ارزشتان را به بودن در یک رابطه یا تأیید شدن توسط فردی دیگر وابسته نکنید. ابتدا ارزش ذاتی خود را پیدا کنید، در نتیجه روابط و اعتماد به نفستان به اندازه‌ی کافی بهتر می‌شود.

افراد موفق اعتماد به نفس بالایی دارند . این واضح است که آن ها به خود و آنچه که انجام می دهند ایمان دارند البته لازم به ذکر است موفقیت آن ها سبب افزایش اعتماد به نفسشان نشده بلکه روحیه خود باوری این افراد ، آن ها را به سمت موفقیت سوق داده است .

برای تقویت اعتماد به نفس ، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید . در ادامه برخی از روش های تقویت اعتماد به نفس را بیان خواهیم کرد . با اجرای روش های زیر می تواند به اعتماد به نفس دست پیدا کنید .

کاری که در آن ماهر هستید انجام دهید تا احساس لیاقت و موفقیت کنید . هر کس در رشته ها و کارهایی بیشتر موفق است ؛ یکی در آشپزی ، یکی کوهنوردی و دیگری هم در خیاطی و ... نوع کاری که در آن مهارت دارید مهم نیست بلکه میزان رضایتی که از خودتان بابت انجام دادنش دارید مهم است .

احساساتان بر افکار و رفتار شما تاثیر می گذارد به همین دلیل اگر احساس بدی نسبت به خود دارید ، به خود تذکر دهید که شما هم می توانید اشتباه کنید . در نتیجه وقتی احساس بدی نسبت به خو دارید فقط خاطرات بد را به یاد می آورید و نسبت به خود بدبین می شوید .

هر فردی با داشتن راهنمایی مناسب و سخت کوشی، می‌تواند اعتماد به نفس بیشتری به دست آورد و هنگام به یقین رسیدن، با تمام وجود آن را احساس خواهد کرد.

یعنی اینکه به خودتان شکست و ناتوانی را تلقین نکنید . اگر کسی هم بود که از این اخلاق های بد داشت ، تحت تاثیرش قرار نگیرید . چون در نتیجه این افکار ، حس باور پذیریتان نسبت به خودتان کم می شود و سطح خود و توانایی های تان را پایین می آورید .

افراد موفق، علاوه بر اینکه دارای اعتماد به نفس هستند، قابلیت‌ها و کارهای خود را باور دارند. در واقع، وجود موفقیت‌ها موجب اعتماد به نفس در افراد نمی‌شود بلکه از ابتدا، در وجود چنین اشخاصی اعتماد به نفس، وجود داشته است.

بهتر است به منظور تقویت اعتماد به نفس از خود و توانایی‌هایتان ارزیابی دقیق و صادقانه‌ای داشته باشید. اگر در مجموع نسبت به توانایی‌های خود احساس ضعف می‌کنید حتما برای بهبود مهارت‌ها و یافتن روش‌هایی برای کاهش تاثیرات منفی نقاط ضعف، برنامه‌ریزی کنید. نادیده گرفتن نقاط ضعف یا جلوه دادن آنها به جای نقاط قوت، هرگز باعث از بین رفتن نقاط ضعف نخواهد شد.

افراد دارای اعتماد به نفس، تمایل دارند حتی زمانی که تلاش‌های آنها موجب پیروزی‌های کوچک می‌شود با خود به چالش و رقابت بپردازند. موفقیت‌های کوچک، موجب تشکیل هورمونی به نام آندروژن در مغز می‌شود که مسوول پاداش و انگیزه برای افراد است.

با افزایش هورمون‌های آندروژن، هورمون دیگری به نام تستوسترون تولید می‌شود که بیشتر موجب افزایش اعتماد به نفس و اشتیاق فرد به منظور مقابله با چالش‌هایی در آینده می‌شود و با کسب موفقیت‌های کوچک، تا مدت‌ها از اعتماد به نفس بالایی برخوردار خواهند بود.

نکاتی برای اعتماد به نفس در کار

مهم نیست که چقدر در زندگی حرفه ای خود فاصله دارید ، داشتن اعتماد به نفس در توانایی های شما می تواند بر روی حرفه شما و نگرش کلی شما درباره آمدن به کار تأثیر مثبت بگذارد. برای افزایش اعتماد به نفس در محل کار این نکات را در نظر بگیرید:

دانش کسب کنید.

بر نقاط قوت خود تمرکز کنید.

خوش بگذره.

از زبان مثبت استفاده کنید.

سوال بپرس.

موفقیت های خود را به خاطر بسپارید.

حالت خوب را حفظ کنید.

حرکت کن

شبکه خود را گسترش دهید.

اظهارات روزانه را بیان کنید.

لباس حرفه ای بپوشید.

چرا اعتماد به نفس در کار مهم است؟

اعتماد به نفس در محل کار می تواند فواید زیادی در حرفه شغلی شما داشته باشد. درک اهمیت می تواند به شما کمک کند تا تمایل بیشتری برای دستیابی به این طرز فکر و بهبود مسیر شغلی خود داشته باشید. در اینجا برخی از مزایای نمایش اعتماد به نفس در محل کار وجود دارد:

عملکرد شغلی شما را افزایش می دهد: اعتماد به نفس در توانایی های شما می تواند به شما کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشید و به شما کمک کند تا در کل کیفیت کار بالاتری ایجاد کنید. این می تواند شما را به عنوان کاندیدای مطلوب تری برای استخدام مدیران یا کارفرمای فعلی خود تبدیل کند.

مشارکت شما در کار را بهبود می بخشد: وقتی اعتماد به نفس دارید ، بیشتر احساس می کنید می توانید در بحث های مربوط به کار شرکت کنید. این می تواند به افزایش تعامل شما کمک کند و به طور بالقوه به شما امکان می دهد برای مشارکت خود به رسمیت شناخته شوید. تعامل شما همچنین می تواند به تقویت یا بهبود روابط در محل کار کمک کند.

ذهنیت شادتر: وقتی در کار اعتماد به نفس دارید ، می تواند به شما کمک کند تا از موفقیت خود احساس غرور کنید ، زیرا می دانید که توانایی های شما شما را به آنجا رسانده است. این می تواند به یک روحیه شاد تبدیل شود که می تواند روحیه را نه تنها برای شما ، بلکه برای هر کسی که با آن کار می کنید افزایش دهد.

استرس را کاهش می دهد: وقتی روی ناتوانی های خود متمرکز نباشید ، تمایل بیشتری برای داشتن نگرشی بی دغدغه و مثبت دارید. این امر می تواند به کاهش هرگونه استرس مرتبط با کار کمک کند زیرا شما می توانید برای مسئولیت های مختلف خود ذهنیت مثبتی داشته باشید.

  • به شما در حل مشکلات کمک می کند: وقتی از توانایی های خود اطمینان دارید ، می تواند ذهن شما را به رویکردها یا راه حل های جدید برای انواع موقعیت ها یا مشکلات باز کند. این در صنایع مختلف مفید است و حتی می تواند به شما در ارتقا مهارت های رهبری کمک کند.

مهارت های رهبری شما را بهبود می بخشد: نمایش اعتماد به نفس در کار می تواند به شما کمک کند چندین مهارت رهبری از جمله توانایی تصمیم گیری را کسب کنید. اگر مدیر شما ابتکار عمل شما را تشخیص دهد ، ممکن است باعث شود آنها تمایل داشته باشند مسئولیت بیشتری به شما بدهند زیرا می بینند که شما قادر به انجام کارهای روزمره خود هستید. داشتن مهارت های رهبری می تواند به شما کمک کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید چه از همکاران خود حمایت کنید و چه از نظر مدیریتی مسئولیت خود را بدست آورید.

How to be a confident woman at work

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده