بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا بارداری می تواند بیماری های خود ایمنی را درمان کند؟

آیا بارداری می تواند بیماری های خود ایمنی را درمان کند؟

بارداری یک لحظه زیبا در زندگی یک زن است و راهی است که می توان با خیال راحت حتی در صورت بیماری خود ایمنی نیز از آن گذشت.

با این حال مهم است که برای برنامه ریزی 9 ماه بارداری همراه با متخصصان زنان و متخصصان باتجربه ، با مرکز تخصصی در بارداری های پرخطر تماس بگیرید.

برای درک اینکه بیماری های خود ایمنی چیست و اگر می خواهید مادر شوید چه مراحلی را باید طی کنید،در طی بارداری حس بویایی و همچنین حس چشایی­تان شدیداً افزایش می­‌یابد. دانشمندان تصور می­‌کنند که افزایش حس بویایی و چشایی به مادران باردار کمک می‌­کند از خوردن مقادیر بسیار کم مواد سمی که ممکن است برای بزرگسالان خطرناک نباشند ولی برای جنین کشنده، اجتناب کنند. با توجه به اینکه سیگار، الکل و قهوه بویژه برای زنان باردار مضر هستند، بنظر می‌رسد این نظریه درست باشد.بیماریهای خود ایمنی که باعث لخته شدن خون در بدن فرد می شوند باید در درمان های ناباروری مورد توجه ویژه قرار گیرند.

بیماری خود ایمنی چیست؟

بیماری خودایمنی تغییر عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن است. هنگامی رخ میدهد که سیستم دفاعی بدن به اشتباه بجای مبارزه با عوامل خارجی به سلولهای سالم و بافتهای بدن حمله می کند و آنها را از بین می برد.

نمونه هایی از بیماری های خود ایمنی عبارتند از بیماری آدیسون ، بیماری سلیاک ، بیماری گریوز ، تیروئیدیت هاشیموتو ، مولتیپل اسکلروزیس ، آرتریت روماتوئید ، سندرم شوگرن ، لوپوس اریتماتوز سیستمیک و دیابت نوع 1

به طور کلی وظیفه سیستم ایمنی بدن شناسایی عوامل خطرناک و بیماری زا و از بین بردن آنهاست. اما گاهی اوقات سیستم ایمنی به اشتباه به بافت ها و اندام های سالم خود حمله کرده و به آنها آسیب می رساند. این گروه از بیماری ها را بیماری خود ایمنی می نامند.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

تشخیص بیماری های خود ایمنی چگونه انجام می شود؟

تقریباً یکصد بیماری خود ایمنی شناخته شده است ، اما علتی که منجر به ظهور آنها نمی شود شناخته شده است: این فرضیه وجود دارد که ممکن است به عوامل خارجی (به عنوان مثال: عفونت ها ، داروها ، قرار گرفتن در معرض محیط با آلاینده ها ...) بستگی داشته باشد که در افراد مستعد ژنتیکی باعث فعال شدن واکنش غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن در سطح هر اندام و بافت. این بیماری ها می توانند کلیه ها ، کبد ، ریه ها ، قلب ، پوست ، رگ های خونی ، عضلات ، غدد ، مفاصل و بافت های همبند را تحت تأثیر قرار دهند.

تشخیص از طریق آزمایش های آزمایشگاهی خاص مانند موارد زیر انجام می شود:جستجو برای آنتی بادی های ضد هسته ای (ANA) و ضد ENA ؛جستجو برای آنتی بادی های خاص اندام (به عنوان مثال ضد تیروگلوبولین و ضد تیروپراكسیداز).تجزیه و تحلیل سطح پروتئین واکنش پذیر C و میزان رسوب گلبول قرمز (ESR) ؛ و درمان با توجه به نوع بیماری و اندام آسیب دیده متفاوت است.

آیا زن مبتلا به بیماری خودایمنی می تواند مادر شود؟

به طور کلی ، بله ، اما به نوع آسیب شناسی بستگی دارد زیرا علائم بیماری های خود ایمنی با توجه به اندام ها و بافت های درگیر متفاوت است.

اینها اختلالات مزمن هستند و در بسیاری از موارد با درمان کافی می توان آنها را کنترل کرد. اگر بیماری پایدار باشد ، یعنی در حال بهبود است و علائم واضحی وجود ندارد ، زنی که می خواهد مادر شود می تواند این کار را انجام دهد. با این حال مهم است که شما در مورد این موضوع با متخصصان صحبت کنید تا برنامه نظارت و بررسی های دوره ای را برای محافظت از سلامت مادر و کودک و حتی عوارض جدی که بر اندام های داخلی تأثیر می گذارد ، کنترل کند.

 چه کسانی بیشتر به بیماری‌های خود ایمن دچار می‌شوند؟

زنان در دوران باروری.

زنان با سابقه خانوادگی.

افراد در معرض مواد محیطی خاص. نور خورشید، محلول‌ها، عفونت‌های ویروسی از این قبیل می‌باشند.

افراد با نژاد خاص بعنوان مثال دیابت نوع 1در افراد سفید پوست و لوپوس در افراد دورگه سیاه پوست و اسپانیایی شایع‌تر است. درمان‌ها بسته به نوع بیماری متفاوت خواهند بود ولی اغلب شامل داروهای ضد التهابی، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی یا عوامل بیولوژیکی طبیعی می‌شوند. این داروها جایگزین مواد طبیعی تولید شده در بدن و یا بعنوان مهار کننده بخشی از اجزای سیستم ایمنی عمل می‌کنند.

علاوه بر داروها، استراتژی‌های درمانی طبیعی از جمله کاهش مصرف مواد شبه التهابی مانند قند و شکر، چربی اشباع، کاهش میزان استرس، کاهش بار سموم و بهبود عملکرد روده‌ها نیز در دستور کاری قرار می‌گیرند. علت توجه به عملکرد روده‌ها به دلیل قرار گیری بخش اعظمی از سیستم ایمنی در آن‌ها می‌باشد. بیماری‌های خود ایمنی که زنان را نسبت به مردان بیشتر مبتلا می‌سازد

اگر یک زن مبتلا به بیماری خودایمنی بخواهد مادر شود باید چه قدم هایی را بردارد؟

اگر بیماری خود ایمنی حداقل 6 ماه پایدار بوده باشد ، قبل از برنامه ریزی بارداری ، ضروری است که زن برای تشخیص وضعیت واقعی سلامتی و احتمال مادر شدن در آن لحظه به متخصص زنان و متخصص ایمنی ، مراجعه کند. عوارض جانبی احتمالی درمانهای مداوم را حذف کنید (به عنوان مثال: مصرف داروهای تراتوژنیک ، یعنی ممکن است باعث ناهنجاری در جنین شود ؛ آزمایشات تشخیصی عمیق که با رشد طبیعی جنین تداخل می کند).

برای مواجهه با بارداری با خیال راحت با چه کسی تماس بگیرید؟

بیماری های خود ایمنی عمدتاً زنان بالای 20-30 سال را تحت تأثیر قرار می دهند و در واقع ، اثرات پاسخ ایمنی تغییر یافته می تواند اندام های مختلف مانند کلیه ها ، کبد ، غدد ، ریه ها و قلب را تحت تأثیر قرار دهد و بنابراین همکاری و مقایسه بین متخصصان مختلف پلی کلینیک متخصص در موارد بیماری های خود ایمنی ، حتی پیچیده و نادر. سرانجام ، فعالیت حلزونی و حضور آزمایشگاه های پیشرفته و یک تیم متخصص در آسیب شناسی بارداری به شما امکان می دهد با دوره های سفارشی که نه تنها در دوران بارداری بلکه در تمام دوران پیش از بارداری ، زن را همراهی می کند ، بهتر با بارداری های پرخطر کنار بیایید.

مراقبت از مادر

با تشکر از پیشرفت های پزشکی ، مادر شدن بسیار رایج است ، حتی اگر آسیب شناسی مهمی وجود داشته باشد. متخصصان زنان Mangiagalli در برخورد با هر جنبه از آسیب شناسی های بارداری تخصص دارند. برای هر یک از این موارد ، مسیرهای اختصاصی تشخیص و درمان ، با شروع پیشگیری و تشخیص زودرس در کلینیک و در صورت لزوم ، بستری شدن و درمان در بیمارستان ارائه شده است.

کلینیک Mangiagalli ، به ویژه در دوره های زیر ، تخصصی است:

مشاوره قبل از بارداری: برای زنان مبتلا به آسیب شناسی موجود قبل از بارداری

اختلالات فشار خون بالا در بارداری (پره اکلامپسی ، فشار خون حاملگی)

کاهش رشد جنین در رحم

دیابت (قبل از بارداری یا حاملگی)

خطر زایمان زودرس

آسیب شناسی درج جفت (جفت سرراهی ، جفت سرراهی)

اختلالات خود ایمنی (سندرم آنتی بادی آنتی فسفولیپید ، لوپوس ، آرتریت روماتوئید)

اختلالات انعقادی و ترومبوفیلیهای مادرزادی اکتسابی

کاردیوپاتی ، نفروپاتی ، آسیب شناسی عصبی

اسکلروز چندگانه

آسیب شناسی و ناهنجاری های رحم تخمدان (بی اختیاری سرویکو سگمنتال ، میوم ناهنجاری های مولری)

روشهای تشخیصی

ویلوسنتزی

VILLOCENTESIS (یا مجموعه ویلاس های حفره ای) ، روشی است که شامل گرفتن مقدار کمی جفت با استفاده از یک سوزن نازک از طریق شکم مادر ، تحت کنترل سونوگرافی مداوم متخصص زنان و زایمان است. قطعات جفت گرفته شده در آزمایشگاه کشت و توسط پزشک سیتوژنتیک تجزیه و تحلیل می شود. نتیجه این روش به طور متوسط ​​در 21 روز در دسترس است.

چه زمانی انجام می شود؟

بین هفته های 11 + 5 تا 13 + 6 بارداری.

چه زمانی رزرو کنیم؟

اگر نتیجه آزمایش ترکیبی در معرض خطر یا به توصیه متخصص ژنتیک باشد ، در صورت وجود بیماری های ارثی.

سونوگرافی دوستیابی ، فقط در صورتی لازم است که در یک یا چند دسته زیر قرار بگیرید:

اولین روز نامشخص آخرین قاعدگی ؛

سن حاملگی اصطلاح پزشکی برای چند هفته و روزهای بارداری است. این تأثیر عمده ای روی احتمال جنین برای زنده ماندن در هنگام تولد زودرس دارد. آخرین دوره قاعدگی ، که اغلب به اختصار LMP نامیده می شود ،اولین روز آخرین باری که قبل از بارداری پریود می شوید. قبل از انجام هرگونه آزمایش سونوگرافی ، برای محاسبه تاریخ سررسید شما استفاده می شود.

نارس یک بارداری کامل است که 37 تا 42 هفته است. هرگونه زایمان یا تولد قبل از 37 هفته زودرس حساب می شود. سه ماهه تقریباً یک سوم یا سه ماه بارداری است. از سه ماهه های اول ، دوم و سوم گفته می شود. طول هر سه ماهه یکسان نیست.

هنگامی که برای اولین بار باردار می شوید ، از شما می پرسند که آخرین قاعدگی کی بوده است. حتی اگر محاسبه موعد مقرر بر اساس زمانی که باردار نبوده اید عجیب به نظر برسد ، آسانترین راه برای تخمین مدت بارداری تا زمان انجام سونوگرافی آسان ترین راه است.

پس از انجام سونوگرافی ، ممکن است تاریخ تولد شما براساس اندازه گیری هایی که فناوری می تواند در برخی از اعضای بدن جنین انجام دهد ، تغییر کند. تاریخ فقط درصورتی تغییر می کند که سونوگرافی بیش از پنج روز با LMP متفاوت باشد ، اگر از قاعدگی خود مطمئن نباشید. اگر این اتفاق بیفتد ، پزشک می تواند توضیح دهد که چرا تاریخ تولد شما تغییر کرده است.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

چرخه نامنظم

چرخه های منظم اما کمتر از 27 روز و بیشتر از 31 روز طول می کشد.

د بارداری کمتر از سه ماه پس از قطع داروهای ضد بارداری یا بارداری قبلی رخ داده است.

است. بارداری در طی دوره شیردهی یا قبل از شروع حداقل سه چرخه قاعدگی منظم در دوره پس از زایمان رخ داده است.

در تمام موارد دیگر (اولین روز آخرین قاعدگی شناخته شده و سیکل های منظم 27-31 روزه) ، حاملگی براساس اولین روز آخرین قاعدگی به عنوان یک مرجع زمانی تعیین می شود ، که پس از آن در طول دوره سونوگرافی انجام ویلوسنتز. وقتی سن مادر برابر یا بیشتر از 35 سال باشد ، این روش بین هفته های 5 + 11 تا 6 + 13 بارداری انجام می شود.

فتوکپی از گروه خونی (اگر گروه Rh منفی باشد ، آزمایش غیرمستقیم کومبس را نیز انجام دهید ، بیشتر از 14 روز در مقایسه با روز تعیین شده برای روش)

الزام آور برای روش CVS ، از جمله معافیت M50: نمونه برداری از پرزهای جفتی + سونوگرافی زایمان CVS

آمنیوسنتز

آمنیوسنتز روشی است که در آن مایع آمنیوتیک گرفته می شود و با ورود یک سوزن نازک به شکم مادر تا رسیدن به داخل کیسه آمنیوتیک انجام می شود. قبل از نمونه گیری ، معاینه سونوگرافی انجام می شود تا مشخصات رحم ، جفت و مایع آمنیوتیک و همچنین نشاط ، بیومتری ، مورفولوژی و موقعیت جنین برجسته شود. معرفی سوزن تحت کنترل مداوم سونوگرافی متخصص زنان و زایمان انجام می شود. به طور متوسط ​​15-20 سی سی مایع آمنیوتیک با توجه به سن حاملگی خارج می شود. سلول های جنین موجود در مایع در آزمایشگاه کشت داده می شود و توسط دکتر سیتوژنتیک تجزیه و تحلیل می شود تا تجزیه و تحلیل کروموزوم های جنین انجام شود. نتیجه این روش به طور متوسط ​​در 21 روز در دسترس است.

چه زمانی انجام می شود؟

حوالی شانزدهم. هفته بارداری

چه زمانی رزرو کنیم؟

هنگامی که نتیجه آزمایش ترکیبی خطر بالایی دارد و به توصیه متخصص زنان و زایمان انجام می شود.

اسکن اولتراسوند در سه ماهه اول بارداری که مطابقت بین سن حاملگی را از روز اول آخرین قاعدگی محاسبه کرده و آن را براساس اندازه گیری سونوگرافی ارزیابی می کند. هنگامی که سن مادر در سن مادر برابر یا بیشتر از 35 سال باشد ، این روش بین هفته های 16 + 0 تا 17 + 6 بارداری انجام می شود.

اتوكوپي ph گروه خون (در صورتي كه گروه Rh منفي باشد ، آزمايش غيرمستقيم كومبس را نيز بياوريد ، بالاتر از 14 روز نسبت به روز تعيين شده براي عمل

اتصال برای عمل آمنیوسنتز ، از جمله معافیت M50: آمنیوسنتز اولیه + سونوگرافی زایمان -

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده