بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خودآزاری -دوباره در مورد بیماری روحی فکر کنید

خودآزاری -دوباره در مورد بیماری روحی فکر کنید

برش و صدمه به خود

آیا می خواهید از آسیب رساندن به خود جلوگیری کنید؟ در مورد خود آسیب دیدگی و چگونگی احساس بهتر بدون آسیب رساندن به خود بیاموزید. خودآزاری یا صدمه زدن به خود به معنای آسیب رساندن عمدی به خود است. درمورد اینکه چرا افراد به خود آسیب می رسانند و با آنها رفتار می کنند و از عهده کنار آمدن برمی آیند.بریدن خود (مانند استفاده از تیغ ، چاقو یا چیز تیز دیگری برای بریدن پوست) · مشت زدن به خود یا مشت زدن به چیزها (مانند دیوار) وقتی زندگی احساس سختی می کند که کنار بیایید ، مردم گاهی اوقات خودزنی می کنند. اگر به خود آسیب بزنید ، ممکن است با افراد زیادی روبرو شوید

خودآزاری چیست؟

خودآزاری می تواند راهی برای مقابله با پریشانی عمیق و درد عاطفی باشد. این ممکن است به شما کمک کند احساساتی را که نمی توانید به زبان بیاورید بیان کنید ، شما را از زندگی منحرف کند یا دردهای عاطفی را آزاد کند. بعد از آن ، احتمالاً احساس بهبودی می کنید - حداقل برای مدتی. اما پس از آن احساسات دردناک دوباره برمی گردند ، و شما تمایل به آسیب رساندن دوباره به خود احساس می کنید.

خودآزاری شامل هر کاری است که شما برای آسیب رساندن عمدی به خود انجام می دهید. برخی از روشهای رایج عبارتند از:

  • بریدن یا خاراندن شدید پوست
  • خودتان را بسوزانید یا داغ کنید
  • زدن به خود یا زدن سر
  • مشت زدن به اشیا یا پرتاب بدن به دیوارها و اجسام سخت
  • اشیا را به پوست خود بچسبانید
  • به طور عمدی از بهبود زخم جلوگیری می کند
  • بلع مواد سمی یا اشیا نامناسب

خودآزاری همچنین می تواند شامل روشهای کمتر آشکار صدمه زدن به خود یا به خطر انداختن خود باشد ، مانند رانندگی بی پروا ، نوشیدن بیش از حد ، مصرف بیش از حد مواد مخدر یا رابطه غیر ایمن.

Social media is one reason my teen patients are cutting themselves

چرا مردم خودزنی می کنند

صدمه زدن به خود اغلب تنها راهی است که می دانید چگونه انجام دهید:

  • با احساساتی مانند غم ، احساس نفرت از خود ، پوچی ، احساس گناه و عصبانیت کنار بیایید
  • احساساتی را ابراز کنید که نمی توانید با کلمات بیان کنید یا درد و تنشی را که در درون خود احساس می کنید ، آزاد کنید
  • احساس کنترل کنید ، احساس گناه را برطرف کنید یا خود را مجازات کنید
  • خود را از احساسات طاقت فرسا یا شرایط سخت زندگی دور کنید
  • به جای احساس بی حسی ، احساس زنده بودن کنید یا به سادگی چیزی را احساس کنید

دلایل آسیب رساندن به خود هرچه باشد ، مهم است که بدانید اگر بخواهید متوقف شوید ، کمک در دسترس است. شما می توانید راه های دیگری برای کنار آمدن با هر آنچه در داخل اتفاق می افتد را بیاموزید بدون اینکه خودتان را آزار دهید.

چرا مردم قطع می کنند یا به خود آسیب می رسانند: به قول خود شما

"این چیزی را که از درون احساس می کنم علامت گذاری می کند!"

"این راهی برای کنترل بدن من است زیرا من نمی توانم چیز دیگری را در زندگی ام کنترل کنم."

"من معمولاً احساس می کنم سیاه چاله ای در گودال شکم خود دارم ، حداقل اگر احساس درد می کنم بهتر از احساس نکردن هیچ چیز است."

"بعد از بریدن احساس آرامش و اضطراب کمتری می کنم. درد عاطفی به آهستگی به درد جسمی برمی خورد. "

عواقب برش و آسیب به خود

تسکین ناشی از برش یا صدمه زدن به خود فقط موقتی است و مشکلات بسیار بیشتری نسبت به حل آنها ایجاد می کند.

رهایی از برش یا آسیب به خود کوتاه مدت است و احساسات دیگری مانند شرم و گناه به سرعت به دنبال آن ایجاد می شود. در همین حال ، شما را از یادگیری راهکارهای موثرتر برای احساس بهتر بازمی دارد.

راز خودآزاری دشوار و تنها است. شاید احساس شرمندگی کنید یا شاید فقط فکر کنید هیچ کس نمی فهمد. اما پنهان کردن اینکه چه کسی هستید و چه احساس می کنید بار سنگینی است. در نهایت ، پنهان کاری و گناه در روابط شما با دوستان و اعضای خانواده و احساس شما در مورد خود تأثیر می گذارد.

حتی اگر منظوری هم نداشته باشید می توانید به خود آسیب بزنید. به راحتی می توانید با یک زخم آلوده یا عمق بریدگی را قضاوت نادرست کنید ، مخصوصاً اگر از مواد مخدر یا الکل نیز استفاده می کنید.

شما در معرض خطر مشکلات بزرگتر هستید. اگر راه های دیگر مقابله با درد عاطفی را یاد نگیرید ، خطر افسردگی اساسی ، اعتیاد به مواد مخدر و الکل و خودکشی را افزایش می دهید.

خودزنی می تواند باعث اعتیاد شود. ممکن است این کار به عنوان انگیزه یا کاری انجام شود که شما احساس کنترل بیشتری می کنید ، اما به زودی احساس می شود برش یا خودآزاری شما را کنترل می کند. این اغلب به یک رفتار اجباری تبدیل می شود که به نظر می رسد متوقف کردن آن غیرممکن است.

نتیجه نهایی این است که بریدن و آسیب رساندن به خود به شما در زمینه مسائلی که باعث می شود در وهله اول به خود آسیب بزنید کمکی نخواهد کرد. هر چقدر هم اکنون احساس تنهایی ، بی ارزشی یا گرفتاری داشته باشید ، روش های بسیار موثر دیگری نیز برای غلبه بر موضوعات اساسی وجود دارد که باعث آسیب به خود می شود.

نحوه جلوگیری از برش و آسیب رساندن به خود نکته 1: به شخصی اعتماد کنید

اگر آماده کمک برای برش یا آسیب به خود هستید ، اولین قدم این است که به شخص دیگری اعتماد کنید. صحبت درمورد چیزی که برای پنهان کردنش سخت تلاش کرده اید می تواند ترسناک باشد ، اما این که بالاخره راز خود را رها کنید و آنچه را که پشت سر می گذارید به اشتراک بگذارید می تواند یک راحتی بزرگ باشد.

تصمیم گیری در مورد داشتن چنین اطلاعات شخصی به چه کسی می توانید اعتماد کنید دشوار است. شخصی را انتخاب کنید که قصد شایعه سازی ندارد یا سعی در کنترل بهبودی شما ندارد. از خود بپرسید چه کسانی در زندگی باعث می شوند احساس پذیرش و حمایت داشته باشید. این می تواند یک دوست ، معلم ، رهبر مذهبی ، مشاور یا خویشاوند باشد. اما لزوماً مجبور نیستید شخصی را انتخاب کنید که به او نزدیک باشید. بعضی اوقات با صحبت با شخصی که به او احترام می گذارید - مانند معلم ، رهبر مذهبی یا مشاور - که کمی فاصله بیشتری با شرایط دارد و عینی بودن آن را دشوارتر شروع می کند ، آسان تر است.

Scarred by My Own Hands - The New York Times

هنگام صحبت در مورد برش یا آسیب رساندن به خود:

روی احساسات خود تمرکز کنید. به جای به اشتراک گذاشتن گزارش های دقیق از رفتار خودآزاری ، احساسات یا موقعیت هایی را که منجر به آن می شوند متمرکز کنید. این می تواند به شخصی که به او اعتماد دارید کمک کند تا درک بهتری از کجا داشته باشد. همچنین کمک می کند تا شخص بداند چرا به او می گویید. آیا از آنها کمک یا مشاوره می خواهید؟ آیا به سادگی می خواهید شخص دیگری بداند تا بتوانید راز را رها کنید؟

به هر روشی که احساس راحتی می کنید ارتباط برقرار کنید. اگر بیش از حد عصبی هستید و نمی توانید شخصاً صحبت کنید ، مکالمه را با یک ایمیل ، متن یا نامه شروع کنید (اگرچه پیگیری در نهایت با مکالمه حضوری مهم است). از به اشتراک گذاشتن مواردی که آماده صحبت در مورد آنها نیستید تحت فشار قرار نگیرید. نیازی نیست که صدمات خود را به فرد نشان دهید یا به سوالاتی که برای پاسخ دادن راحت نیستید پاسخ دهید.

به فرد فرصت دهید تا آنچه را به او می گویید پردازش کند. باز کردن به همان اندازه که برای شما دشوار است ، ممکن است برای شخصی که به او می گویید نیز دشوار باشد - مخصوصاً اگر دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده باشد. گاهی اوقات ، ممکن است نحوه واکنش فرد را دوست نداشته باشید. سعی کنید به یاد داشته باشید که واکنشهایی مانند شوک ، عصبانیت و ترس از نگرانی شما ناشی می شوند. چاپ این مقاله برای افرادی که انتخاب می کنید برای گفتن باشد ممکن است کمک کند. هرچه درک بهتر و آسیب رساندن به خود را درک کنند ، توانایی پشتیبانی بهتر شما را دارند.

صحبت در مورد آسیب به خود می تواند بسیار استرس زا باشد و احساسات زیادی را در شما به وجود آورد. اگر بلافاصله پس از به اشتراک گذاشتن راز خود ، وضعیت برای مدتی کوتاه بدتر شد ، ناامید نشوید. مقابله و تغییر در عادات دیرینه ناراحت کننده است. اما همین که از پس این چالش های اولیه برآیید ، احساس بهتری خواهید داشت.

Forms of Self-Harm Common in People With PTSD

نکته 2: آسیب رساندن به خود یا عوامل محرک خود را شناسایی کنید

درک اینکه چه چیزی شما را برش می زند یا به خود آسیب می رساند یک قدم حیاتی برای بهبود است. اگر بتوانید بفهمید که خودزنی شما چه عملکردی دارد ، می توانید روش های دیگری برای تأمین نیازها یاد بگیرید که به نوبه خود می تواند میل شما به آسیب رساندن به خود را کاهش دهد. صدمه به خود غالباً راهی برای مقابله با درد عاطفی است. چه احساساتی باعث می شود خودتان را ببرید یا صدمه بزنید؟ غمگینی؟ اضطراب؟ عصبانیت؟ تنهایی؟ شرمنده؟ پوچی؟

اگر به سختی می توانید احساساتی را که می خواهد اشتیاق شما را کاهش دهد مشخص کنید ، ممکن است لازم باشد روی آگاهی احساسی خود کار کنید . آگاهی عاطفی به معنای دانستن احساسات و دلیل آن است. این توانایی شناسایی و بیان احساسات شما از لحظه به لحظه و درک ارتباط بین احساسات و اعمال شماست. احساسات اطلاعات مهمی هستند که بدن ما به ما می دهد ، اما نیازی نیست که منجر به اعمالی مانند بریدن یا صدمه زدن به خود شود.

ایده توجه به احساسات خود - به جای بی حس کردن یا رهایی از طریق آسیب به خود - ممکن است برای شما ترسناک به نظر برسد. ممکن است ترس داشته باشید که بیش از حد تحت فشار قرار گیرید و یا با درد گیر نکنید. اما واقعیت این است که اگر به آنها اجازه دهید احساسات به سرعت می آیند و از بین می روند. اگر سعی نکنید در مورد احساس دعوا کنید ، قضاوت کنید یا خودتان را کتک بزنید ، متوجه می شوید که به زودی محو می شود و احساس دیگری جایگزین می شود. این فقط وقتی در احساس خود وسواس می کنید که این احساس ادامه می یابد.

نکته 3: تکنیک های جدید مقابله را پیدا کنید

خودآزاری شیوه مقابله با احساسات ناخوشایند و شرایط دشوار است. اگر می خواهید متوقف شوید ، باید روش های جایگزینی برای کنار آمدن داشته باشید تا در صورت تمایل به بریدن یا صدمه زدن به خود ، پاسخ متفاوتی بدهید.

اگر برای ابراز درد و احساسات شدید به خود آسیب می رسانید ، می توانید:

  • رنگ و یا خط ناخوانا بر روی یک تکه بزرگ از کاغذ با جوهر قرمز یا رنگ
  • یک ژورنال راه اندازی کنید تا در آن احساسات خود را بیان کنید
  • نوشتن یک شعر یا آهنگ به آنچه شما احساس
  • ارسال پایین هر گونه احساسات منفی و سپس پاره این مقاله را
  • به موسیقی گوش دهید که احساس شما را بیان می کند

اگر برای آرامش و آرامش خودتان آسیب ببینید ، می توانید:

  • نگاهی از حمام یا دوش گرم
  • حیوان خانگی یا نوازش با سگ یا گربه
  • قرار دادن خود را در یک پتو گرم
  • گردن ، دست ها و پاها را ماساژ دهید
  • گوش دادن به موسیقی آرام بخش

اگر به دلیل عدم ارتباط یا بی حسی به خود آسیب بزنید ، می توانید:

  • با یک دوست تماس بگیرید (لازم نیست در مورد خودزنی صحبت کنید)
  • نگاهی یک دوش آب سرد
  • یک مکعب یخ را در کج بازو یا پای خود نگه دارید
  • چیزی را با طعم بسیار قوی مانند فلفل قرمز ، نعنا فلفلی یا پوست گریپ فروت بجوید

اگر برای از بین بردن تنش یا خشم خود آسیب می بینید ، می توانید:

  • به شدت ورزش کنید - بدوید ، برقصید ، طناب بزنید یا به کیسه مشت بزنید
  • پانچ یک کوسن یا تشک و یا فریاد در بالش خود را
  • فشار یک توپ استرس و یا له کردن خمیر بازی یا خاک رس
  • چیزی را بالا ببرید (ورق های کاغذ ، یک مجله)
  • مقداری سر و صدا کنید (ساز بزنید ، گلدانها و قابلمه ها را بکوبید)

جایگزین احساس برش

  • از قلم مارکر قرمز برای نقاشی روی پوست خود استفاده کنید ، جایی که معمولاً می توانید آن را برید.
  • تکه های یخ را روی پوست خود بمالید جایی که ممکن است معمولاً برش بزنید.
  • نوارهای لاستیکی را روی مچ دست ، بازوها یا پاها قرار دهید و به جای برش ، آنها را ببندید.

درمان حرفه ای برای برش و صدمه به خود

کمک و پشتیبانی یک متخصص آموزش دیده می تواند به شما کمک کند تا بر عادت برشی یا خودزنی غلبه کنید ، بنابراین صحبت با یک درمانگر را در نظر بگیرید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تکنیک ها و استراتژی های مقابله ای جدیدی را برای جلوگیری از آسیب رساندن به خود ایجاد کنید ، در عین حال به شما کمک می کند تا ریشه کنید که چرا خودتان را آزار می دهید.

به یاد داشته باشید ، آسیب به خود در خلا رخ نمی دهد. این در زندگی واقعی وجود دارد. این بیان بیرونی درد داخلی است که اغلب ریشه در اوایل زندگی دارد. غالباً ارتباطی بین آسیب به خود و آسیب های دوران کودکی وجود دارد . خودآزاری ممکن است راهی برای کنار آمدن با احساسات مربوط به سو استفاده های گذشته ، بازگشت به گذشته ، احساسات منفی نسبت به بدن یا سایر خاطرات آسیب زا باشد - حتی اگر آگاهانه از این ارتباط آگاه نباشید.

Why Do People Self-Harm? | The Light Program

یافتن درمانگر مناسب

یافتن درمانگر مناسب ممکن است مدتی طول بکشد. این بسیار مهم است که درمانگری که شما انتخاب می کنید تجربه درمان هر دو آسیب و خود صدمه را داشته باشد. اما کیفیت رابطه با درمانگر شما به همان اندازه مهم است. به غریزه خود اعتماد کنید. درمانگر شما باید کسی باشد که خودآزاری را بدون چشم پوشی از آن بپذیرد و مایل باشد به شما کمک کند تا با سرعت خودتان آن را متوقف کنید. باید احساس راحتی کنید ، حتی هنگام صحبت در مورد شخصی ترین مسائل خود.

علائم هشدار دهنده مبنی بر اینکه یکی از عزیزان در حال بریدن یا خودزنی است

در حالی که برش و آسیب رساندن به خود بیشتر در نوجوانان و جوانان رخ می دهد ، اما در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. از آنجا که لباس می تواند آسیب های جسمی را پنهان کند ، و آشفتگی درونی را می توان با خلق و خوی به ظاهر آرام پوشانید ، تشخیص آسیب دیدگی در خود یکی از دوستان یا اعضای خانواده دشوار است. در هر شرایطی لازم نیست مطمئن باشید که می دانید چه خبر است تا بتوانید با شخصی که نگران آن هستید تماس بگیرید.

 با این حال ، پرچم های قرمز وجود دارد که می توانید به دنبال آنها باشید:

زخم یا زخم های غیر قابل توضیح در اثر بریدگی ، کبودی یا سوختگی ، معمولاً در مچ دست ، بازو ، ران یا سینه.

لکه های خون روی لباس ، حوله یا ملافه بافتهای آغشته به خون.

اشیا Shar تیز یا ابزارهای برش ، مانند تیغ ، چاقو ، سوزن ، خرده شیشه یا درب بطری ، در وسایل شخص وجود دارد.

"تصادفات" مکرر کسی که به خود آسیب می رساند ، ممکن است ادعا کند که دست و پا چلفتی است یا بدبختی های بسیاری دارد ، تا بتواند صدمات را توضیح دهد.

پوشاندن. شخصی که خود آسیب می بیند ممکن است اصرار داشته باشد که آستین بلند یا شلوار بلند بپوشد ، حتی در هوای گرم.

نیاز به تنها ماندن برای مدت زمان طولانی ، به خصوص در اتاق خواب یا حمام.

انزوا و تحریک پذیری. عزیز شما درد درونی زیادی را تجربه می کند - و همچنین احساس گناه در تلاش برای کنار آمدن با آن. این می تواند باعث عقب نشینی و منزوی شدن آنها شود.

درک اینکه چرا عزیزان شما باعث کاهش یا خودزنی می شود

از آنجا که برش زدن و آسیب رساندن به خود موضوعی تابو هستند ، بسیاری از مردم سو about تفاهمات جدی در مورد انگیزه یا وضعیت روحی دوست یا عضو خانواده خود دارند. اجازه ندهید که این افسانه های رایج مانع کمک به شخصی شوند که به او اهمیت می دهید.

چهار افسانه در مورد برش و خودزنی

باور غلط 1: افرادی که برش می خورند و خود زخمی می شوند سعی در جلب توجه دارند.

واقعیت: حقیقت دردناک این است که افرادی که به خود آسیب می رسانند ، به طور مخفی خود را آزار می دهند. آنها سعی نمی کنند دیگران را دستکاری کنند یا توجه را به خود جلب کنند. در حقیقت ، شرم و ترس می تواند جلو آمدن و درخواست کمک را بسیار دشوار کند.

باور غلط 2: افرادی که خودزنی می کنند دیوانه و / یا خطرناک هستند.

واقعیت: درست است که بسیاری از افرادی که به خود آسیب می رسانند از اضطراب ، افسردگی ، اختلالات خوردن یا ضربه قبلی رنج می برند - درست مثل میلیون ها نفر دیگر در جمعیت عمومی. اما این آنها را دیوانه یا خطرناک نمی کند. خودآزاری نحوه کنار آمدن آنها است. چسباندن برچسب "دیوانه" یا "خطرناک" بر روی شخص دقیق یا مفید نیست.

باور غلط 3: افرادی که خودزنی می کنند می خواهند بمیرند.

واقعیت: وقتی افراد به خودآزاری می رسند ، معمولاً سعی نمی کنند خود را بکشند - بلکه سعی دارند با مشکلات و درد خود کنار بیایند. در حقیقت ، صدمه به خود ممکن است راهی برای کمک به خود در ادامه زندگی باشد. با این حال ، همیشه خطر آسیب دیدگی شدیدتر از آنچه در نظر گرفته شده است وجود دارد و در دراز مدت ، افرادی که خودزنی می کنند ، خطر خودکشی بسیار بیشتری دارند ، به همین دلیل کمک گرفتن از آنها بسیار مهم است.

باور غلط 4: اگر زخم ها بد نباشند ، آنقدرها جدی نیستند.

واقعیت: شدت زخم های فرد ارتباط زیادی با میزان رنج رفتن وی ندارد. تصور نکنید که چون زخم ها یا جراحات جزئی هستند ، جای نگرانی نیست.

کمک به کسی که برید یا به خود آسیب برساند

شاید شما متوجه آسیب دیدگی مشکوک در یکی از نزدیکان خود شده باشید ، یا آن شخص به شما اعتراف کرده است که در حال بریدن است. به هر حال ممکن است نسبت به خود احساس عدم اطمینان کنید. چه باید بگویید؟ چگونه میتوانی کمک کنی؟

با احساسات خود کنار بیایید. ممکن است از رفتارهای خودآزاری شوکه شوید ، گیج شوید و یا حتی منزجر شوید - و نسبت به پذیرش این احساسات گناهکار هستید. تأیید احساسات خود اولین قدم مهم در جهت کمک به عزیزانتان است.

در مورد مشکل اطلاعات کسب کنید بهترین راه برای غلبه بر هرگونه ناراحتی یا بیزاری از احساس آسیب به خود ، یادگیری در مورد آن است. درک اینکه چرا عزیزتان آسیب می بیند می تواند به شما کمک کند تا دنیا را از طریق چشم او ببینید.

قضاوت نکن از اظهار نظرها و انتقادات قضاوتی پرهیز کنید - آنها فقط اوضاع را بدتر می کنند. به یاد داشته باشید ، فرد آسیب رسان به خود احساس ناراحتی ، شرمندگی و تنهایی می کند.

پیشنهاد حمایت کنید ، نه اولتیماتوم. طبیعی است که بخواهیم کمک کنیم اما تهدیدها ، مجازات ها و اولتیماتوم ها نتیجه مثبتی ندارد. نگرانی خود را ابراز کنید و هر زمان که شخص بخواهد صحبت کند یا به پشتیبانی نیاز دارد ، به او اطلاع دهید که در دسترس هستید.

ارتباط را تشویق کنید. عزیز خود را تشویق کنید هرچه احساس می کند را بیان کند ، حتی اگر چیزی از آن ناراحت باشید. اگر فرد در مورد خودآزاری به شما نگفته است ، موضوع را به روشی مراقبانه و غیر مقابله ای مطرح کنید: "من متوجه آسیب دیدگی در بدن شما شده ام ، و می خواهم بفهمم چه چیزی را متحمل می شوید."

اگر خودزنی یکی از اعضای خانواده است ، خود را برای رفع مشکلات موجود در خانواده آماده کنید. این مقصر سرزنش نیست ، بلکه ارتباط و برخورد با مشکلات از راه های بهتری است که می تواند به نفع کل خانواده باشد.

Service Six- Self-harm

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده