مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چرا هنگام پرواز باید تلفن همراه خود را خاموش کنید؟

چرا هنگام پرواز باید تلفن همراه خود را خاموش کنید؟

چرا باید وسایل الکترونیکی را در هواپیما خاموش کنیم

استفاده از تلفن همراه در هواپیما به شدت مورد بحث قرار گرفته است ،تلفن‌های همراه ، تبلت‌ها، واحدهای بازی‌های ویدئویی قابل حمل ، و سایر دستگاه‌های الکترونیکی قاتل زمان قرن بیست و یکم هستند. ما می‌توانیم با آنها بازی کنیم، با خانواده و دوستان ارتباط برقرار کنیم و گشتی در اینترنت بزنیم،روی آنها می توان فکر کرد که آنها برای گذراندن زمان در طول یک پرواز هواپیمای چند ساعته، جایی که حرکت از روی صندلی خودداری می شود، بسیار مفید هستند

FAA استفاده از تلفن را محدود می کند زیرا تشخیص می دهد که تلفن های همراه منبع بالقوه تداخل هستند.حالت هواپیما اتصال سلولی گوشی را خاموش می کند بنابراین سعی نمی کند به برج های زمینی متصل شود.

با این حال، کسانی از ما که در دهه گذشته پرواز کرده‌اند، با یادآوری قبل از پرواز برای خاموش کردن همه دستگاه‌های الکترونیکی یا نگه داشتن آنها در "حالت هواپیما" (یا "حالت پرواز") در طول کل پرواز آشنا هستند. به ما هشدار داده شده است که سرویس تلفن همراه باید خاموش شود زیرا انتقال دستگاه با تجهیزات ناوبری هواپیما تداخل دارد. اما آیا واقعا این اتفاق می افتد؟ آیا تلفن همراه یا سایر وسایل الکترونیکی شما واقعاً پرواز را به خطر می اندازد؟

پاسخ کوتاه به این سوال احتمالاً اینطور نیست، اما باید بدانید که دستگاه الکترونیکی شما چگونه بر ابزارهای هواپیما و همچنین سایر مسافران در طول پرواز تأثیر می گذارد.

اولین قدم این است که بدانید دستگاه الکترونیکی شما چگونه کار می کند و چگونه با هواپیما تعامل می کند. به طور کلی، برای اتصال به یک شبکه بی‌سیم یا برج تلفن همراه، دستگاه‌های الکترونیکی به فرستنده‌های امواج رادیویی کم‌مصرف تبدیل می‌شوند (که اغلب در مورد تلفن‌های همراه حداکثر ۰.۲۵ وات است) که به دکل‌های تلفن همراه و گیرنده‌های دیگر متصل می‌شوند. سیگنال به سمت بیرون - اما آنها همچنین تبدیل به گیرنده هایی برای دریافت سیگنال های ورودی می شوند. اگر برج یا گیرنده دیگر نسبتاً نزدیک باشد، دستگاه مجبور نیست برای جستجوی سیگنال برج و حفظ سیگنال بین دکل و دستگاه از انرژی زیادی استفاده کند.

استفاده از اینترنت در پرواز

با پیشرفت تکنولوژی در هواپیماها، امروزه اکثر شرکت‌های هواپیمایی بزرگ در مسیرهای طولانی و ارتفاعات بالا امکان استفاده از اینترنت پر سرعت را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. مسافران بدون دغدغه به این ترتیب می‌توانند با دنیای خارج از هواپیما ارتباط داشته باشند.

با خرید بلیط هواپیما امارات، بلیط لوفت هانزا، بلیط اتریشی، بلیط عمان ایر و سایر شرکت‌های هواپیمایی بزرگ می‌توانید با دسترسی به اینترنت پر سرعت در فضای مجازی گشت‌ وگذار کنید، با دوستانتان در ارتباط باشید و در طول مسیر از امکانات و سرگرمی‌های دیگر استفاده کنید.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در داخل کابین از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند اما همچنان روشن بودن تلفن همراه و امکان برقراری تماس را ممنوع کرده‌ و به مسافران توصیه می‌کنند برای حفظ امنیت پرواز دستگاه‌های موبایل خود را در Flight mode حالت پرواز قرار دهند.

هنگامی که یک دستگاه الکترونیکی در حالت فعال است، یک سیگنال رادیویی ارسال می کند، اما زمانی که در حالت هواپیما باشد، این کار را نمی کند. بیشتر خطوط هوایی خاطرنشان می‌کنند که این احتمال وجود دارد که سیگنال‌های رادیویی ارسال شده از یک دستگاه الکترونیکی با یک یا چند سیستم مهم هواپیما تداخل داشته باشند، مانند حسگرهایی که به ابزارهای هواپیما در برقراری ارتباط با یکدیگر کمک می‌کنند، تجهیزات ناوبری، تجهیزات جلوگیری از برخورد، و سایر اشکال اویونیک .

اما در عمل، تجهیزات الکترونیکی حساس در هواپیماهای مدرن به خوبی از امواج رادیویی محافظت می شوند. اگرچه تداخل الکترونیکی ناشی از انتقال تلفن همراه در یک تصادف در سوئیس در سال 2000 و یک تصادف در نیوزیلند در سال 2003 نقش داشت، اما احتمال اینکه انتقال دستگاه در طول پرواز به سادگی خدمه پرواز را آزار دهد بسیار بیشتر است.

این به این دلیل است که سیگنال‌ها روی تجهیزات آنها ثبت می‌شوند (خلبانان، ناوبرها و اپراتورهای رادیویی را مجبور می‌کند تا برای خواندن صحیح ابزارهایشان سخت‌تر کار کنند)، و سیگنال‌ها اغلب در هدفون‌هایشان به‌عنوان یک صدای بیپ خفه‌شده دریافت می‌شوند - همان نوع صدا که هنگامی که تلفن های همراه حاوی پیام های متنی یا ایمیل خوانده نشده باشند، از بلندگوهای استریوی خانه می آید ,در کنار آنها قرار می گیرند.

بنابراین "آزار خلبان" به احتمال زیاد دلیلی است که خطوط هوایی از مردم می خواهند که دستگاه های خود را در طول پرواز مخابره نکنند. در سال 2014 آژانس ایمنی هوانوردی اروپا اعلام کرد که دستگاه های الکترونیکی خطرات ایمنی ندارند، اما آژانس های سایر کشورها، مانند اداره هوانوردی فدرال (FAA) ایالات متحده و اداره هوانوردی غیرنظامی چین، محدودیت ها را حفظ کرده اند. در چین، دستگاه های الکترونیکی باید در طول پرواز خاموش نگه داشته شوند، در غیر این صورت کاربر با امکان اقامت کوتاه مدت در زندان و/یا چندین هزار دلار جریمه مواجه خواهد شد.

با این حال، مسافران هوایی از همه کشورها به جای استفاده از خدمات گران‌قیمت هواپیما که برخی از پروازها ارائه می‌دهند، می‌خواهند توانایی برقراری تماس تلفنی از هوا با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود را داشته باشند. یکی از راه‌های انجام این کار بدون ایجاد مزاحمت برای خدمه پرواز این است که تلفن‌های همراه با نصب برج‌های سلولی به نام پیکوسل، به هر هواپیما، قدرت کامل سیگنال خود را مخابره نکنند. Picocells به کاربران دستگاه های الکترونیکی خدمات نزدیک سلولی ارائه می دهد که سیگنال های انتقال را به حداقل می رساند.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی از تجهیزات ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه (مانند AeroMobile) برای برقراری تماس‌های داخل هواپیما و ارائه ارتباطات بی‌سیم به مسافران استفاده می‌کنند.. شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی در پذیرش فناوری پیکوسل کندتر عمل کرده‌اند و منتظر تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) هستند که نگران این است که قوانین راحت‌تر تماس‌های تلفنی، پروازهای مسافری نسبتاً آرام را به سفرهایی با صدای بلند و مشمئزکننده تبدیل کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده