مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نگاهی به مصاحبه انگیزشی در تناسب اندام

نگاهی به مصاحبه انگیزشی در تناسب اندام

مصاحبه انگیزشی در تغذیه و تناسب اندام وکاربردها

یکی از بزرگترین علایق من در سلامت و تناسب اندام، مربیگری رفتاری است. بسیاری از مشکلات مزمن سلامتی به تصمیماتی خلاصه می شود که مردم هر روز می گیرند. کوچینگ هم یک هنر و هم علمی است که می تواند به افراد در تغییر رفتار و در نتیجه سلامتی خود کمک کند. کوچینگ علمی است که می توانیم مداخلات را به طور سیستماتیک بررسی کنیم و تأثیر مداخله بر رفتار را مشاهده کنیم. به عنوان مثال، اگر یک مربی انگیزه یا اعتماد به نفس مشتری را افزایش دهد، آیا این منجر به تغییر در رفتار می شود؟ مربیان می توانند نحوه عملکرد افراد تحت شرایط خاص را مشاهده کنند و بر اساس نیازهای آنها مداخلاتی را تجویز کنند

 اما کوچینگ نیز یک هنر است زیرا ارائه تکنیک های تغییر رفتار اغلب در تعامل فرد به فرد رخ می دهد. تحویل موثر به گوش دادن بازتابی برای درک موانع مشتری متکی است. برای کمک به ایجاد انگیزه در تغییر و اقدام بر اساس برنامه ها، نیاز به حل مشکلات مشترک دارد.

مصاحبه انگیزشی چیست؟

مصاحبه انگیزشی (MI) درست در تقاطع هنر و علم قرار دارد. این یک سبک مشاوره است که هدف آن کمک به افراد است که از دوسوگرایانه "رها" شوند و انگیزه شخصی برای تغییر را افزایش دهند.

MI توسط روانشناسان استیون میلر و ویلیام رولنیک توسعه داده شد. این کمتر در مورد تکنیک های خاص است و بیشتر در مورد روح اساسی است که زیربنای آنها است. MI راهی برای بودن با مردم است. در هسته خود، مصاحبه انگیزشی (MI) راهی برای بودن با مشتریان است.

این شیوه «با مردم بودن» غیر تقابلی است. این یک سبک ارتباطی مشارکتی، همدلانه و هدفمند است. فرض بر این است که مشتری در رفتار خود متخصص است. MI موثر به مشتریان کمک می کند تا با پذیرش، شفقت و گوش دادن فعال، دلایل خود را برای تغییر کشف کنند. درک اینکه چرا مشتری می‌خواهد تغییر کند و ابهام او در مورد تغییر را کشف کند، مهم است

اصول مصاحبه انگیزشی چیست؟

مربیان می توانند از اصول کلی MI برای کمک به مشتریان خود برای دستیابی به تغییرات پایدار استفاده کنند. این اصول شامل (1) ابراز همدلی از طریق گوش دادن انعکاسی (2) کمک به مراجعان برای شناسایی اختلافات بین ارزش‌ها یا اهداف و رفتارشان (3) حمایت از خودکارآمدی، و (4) یادگیری برای مقابله با مقاومت است.

مربیان می توانند با استفاده از گوش دادن بازتابی که درک تجربیات، اهداف و معنای شخصی مشتری از آن اهداف را روشن و بیان می کند، همدلی خود را ابراز کنند. همدلی بدون تحمیل دیدگاه یا دستور کار بیان می شود. با هر بیانیه مشتری، مربی باید تلاش کند تا معنای اساسی پشت کلمات آنها را درک کند.

ناهماهنگی ها رفتار را از طریق یک حلقه بازخورد هدایت می کنند. بدون اختلاف، هیچ انگیزه ای وجود ندارد. افراد اطلاعاتی در مورد خود فعلی و رفتارهای فعلی خود دریافت می کنند. اگر اختلافی بین وضعیت سلامتی یا رفتاری ایده آل و فعلی درک شود، برای کاهش این اختلاف اقدام می شود.

به عنوان مثال، اگر فردی دارای وزن ایده آل 180 پوند باشد و در حال حاضر وزن آن 200 پوند باشد، اختلاف وجود دارد. اگر فردی در هفته آخر که معمولاً مشروب نمی‌نوشد، هر شب الکل مصرف کرده باشد، این اختلاف باعث می‌شود او را کاهش دهد. در MI، مربیان به افزایش ناسازگاری درک شده کمک می کنند تا اقدام با انگیزه را هدایت کنند.

برای افزایش و استفاده از ناهماهنگی ها، مربیان می توانند از چندین استراتژی استفاده کنند مربیان می توانند به مشتریان کمک کنند تا با گوش دادن، اختلاف بیشتری ایجاد کنند. سعی کنید اهداف آنها را و در سطحی عمیق تر درک کنید. به دنبال درک اینکه چرا اهداف آنها مهم است. بدون قضاوت از آنها بپرسید که چگونه برخی از رفتارهای مشکل ساز آنها با اهداف و ارزش هایشان همسو می شود.

خودکارآمدی عبارت است از اطمینان فرد مبنی بر اینکه می تواند رفتارهای مورد نیاز برای تولید نتایج را با موفقیت اجرا کند. خودکارآمدی را می توان به چهار روش تحت تأثیر قرار داد: از طریق دستاوردهای عملکرد، موفقیت دیگران مشابه (تجربه جانشین)، متقاعدسازی کلامی، و از طریق احساساتی مانند استرس (حالت های فیزیولوژیکی). هر چه یک رفتار چالش برانگیزتر باشد، اعتماد به نفس اهمیت بیشتری پیدا می کند.

به عنوان مثال، پیاده روی بیست دقیقه ای یک بار در هفته نسبت به بیست دقیقه دویدن سه بار در هفته چالش برانگیزتر است. مربیان می توانند با کمک به مشتریان در یافتن چالش های مناسب، اعتماد به نفس را تقویت کنند. آنهایی که دست یافتنی هستند اما طاقت فرسا نیستند. مربیان نیز باید باور خود را در مورد موفقیت مشتری بیان کنند. این را می توان با تأیید یا بیانیه مثبت در مورد شخصیت مشتری که تلاش های آنها را تصدیق می کند انجام داد.

مشاجره با مشتریان بر سر رفتارهایشان، آنها را در موقعیتی قرار می دهد که حالت تدافعی داشته باشند و اظهاراتی را بیان کنند که رفتارهای ناسالم آنها را حفظ کند. مربیان باید به هر قیمتی از بحث و جدل اجتناب کنند. با MI، مربیان با مقاومت نمی جنگند، بلکه با آن جریان می یابند. مقاومت باید به عنوان فرصتی برای کاوش با گوش دادن تأملی بیشتر و سؤالات باز تلقی شود.

باز کردن سوالات پایان یافته

سوالات بسته سوالاتی هستند که می توان با بله یا خیر به آنها پاسخ داد.

سوالات باز نیاز به پاسخ های پیچیده تری دارند. این نوع سوالات باعث بحث و گفتگو می شود و می توان از آنها برای کشف افکار و احساسات مشتری استفاده کرد. به عنوان مثال، مربی به جای پرسیدن سوالی مانند "آیا می خواهید سبزیجات بیشتری بخورید"، ممکن است بگوید "چگونه می خواهید این تغییر را ایجاد کنید؟"

تصدیقات

جملات تاکیدی قدردانی از قدرت مشتری را نشان می دهد. آنها اظهارات مثبتی در مورد نقاط قوت شخصیت هستند. این اظهارات می تواند اعتماد مشتری را افزایش دهد.

گوش دادن انعکاسی

گوش دادن انعکاسی تکنیکی است که سعی در درک معنای پشت کلمات مشتری دارد. هنگامی که مردم صحبت می کنند، افکار خود را (اغلب به طور ناقص) در کلمات رمزگذاری می کنند. با گوش دادن تأملی، مربی سعی می کند معنای پشت کلمات را رمزگشایی کند. عبارات انعکاسی قدرتمند هستند زیرا گوش دادن فعال را نشان می دهند.

خلاصه کردن

خلاصه کردن مجموعه ای از تأملات است. خلاصه قسمت های مهم مکالمات را با هم ترسیم می کند. این به مشتری این فرصت را می دهد تا آنچه را که گفته شده یا آنچه را که گفته است چگونه تفسیر کرده است، روشن کند.

نمونه های مصاحبه انگیزشی و نمونه سوالات

یک مربی می‌تواند با استفاده از بازتاب‌ها بررسی کند که چرا یک هدف برای مشتری مهم است (کاوش ارزش). در اینجا یک مرور کلی از نمونه ای است که من با یک مشتری جدید داشتم که در گواهینامه مربیگری تغذیه NASM به آن اشاره می کنم در این شرایط، من می خواستم کشف کنم که چرا هدف مشتری مهم است.

مربی: ممنون که برای همکاری با من ثبت نام کردید. من به برخی از اهداف شما از برنامه شما نگاه کردم، اما می خواهم از شما بشنوم. ممکن است در مورد آنچه که دوست دارید از کار با من به دست آورید بیشتر بگویید؟

مشتری: هدف بزرگ من در حال حاضر کاهش 15 پوند است. وقتی به آنجا رسیدم، می‌خواهم هدف دیگری برای رسیدن به 30 داشته باشم.

 

مربی: عالی است، از به اشتراک‌گذاری آن متشکرم. ما می‌توانیم به جزئیاتی در مورد آنچه که فکر می‌کنید برای دستیابی به آن هدف برای شما بهتر کار می‌کند، بپردازیم. اما قبل از انجام این کار، می‌خواهم بیشتر بدانم که چرا این یک هدف مهم برای شماست. بنابراین، اگر با شما مشکلی ندارد، ما فقط یک سری سوالات را مرور می کنیم. آیا این برای شما کار می کند؟

مشتری: حتما.

 

مربی ورزشی:بیایید با این شروع کنیم که چرا این یک هدف برای شما مهم است. چرا کاهش وزن 15 پوندی مهم است؟

مشتری: به دلایل سلامتی و دلایل اعتماد به نفس برای من مهم است.

 

مربی: رسیدن به هدف، احساس شما را هم از نظر روحی و هم از نظر فیزیکی بهبود می بخشد.

مشتری: دقیقاً، من قبلاً شانه ام آسیب دیده است، بنابراین برای من مهم است که نگران صدمه زدن به آن نباشم. من همچنین می خواهم در پوستم احساس راحتی کنم. من می خواهم از ظاهرم راضی باشم نه بدبخت. من می خواهم ارزش خود را بازسازی کنم.

 

مربی: به نظر می رسد اگر به این هدف دست یابید، تأثیر زیادی بر سایر بخش های زندگی شما خواهد داشت. می توانید کمی بیشتر در مورد اینکه چرا برای شما مهم است که احساس اعتماد کنید؟ سوال باز

مشتری:اعتماد به نفس پایین بر سایر بخش های زندگی من تأثیر می گذارد. من می خواهم مانند یک جوان 26 ساله معمولی باشم که خود را با دوستانش مقایسه نمی کند. من می خواهم به جای اینکه احساس خودآگاهی داشته باشم، هنگام قرار ملاقات احساس راحتی کنم.

 

مربی: آیا می توان گفت که هدف دیگر شما نیز افزایش اعتماد به نفس شماست؟ احساس راحتی در پوست یک اولویت است.

مشتری: بله، فکر می کنم انجام این جلسات آموزشی می تواند به من کمک کند تا به جایی برسم که دوست دارم ورزش کنم. من می خواهم یاد بگیرم چگونه آن را به درستی انجام دهم، بنابراین وقتی به باشگاه می روم مضطرب نمی شوم. فکر می‌کنم این می‌تواند به من کمک کند تا در کل قوی‌تر و سالم‌تر باشم، اعتماد به نفس پیدا کنم.

مزایای مصاحبه انگیزشی چیست؟

چالش‌های مربوط به تغییر رفتار سلامتی را می‌توان به دو صورت تجزیه کرد، اولی مشکل در پذیرش یا شروع است. این را می توان به عنوان یک موضوع انگیزشی در نظر گرفت. مسئله دوم حفظ یا سازگاری با رفتار است که همچنان می تواند به یک موضوع انگیزشی خلاصه شود. MI تکنیکی است که می تواند به مشتریان کمک کند تا انگیزه های خود را برای تغییر بیان کنند و درک کنند.

همچنین می تواند به مشتریان کمک کند تا ارزش های خود را درک کنند و انگیزه درونی ایجاد کنند که می تواند به نگهداری کمک کند. با بهبود گوش دادن انعکاسی و پرسیدن سؤالات باز و برانگیزاننده، مربیان می توانند به مشتریان کمک کنند تا دوسوگرایی را حل کنند، اعتماد آنها را جلب کنند و به طور مشترک به آنها کمک کنند راه حل های پایداری برای دستیابی به سلامت مطلوب طراحی کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده