مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزایای سلامتی شیر گوسفند

مزایای سلامتی شیر گوسفند

در جهان انواع گوسفند وجود دارد که بیشتر متعلق به دانمارک ، استرالیا، چین ، مناطق شمال شرقی و شمال آفریقا و سایر نقاط دیگر است. شیر گوسفند 1٪ کل تولید را تشکیل می دهد. چین 61 درصد برتر تولید شیر گوسفند بوده است. این ماده برای تولید پنیر و سایر لبنیات مورد استفاده قرار می گیرد. اطلاعات کمی در مورد شیر گوسفند نسبت به سایر شیرهای لبنی وجود دارد. بیشتر مطالعات نشان می دهد که ترکیب اسیدهای چرب عمدتا به تغذیه حیوانات بستگی دارد. این ماده حاوی مقدار بیشتری پروتئین ، چربی ، لاکتوز ، مواد معدنی و ویتامین ها است.

میزان اسیدهای چرب شیر گوسفند مشابه شیر بز است. این ماده حاوی 5 اسید چرب است که 75٪ چربی آن را تشکیل می دهند. اسیدهای چرب زنجیره کوتاه در 100 گرم شیر گوسفند 75 گرم است. شیر گوسفند دارای رتینول ، CLA و ریبوفلاوین و غیره است.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

فواید سلامتی

سطح کلسترول پایین تر است

استخوان ها را تقویت کنید

تقویت سیستم ایمنی بدن

از نقایص هنگام تولد جلوگیری کنید

التهاب را کاهش دهید

با سلول های سرطانی مبارزه کنید

 افرادی که گوشت کمتری می خورند و تأثیرگذاری بر محیط را کاهش می دهند.

مهم نیست که کدام شیوه زندگی را انتخاب می کنید ، یک چیز واضح است - مردم نسبت به گذشته بسیار آگاه هستند ، چه این باعث کاهش قند و یا تخلیه لاکتوز می شود. بسیاری از بزرگسالان دریافتند که اگرچه شیر گاو سالها جزء رژیمهای غذایی آنها محسوب می شود ، اما در واقع می تواند در دستگاه گوارش آنها سخت باشد.


آیا شما برای بیت علمی آماده هستید؟

اول از همه ، توانایی هضم شیر مهارت نسبتاً جدیدی برای انسان است افرادی که در محصولات لبنی مشکل دارند ،معمولاً در هضم لاکتوز مشکل دارند. قند موجود در محصولات لبنی هرچند بسیاری از مردم نمی دانند این است که همه شیرها به طور یکسان ایجاد نمی شوند!


گلبول های چربی کوچکتر

شیر گوسفند حاوی گلبول های چربی کمتری به همراه اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​بیشتر است. این بدان معنی است که چربی به طور مساوی در سراسر شیر توزیع می شود ، که به طور طبیعی به هضم غذا کمک می کند ، بنابراین کسانی که با شیر گاو مشکل دارند ممکن است شیر ​​گوسفند را جایگزین مناسبی بدانند.


ویتامین ها و مواد معدنی باهوش

یکی دیگر از فواید شیر گوسفند ، میزان بالای ویتامین های موجود در آن است. شیر گوسفند از نظر ویتامین های A ، B ، D و E و همچنین کلسیم ، فسفر ، پتاسیم و منیزیم از شیر گاو غنی تر است. برای مادران انتظار ، غلظت قوی هر دو اسید فولیک و ویتامین B12 شیر گوسفند را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین


فواید سلامتی شیر گوسفند

شیر گوسفند ارزش غذایی بالایی دارد و در مقایسه با شیر سایر حیوانات حاوی غلظت بیشتری از انواع پروتئین، ویتامین ها، چربی و سایر مواد معدنی است . بررسی های زیادی شیر گوسفند را به عنوان ماده غذایی بالقوه جهت تولید محصولات لبنی حاوی پروبیوتیک نشان می دهد. از مهم ترین ویژگی های این نوع از شیر می توان به دارا بودن مقادیر قابل توجهی از انواع مواد مفید و ضروری برای بدن اشاره کرد .


از گذشته های دور انسان از گوسفند به عنوان منبعی برای تامین غذا و لباس با استفاده از پشم ، شیر و گوشت گوسفندان استفاده می کرده است و در در طول قرن ها شیر این حیوان تبدیل به یکی از اجزای جدایی ناپذیر از زنجیره غذایی انسان ها شده است .


شیر گوسفندی در حدود 40 درصد انرژی بیشتری نسبت به شیر گاو یا بز دارد که برای ورزشکاران و افراد سالمند بسیار مفیدتر می باشد.تمام گروه سنی می توانند شیر بخورند و شیر می تواند باعث رشد کودکان، مانع از پوکی استخوان و حتی بهبود کیفیت خواب شما و شادابی پوستتان شود.


شیر گوسفند یک منبع غنی از مواد معدنی است . سطوح کلسیم، فسفر، منیزیم، روی، منگنز و مس درگوسفند نسبت به شیر گاو بالاتر می باشد. همچنین در انواع ویتامین ها نیز شیر گوسفند غنی تر می باشد وشامل ویتامین های C، E،A است.شیر گوسفند دارای عطر و طعم شیرین تری می باشد و هضم آن نیز راحت است. و باعث افزایش طول عمر نیز می شود .

طبق بررسی های انجام شده این شیر درصد بیشتری از اسید لینولنیک ( یک نوع اسید چرب که برای تعادل هورمونی و سلامت پوست مفید است ) را نسبت به شیر گاو و بز دارا می باشد .

مصرف این ماده سبب کاهش ابتلا به بیماری های استخوانی و افزایش سلامت پوست می شود و به افراد ورزشکار ، سالمندان ، کودکان در مرحله رشد بسیار توصیه می شود


غذاهای مقوی عملکرد بدن را افزایش داده و مقاومت فرد در برابر بیماری ها را بیشتر می کند از این رو می توان برای جلوگیری از انواع بیماری ها و افزایش توانایی بدن از شیر مخصوصا شیر گوسفندی باید استفاده کنید.


شیر گوسفند برای تقویت ایمنی بدن

1- شیر گوسفند با ترکیب غنی حاوی مینرالها و مواد مغذی و ویتامین هایی مانند A و E است سیستم ایمنی شما تقویت شده و سلامت عمومی شما افزایش می یابد . ویتامین های A و E هردو به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند بنابراین مانع بروز بیماریهای مزمن و استرس اکسیداتیو می شوند . این شیر همچنین برای بهبود سلامت و ظاهر پوست خصوصا از طریق فعالیت ویتامین E بسیار خوب است.


2- تاثیر شیر گوسفند بر رشد و تکامل

از نظر محتوای پروتئینی انواع شیر منابع بسیار خوبی هستند اما شیر گوسفند بهترین منبع است . شیر گوسفند با داشتن 5.4 گرم پروتئین در هر 100 گرم شیر, بهتر از شیر گاو (3.2 grams) , شیر بز (3.1 grams) و شیر بوفالو (4.5 grams) است . بنابراین شیر گوسفند برای رشد و تکامل بسیار خوب است زیرا منبع کاملی از پروتئین های ضروری برای تولید بافت و سلولها و ماده استخوانی دربدن است . علاوه بر این پروتئین آن یک منبع قابل دسترس انرژی است که می تواند شما را فعال و سرحال نگه می دارد.


3- شیر گوسفند و مقابله با سرطان

نوکلئوزیدها و نوکلئوتیدها در مقادیر بالا در شیر گوسفند یافت می شوند ( حداقل 50 درصد بالاتر از مقداری است که در شیر گاو یافت می شود) که با کاهش ریسک سرطان , رشد سلولی بهتر و کاهش استرس اکسیداتیو در بدن در ارتباط است . استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکالهای آزاد می تواند باعث موتاسیون سلولهای سالم شود که یکی از راههای ابتلا و انتشار سرطان است.


4- شیر گوسفند از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند

شیر گوسفند محتوی تعدادی از ویتامین های B و حاوی سطوح بالایی از فولات است که به شدت برای سلامت دستگاه تولید مثل خانم ها و همچنین متابولیسم ضروری است. کمبود فولات با نقایص لوله عصبی جنین در ارتباط است که می تواند بطور دائم کیفیت زندگی کودک شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین شیر گوسفند می تواند یک روش عالی برای متعادل سازی سطوح هورمونی شما باشد و سلامت زایمان شما را تضمین کند.


5- شیر گوسفند و تنظیم فشارخون

غلظت اسیدهای آمینه کلیدی در شیر گوسفند بالاتر از سطوح اسیدهای آمینه گاو , بز و بوفالو است و این آمینواسیدها شبیه به داروهای خاص کاهش فشارخون عمل می کنند . برای افرادی که به سلامت خودشان اهمیت می دهند این نوع از شیر می تواند گزینه خوبی برای محافظت از قلب با کاهش انقباض رگهای خونی باشد .


6- تراکم مینرالهای استخوان

مانند انواع دیگر شیر , شیر گوسفند محتوی مقدار قابل توجهی مینرالهای ضروری از جمله روی , منیزیم و کلسیم است. اینها همگی ترکیبات مهمی برای تقویت تراکم مینرالهای استخوانی هستند که با افزایش سن کاهش می یابد. برای پیشگیری از پوکی استخوان و اطمینان از سبک زندگی فعال و سالم در سنین بالا شیر گوسفند یا محصولات آن می تواند یک گزینه موثر و خوشمزه باشد. شیر گوسفند محتوی دو برابر کلسیم نسبت به شیر گاو و بز است و از استخوانها و دندانهای شما محافظت می کند.


7- شیر گوسفند سطوح کلسترول را کاهش می دهد

این واقعیت که شیر گوسفند دو برابر بیشتر از شیر گاو حاوی چربی است کاملا درست است اما حاوی چربیهای بدی نیست . در واقع چربیهای غیراشباعی که در شیر گوسفند یافت می شوند می توانند عملا به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک می کند . این امر می تواند به پیشگیری از بیماریهای قلبی - عروقی خاص مانند آترواسکلروزیس , حملات قلبی و سکته ها و همچنین بیماری عروق کرونر کمک کند . تری گلیسریدهای با زنجیر متوسط حدود 25% از محتوای شیر گوسفند را تشکیل می دهد که با کاهش رسوب چربی در بدن در ارتباط بوده و باعث تحریک تبدیل پروتئین به انرژی می شود.


 شیر گوسفند چنان که اغلب در مورد شیر بز وجود دارد بوی و مزه ای ندارد. شیر گوسفند حاوی تقریبا دو برابر و در بعضی موارد بسیار بیشتر از دو برابر مقدار مواد جامد موجود در شیر بز و گاو است. شیر گوسفند برتر است و متعلق به کلاس خاص خود است.


افرادی که دچار عدم تحمل می شوند متوجه می شوند که محصولات شیر ​​گوسفند تنها محصولات لبنی هستند که می توانند با خیال راحت آن را بخورند (بیمارانی که قادر به هضم شیر گاو یا بز نیستند مشکلی با شیر گوسفند ندارند).


تصور می شود مصرف زیاد شیر گوسفند منجر به ماندگاری شود. چوپان های بلغارستان به خاطر زندگی بسیار طولانی خود ، که احتمالاً از رژیم غذایی گوسفندانشان است ، نام برده شده اند. شیر گوسفند به دلیل دارا بودن کلسیم زیاد برای جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین برای افرادی که از قبل به آن مبتلا هستند بسیار مناسب است.


شیر گوسفند مغذی ترین شیر موجود در جهان است که امروزه در بازار به فروش می رسد. تنها شیرهای دیگر که می توان با آن مقایسه کرد ، شتر و بوفالوی آب است.


شیر گوسفند برای تولید پنیر ایده آل است زیرا حاوی دو برابر مواد جامد در مقایسه با شیر گاو یا بز است. در جایی که ده لیتر شیر گاو برای تهیه 1 کیلوگرم پنیر گودا استفاده می شود فقط از 5 لیتر شیر گوسفند استفاده می شود.


ارزش غذایی:

برتری شیر گوسفند در ترکیب شیر در مقایسه با شیر بز و گاو نهفته است. به خصوص در تفاوت مواد مغذی حیاتی مانند پروتئین ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، روی ، تیامین ، ریبوفلاوین ، ویتامین. B6 و B12 ، Vit. D ، اسیدهای آمینه زنجیره متوسط ​​، اسیدهای لینولئیک و 10 مورد از اسیدهای آمینه ضروری.


نیاز روزانه کلسیم ، ریبوفلاوین و 5 از 10 اسید آمینه ضروری در صورتی صورت می گیرد که فقط 2 فنجان (490 گرم) شیر گوسفند در روز بدون مکمل چیز دیگری مصرف شود. از طرفی 2 فنجان ماست شیر ​​گوسفند یا 93 گرم پنیر گوسفند از نظر نیاز روزانه این مواد مغذی کافی خواهد بود.


کلسیم و مواد معدنی مانند ZINC:

هر دو این ماده معدنی از نظر شیر گوسفند نسبت به شیر بز و گاو بیشتر است. کلسیم همراه با لاکتوز و مقدار زیادی ویتامین. D در پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مهم است. تراکم استخوان در دوران نوجوانی شکل می گیرد و مقدار زیادی نوشابه که امروزه بجای شیر توسط کودکان مصرف می شود ، هیچ چیز خوبی را برای آنها در دوران سالمندی پیش بینی نمی کند ، زیرا نوشابه های نرم چگالی استخوان را از بین می برند. شیر گوسفند در 254٪ از نیاز روزانه کلسیم 800 میلی گرم را تأمین می کند در حالی که شیر گاو فقط 170٪ را تأمین می کند. پنیر استیلتون (گاو) در مقایسه با Roquefort (گوسفند) تنها 320 میلی گرم در 100 گرم در مقایسه با Roquefort (گوسفند) 530 میلی گرم در 100 گرم فراهم می کند.


روی برای داشتن پوست سالم ضروری است.

نسبت کلسیم: فسفر در شیر گوسفند تقریباً کامل است زیرا یکی بدون دیگری قابل هضم نیست.


ویتامین ها:

ویتامین هایی مانند ویتامین های گروه B و به ویژه ویتامین هایی مانند A ، D و E برای سلامتی کاملاً ضروری هستند و به طور معمول به عنوان مکمل توصیه می شوند. تمام این ویتامین ها به طور طبیعی در مقادیر زیادی در شیر گوسفند رخ می دهند. شیر گوسفند به ویژه در اسید فولیک و ویتامین بسیار زیاد است. B12


چربی ها:

شیر گوسفند در مقایسه با شیر بز و گاو حاوی دو برابر مقدار کره است. گلبول های چربی موجود در شیر گوسفند از شیر گاو یا بز کوچکتر است. بنابراین شیر یکدست تر است. گلوبول های چربی کوچکتر به راحتی هضم می شوند و احتمال کمبود کلسترول بالا را دارند.


سه ویتامین محلول در چربی در بین به اصطلاح چربی ها یافت می شود. به عبارت دیگر ، آنها در چربیها گنجانیده شده اند و بدون آنها ، در صورت عدم حضور فرد بسیار بیمار می شود یا حتی می میرد. اینها ویتامین ها هستند. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، شیر گوسفند حاوی مقدار قابل توجهی بیشتر این ویتامین ها به عنوان شیر بز و گاو است.


شیر گوسفند همچنین حاوی مقادیر بیشتری اسیدهای چرب اشباع شده با زنجیره متوسط ​​و کوتاه است و اعتقاد بر این است که این امر منجر به جذب بالاتر لاکتوز می شود که برای کسانی که تحمل لاکتوز ندارند سودمند است. علاوه بر این ، شیر گوسفند در مقایسه با سایر شیرها از نظر اسیدهای چرب اشباع به اندازه کافی نیست. 45٪ از اسیدهای چرب موجود در شیر گوسفند چربی های مونو یا پلی اشباع نشده هستند.


ارزشهای پزشکی و تغذیه ای اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​یا تری گلیسیرید (MCT) به خوبی شناخته شده است و فواید آن در طیف گسترده ای از بیماری ها مانند بیماری های قلبی ، صرع در کودکان ، فیبروز کیستیک ، سنگ های صفرا و غیره به دلیل خاص بودن آن اثبات شده است. توانایی سوخت و ساز بدن در تامین انرژی. MCT همچنین ذخایر کلسترول را محدود یا مهار می کند ، سنگ های کلسترول کیسه صفرا را حل می کند و در رشد طبیعی نوزادان نقش دارد. MCT منحصر به فرد است زیرا مسیر لیپید طبیعی را از طریق سیستم لنفاوی دنبال نمی کند. در عوض به جایی می رسد که به یک انرژی سریع در دسترس بدن تبدیل می شود.


از محتوای منحصر به فرد حدود 25٪ MCT در چربی شیر گوسفند استفاده نشده است. مصرف توصیه شده روزانه 15 گرم MCT را می توان تقریباً 60 گرم کره گوسفند تأمین کرد.


پروتئین

کازئین موجود در شیر گوسفند - پروتئین مرتبط با پنیر ، برای کسانی که تحمل شیر بز یا گاو را دارند ، بسیار قابل قبول است. پروتئین آب پنیر موجود در شیر گوسفند یک پروتئین بسیار هضم کننده است. شیر گوسفند حاوی 3 برابر بیشتر از این نوع پروتئین نسبت به شیر بز یا گاو است که به هضم بهتر نیز کمک می کند. از آنجا که میزان پروتئین شیر گوسفند بسیار زیاد است ، تا 12 ماهگی برای نوزادان توصیه نمی شود. شیر گوسفند یک نوشیدنی انرژی زا با پروتئین پر انرژی است که به دلیل اینکه در اروپا بیشتر شناخته شده است ، مورد استفاده ورزشکاران قرار می گیرد.


حتی در مورد افرادی که عدم تحمل لاکتوز بالایی دارند ، همچنان می توان از محصولات شیر ​​گوسفند استفاده کرد. هنگامی که ماست از شیر گوسفند تهیه می شود ، لاکتوز به اسید لاکتیک تبدیل می شود و در هنگام تولید پنیرهای سخت ، لاکتوز در کشک آزاد می شود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد لاکتوز موجود در شیر گوسفند نسبت به سایر انواع شیر قابل قبول است .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده