بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انرژی می خواهید؟ تعادل بهتر است؟ تای چی را امتحان کنید

انرژی می خواهید؟ تعادل بهتر است؟ تای چی را امتحان کنید

آیا تای چی و چی گونگ ایمن هستند؟

تای چی و چی گونگ تمرین های سنتی جنبش چینی هستند. آنها براساس دو ایده بنا شده اند:

انرژی ، به نام چی یا چی ، در بدن در امتداد "مسیرهای انرژی" به نام نصف النهار جریان می یابد. اگر جریان چی در هر نقطه‌ای از یک مسیر مسدود یا نامتعادل باشد ، تصور می شود که شما ممکن است بیمار شوید. شما باید تای چی و چی گونگ را برای افزایش جریان انرژی (چی یا چی) و بهبود سلامتی از طریق حرکات ملایم ، برازنده و مکرر انجام دهید.

طبیعت ، از جمله بدن ، از نیروهای مخالف به نام ین و یانگ تشکیل شده است. سلامتی هنگامی که این نیروها در حالت تعادل قرار بگیرند نتیجه سلامت می گیرد. شما در تلاش برای کمک به بازگرداندن تعادل بدن یین و یانگ ، حرکات تای چی و چی گونگ را انجام می دهید.

تای چی مجموعه ای از حرکات است که یا خیلی آهسته یا سریع انجام می شود تا به حرکت چی بدن کمک کند. مردم از تای چی به عنوان راهی برای ترکیب مراقبه و حرکت و بهبود و حفظ سلامت استفاده می کنند.

چی گونگ شامل حرکات مختلفی است که ممکن است در دستورات مختلف انجام شود. برخی از حرکات معمول چی گونگ شامل بالا بردن و پایین آمدن بازوها ، حرکت دادن سر از یک طرف به سمت دیگر و مالش گوش ها ، پاها و دست ها به آرامی است.

تای چی و چی گونگ برای چه مواردی استفاده می شود؟

افراد ممکن است از tai chi و qi gong برای بهبود وضعیت بدن ، تعادل ، هماهنگی ، استقامت و انعطاف پذیری و حفظ سلامتی و کیفیت زندگی استفاده کنند.

مانند هر فعالیت بدنی ، افرادی که تای تای یا چی گونگ را انجام می دهند ممکن است فشار عضلانی یا اسپرینگز داشته باشند. کشش ملایم قبل از جلسه tai chi یا qi gong می تواند از بیشتر صدمات جلوگیری کند.

در بیشتر موارد ، می توانید با اطمینان از تای چی یا چی گونگ در کنار درمان های پزشکی معمول استفاده کنید.

همیشه اگر از روش درمانی جایگزین استفاده می کنید یا به فکر ترکیب درمانی جایگزین با معالجه پزشکی معمول خود هستید ، همیشه به پزشک خود بگویید. ممکن است امتناع نکنید از معالجه پزشکی معمول خود و تنها به یک روش درمانی جایگزین اعتماد کنید.

وقتی بسیاری از ما قبل از هزاره ها در مورد تمرینات فکر می کنیم ، به ایروبیک فکر می کنیم.

اگر بتوانید این کار را انجام دهید ورزش هوازی - نوعی که ضربان قلب شما را بالا می برد - عالی است.

اما اگر شما فقط می خواهید سرعت را تغییر دهید - تای چی را در نظر بگیرید.

این نوع تمرین کهن با تلفظ TIE-CHEE ، مجموعه ای از حرکات کند و آرام است. مطالعات نشان داده اند که می تواند برای افراد در هر سنی شگفت آور باشد ، با مزایایی مانند:

وضعیت سالم تر

تعادل قوی تر

قدرت بهبود یافته

عملکرد مشترک پیشرفته

کاهش استرس

تنفس بهتر

 این ورزش سبک و دربردارنده‌ حرکات آهسته یک سری حرکات انجام می‌شوند که نام‌ آنها از حیوانات یا حرکات هنرهای رزمی اقتباس شده است. مثلا «درنای سفید بال‌هایش را می‌گشاید» نام یکی از حرکات تای چی است. وقتی حرکات را انجام می‌دهید، به‌طور طبیعی و عمیق تنفس می‌کنید و توجه خود را –همانگونه که در برخی از فرم‌های مراقبه وجود دارد– بر احساسات بدنی خود معطوف می‌کنید. تای چی از بسیاری جهات با سایر ورزش‌ها تفاوت دارد. حرکات در این ورزش معمولا دورانی است و هرگز برای انجام آنها از زور استفاده نمی‌شود؛ عضلات به‌جای اینکه در حال انقباض باشند در حال انبساط هستند؛ مفاصل نه کاملا خمیده شده‌اند و نه کاملا باز شده‌اند و بافت‌های متصل کشیده نمی‌شوند.

چی: چینی‌ها بر این باورند که انرژی چی در واقع نیروی حیات است که در سراسر بدن جاری است: چینی‌ها عقیده دارند که تای چی باعث جریان صحیح چی در بدن می‌شود.


یین و یانگ: عبارت‌اند از عناصر متضادی که به باور چینی‌ها، گیتی از این عناصر تشکیل شده است و می‌بایست بین این عناصر هماهنگی برقرار باشد، و تای چی دقیقا همین کار را انجام می‌دهد.


حرکات تای چی

یک کلاس تای چی ممکن است دربردارنده‌ قسمت‌های زیر باشد:


گرم کردن بدن: حرکات آسان و ساده‌ای نظیر چرخاندن شانه‌ها، چرخاندن سر به طرفین یا حرکت چمباتمه به شما کمک می‌کنند تا بدن‌تان را گرم کنید و بر تنفس و بدن خود تمرکز داشته باشید.


آموزش و تمرین فرم‌های تای چی: فرم‌های کوتاه – فرم‌ها مجموعه‌ای از حرکات هستند – ممکن است دربردارنده‌ حرکات کمتری باشند، فرم‌های بلند ممکن است دربردارنده‌ی صدها حرکت باشند. سبک‌های مختلف مستلزم حرکات کوچک‌تر یا بزرگ‌تر هستند. یک فرم کوتاه با حرکات کوچک‌تر و آهسته‌تر معمولا در ابتدای کار و به ویژه به سالمندان و افرادی که تناسب بدنی خوبی ندارند توصیه می‌شود.


چی کونگ: چی کونگ که به نام کی کونگ نیز شناخته می‌شود در کلام به معنای «ترویج انرژی زندگی» است. چی کونگ چند دقیقه تنفس آهسته است که گاه با انجام حرکات ورزشی همراه می‌شود. فلسفه‌ی چی کونگ آرامش ذهن و به جریان انداختن انرژیِ بدن است. چی کونگ را می‌توان در حالت ایستاده، نشسته یا خوابیده انجام داد.

سومان بارخاس ، مربی استاد تای تای ، این عمل را به عنوان بخشی از روشهای درمانی بیماران قلبی در انستیتوی قلب و عروق اورگان در پردیس بیمارستان PeaceHealth در اسپرینگفیلد ، اورگان ارائه می دهد.

وی می گوید: "تای چی مجموعه ای از حرکات روان و مداوم بسیار جادویی است که به ترتیب انجام شده است. "این به" مراقبه در حال حرکت "گفته می شود." این شامل حرکت دادن دست ها ، بازوها ، پاها ، پا و نیم تنه شما است.

وی می گوید: "این تمرین و تمرکز طول می کشد و جنبه های روحی و جسمی را به ورزش می آورد ، به همین دلیل کند است."

Barkhas همچنین یوگا را آموزش می دهد ، که همچنین دارای ویژگی های ملایمی است. اما این دو عمل متفاوت است. پوزه های یوگا اغلب روی زمین انجام می شوند. با مقایسه ، تای چی در حالی که شما در حالت ایستاده یا نشسته هستید انجام می شود.

وی می گوید: "تای چی برای افرادی که نمی خواهند روی زمین بیفتند راحت تر است." وی می گوید: "این بسیار ساده تر است و شروع و سپس کار با حرکات پیچیده تری آسان است."

بیشتر دانش آموزان او تفاوت در نحوه احساس بعد از یک یا دو کلاس یک ساعته را مشاهده می کنند. وی خاطرنشان می کند که آنها در حال یافتن آرامش و آگاهی و همچنین تعادل و عملکرد بدنی بهتری هستند. پیشرفت ها به ویژه پس از هشت تا 12 هفته چشمگیر است.

یکی از دانش آموزان دیرینه تای او ، اتل آلن ، با صمیمیت موافقت کرد. "من مطمئن هستم که تای چی مرا چابک تر و فعال تر کرده است. این یک تمرین بسیار خوب برای افراد مسن است زیرا باعث می شود همه ماهیچه ها و مفاصل کار کنند. "

اتل 98 ساله است. او هفته ای 2 بار تای تای انجام می دهد و هفته ای 2 بار به کلاس ورزش در مرکز جامعه می رود. او به تنهایی در یک آپارتمان سه خوابه زندگی می کند و هنوز هم بیشتر خانه های خود را مراقبت می کند. و در حالی که او به مدت طولانی برای ژن های خوب خانواده اش گره می زند ، احساس می کند که تای از زمانی که 18 سال پیش شروع به کار کرد ، تغییری در زندگی خود ایجاد کرده است. "تای چی برای تعادل و کل بدن مفید است."

به عنوان یک عمل ، تای چی شما را به نفس کشیدن و تمرکز ذهن و انرژی خود ترغیب می کند. این ممکن است بخشی از دلایلی باشد که کمک به کسانی که دارای شرایط قلبی ، بیماری پارکینسون و سایر مشکلات مزمن بهداشت هستند ، کمک می کند.

این گزینه به خصوص برای افرادی که پیرتر می شوند یک گزینه مثبت است. یک مطالعه نشان داد که تمرین تای تای دو بار در هفته به مدت 12 هفته کاهش می یابد 50-55 درصد. بارخاش یک دانشجو دارد که 98 سال سن دارد. او می گوید احتمالاً می گوید 18 سال تمرین او را به عنوان یکی از اسرار او برای پیری به خوبی ذکر کند.

بنابراین ، چگونه شروع می کنید؟

بارخاس می گوید: "شروع این نوع تمرین برای کسی که روال ورزشی ندارد ، آسان است." در اینجا چند نکته برای شروع تمرین آورده شده است:

به وضعیت خود توجه کنید.

از نفس خود آگاه باشید.

بر حرکت خود متمرکز شوید.

یک ویدیو را بصورت آنلاین تماشاکنید.

یک کلاس در نزدیکی خود را امتحان کنید.

در حالی که شما می توانید تای چی را در هر کجا انجام دهید ، به تنهایی ، دلایل خوبی برای پیوستن به یک کلاس وجود دارد - به خصوص هنگام شروع کار.

او می گوید: "جامعه کلاس به ارزش تمرین اضافه می کند." "دانش آموزان من می گویند آمدن به تای چی محیطی متفاوت به آنها می دهد که در آن احساس آرامش می کنند و تماشای نفس و حرکت آنها راحت تر می شوند. برای برخی از افراد ، پیدا کردن آن در خانه به آسانی نیست. "

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده