مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خواب زیاد می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای باشد

خواب زیاد می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای باشد

چه موقع باید بخاطر خواب زیاد به پزشک مراجعه کنید

خواب واقعی برای سلامت کلی ضروری است ، اما چیزی به عنوان خواب زیاد وجود دارد. اگر گرفتار خستگی هستید و نمی توانید مانند گذشته انرژی لازم را برای مقابله با کارهای روزمره جمع کنید ، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید.

خواب زیاد فقط به خواب شبانه اشاره نمی کند. این برنامه همچنین شامل ساعاتی که در رختخواب نخوابید ، روی مبل چرت می زنید یا احساس خستگی می کنید ، روز یا شب. الگوی خواب قطع شده و شرایط سلامتی زمینه ای دو دلیل اصلی در مردم است که ممکن است این احساس خستگی طاقت فرسا را ​​احساس کنند.

با ایجاد یک برنامه روزمره قبل از خواب بهتر بخوابید

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین


ناگامالار راجو ، MD ، متخصص خواب در Piedmont ، می گوید ایجاد یک برنامه قبل از خواب و پایبندی به آن حتی در آخر هفته ها می تواند شگفتی هایی را برای کسی که با خستگی دست و پنجه نرم می کند انجام دهد.


او می گوید: "این به تنظیم ساعت بدن شما کمک می کند و می تواند به شما کمک کند خوابیده و شب بخوابید." "اگرچه نیازهای خواب با گذشت زمان و از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما به طور معمول ما به بزرگسالان توصیه می کنیم هر شب بین هفت تا نه ساعت بخوابند."


برای تقویت الگوی خواب سالم ، دکتر راجو توصیه می کند که به طور منظم ورزش کنید و از الکل ، سیگار و وعده های غذایی سنگین در هنگام عصر خودداری کنید. وی همچنین با ارزیابی احساس آنها در مقادیر مختلف خواب ، بیماران را به توجه به نیازهای فردی خود ترغیب می کند.

خیلی افراد در کنار ما باشند یا حتی خود ما علاقه‌ای به خواب بیشتر داریم. خواب کافی برای داشتن پوست زیبا، بدن سالم و آرامش ذهنی لازم است اما پرخوابی پیامد‌های مضری برای سلامت انسان دارد. کم‌خوابی کمبود خواب، علت همه‌چیز از تصادفات اتومبیل گرفته تا خطا‌های پزشکی و بروز انواع بیماری‌ها است.


هر ساله فقط در آمریکا، سالانه صدهزار مرگ و میر در بیمارستان‌ها به دلیل خطا‌های پزشکی رخ می‌دهد و نشان داده شده که کمبود خواب سهم مهمی در این مرگ و میرها داشته است.27./. از آمریکایی‌ها در خواب مشکل دارند، در حالی‌که تقریباً 164 میلیون تن در هفته از مشکلات مربوط به خواب رنج می‌برند. به گفته کارشناسان علمی، برنامه‌های کاری، تغییر در زندگی شخصی و مسائل مربوط به سلامت عمومی همگی می‌توانند در نخوابیدن نقش عمده‌ای داشته باشند. با این حال اگر به درستی با آن برخورد نشود، محرومیت از خواب می‌تواند خطرناک باشد.

کمبود خواب فقط نمی‌تواند برای سلامتی خود شخص خطرناک باشد، بلکه برای اطرافیان نیز خطرناک است. اکنون، تحقیقات جدیدی در مرکز تحقیقات ایمز ناسا انجام شده که نشان داد طیف وسیعی از آزمایشات حرکت چشم، یک نشانگر قابل اعتماد برای از دست دادن خواب است. مرکز تحقیقات ایمز یک مرکز سازمان ناسا است و در بخشی از دره سیلیکون، فرودگاه صحرایی فدرال موقت، در ایالت کالیفرنیا واقع شده‌ است. محققان دریافتند که یک مجموعه ساده و به راحتی قابل دستیابی از اندازه‌گیری حرکت چشم می‌تواند


بینش دقیقی از هرگونه نقص عصبی احتمالی ارائه دهد. جالب‌تر از همه، این اندازه‌گیری‌های مشابه به‌طور بالقوه می‌تواند برای شناسایی اختلالات مربوط به خواب ناشی از الکل یا حتی آسیب مغزی باشد. خواب بیش از اندازه با ابتلا به بیماری‌های زیادی مرتبط است و معمولا پیشنهاد می‌شود افراد بزرگسال تا 9 ساعت در شبانه‌روز بخوابند.

سردرد خواب بیش از اندازه و پرخوابی که معمولا در تعطیلات اتفاق می‌افتد برانتقال‌دهنده‌ های عصبی مغز از جمله سروتونین، تأثیر منفی می‌گذارد. در طول روز زیاد بخوابید و خواب شب‌ دچار اختلال شود، احتمالا صبح روز بعد دچار سردرد می‌شوید. اضافه وزن همانند کم‌خوابی، پرخوابی نیز موجب اضافه‌وزن می‌شود. مطالعات نشان میدهد افرادی که بیش از 9 ساعت می‌خوابند تقریبا 21./. با اضافه وزن در طول یک دوره 6 ساله مواجه هستند.


اضافه‌ وزن با رژیم غذایی و ورزش مناسب جبران نمی‌شود. پرخوابی بر نحوه ذخیره چربی نیز تأثیر می‌گذارد. کمردرد خوابیدن برای ساعت‌های طولانی و با وضعیت نامناسب می‌تواند موجب کمردرد شود. در نتیجه پرخوابی، عضلات سفت شده و کمردرد ایجاد می‌شود. به منظور کاهش کمردرد، داشتن زندگی پرتحرک و ورزش توصیه می‌شود. امراض قلبی و دیابت نوع 2 مطالعات نشان داده‌اند پرخوابی با ریسک ابتلا به امراض قلبی مرتبط است در حقیقت، پرخوابی موجب افزایش ریسک مرگ به دلیل مشکلات قلبی می‌شود. همچنین موجب افزایش قند خون در کنار اضافه وزن می‌شود که ریسک دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد.


اختلال در سلامت روان همان‌طور که بی‌خوابی موجب افسردگی می‌شود، پرخوابی نیز با کندشدن روند بهبود مشکلات سلامت روان مرتبط است. افراد پرخواب با اختلال در سلامت روان و مشکلاتی نظیر نوسانات اخلاقی روبرو هستند.خطر پرخوابی خواب زیاد اگرچه بیماری نیست اما می‌تواند نشانه بیماری باشد


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

افرادیکه بیش از حد می‌خوابند نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماریهایی نظیر دیابت و چاقی قرار دارند. 6 عارضه جسمی و روانی ناشی از خواب زیاد در شبانه‌روز معرفی شده است

کاهش تمرکز

بر اساس تحقیقات انجمن طب سالمندان آمریکا، خواب مزمن و طولانی‌مدت می‌تواند تأثیرات منفی روی تمرکز در انجام کار‌های روزمره داشته باشد.

مرگ زودرس

مطالعات اپیدمیولوژیک در مقیاس بزرگ نشان داده‌اند که خواب طولانی‌مدت با مرگ زودرس ارتباط دارد.

هنوز علت دقیق این ارتباط مشخص نیست اما ظاهرا التهاب در این میان نقش جدی دارد. افزایش خواب و به تبع آن ابتلا به اضافه‌وزن و چاقی، التهاب در بدن را افزایش می‌دهد و خود عامل خطری برای ابتلا به بیماری‌ های قلبی، دیابت و در نهایت مرگ زودرس است.

افسردگی

خواب زیاد و افسردگی می‌توانند علت و معلول هم باشند، به این معنی که هم افسردگی منجر به خواب طولانی‌مدت می‌شود و هم خواب بیش از حد، خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد. افراد مبتلا به پرخوابی دو برابر بیش از سایرین در معرض خطر افسردگی هستند.

خستگی تمام‌ وقت

ساعت بیولوژیکی بدن نیاز به برنامه ثابتی دارد. اگر خواب و بیداری‌ شما زمان مشخصی ندارد، کارایی‌تان را از دست می‌دهید. درست است که آخر هفته‌ها و روز‌های تعطیل برنامه خواب همه به هم می‌ریزد باید سعی کنید زمان خواب و بیداریتان را تنظیم کنید. نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند افرادی که ساعت مشخصی برای خواب و بیداری ندارند حتی اگر زیاد هم خوابیده باشند، باز هم احساس خستگی می‌کنند.

بیماری‌های قلبی

این بیماری‌ها در حال حاضر علت اصلی مرگ و میر در آمریکا هستند و در این میان خواب بیش از 9 ساعت در شبانه‌روز شانس ابتلا به این بیماری‌ها را تا 34./. افزایش می‌دهد. در این میان خطر ابتلای زنان به بیماری‌های قلبی ناشی از خواب زیاد، نسبت به مردان بیشتر است.

افزایش وزن

تحقیقات نشان می‌دهد کم‌ خوابی به میزان 27./. و خواب زیاد به میزان 25./. خطر ابتلا به چاقی را افزایش می‌دهد. مسلما زمانی که شما بیشتر می‌خوابید، کمتر تحرک دارید و در نتیجه کالری کمتری هم می‌سوزانید.

ابتلا به دیابت

افراد بیشتر بخوابند، بیشتر مستعد اضافه‌وزن می‌شوند و اضافه‌وزن مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد که نتیجه آن نیز افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو است. خواب بیش از حد اختلالاتی را در متابولیسم گلوکز به‌وجود می‌آورد و حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهد.خواب کافی باعث بازسازی تعادل جسمی، روحی و حفظ انرژی می‌شود به طور متوسط در شبانه‌روز به 8 تا 7 ساعت خواب نیازمندیم.

دلایل خواب آلودگی بیش از حد

اگر با انرژی کم و تمایل به ماندن در رختخواب دست و پنجه نرم می کنید ، دکتر راجو می گوید چندین بیماری زمینه ای وجود دارد که ممکن است باعث عادت های خواب بیش از حد شما شود ،

از جمله:

آپنه خواب آپنه خواب هنگامی اتفاق می افتد که تنفس به طور مکرر قطع شود ، که بر وضعیت استراحت و ترمیم شما تأثیر منفی می گذارد. اگر بعد از خواب کامل شب احساس خستگی کنید ، یکی از علائم بارز آپنه خواب است.

کم خونی تقریباً 3.5 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد. وقتی خون شما به اندازه کافی فاقد گلبول قرمز سالم باشد که منجر به کمبود اکسیژن در بدن میشود ، اتفاق میافتد. این انرژی شما را تخلیه می کند.

کم کاری تیروئید

تیروئید شما سرعت تبدیل سوخت به انرژی را در بدن کنترل می کند. وقتی این غده در اوج عملکرد کار نمی کند ، ممکن است احساس کندی کنید.

دیابت

افراد دیابتی که سطح قند بالایی دارند ، غالباً از کمبود انرژی رنج می برند زیرا قند در جریان خون باقی می ماند نه اینکه وارد سلول های بدن شود و به سوخت انرژی تبدیل شود.

خواب زیاد می تواند به اندازه خواب کم برای سلامتی مضر باشد. مهم است که ریشه مشکل را کشف کنید. یک متخصص خواب می تواند کمک کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده